Şimdi Ara

Otoyollarda araba kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
1
Favori
17.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şehirlerarası yollarda, özellikle otoyollarda araba kullanırken nelere dikkat etmeliyiz? Hangi hızlarda hangi şeritlerde kullanmalıyız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korfezgunesi -- 8 Nisan 2012; 23:01:42 >



  • otobanda (izmir çeşme) 150 160 dan aşağı düşmem genelde fakat sen 120yi geçme . neyse kontrollü olmak gerek, şerit değiştirmiceksen bile aynalara göz ucuyla sürekli bak, sağında solunda ne araba var gör, bilgin olsun bu konuda acil şerit değiştirmen gerekirse vs. kaza yapmayasın

    bunun haricinde seni sollamak isteyen araçlar için ara ara dikiz aynasına muhakkak bak ki sonra selektör yemeyesin

    bazen biraz sert dönüşler olabiliyor, bu dönüşlerde muhakkak hızını düşür

    aklıma gelenler bunlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi `bELa -- 8 Nisan 2012; 23:02:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    otobanda (izmir çeşme) 150 160 dan aşağı düşmem genelde fakat sen 120yi geçme . neyse kontrollü olmak gerek, şerit değiştirmiceksen bile aynalara göz ucuyla sürekli bak, sağında solunda ne araba var gör, bilgin olsun bu konuda acil şerit değiştirmen gerekirse vs. kaza yapmayasın

    bunun haricinde seni sollamak isteyen araçlar için ara ara dikiz aynasına muhakkak bak ki sonra selektör yemeyesin

    bazen biraz sert dönüşler olabiliyor, bu dönüşlerde muhakkak hızını düşür

    aklıma gelenler bunlar

    Zaten bende palio 1.2 16V var. 100'ü geçeceğimi zannetmiyorum




  • ömrüm otoyollarda gecti. salı sabahı yine yola cıkacagım. yolculugu tek basıma gecircem. dikkat etmen gerekenlere gelince; otoban farelerine, kamyonlara, tırlara dikkat et.
    hangi şeritte ne kadar hızdan ziyade sürekli orta şeritte gitmeni öneririm. sağ şeriti kamyonlar, tırlar işgal eder genelde. sol şerit ise sadece sollama anında kullanılmalıdır. yolda gezen araclardan uzak dur. önündeki araclarla sabit mesafe koruma. ya onları gec önün acık olsun yada onların gerisinde kal. geri kalan hersey bildigin trafik kuralları zaten.

    altta verdigim link benim actıgım konuya ait. otobanda kendini bilmez yüzünden atlattıgım kazayı anlattım okumanda yarar var.


    http://forum.donanimhaber.com/m_52146562/tm.htm




  • otoyollarda özellikle köprü altlarından geçerken dikkat et geceleri tehlikeli olabiliyor...
  • eğer olurda hızlı gidecek olursan solda fazla kalma hızına güvenip nitekim sen 220 ile giderken bile arkadan sellektör üzerine sellektör kopartarak gelen ne marka olduğunu anca yol verip önüne geçince anlayabileceğin araçlar olabiliyor yani arada aynaları yoklamakta fayda var.birde sol şeritte yine 180+ hızlarda devam ederken orta şeritten sollama amaçlı aynaya bakmadan aniden sola atlayanlar oluyor bazen ciddi sıkıntı doğurabiliyor bu durum. ha birde bu son anlattığım olay gibi Allah korusun ama ani fren yapmanı gerektirebilecek durumlar olursa eğer yol müsaitse duramayacağını anlarsan frene fazla asılmadan zigzag yaparak fren mesafesini uzatabilirsin.ama tabi dediğim gibi frene fazla asılırsan araç kayabilir ve üzücü durumlar doğabilir.
  • acemimisin bilmiyorum ama sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme
  • Ayna ayna ayna !!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    acemimisin bilmiyorum ama sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme

    Acemiyim. "sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme" derken? Biraz daha açar mısınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    acemimisin bilmiyorum ama sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme

    Acemiyim. "sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme" derken? Biraz daha açar mısınız?

    dikkatini sadece yola verdiğin zaman çevrendeki arabaları göremiyorsun geçen forumda bir arkadaş test linki vermişti
    http://www.msf-usa.org/motion.html
    ortadaki yeşil noktaya bak çevredeki sarı noktaların kaybolduğunu göreceksin ama aslında onlar hep orada




  • 120'ye sabitle orta şeritte devam et , önüne araç çıktığında solla yine orta şeritten devam et.Normal seyir halindeyken bile aynaları kontrol et gözlerin yorulmasın.Hava durumuna göre lazımsa güneş gözlüğü kullan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fottili -- 8 Nisan 2012; 23:29:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    acemimisin bilmiyorum ama sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme

    Acemiyim. "sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme" derken? Biraz daha açar mısınız?

    dikkatini sadece yola verdiğin zaman çevrendeki arabaları göremiyorsun geçen forumda bir arkadaş test linki vermişti
    http://www.msf-usa.org/motion.html
    ortadaki yeşil noktaya bak çevredeki sarı noktaların kaybolduğunu göreceksin ama aslında onlar hep orada

    Evet teste baktım haklısınız. Peki nasıl davranmak gerekiyor?




