Şimdi Ara

Pahalı bisiklet alırken ne almış oluyoruz? neye fazla para veriyoruz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
2.908
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • rockymarlboro kullanıcısına yanıt
    Jantlarınızı tekrar ördürün, düzgün örülmüş jantın akordu kolay kolay kaçmaz. Hele öyle 2 km yolda bozulması hiç normal değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockymarlboro

    quote:

    Orijinalden alıntı: TRojka

    İyi de hocam ben yazımın neresinde Fulcrum "racing" jantlarla, ultegra grup setle işe gidip gelin yazımışım ki? Arkadaş neden bu kadar pahalılar diye sormuş, ben de bir kaç örnekle açıklamışım.

    Öte yandan bu ürünlerin fiyatları bizimki gibi üçüncü dünya ülkelerinde çok pahalı. Bir yarış seti yurtdışında en düşük ücret civarına denk geliyor, keyfe keder alınabilecek ürünler aslında genele bakıldığında. Örneğin Tiagra 2700 grup set 260$. Git gel tren bileti parası Fransa'da. Ki Tiagra'da Dura-ace gibi yarışa odaklı, kısa kullanım ömürlü bir ürün değil ki kısa olsa bile yıllık değiştirmek bu fiyattaki bir ürünü zor değil, bizim için geçerli kaideler bunlar.

    Ayrıca Fulcrum Racing jantların yoldaki çukura girmeyle çöpe gideceğini de düşünmüyorum. Bu fiyat aralığında jantları oldukça uzun süreler kullanan, kendisi ören ve hatta aylarca akordunun dahi bozulmadığından bahsedenler var.

    benim gibi mtbden inip yol bisikletine binince ve bu kentsel dönüşümden 500 metrede bir 20 tane kamyon oldugu için her sokakda sokaklar da mayın tarlası gibi çukurlar olduğu için 2 km sahile inemeden akort gidiyor bende ve bisikletçiden çıkamıyorum nerdeyse her gün

    bu arada en ucuz claris set kullanıyorum 2.5 senedir arkadaşlar 105 leri çöpe attı ultegra aldı onlarıda değiştirdi 3 4 de jant değiştirdi ve benden az km yapıyorlar benim gibi haftada 3 gün aydosa şile yoluna da gitmiyorlar haftada 15 gunde 1 kullanan kişiler bunlar ve benım harcadığımın misli misli fazlasını bisiklete harcıyorlar

    yada zevk almak için bu kadar fazla değiştiriyorlar

    bendeki claris setde tıklayınca vites değiştiriyor sram force set sanki kendisi gidiyor bende işe gidip gelmek işin almadım bu arada 100 150 km yaptığımda oluyor ve işimi görüyor daha 2 yıl daha kullanırım zinciri ve rubleyi değiştirdikten sonra aktarıcı ve aynakol bile değiştirmeye gerek kalmıyor

    Bro amma güzel sıkıyorsun be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRojka

    Jantlarınızı tekrar ördürün, düzgün örülmüş jantın akordu kolay kolay kaçmaz. Hele öyle 2 km yolda bozulması hiç normal değil.

    hocam iki saniye yola bakmasan en sağlam jantlada 50 cm çukura girince akort makort kalmaz

    bir gun gectıgım dumduz asfalt kentsel donusum kamyonlar iş makınelerı sayesınde ertesı gun çakıl taşı gorunumlu çukur gum dıye gırıyoruz 30 ile 40 le yokus inerken 1 saniye yola bakmasan çukurdasın

    bisikletçiler bile bakmıyor artık akort yapmaya uğraşan da pek yok zaten hepsi satıcı yada benim gittiklerim öyle uğraşmak istemiyorlar akortla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rockymarlboro -- 20 Mayıs 2017; 21:31:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRojka

    İyi de hocam ben yazımın neresinde Fulcrum "racing" jantlarla, ultegra grup setle işe gidip gelin yazımışım ki? Arkadaş neden bu kadar pahalılar diye sormuş, ben de bir kaç örnekle açıklamışım.

