Şimdi Ara

Otoyollarda araba kullanırken nelere dikkat etmeliyiz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
17.878
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    acemimisin bilmiyorum ama sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme

    Acemiyim. "sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme" derken? Biraz daha açar mısınız?

    dikkatini sadece yola verdiğin zaman çevrendeki arabaları göremiyorsun geçen forumda bir arkadaş test linki vermişti
    http://www.msf-usa.org/motion.html
    ortadaki yeşil noktaya bak çevredeki sarı noktaların kaybolduğunu göreceksin ama aslında onlar hep orada

    Evet teste baktım haklısınız. Peki nasıl davranmak gerekiyor?

    Çok güzel bir paylaşımdı. Algıyı gösteren deneyler inlanlara "dikkate dikkat etmek" denilen şeyi öğretiyor. Bu da tünel etkisini gösteren bir deney. Ne yapmak gerekir? Sadece hız limitlerine uymak gerekiyor. Sürekli yola bakmak doğru bir şey, ne var ki hız arttıkça tünel etkisi artıyor. Yasal hızlar bu psikofizik ve algısal etmenlerin tecrübesiyle 3-4 saat boyunca güvenlidirler.

    Uzun sürüşlerde çevrenizin farkında olun ama dikkatinizi yormayın. O dikkat sonsuz değildir ve uzun süre lazım. Kalabalık durumlarda, tehlikeli durumlarda boş şeritleri kontrol edin. Ön taraf arka görüntüden çok daha önemlidir. Aynaları sürekli kontrol etmektense iyi bir şerit disiplini daha doğru bence. Şerit değiştirirken birden fazla şekilde mutlaka kontrol edin. Araçları değil boşlukları takip edin. Özellikle önünüzdeki sizden hızlı "makas atan" arabaları takip etmeyin. En önemlisi de uzağa bakın. Emin değilseniz yavaşlayın. Güneşin önden geldiği bir durumda bir karaltıyı poşet sanmıştım tır tamponu çıkmıştı mesela...

    Uzun yollarda kaza yapmış otomobiller olablir, şeridinizde otomobil aksı, çimento torbası görebilirsiniz. Öndeki arabanın port bagajı düşebilir. Toz bulutu veya duman ilerdeki büyük bir kaza olabilir, özellikle hızlı sollayan arabalar olduysa bu durumu bekleyin. Çok denk geldim, olmuyor değil. Yazdıklarımın hepsi ihtimalden değil, tecrübedendir. Uzağa bakmak çok önemli. Takip mesafesine 2 sn derler. Bu minimum değerdir. ABD'de en az 3sn tavsiye ediyorlar mesela. Yol kalabalık değilse en azından 4sn takip mesafesi dikkatinizi uzun süre muhafaza eder ve dikkati daha az yoracak bir sürüş sağlar.

    Bazen temposu size benzeyen bi arabayı 5-6sn gibi onun da dikkatini dağıtmayacak uygun mesafeyle takip etmek dinlendirici olabilir. Böyle çok yol gtimişimdir, arkama böylesi çok takılmıştır. Öndekini rajatsız etmek istemiyorsanız en az onun bırakığı kadar mesafeyi siz de bırakın. O sürücünün bıraktığı mesafe rahat olduğu mesafedir. Sürü psikolojisi/otoriteye saygı dengesi herhalde, iki üç araçlık konvoya sataşan veya taciz eden de daha az olur. Temposu size uymayan araçları takip etmeyin, bu dikkati ziyan eder. Ya mesafeyi iyice açın veya uygunsa sollayın. Kararsızlık anında: Frenler motordan kat kat güçlüdür.

    Not: Dikkat sınırlı bir kaynaktır, arabayla beraber onu da dikkatli kullanmak gerekir.



    Teşekkür ederim. Değerli bilgiler. Arabayı alalı iki hafta oldu. Otoyola çıkmam için biraz daha zaman var diye düşünüyorum. Çıkmadan evvel sizin gibi deneyimli arkadaşların tecrübeleri altın değerinde benim için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Teşekkür ederim. Değerli bilgiler. Arabayı alalı iki hafta oldu. Otoyola çıkmam için biraz daha zaman var diye düşünüyorum. Çıkmadan evvel sizin gibi deneyimli arkadaşların tecrübeleri altın değerinde benim için.


