Şimdi Ara

Oyun Muhabbeti - Eski ve Yeni Oyunlar Arasındaki Farklar (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
174
Cevap
4
Favori
2.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günümüz dünyası ile ilgili birşey bu. Günümüzde herşey artık çabuk tüketilebilir, çok fazla zaman gerektirmeyen ve zorlamayan olmalı i insanların zaten az olan zamanını iyi değerlendirebilsin.
    90larda ve azalmaya başlasa da 2000lerin başında 2-3 ay bir oyunla uğraştığımız olurdu zira ne tam çözüm bulabilirdik ne lets play vardı ne internet olduğundan araştırabilirdik haliyle takıldığımız noktada çözümü bulana kadar uğraş dur. Ayrıca o dönem teknolojisi gereğince grafik veya yapay zeka gibi şeyler olmadığından yapımcılar oynanabilirlik, oyun mekaniği ve hikayeye abanıyorlardı zira text tabanlıydı herşey.
    Özeti şu, oyunu yapma süreci ne kadar zorlaşırsa ve uzarsa yani ne kadar maliyetli olursa içerik o kadar azalıyor.
    Hatırlayın Morrowind'de waypoint sistemi yoktu o koca oyun dünyasında ve nereye gideceğini yol tabelalarından anlamaya çalışırdık. Macera/bulmaca tarzı oyunlarda ekrandaki şeyde piksel piksel tıklayarak bulmaya çalışırdık vs. Oyunlar text tabanlı olduğundan ve hikayeyi yazan adamlar da senin benim kafamdaki adamlar olduğundan ortaya harika ve çok zevkli hikayeler çıkardı. Bu doluluğu artık göremiyoruz ve görmemiz de mümkün değil.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Yeni nesil oyunlara alışan birisi zaten eski nesil oyuncuları oynayamıyor. Çünkü dinamikler hareketlilik sahne geçişleri en üst seviyede tak tak pok diye ilerleyebildiğimiz modern diye adlandırdıkları oyun varken eski oyunlara dönünce ee napcam fln diye sıkıntıya düşürüyor yeni nesil oyuncuları ve aman bununlamı uğraşcam demelerine sebep oluyor. O kadar hızlı oyunlara alıştıktan sonra yavaş oyunlar haliyle can sıkıtısı ve zamanını boşa geçirmiş hissiyatı veriyor.
    Ben koyu bir Ultima Online'cı olarak halen onun tadını yaşadığım hisleri hiç bir yeni nesil grafikli oyunda yaşamadım. Ve UO da yapılabilecek o kadar çok seçim vardıki ne yapmak istediğinize siz karar veriyordunuz yani oyun hiç bir şekilde git şunu yap buna eskortluk et şu zindana gir git koyun kes gibi şeyleri söylemiyordu siz gidip kendiniz keşfediyordunuz. Şimdiki oyunlar tamamen kullanıcıyı yönlendiren illa bunu yapsın zaten 4-5 tane olay koyduk oyuna oyunumuzu oynayan en azından içindeki eklediğimiz tüm olayları görebilsin biz parayı hak ettik demeye çalışıyor.
    Witcher serisi her oyununda azda olsa dövüş dinamikleri değişiyor bir yenilik deniyorlar o yüzden takdir ediyorum ve witcher 3 senaryo bazında gerçekten başarılı bir oyun birlikte dolaştığınız karakterler gidince veya başına bi iş gelince sinematik kısımları gerçekten etkileyici ve duyguyu tam anlamıyla vermişlerdi bi kaç damla yaş akıttığım sahneleri oldu oldu.
    Sonuç olarak RTS türü ölmüş bir piyasadan bugün güzel mantıklı bir oyun gelmesini ummak saçmalık olur diye düşünüyorum.
    Daha fazla oyun muhabbeti isteriz... çalışmalarınızın devamını dilerim..

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Eski oyunlar oyuncuya daha çok değer verirdi.Oyuncunun zeki ve becerikli olduğunu varsayarak oyunlar üretilirdi.Şimdi tuşlara basmaktan daha fazlasını sunan oyunlar çok azaldı.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • İnsan hayatında ilk defa yaptığı bir şeyden aldığı zevki aynı şeyi tekrar yapmasından aynı zevki almaz.