    Öte yandan bu ürünlerin fiyatları bizimki gibi üçüncü dünya ülkelerinde çok pahalı. Bir yarış seti yurtdışında en düşük ücret civarına denk geliyor, keyfe keder alınabilecek ürünler aslında genele bakıldığında. Örneğin Tiagra 2700 grup set 260$. Git gel tren bileti parası Fransa'da. Ki Tiagra'da Dura-ace gibi yarışa odaklı, kısa kullanım ömürlü bir ürün değil ki kısa olsa bile yıllık değiştirmek bu fiyattaki bir ürünü zor değil, bizim için geçerli kaideler bunlar.

    Ayrıca Fulcrum Racing jantların yoldaki çukura girmeyle çöpe gideceğini de düşünmüyorum. Bu fiyat aralığında jantları oldukça uzun süreler kullanan, kendisi ören ve hatta aylarca akordunun dahi bozulmadığından bahsedenler var.

    sene 2017 tiagra seti sordum 156 gunde gelir 2500 istedi bisikletçi %100 katılıyorum yorumlarınıza

    biraz önce merlinde jant seti aldım turkıyede alsam 2 katı + 15 gunden fazla beklicektim




  • Yeni bisiklet arayışına girişince ben de bu soruyu kendime sormaya başladım. Aslında kimisine göre hiç pahalı olmayan ama bana pahalı olan 1000 civarı bisiklet ararken sordum kendime. Güzel havalarda 5 6 km ötedeki işime giderken, haftasonu bir gün İstanbul'da sahilde vs. dolaşmak gezmek, özel günlerde turlara katılmak için 500 600 TL'lik yeter mi. Fikirlerinize ve bisiklet tavsiyelerinize ihtiyacım var.

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WoodGuy

    Yeni bisiklet arayışına girişince ben de bu soruyu kendime sormaya başladım. Aslında kimisine göre hiç pahalı olmayan ama bana pahalı olan 1000 civarı bisiklet ararken sordum kendime. Güzel havalarda 5 6 km ötedeki işime giderken, haftasonu bir gün İstanbul'da sahilde vs. dolaşmak gezmek, özel günlerde turlara katılmak için 500 600 TL'lik yeter mi. Fikirlerinize ve bisiklet tavsiyelerinize ihtiyacım var.

    Teşekkürler.

    Uzman değilim ama iki tavsiye de işinize yarayabilir.

    1. Doğru tarz seçtiğinizden emin olun. Ornegin çok sağdan soldan atlanacak veya şehirler arası tur da yapmayacak hibrit bisikler ideal olacaktır. Veya katlanır bisiklet. Mesele Doğru tarz önemli.

    2. Kadro onemlidir. Örnek vereyim corelli pierre 1.0 550 600 tl ama corelli 7.0 ile kıyaslarsak kadro aynı ama komponentler farklı . yavas yavas eskidikçe bütçe oldukça upgrade etmek de güzel. Misal bence on masa ya kilitli masa olmalı ya düz metal olmalı. Kullandıkça ihtiyaçlar netlesiyormus onu anladim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hergün bisiklet kullanan biri olarak söylüyorum. Bisiklete çok para vermeyin. Aliminyum veya Çelik kadro olarak ayrımcılık yapmayın, Hi-ten kadro da güzeldir. Hafif olsun diye takıntı yapmayın. 300-400 lira civarında çok güzel bisikletler var. Örneğin, Ümit bisiklet-Gomax, Orbis gibi Bunlar çok iyi bisikletlerdir. 300 liralık dururken 900-1000 lira vermek akıl işi değil.
    Ben şahsen Hi-ten çelik kadro Gomax kullanıyorum, çok memnunum. jantları tek katmanlıydı, bazen eğiliyordu. Onları çift katmanlı olarak değiştirdim. şimdi eğilmiyor.
    Bir bisikletten ne beklenir ki başka.
    üstüne atlarsın, basarsın pedala gidersin. hepsi bu. milyarlık bisikletler saçmalık. aralarında hiçbir fark yok.
  • Kadro kalitesi çelik>alüminyum>carbon diye gider yani hafiflik.

    Aktarıcı 7li 8li 9lu 11 falan gider diş sayilari ve ayna kol ölcüleri sizin yokuş ve ya düz yol uyumunu gösterir.

    Maşa kilitli veya düz konfor ve hız.

    Jant takimi akıcılığı belirler.

    Frenler, sele, gidon bir sürü etken vardir.

