Şimdi Ara

PANDORANIN KUTUSU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
15.696
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3071 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bir çok yerde sık sık karşımıza çıkan, ve içinde bin bir çeşit kötülüğün ve pisliğin saklı olduğu kutu anlamında kullanılan Pandoranın Kutusu veya Sandığı terimide Yunan mitolojisi kökenlidir.

    Hikaye şoyle:

    Efsaneye göre Zeus, Prometheus'a olan öfkesinden dolayı insanoğluna büyük bir ceza vermek istemiş.

    Bunun içinde Pandora isminde, yüreğini köpek yüreğinden, huyunu tilki huyundan, göğsünede yalanı ve dolanı doldurduğu bir kadın yaratmış. Zeus bu kadına, içinde her türlü kötülüğün ve hastalığın, her türlü dert ve belanın saklandığı bir sandık vermiş. Pandora bir gün sandığın kapağını açmış ve içindeki kötülükler, dertler,belalar ve hastalıklar insanlar arasında yayılmış. Efsaneye göre Pandora'nın sandığı içinde bir de umut saklanıyormuş. Pandora umudun tam çıkacağı sırada sandığın kapağını kapatmış. O gün bugündür umut Pandoranın sandığında saklı.



    |
    |




  • Yarbay
    2542 Mesaj
    pandora ya ne olursa olsun sandığı aömaması tembihlenmişti
    ama o insana özgü zapt edilmez merağı ile kutuyu açtı
    dünyayı yıkıma götürecek tüm kötülükler dünyaya yayıldı
    ve geriye birtek umut kaldı

    zaten merak hep bela değilmidir
    orfeus ve endurouçe de geri dönüp bakmadılarmı?
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Benim bildiğim hikaye şöyle:
    Şimdi bilmem hangi tanrı güneşi alıp insanlara verdiği için güneşi istediği halde alamadığı için buna kızan bilmem hangi tanrı bu tanrıya ve insana kötülük yapma hesabındadır.Ama bilmem hangi tanrıçok uynaıktır.Bu yüzden bu tanrının saf ve kadın düşkünü bilmem hangi tanrısını kurban olarak seçer.Ve çok güzel bir kadın yaratır.Saf olan bilmem hangi tanrı bu kadını görünce aşık olur ve evlenmek ister.Evlenirler ve fesat olan bilmem hangi tanrı bu kadına bir kutu verir(yani Pandora'ya) ve sonra fısıldar bu kutyu açma diye.Tabii ki güzel ve meraklı Pandora bu kutyu açmak ister ve gel zaman git zaman açar.Açtığında ise içinde saklı tüm kötülükler dünyaya yayılır.Pişmanlıkla kapatmaya çalışınca ise içinde sadece umut kalmıştır.
    Saçmalığı:Eğer kötülükler dünyaya yayılmış ve umut kutnun içinde kalmış ise o zaman kutunun içindeki şey olarak umut varolmayacaktır.Yani hep kutunun içinde hapis kalacaktır.Yok eğer kutnun içi insanın kalbi gibi bir özdeşleştirme içinde iseniz o zaman eskiden insanlar kötü kalplere sahiptiler şimdi ise değiller bu daha iyi.Yani biraz düşününce saçma olduğunu görüyorsunuz mantığın.
    Son söz:Sakın benden umut insanı işkence ile ölüme götürür dememi beklemeyin.Sözüm "Esaretin Bedeli(Shawsank Redemption)" adlı filmden alınıtıdır:
    Korktukça tutsak, umut ettikçe özgürsünüz




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    umut mu, yok ya umut şu anda yanımda el salla leyn
  • Yarbay
    2542 Mesaj
    evlilik kısmı hariç senin yazdığın daha doğru hayalciruh
    prometeus adını hatırlayamadığın tanrı insanlara ateşi sunduğu için olimpostan sürgün edilmiştir
  • Yarbay
    3349 Mesaj
    Umutun kutunun içinde olmasından nasıl bir ders çıkarmalıyım? Umut etmek ya da etmemek arasında bir seçim mi yapacağız yoksa?
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: thedevilslieutenant

    evlilik kısmı hariç senin yazdığın daha doğru hayalciruh
    prometeus adını hatırlayamadığın tanrı insanlara ateşi sunduğu için olimpostan sürgün edilmiştir



    Ya evet evlenme kısmı aslında yok ama bizim adetlere göre evlenmeden görüşmeleri racona ters düşüyor

    Ya evlenirler yada bu hikaye değişir





  • Çavuş
    65 Mesaj
    "Pandora'nın kutusu"... Sanki bir çizgi film ismi gibi...
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    hikayenin doğrusu hayalciruh un anlattığı gibi...

    ama nerden türemiş anlamadım... asıl önemli olanı vurgulanmak isteneni ne kötülüklerin kapağını açma olayımı
    yoksa umudun kutuda kalmasımı...

    kötülük dolu bir kutuda umdun ne işi var....