    Bunu oyunlar için değerlendirecek olursak örneğin Knight Online'i ele alalım;

    Bu oyun 90'larda büyümüş çoğu cocugun hayatında ilk oynadığı mmorpg veya rpg oyundur. Aslında bilirsiniz Knight online oldukça çağ dışı bir oyundur. Fakat hayatında ilk kez mmorpg ye knight ile bir tanışmış bir kişi aslında knightdan kat kat daha üstün olan mmorpg'lerden knightdan aldığı zevki alamaz, her zaman bir knight ile karşılaştırır ve onun yerini tutmaz. Yada şu an hala knight oynayan birisi şunu söyler nerede o eski knight online, 70cap zamanları çünkü kişi en fazla zevki çocukken o ilk oynadığı versiyonda almıştır.


    Bu Knight Online meselesi üzerine tamamen sosyolojik bir tez yazılabilir fakat daha derine inmeyeceğim ne demek istediğimi neslim anlamıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No Way Out -- 28 Şubat 2016; 17:54:06 >
  • Yeni oyunlare eskilere göre daha zevksiz geliyor, Yeni oyunları alması indirmesi kurması artık ayrı dert.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Talha abinin dediği futbolda fp bakış açısı peste vardı diye hatırlıyordum ama tam fp değilmiş oyuncunun az gerisinde duruyor ve oynamak imkansız hele tam fp olsa hiç oynanmaz
  • Eskiden çok zordu oyunlar bıkkınlık veriyordu bir süre sonra ÅŸimdiki oyunlar o yüzden daha iyi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni oyunlarda her şey bize hazır olarak veriliyor. Derinlikten uzak, oynanışı basit oyunlar daha çok satıyor. Eski oyunlar her şeyi hazır olarak bize sunmadığı için kafamızda tamamlıyorduk hikayeyi, oyunun dünyasını. Şimdi herşey belli, ne yapmamız gerektiği belli, oyunlar genel olarak bulmacalardan arındırılmış şekilde karşımıza çıkıyor. Gerçekçiliğin üzerine fazla giden firmaların bazıları oyunun içinden eğlenceyi alıyor.

    Bir de kaybolan türler var. Eskiden popüler olan 3D platform oyunlarını şimdi göremiyoruz. Şimdi öyle oyunlar çocuk oyunu muamelesi görüyor. Eskiye dönüp Spyro'yu, Crash'i oynadığımızda hiç de çocuk oyunu olacak kadar basit oyunlar olmadığını görüyoruz. Bence yeni nesil oyunların eskiler kadar keyifli olabilmesi için olması gerekenler:
    - Oyunda yapmamız gerekenler basite indirgenmemeli
    - Oyunlar sığ aksiyon filmi hikayeleri gibi olmamalı. Derin dünyaları ve hikayeleri olmalı.
    - Gerçek dünyadan ve geleceğin dünyası klişelerinden çıkıp daha çok fantastik öğeler içeren oyunlar olmalı.
    - Kaybolan türler geri dönmeli.
    - Macera oyunlarından bulmacalar çıkarılmamalı.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Oluşan bu farkın genel sebebi bahsettiğiniz üzere, oyunu yapanların artık oyuncular değil para babaları olmaları.Artık gelişen teknoloji ile de oyun herkese ulaşıyor ve adam da haliyle bunlardan ne kadar para koparırsak o kadar kardır diye bakıyor olaya.Kaldıki grafiklerin kalitesinin artması ile falan, oyunların maliyetleri de oldukça arttı ve belki de sadece oyuncuları düşünen komplike dinamiklere sahip, zor oyunlar çıkarsalar satış gelirleri, giderlerimi kapıyamıyacak, bu yüzden adamlarda bu yöne yönelmesine de laf atamıyorsun yani.Hem grafik, hemde oynanış açısından zorluk ve karışıklık beklemek sanırım artık mantık dışı kalıyor.