  • aynalara bakmayı alıskanlık haline getirmek gerekiyor. zaten gece ise ister istemez farkedersiniz arkadan gelen aracları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    acemimisin bilmiyorum ama sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme

    Acemiyim. "sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme" derken? Biraz daha açar mısınız?

    dikkatini sadece yola verdiğin zaman çevrendeki arabaları göremiyorsun geçen forumda bir arkadaş test linki vermişti
    http://www.msf-usa.org/motion.html
    ortadaki yeşil noktaya bak çevredeki sarı noktaların kaybolduğunu göreceksin ama aslında onlar hep orada

    Evet teste baktım haklısınız. Peki nasıl davranmak gerekiyor?

    aynaları kontrol etmek yeterli olacaktır

    unutmadan sabah ezanından sonra yola çıkarsanız daha sağlıklı olacaktır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serseri006 -- 8 Nisan 2012; 23:43:21 >




  • Başı boş hayvanlar (sabah saatleri ve gece saatlerinde cok oluyor )

    Sağ şeritte ağır vasıtların lastik kaplamaları ona cok dikkat etmek gerek

    Tünel içlerinde ben cok sık görüyorum kasa evet plastik kasa

    Stop lambaları yanmayan tır ve kamyonlar

    Aşırı hız yapan ve kural ahlak bilmeyenler o yüzden sürekli ayna kontrolü şart

    Yolun solunda araclardan atılmış şişe vb. cisimler dikkat istiyor
    toplum olarak denizleri ve yolları çöp kutusu olarak algıladığımızdan

    Hız olarak türkiyede pek kural takan yok yolun akışına göre esnek sürüş şart

    Yani kendimden örnek vereyim :) otoyolda orta şerit 120 sabit giderim ancak izmit geçişinde sol daha hızlı akıyor

    kimi yerde çift şerite düşüyor buda sürekli tempo istiyor mecbur 140-150 oluyor özellikle sollamada

    çünkü sağ şerit tamamen ağır vasıta oluyor mecbur kalıyorsun

    öyle kasmamak gerek ülkemizde özellikle ankara istanbul arası esneklik şart

    Kurala uygun gittiğinde daha riskli olan bölgeler oluyor kimi zaman

    Yoluna göre gitmekte fayda var mesela aydın izmir arası cok güzel bir yol keyifli yani

    öncelik dikkat istiyor otoyol çünkü hızı hissetmiyorsun yol düzgün ve geniş olduğu için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    Başı boş hayvanlar (sabah saatleri ve gece saatlerinde cok oluyor )

    Sağ şeritte ağır vasıtların lastik kaplamaları ona cok dikkat etmek gerek

    Tünel içlerinde ben cok sık görüyorum kasa evet plastik kasa

    Stop lambaları yanmayan tır ve kamyonlar

    Aşırı hız yapan ve kural ahlak bilmeyenler o yüzden sürekli ayna kontrolü şart

    Yolun solunda araclardan atılmış şişe vb. cisimler dikkat istiyor
    toplum olarak denizleri ve yolları çöp kutusu olarak algıladığımızdan

    Hız olarak türkiyede pek kural takan yok yolun akışına göre esnek sürüş şart

    Yani kendimden örnek vereyim :) otoyolda orta şerit 120 sabit giderim ancak izmit geçişinde sol daha hızlı akıyor

    kimi yerde çift şerite düşüyor buda sürekli tempo istiyor mecbur 140-150 oluyor özellikle sollamada

    çünkü sağ şerit tamamen ağır vasıta oluyor mecbur kalıyorsun

    öyle kasmamak gerek ülkemizde özellikle ankara istanbul arası esneklik şart

    Kurala uygun gittiğinde daha riskli olan bölgeler oluyor kimi zaman

    Yoluna göre gitmekte fayda var mesela aydın izmir arası cok güzel bir yol keyifli yani

    öncelik dikkat istiyor otoyol çünkü hızı hissetmiyorsun yol düzgün ve geniş olduğu için