    neyse bence burada vurgulanmak istenen şey ""bilmediğiniz şeyleri kurcalamayın sonra bir sürü pislik çıkar yayılır"" şeklinde bir düşünce olmalı.
  • Programcı
    3395 Mesaj
    Heroes of Might and Magic oyununda da var bu Pandora's Box. Oyunlara bile konu olmuş
    İçinden bir çok şey çıkıyor ama kötü şeyler değildi sanırım oyunda. :)
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    bizim kara kutu diye bi fanzinimiz var ben onun eski sayılarından birine bu hikayeyi yazmıştım,zaten tarih öğr. mitolojiye de özel bi ilgim vardı öle yazmıştım.
    valla hikaye uzun lakin sonu şudur:
    pandora zeus un kendisine verip açma dediği kutuyu açınca içinden dünyamızda bugün olan bütün kötülükler hastalıklar, ölüm gelmiştir.pandora bunu farkedip kutuyu kapatmış ama tam bu sırada çıkmakta olan umut kutudan çıkamamıştır.
    bugün kullanılan "açtırma kutuyu söyletme kötüyü"sözü buradan gelmektedir.
    konuyu açan arkadaşın anlattığı hikaye doğrudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __Tyler Durden__ -- 28 Şubat 2005, 22:33:56 >
  • Teğmen
    186 Mesaj
    Verilen şey güneş değildi arkadaşlar.
    Prometheus'a ateş verilmişti.
    Saygılar
  • Yarbay
    2301 Mesaj
    Pandora, Sandığı ABD' de
    Başkanlık Sarayı'na yakın bir yerde mi
    Açtı acaba !
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    bu pandora kutusu god of warda oyunun takılan yeriydi...
    |
    |
  • Teğmen
    129 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Citizen

    Heroes of Might and Magic oyununda da var bu Pandora's Box. Oyunlara bile konu olmuş
    İçinden bir çok şey çıkıyor ama kötü şeyler değildi sanırım oyunda. :)


    30 archdevilin bana saldırdığını hatırlıyorum. Kutunun içinden çıkmışlardı.
  • Teğmen
    182 Mesaj
    arkadaşlar asıl hikaye şöle:

    tanrılar bir av hayvanın etinin paylaştırma görevini Prometeus'a verirler.. Promete de hayvanin deri ve kemiklerini hayvanın derisine saklayıp güsel bi duruma getirir. esas yenebilcek kısım olan etlerin görümüşünü ise kötü hale getirir ve tanrılara seçim hakkı tanır.. Tanrılar doğal olarak dış görünüşü daha çekici olan kemik ve yağdan oluşan kısmı seçerler... Paketi açtıkların da kemik ve yağ kısmı ile karşılaşan tanrılar insanlara ceza olarak yer yüzünden ateşi çalar ve olimpusa götürürler.. Bunun üzere Prometus bi kere daha insanlığa yardım edip ateşi tanrılardan geri alır ve dünya ya getirir.. İki defa yenilmeyi hazm edemeyen Zeus intikam almak için bir Plan kurar ve çok zeki güsel becerikli zeki olan pandora 'yı yer yüzüne Prometusun kardeşinin yanına gönderir.. Bütün jan janlı dış dörünüşüne rağmen pandoranın içi kötülük ve lanetle doludur... Prometusun daha önce kardeşini uyarmasına rağmen kardeş Pandoranın güselliğine aldanır ve pandoraya aşık olur.. Prometusun yanına yerleşen pandora dünyaya kötülükl yaymaya başlar...
    Bu arada Prometus ZEUS tarafından yakalanıp şimdiki everets dağının eteklerin de bi yere hapsedilir.. ve prometeus'a en işkence olarak her gün Zeusun çift başlı kartalı Prometenin karaciğerini yer.. fakat geceleri ciğer yeniden oluşur.. yani işkence sürekli devam eder taki zeusun oğlu Herakles Prometeyi kurtarıncaya kadar....




  • Yarbay
    3797 Mesaj
    inançların kendini gherçekleşirme yeteneği varmış
    allahtan biz böyle bi saçmalığa inanmıyoıruz
    yaw ben yunan olsam insan içine çıkmaya utanırdım ama adamlar o benim utanacağım şeyi dünyaya yaymışlar
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Ama daha sonra galiba alexander bir anahtar simgeleyerek hazinelerinin en geğerlisini sakladğı ve sadece rahiplerin ve onun bilgiği bir tapınakta saklı olan anahtar pandoranın kutusunun olduğu yeri açıcak bir anahtar yaptırmış ve saklamıştı ve galiba pandoranın kutusu 2. bir kez daha açılmıştı önce alexanderin en sevidiği arkadaşına sonrada kendisine bir hastalık yayılmıştı ve pandora kutuyu açtığında göz yaşlarıda bir sel olmuştu aynı alexenderin dötüğü göz yaşları gibi
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    tabiki bu bilgilerin doğru olduğunu bilemem ama galiba büyük bi ihtimalle alexanderin haldı açılan kutu yüzünden kırıldı acaba tapınak bulunurmu bulan iradesine yenik düşüp kutuyu açarmı.... !!!
    |
    |
  • Yüzbaşı
    871 Mesaj
    eskiden heroes oynardık heyecanlıydı içinde ne çıkacağı belli olmuyordu

    ben bu pandoranın kutusunu çok merak ediyorum eskiden beri. kitabı var mı diye araştırma yaptım ama sadece ingilizce var. Türkçe olmayınca hevesin kursağımda kaldı


    quote:

    Orjinalden alıntı: Citizen

    Heroes of Might and Magic oyununda da var bu Pandora's Box. Oyunlara bile konu olmuş
    İçinden bir çok şey çıkıyor ama kötü şeyler değildi sanırım oyunda. :)




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
valorant points
vp satın al
LOL RP Satın Al - LOL RP Yetkili Satış Sitesi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,371
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.