    Eski oyunları daha güzel yapan yerler, zorlu oyun dinamikleri, bulmacaları ve farklı bir şeyler yapmak istemeleriydi.Bölüm ne kadar zor olursa, bitirince verdiği haz daha çok oluyor kesinlikle.Yine bulmacalar günümüzde neredeyse yok gibi, aşırı basit oluyorlar, eskiden öyle değildi, ara dur, bazen bir kaç gün aynı yerde takılır kafayı bozardın.Ama öylesi daha zevkliydi.Günümüzde korku oyunları o kadar popülerki, zibilyon tane korku oyunu geliyor ama hiç biri Silent Hill oyunlarının %1'i kadar güzel bir hikaye sunumuna sahip değiller.Ya da Resident Evil'ın gerilim artmosferine, her hareketini yaparken 3 kere düşünmeni sağlıyacak yapısına.Lakin insanlar da zaten bunları aramıyor artık sanırım.Bulmacalar desen bunların çok arkasında kalıyor.Çoğusu bana fabrikadan çıkmış gibi geliyor artık, benzerlikler inanılmaz oluyor.Nerede Fatal Frameler nerede bunlar yani.

    Bir de oyunlardan boss savaşaları oyunlardan yavaş yavaş çıkar oldu, benim oyunlarda en zevk aldığım kısımlar boss savaşları olur genelde ama artık çoğu oyunda boss savaşı denen şey kalmadı.Yine gelişen grafikler ile oyunlar daha gerçekçi bir hal aldı, hayvan baş kadarakterler, zartlar zurtlar artık olmuyor oyunlarda, bu da aslında bir yandan yaratıcılığı kısıyor kesinlikle.Nintendo'nun biraz gerici yapısı bu durumlarda işimizi görmüyor değil, bir yandan kızsakta, umarım şu NX'de güzel bir patlama yaşarda, bizde ağız tadıyla oyunlar oynarız.

    Yine eski tadları alabiliceğimiz oyunlar çıkmıyor değil, mesela Ori and The Blind Forest harita yapısı, zorluğu ile falan eski oyunlar günümüzde olsa ne kadar güzel olabiliceklerinin resmi gibiydi.Grafikleri falanda zaten çok muazzamdı.Souls oyunları son zamanlarda bunu başarıyla kullanan oyunlardı.Zorlayıcıydılar, düşünmen gereken bir sürü şey vardı, boss savaşları birbirinden farklıydı.Tatmin olma hissi yüksekti Yine Adventure olayları değişse de, son zamanlardaki Deponia üçlemesi güzeldi bence ama baktığında bu oyunu konuşan yok, herkes Telltale oyunlarını konuşuyor, haliyle artık Monkey Islandlar, Grim Fandangolar falan bekleyemiyoruz, bu tarz yapımların oraya kayması kaçınılmaz sanırım.Yine indie yapımcılar bir şekilde istediğimiz oyunlar ile çıkageliyorlar zira bu tarz işlerde, hep oyuncu olan kişiler oluyor, Shovel Knight, Secrets of Grindea, Undertale, To The Moon, Darkest Dungeon, Bastion, Titan Souls, LISA, Castle in The Darkness, Anodyne vs. vs. diye uzar gider liste aslında, eski tarz rpglerden geliyor yine Pillars of Eternity, Divinity Original Sin, Wasteland 2 gibi şeylerde geliyor ama sonuçta ana akım artık çok değişti, kimi güzel, kimi kötü yenilikler geldi, kimi hoş, kimisi ise çok boş oyunlar