    Uzun lafin kisasi adam akilli bir bisiklet 2-3 binden başlar daha aşağısı amelelik. Prof falan demeyin prof adamin bisikletinin sadece jantlar 8 9 bin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne sacma bir konu arkadas...



    En basit kiyaslama yaoacak olursak Sahin de seni tasiyor, Mercedes E250 de seni tasiyor ama arada daglar, ovalar ve bayirlar olmak uzere cok fark var... Kendinize buradan bir ornek cikarabilirsiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Victor Branco

    Ne sacma bir konu arkadas...



    En basit kiyaslama yaoacak olursak Sahin de seni tasiyor, Mercedes E250 de seni tasiyor ama arada daglar, ovalar ve bayirlar olmak uzere cok fark var... Kendinize buradan bir ornek cikarabilirsiniz...

    hocam bu forumda yorum yapanlar market bisikletinden başka bisiklete binmeyen ve bisiklete o kadar para verilirmi yaa motosiklet alırım diyen kafalar

    otomobil forumunun bu kadar tutmasının sebebi de o reklamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Victor Branco

    Ne sacma bir konu arkadas...



    En basit kiyaslama yaoacak olursak Sahin de seni tasiyor, Mercedes E250 de seni tasiyor ama arada daglar, ovalar ve bayirlar olmak uzere cok fark var... Kendinize buradan bir ornek cikarabilirsiniz...

    Bir konuda hem fikirsek yani market bisikleti ile 1000 tl verilen bisiklette fark varsa ki var (ama değer ama değmez) demek ki bunu sormak öğrenmek de gayet mantıklı yani konuyu neden saçma bulduğunuzu anlamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Serçe parmağı ile kaldırılabilecek bisikletler var da bende para yok gerçi alsam da çok profesyonel işi
  • 20-25 yıldır bisiklete binmiyordum. ucuz olsun diye 2.el bir mtb aldım ama hemen herşeyini değiştirdim. mtb den fazla param gitti. 1 ay anca kullandım ve satışa koydum. Geçenlerde 2.el bir carraro crx052 tiagra yol bisikleti aldım. Kullanımı o kadar fark etti ki anlatamam. Yağ gibi gidiyor vites değişimleri çok iyi. Yaklaşık 10 kğ. Gerçektende şahin-mercedes gibi çok fark var aralarında
  • Markalar tekel olunca ürünleri istedikleri fiyata satabiliyorlar. Örnek Microsoft, Örnek Apple, Örnek YemekSepeti, Örnek Sahibinden.com
    20-30 bin liraya yol bisikletleri var. Adam en iyisi bu diyor, müşterisi de ona binaen alıyor.
  • Kullanim amaci burda onemli olan 700tlyede pc var 4000 tlyede sadece film dizi izlemek icin office calismak icin 400 tllik pcde yeterli olur ama oyun oynamak istersen heleki her oyunda fps takintin varsa veya meslegin icabi 3gunde render almak istemezsen 4000 lik pc alirsin. Ikiside pc neye para verdigini Sen dusun. Bisiklet piyasasi ezelden beri pahaliydi sadece eskiden bindigimiz 200 tllik bisiklet 2tekerli demir yiginiydi simdi arge var aluminyum kadro titanyum veya karbon kadrolar var.eger eglenmeye alcaksan 50 tllik bisiklette isini gorur ama bu isi hobi veya meslek olarak yapiyosan 5000 tl ye sadece kadro bulamazsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pahalı bisiklet tanımınız bence yanlış. o 300 - 400 tllik bisikletler derme çatma ürünler. kadrolarının bir ölçü durumu olmuyor. anotomik olarak sağlıklı değiller. genellikle koltukları en yüksek ayarda bile alçak kalıyor ve diz eklemi sağlığı açısından bu iş hoş değil.
    başka insanların davranışlarını ve belki israflarını eleştirmek de doğru değil. akıllı iseniz dönün kendinizi eleştirin(bisiklet harici konularda da eleştirebilirsiniz)
    1 yıldan uzun süredir yol bisikleti kullanıyorum; çevremde çok yoğun kullanan yarışa hazırlanan insanlarda var ve ayrıca yol bisikletini dağ yoluna bile sokmuşluğumuz var. 50 km tur sonunda akordu bozulmadı. benim bisiklet 2000 kmye yaklaştı ağır mtb şartı hariç her yerde sürdüm daha akort istemedi. bu arada badalları zıplayıp geçiyorum ki bir de kilom 80. 5000 kmye kadar akort görmeden kullanan arkadaşım da var.
    yol bisikletlerinin telleri çok sıkı örülüyor o sebeple akort bence mtbye göre daha zor bozuluyor.
    hiten den kabona kadar her tür kadroyu kullandım.
    eski çelik kadro bisikletimin kadro açıları şimdiki 1000 usd seviyesindeki bisikletlerden daha iyiydi. ve gerçekten kullanması zevkliydi.
    peki bu gün o kalitede kadro üreten üretici varmı cevap evet ama çelik te olsa fiyat yine 1000 usdnin üzerinde.