    Benim araçla 120yi geçmem pek mümkün olmasa gerek zaten




  • Öncelikle hiçbir aracın .çına yanaşmayın ani frende problem çıkabilir birçok sefer yaşadım ama araçlarımın fren mesafeleri ve refleksime güvendiğim için problem yaşamadım ancak palio da abs olmayabilir diye biliyorum ve sürekli birşeylerle meşgul olun sadece yola odaklanmayın müzik dinleyin eşlik edin arasıra basın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    öncelik dikkat istiyor otoyol çünkü hızı hissetmiyorsun yol düzgün ve geniş olduğu için

    Benim araçla 120yi geçmem pek mümkün olmasa gerek zaten

    Selam,
    Otoyoldan çıktıktan sonra ister istemez farkında olmadan gereğinden hızlı gitmeye başlayabilirsiniz. O yüzden çıkışa yakın hızınızı kademeli olarak azaltın ki algılarınız yeni duruma kolaylıkla alışsın...
  • Yolun uzunluğuna göre mola sürenizi ayarlayın. Şu kadar saat hiç mola vermeden araba kullandım modlarına girmeyin. Ben molayı çok severim. 2 saatte bir dururum. Ben molaları abartıyorum belki ama hiç durmadan 5 saatten fazla araba kullanmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    acemimisin bilmiyorum ama sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme

    Acemiyim. "sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme" derken? Biraz daha açar mısınız?

    dikkatini sadece yola verdiğin zaman çevrendeki arabaları göremiyorsun geçen forumda bir arkadaş test linki vermişti
    http://www.msf-usa.org/motion.html
    ortadaki yeşil noktaya bak çevredeki sarı noktaların kaybolduğunu göreceksin ama aslında onlar hep orada

    Evet teste baktım haklısınız. Peki nasıl davranmak gerekiyor?

    Çok güzel bir paylaşımdı. Algıyı gösteren deneyler inlanlara "dikkate dikkat etmek" denilen şeyi öğretiyor. Bu da tünel etkisini gösteren bir deney. Ne yapmak gerekir? Sadece hız limitlerine uymak gerekiyor. Sürekli yola bakmak doğru bir şey, ne var ki hız arttıkça tünel etkisi artıyor. Yasal hızlar bu psikofizik ve algısal etmenlerin tecrübesiyle 3-4 saat boyunca güvenlidirler.

    Uzun sürüşlerde çevrenizin farkında olun ama dikkatinizi yormayın. O dikkat sonsuz değildir ve uzun süre lazım. Kalabalık durumlarda, tehlikeli durumlarda boş şeritleri kontrol edin. Ön taraf arka görüntüden çok daha önemlidir. Aynaları sürekli kontrol etmektense iyi bir şerit disiplini daha doğru bence. Şerit değiştirirken birden fazla şekilde mutlaka kontrol edin. Araçları değil boşlukları takip edin. Özellikle önünüzdeki sizden hızlı "makas atan" arabaları takip etmeyin. En önemlisi de uzağa bakın. Emin değilseniz yavaşlayın. Güneşin önden geldiği bir durumda bir karaltıyı poşet sanmıştım tır tamponu çıkmıştı mesela...

    Uzun yollarda kaza yapmış otomobiller olablir, şeridinizde otomobil aksı, çimento torbası görebilirsiniz. Öndeki arabanın port bagajı düşebilir. Toz bulutu veya duman ilerdeki büyük bir kaza olabilir, özellikle hızlı sollayan arabalar olduysa bu durumu bekleyin. Çok denk geldim, olmuyor değil. Yazdıklarımın hepsi ihtimalden değil, tecrübedendir. Uzağa bakmak çok önemli. Takip mesafesine 2 sn derler. Bu minimum değerdir. ABD'de en az 3sn tavsiye ediyorlar mesela. Yol kalabalık değilse en azından 4sn takip mesafesi dikkatinizi uzun süre muhafaza eder ve dikkati daha az yoracak bir sürüş sağlar.

    Bazen temposu size benzeyen bi arabayı 5-6sn gibi onun da dikkatini dağıtmayacak uygun mesafeyle takip etmek dinlendirici olabilir. Böyle çok yol gtimişimdir, arkama böylesi çok takılmıştır. Öndekini rajatsız etmek istemiyorsanız en az onun bırakığı kadar mesafeyi siz de bırakın. O sürücünün bıraktığı mesafe rahat olduğu mesafedir. Sürü psikolojisi/otoriteye saygı dengesi herhalde, iki üç araçlık konvoya sataşan veya taciz eden de daha az olur. Temposu size uymayan araçları takip etmeyin, bu dikkati ziyan eder. Ya mesafeyi iyice açın veya uygunsa sollayın. Kararsızlık anında: Frenler motordan kat kat güçlüdür.

    Not: Dikkat sınırlı bir kaynaktır, arabayla beraber onu da dikkatli kullanmak gerekir.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.