  • Mafia, silent hill, resident evil, max payne 1-2 gibi oyunlardan ilk 10 dakikalik surede adi bahsedilmedi. Üzüldüm, gecmisin konusuldugu bir videoda ilk bunlardan soz edilsin isterdim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi $U$PeCT RoCKerS -- 28 Şubat 2016; 18:14:48 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski zamanlar da oyun sektoru bu kadar kazanc elde etmiyordu
    Ve yapimcilar ozgurdu ve kitle hardcore player di.Zorluk seven bulmaca seven grafik aramayan hayal dunyasin da grafikleri kuran oyuna gercekten para veren bir oyun icin heycanlanan kitle ust seviyedeydi.
    Gunumuz oyunculugu ise oyuna para vermeyen icerigi genelde torrentten ceken ve tuketimini yapmayan oyunu yarida birakan kitleden olusuyor.
    Oyuna para veren yeni nesil oyuncularda eski zorlugu istemiyor bagimsiz oyunlari tanimiyor giriyor twicht'e bakiyor en populer oyunlar hangileri ona gore nerde ne kadar les oyun var onlari oynamaya calisiyor.
    Yeni kitle icin hersey grafik oynanabilirlik sunma guzel grafik sun yeter.
    Retro oyun kulturu diye bir sey kalmadi tabiki hala hype yapan cok oynanan ses getiren oyunlar var fakat Yuksek butceli AAA oyunlar kadar ne konusuluyor ne tartisiliyor.
    Yapimcilarin eli kolu bagli kullanicilarin yuzde 90ninaa yakin bir kismi memnun e para desen firmalar cok guzel kazaniyor.
    Eski nesilin buna alismaktan baska caresi yok.
    Eski nesil diye tabir edilen ve 30 yasini asmis insanlarin cogu zaten su an oyun oynamiyor oynasada zaman kisitlamasi oldugundan dolayi ayda 10 20tane oyun oynayamiyor.
    Yeni nesil oyuncular steamden her gun farkli bir oyun aliyor gerek oynuyor gerek oynamiyor ama parayi bu kitleden kazanan firmalar onlarin istedigini yapiyor.
    Kisacasi
    Eskiden kazandiklari paralar su anki gibi degildi ve yapimcilar ozgurdu kitle memnundu
    Su an yatirimcilar olsun buyuk oyun firmalari olsun oyundan tek bekledikleri oyunun iyi olmasi degil para kazandirmasi yeni nesil kitlede oyunlarin kotu veya iyi olmasina degil ne kadar populer olmasina bakiyor sirf bende oynadim diyebilmek icin.Ve buyuk firmalarda bundan gayet keyif alip parasini kazanip ayni oyunu diger sene 2 3 degisiklik yaparak tekrardan kullanciya sunup tekrardan ayni paralari belkide daha cogunu kazandiklari icin eski nesil oyunlar bir hayal olarak kalicaktir.




  • Önceden oyunlar daha iyiydi. En azından bir bulmaca, bölüm için günler veya haftalarımızı harcardık. Şimdiki bazı oyunları görünce nedense ilgimi bile çekmiyor. Bilmiyorum ama oynamak dahi istemiyorum. Artık nesil değiştiğinden midir, oyunların eski ruhunu kaybettiğinden midir bilemedim. Büyük oyun dağıtımcıları kendi çatı altındaki firmalara baskılar yapmasa eski günlere dahi geri dönebiliriz.Son olarak, mega man'in yaratıcısı Keiji Inafune'in şu sözü çok hoşuma gider "Oyun tasarımının gerçek anlamı yıllardır kayıp".
  • Yeni nesil dedikleri oyunlarda birçok şey canımı sıksa da özellikle iki şeye acayip sinir oluyorum.
    1) Bir yere veya bir hedefe gideceksiniz 10 metre ileriye işaret koyuyor oraya gidiyorsunuz 10 metre daha sonraya işaret koyuyor asıl gideceğiniz yere varana kadar 10 kere 10 ar metrelik işaret koyuyorlar. Ulan bu nedir ta varacağımız yere koy bitsin aptal yerine koyuyorlar
    2) Bir nesneyi bulacaksınız maşallah sanki bulma değil çünkü parıl parıl parlıyor. Eee hani bul demiştin yok kardeş sen yanlış anlamışsın ben sana bul değil parlayan şeyi al dedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Megathrone26 -- 28 Şubat 2016; 21:16:35 >
    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Eski oyunlarda oynanis on plandaydi,zaten onlari unutulmaz yapanda bu.

    Gercekten oynadigini hissediyordun

    Simdiki oyunlarin cogu ise resmen film gibi,efektlerle dolu,grafik olarak harika ama oynanis mekaniginden yoksun