    ucuza kaliteye ulaşmanız mümkün değil.
    çok pahalı da tavsiye etmiyorum ancak yol bisikleti için benim gözümde başlangıç 105 hiç olmazsa sora
    mtb ve hibritler için deore hiç olmazsa acera dır.
    uzun süre bu cihazları kullanmadan ne kadar işe yaradığını anlamıyorsunuz.




  • vites markalarına kafayı takmışsınız yok deore olacak, yok bilmemne olacak. Geçiniz bu işleri...
    Vites nedir ya. En ucuz çin malı vites bile olsa ,önemli olan işini yapıyor mu, ona bakın. İşini yaptıktan sonra ne olursa olsun.
    Çelik kadro konusunda benim dediğime gelmişsiniz. o açıdan kutlarım. Kadro geometrisini beğenmek size kalmış. İstediğiniz geometride bisiklet bulabilirsiniz. O iş zevk meselesi.
    Bisiklette bence olmazsa olmaz. jantlardır.
    Jantların iyi olacak.çift katmanlı jant olacak. Aksi takdirde ikide bir akortcuya götürmek zorunda kalırsın.
    Netice olarak şunu deyim. Mümkünse 1 bisiklet sahibi olun. Paranız azsa, 2. el 100 liraya bile alabilirsiniz.
    Yok eğer çok param var diyorsanız. hollanda bisikleti alın.
    Göbekten vitesli.Gazelle tarzı bisikletler, apayrıdır. Şehir içinde mükümmeldir.
    şunun gibihttps://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-temiz-gazelle-441371978/detay



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahsen2 -- 23 Mayıs 2017; 9:2:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahsen2

    vites markalarına kafayı takmışsınız yok deore olacak, yok bilmemne olacak. Geçiniz bu işleri...
    Vites nedir ya. En ucuz çin malı vites bile olsa ,önemli olan işini yapıyor mu, ona bakın. İşini yaptıktan sonra ne olursa olsun.
    Çelik kadro konusunda benim dediğime gelmişsiniz. o açıdan kutlarım. Kadro geometrisini beğenmek size kalmış. İstediğiniz geometride bisiklet bulabilirsiniz. O iş zevk meselesi.
    Bisiklette bence olmazsa olmaz. jantlardır.
    Jantların iyi olacak.çift katmanlı jant olacak. Aksi takdirde ikide bir akortcuya götürmek zorunda kalırsın.
    Netice olarak şunu deyim. Mümkünse 1 bisiklet sahibi olun. Paranız azsa, 2. el 100 liraya bile alabilirsiniz.
    Yok eğer çok param var diyorsanız. hollanda bisikleti alın.
    Göbekten vitesli.Gazelle tarzı bisikletler, apayrıdır. Şehir içinde mükümmeldir.
    şunun gibihttps://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-temiz-gazelle-441371978/detay

    istanbul için traktör bunlar hollanda ve konya düm düz hollanda deniz dolgusu ile yapılmış şehirlerden oluşuyor konyada öyle 460 km bisiklet yolu var ben istanbulda 5 km yakınımdaki bisiklet yoluna gidecem diye girmediğim çukur çıkmadığım rampa kalmıyor.