    Hepsi basarili olmasa da son zamanlarda indie oyunlar bunlari vaat etmeye basladi,buyuk oyun studyolari ise resmen mini filmler yapmaya basladi(Cd Projekt Red bunlarin arasinda kendini koruyan ender firmalardan biri)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -şu zorluk konusunda pekte size katılamıyorum.bence eskilerin daha zor olmasının en büyük sebeplerinden bir tanesi kontroller.örnek olarak DOOM 1 ve 2 o kadar da zorlanacağın yapımlar değiller çünkü oynanış yapısı basit (daha doğrusu genel olarak FPS türü oynaması en rahat oyun türlerinden olduğu içindir) sadece yönünü kaybetme sıkıntısı var o kadar.ama mesela Tomb Raider ın ilk oyununu oynamaya kalktım shotgun ı ilk alındığı yerden sonrasında "hayt yeter be" dedim bıraktım çünkü kontroller tam bir eziyet(gamepad le oynamama rağmen).NES ve SNES oyunları niye daha zor gelir çünkü 2D olmasından dolayı sizin oynayacağınız alanda bir kısıtlama durumu söz konusu.buna en iyi örnek Splatterhouse serisi olabilir.1 ve 2 o kadar zordur ki(ki bence saçma derecede zor) 3 te beat em up tarzı yukarı aşağı opsiyonlarını eklemişler,bir anda rahatlıyorsun.demek istediğim zorluk biraz da eski teknolojinin sizi kısıtlıyor olmasından kaynaklı.herkes SOULS oyunlarının zorluğunu fazla abartıyor.mantığını kavradıktan sonra hiçte öyle zor gelmez emin olun.(Dark Souls 1 i 68 saate bitirdim.) Souls oyunları olsa olsa günümüzün en zor oyunlarından olur ama eskilerin hiçbirinden daha zor olamaz.(Demon's Souls istisna olabilir,bence dengesiz bir zorluğu var.)
    -Hardcore oyunları sadece uğraştırıcı bulmacalar veya zorlu düşmanlarla sınırlamakta yanlış bana göre.modern Adventure ların eskilere göre en iyi tarafı seçim yapma(Choices Matter) olayıdır.eski adventure ların olayı tamamen lineer ama kaliteli bir senaryoyu takip etmek ve bulmaca çözmekti.şimdikiler bulmaca çözme olayını kaldırdılar belki ama bu seçim yapma opsiyonunu ekleyince benim gönlümde kabul gördüler.(The Walking Dead de yaşadığım hisleri hiç unutmayacağım.)Talha abinin Beyond:Two Souls u kabul edememe sebebi de hele ki Heavy Rain gibi efsaneden sonra senin seçimlerinin oyuna hiçbir etkisinin olmamasından dolayıdır.(The Witcher 3 ü de oynayacağın zaman özellkile bu seçim yapma olayına dikkat edeceğim eğer başarılı olamamışsa üzücü olur.) yeni Adventure ları da değerlendirirken de hikayesine,karakterlerine ve bu seçim yapma olayını ne kadar etkili kullanmışlar ona göre değerlendirmek lazım.konudan saptım biraz şunu diyecektim eğer bir oyunu seçim yaparken sizi zor duruma sokuyor ise(Until Dawn mesela) bence o da hardcore bir oyun olarak kabul edilebilir.
    -Hardcore oyuncular azalmadı bizim sayımız hep sabittir sadece oyuncu sayısı arttı.ayrıca birisinin hardcore oyuncu olmasının yaşla alakası yok.(benim yaşın 18)bu tamamen beyninle alakalı.eğer bir şeyi zamanına göre değerlendirip ona göre yorumlarsan sorun biter.(buna film ve dizilerde dahil).ki bir gün belki de şu anın casual oyuncuları da zamanla hardcore oyunlara merak sarabilir.sonuçta bizim gibi düşünenlerin sayısı hiçbir zaman yok olmayacak.buraya da yazayım Sinan abi hiçte eskiye takık falan değil tam tersine hep yeniliklere açıktır.(biraz avukatlığını yapmış gibi oldum :D)
    -niye şimdi Fallout 1 ve 2 deki kadar derin oynanış dinamiklerine sahip oyunların olamama sebebi bana kalırsa(Talha abinin belgeselinden sola çıkarak söylüyorum) günümüz teknolojisini öyle dinamiklere adapte etmek aşırı zor.şimdi bir bebek öldürme veya fahişelik yapma dinamiğini oyuna eklemek ayrıca bir iş ve sonrasında sansür yeme derdi de var.(belki New Vegas ona en yakındır)
    -önümüzdeki birkaç yıl içinde de bu bağımsız yapıcılardan gelen first person korku furyası bitecek gibi geliyor bana çünkü şu sıralar sanki herkes doydu.çokta ucuz bir yöntem sadece kısıtlı kamera açısıyla korkutmaya çalışmak.bir ara elbet third person a dönerler.
    -gelecekte sektör ne olur bilemem ama benim şu an en çok şikayet ettiğim durum daha doğrusu genel olarak tüm EĞLENCE SEKTÖRÜ nü ele alıyorum(oyun,film,dizi,anime) yeni ve kaliteli bir marka çıkaramama larından dolayı geçmişte başarılı olmuş eski markaları reboot etme durumu var ve bu oldukça rahatsız edici bana göre.tamam gelsin eskiler ama yeni markalarında gelmesi lazım ahiretten.umarım bu işin suyunu çıkarmazlar.Saygılar

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • Bence olay hissiyatla alakalı. Tıpkı nerde o eski ramazanlar, nerde o eski bayramlar dediğimiz gibi.. Büyüyünce o çocukkenki gençkenki aldığımız hazzı alamadığımız için yeni oyunlar kötü gelebiliyor. Ben atari guzeldi derim, benden bir onceki jenerasyon text tabanlı bir oyun daha iyiydi diyebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otakaraha -- 28 Şubat 2016; 20:15:20 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence eski oyunlar daha iyiydi zordu ugrastırıyordu yeni oyunlarıda begeniyorum fakat eski oyunların daha iyi oldugunu düşünüyorum zorluk güzeldir

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Bence yeni ve eski nesil oyuncular arasındaki fark,yeni oyuncular bu nesil içinde çıkan çok iyi oyunları bile normal bir oyun olarak gördüklerini düşünüyorum.Örnegin; Wticher 3 2015 yılının en iyi oyunu olmasına ragmen büyük bir hype a maruz kalmıyor çünkü şimdiki nesil witcher ın derinliklerine inmiyor,bir roman oldugunu ve roman ile oyunun hikayesinin başka ilerledigini bilmiyor,witcher hikaye odaklı bir RPG olmasına ragmen 1 ve 2 oyunları oynama gereksinimi duymuyorlar.Bu yeni nesil oyuncuları eleştirmek degil de daha çok gözlemlenen şeyler bunlar.Eski nesil oyuncular ise oyun dünyasının evrimine tanık oldukları için, her türden ve nesilden oyunları yeni nesile göre daha iyi degerlendirme yaptıklarını düşünüyorum.Uzun lafın kısası; Her oyuncunun,oyun dünyasından başarılı işlerin farkına varması dilegiyle...

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • Eski oyunların zorluk sebeplerinden biri dönem teknolojisinin getirdiği yetersizlik. Mesela 8 yön kullanan, 360 derecenin teknolojiye girememesi oyunlardaki zorluk seviyesini arttırıyordu. İnce ayarların yapılamaması, sırf yerden bir item almak için bile harcanan çaba, oyunu hem vakit olarak hem de zorluk açısında büyütüyordu. En basitinden FIFA, PES kontrollerine bile 360 derecelik açının gelmesi 2008-2009'a tekabül ediyor.

    En büyük değişimi her yerde olduğu gibi burada da para yapmıştır bence. Örneğin Yeşilçam'da, 70'lerdeki filmlerde beğenerek izlediğimiz çoğu oyuncu açlıktan öldü. Ancak onlarda bir ruh vardı ve bu ruh onları özel ve ölümsüz kılıyordu. Videoda bahsedildi eskiden oyuncular yapıyordu şimdi parası olan firmalar yapıyor. 10 yıl önce pazarlamanın bu kadar geniş kitlelere hitap etmemesiyle, oyunlar yine o kullanıcı profiline uygun yapılabiliyordu. Paranın sektöre gerçek anlamda girmesi ve kar üstüne kar fikri oyunlardaki ruhu öldürdü.

    Dönemsel oyuncu profilini eğip bükenler yine para sahipleri. Oyuncu kitlesinin genişliği aynı kalsaydı, oyuncu profili de teknoloji gelişmesine rağmen aynı kalacaktı. Ancak profil skalası 10-50 yaş arasına genişlediği için ve milyonlara hitap ettiği için oyun sektörü de ona göre oyuncu profilini değiştirdi ve basit oyunların çıkmasına sebep oldu. Yani aslında yeni nesil oyunlarının bu şekilde çıkmasının sebebi yeni nesil değil, çoğu sektördeki karları maksimize etme gereği.

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >




  • video sanki biraz kısa olmuş gibi ayrıca konuşulan konuda biraz sapmalar olmuş tam konuşulamamış bu konu biraz daha uzun olsa daha iyi olurdu kanımca

    < Bu ileti BölümSonuCanavarı sitesinden atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.