    istanbulda bir adım başı rampa var bisiklet yolu desen göstermelik üstüne araba çıkarıp mangal yaparlar anca yazın toplasan 5 km bisiklet yolu var doğru durust sahilde fenerbahçe bostancı arası geri kalan pendik bostancı arası da mangalcılardan bir de ramazanda sabaha kadar mangal yapanlardan yürüsen daha kolay gidersin

    yani o bisiklet ile anca 5 km yaparsın istanbulda rahat yol bisikleti ile 100 + km yaparsın istanbul dışına çıkıp

    ayrıca fiyatı da çok pahalı 5 km yapmak için 2.500 lira vermem ona 2500 verene kadar gider salcana 035 alırım

    http://www.ykbisiklet.com/Salcano-XRS-035-Tiagra-Bisiklet,PR-3637.html

    hem tiagra grup set hemde 2017 model ömürlük

    evet o bisiklet de çok rahat ben kullandım yalnız istanbulda gitmez işte kısa mesafe belki




  • Çoğu Kişi Benzer cevaplar vermiş..
    Bende açıklamaya çalışayım.
    -Aradaki fiyat farkı tek markaya değil birden fazla şeye ödenir.

    Vites:sizdeki 18 veya21 vites tir,Pahalı Olan 24-27-30 vites.
    #Fark: Bilhassa yokuş çıkarken daha fazla seçenek olacağından daha iyi rahat olur.

    Maşa:Sizdeki basit kitlenmeyen veya kitlenir maşalıdır,Pahalı Olan daha kaliteli uzun ömürlü+Tek düğme ile kitlenip açılabilir...
    #Fark: Bozuk Yollarda kolayca devreye girip düz yollarda suspansiyon ön amortisörleri kapatmak insanı yrmaz,enerji kaybı olmaz,yorulmaz..

    Ağırlık: Ucuz bisiklet Çelik (Hi-Ten) veya ağır malzemeden yapılır 17-25kg arası,Pahalı olan fiyata göre 14-10-9-7kg kadar hafifler.
    #Fark: Dik yokuş veya düz mesafeyi 20-25kg bisiklet ile çıkın,aynı yolu aynı vitesle 14kg bisiklet ile çıkın arada baya fark var daha az yorulursunuz..

    Marka itibarı: Çevrenizde Adı bilinen bir marka almak ile adı bilinmeyen cok tutulmayan marka almak çok fark eder..Mosso-Carraro-Sedona-Giant-Ghost-Merida-Scott-Trek-Orbea bunlar bilinen marka..
    siz Umit-Beldeyama-Mondial ile 1500-5000 tl lik bisiklet aynı özellite kalitede derseniz olmaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibo83

    Çoğu Kişi Benzer cevaplar vermiş..
    Bende açıklamaya çalışayım.
    -Aradaki fiyat farkı tek markaya değil birden fazla şeye ödenir.

    Vites:sizdeki 18 veya21 vites tir,Pahalı Olan 24-27-30 vites.
    #Fark: Bilhassa yokuş çıkarken daha fazla seçenek olacağından daha iyi rahat olur.

    Maşa:Sizdeki basit kitlenmeyen veya kitlenir maşalıdır,Pahalı Olan daha kaliteli uzun ömürlü+Tek düğme ile kitlenip açılabilir...
    #Fark: Bozuk Yollarda kolayca devreye girip düz yollarda suspansiyon ön amortisörleri kapatmak insanı yrmaz,enerji kaybı olmaz,yorulmaz..

    Ağırlık: Ucuz bisiklet Çelik (Hi-Ten) veya ağır malzemeden yapılır 17-25kg arası,Pahalı olan fiyata göre 14-10-9-7kg kadar hafifler.
    #Fark: Dik yokuş veya düz mesafeyi 20-25kg bisiklet ile çıkın,aynı yolu aynı vitesle 14kg bisiklet ile çıkın arada baya fark var daha az yorulursunuz..

    Marka itibarı: Çevrenizde Adı bilinen bir marka almak ile adı bilinmeyen cok tutulmayan marka almak çok fark eder..Mosso-Carraro-Sedona-Giant-Ghost-Merida-Scott-Trek-Orbea bunlar bilinen marka..
    siz Umit-Beldeyama-Mondial ile 1500-5000 tl lik bisiklet aynı özellite kalitede derseniz olmaz

     Pahalı bisiklet alırken ne almış oluyoruz? neye fazla para veriyoruz?


    işte aradığım cevap şekli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahoni_38 -- 26 Mayıs 2017; 9:23:16 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.