    İyi günlerde kullanın . Otoyol sürüşü aslında daha kolay ama bir hatanın sonucu daha kötü olabilir. Bence de acele etmeyin.
  • kamyon ve otobüs şoförlerine çok dikkat etmelisin.
  • herhalde en önemlisi aynaları kontrol etmek ve kamyon,otobüs sollarken biran önce sollamak
  • Otobanda Sol şeridi işgal etme. Sollama sonrası şeride dön. Sol şerite çıkarken çok dikkat et. Ben 160-170 sabit gidiyorum mesela, sol şeride ben o hızla giderken 120km ile kendini atarsan, ben ne olsa dururum. 50km hız kesmek kolay. 230km ile giden de var. O yüzden arkadan gelen var mı? Geliyorsa kaçla geliyor? Kestirmeden sola çıkma. Sağa da aynı şekilde çık. Şerit değiştirmeden sağlamak serbest otobanda... Kısaca bir sağ şeritte senin arkandan gelen, senden hızlı biri olabilir. Kontrol et herzaman. Otobanda tek önemli konu bu. Ayna kontrolü. Gerisi tırt. Şehir içinden çok daha kolaydır otoban...
  • Bir tavsiyede benden...
    Yol çalışmalarına karşı dikkatli olun.

     Otoyollarda araba kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?


    Uyarı levhaları vs. düzgün yerleştirilmediği için; hızınızı almış, temponuzu ayarlamışken aniden tek şeride düşen bir yolla karşılaşabiliyorsunuz. Hatta yolu ikiye ayıran kukalar vs. düzgün yerleştirilmediği için siz hala yolu çift şerit sanarken aniden karşıdan gelen bir araçla karşılaşabilirsiniz. Ya da siz doğru şeritte ilerliyorsunuzdur ama karşınızdan gelen araç yolun tek şeride düştüğünü farketmemiştir. Ayrıca bu yollara sağdan soldan eklenen bağlantı yollarına dikkat edin. Geçen yaz soldaki tali yoldan ana yola çıkmaya çalışan araç, sanırım yolda çalışma olduğunu unutup bodoslama yola daldı. Tam önümdeki araca sol yandan vurdu. Allah'tan mesafeli gidiyordum da hemen yavaşlayıp durdum, kenara çektim.
    Özetle dikkatli olun ama dikkat manyağı da olmayın kısa sürede yorulursunuz. Hız yapmayın, kurallara uyun, mola verin yeterli...




  • Bildigin yol bunun neyine ayrıca dikkat etmen gereksin yani. Millette sanki yarışlara katılacak pilota tavsiyede bulunuyor cok ilginç :)
  • Otobanda orta şeritten git. En ideali odur. Acemi isen 120'yi geçme. O yolda 120 sana yavaşmış gibi gelir ama olsun. Önemli olan kazasız belasız gitmek. Gözün sürekli aynalarda olsun. Çünkü otobanda her türlü insan olur. Soldan 250 ile geçen Mercedesler, en soldan sağa geçip makas atanlar, 120 ile giderken en sol şeritten selektör çakan tırlar, otobüsler v.s.. Ondan dolayı aynalarına bakmayı sakın unutma. Gerçi hangi otobanı kullanacağın da önemli tabi. Silivri-Edirne arası sakin olur. Acemi olsan bile yüksek hızda gidersin. Silivri-İzmit arası genelde yoğun olur. Buralarda dediklerimi uygularsan rahat edersin. İzmit-Ankara arası da yoğun ama İstanbul civarları gibi değil. Nickinden anladığım kadarıyla İzmitlisin, ondan dolayı otobanlarda dikkat etmende fayda var. Gebze-İzmit arası neredeyse sırf viyadük ve tünel. Viyadüklere girerken hızlı gitme. Aracının yol tutuşu çok da iyi değil çünkü. Tünellerde farlarını muhakkak aç.

    Şimdilik aklıma gelen bunlar. Dediğim gibi otoban deyip de hızlı gitme, biraz ilerde aniden trafik sıkıştı mı durması da zor olur. Aracında ABS yoktur çünkü büyük ihtimal.

    Hadi iyi yolculuklar.




  • Bir gözün aynada olsun mutlaka. Zamanla refleks haline geliyor..
  • Burda orta şeritte gitme tavsiyeleri veriliyor TR de otobanda böyle işaret olsada yanlış bir tutum. Şayet otobanda sağ şerit boşsa sırf Kamyon değil binek araçlarıda sağ tarafdan gitmeleri gerekir böylece trafik sol tarafa kaymaz. Bu otoban kültürü maalesef TR de pek görmüyorum bomboş otobanda otomobil kullandığı için ve yanlış olan işaretlerden dolayı sağ tarafdan makas atanlara imkan veriliyor.
    Almanyada şayet sağ şerit boş olduğu halde devamlı sol veya orta şeritden seyahet eden araçlara uzun takip sonucunda ceza kesilebilir ve hız sınırı olmayan yerlerde mümkünse istediği süratı yapar ve aksine hız sınırından dolayı kazalar azdır çünkü çoğu kişi iyi araç kullanır, 130km tavsiye edilen hızdır üstündekilerden doğacak kazalarda siz bi kısım suçlu sayılabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    acemimisin bilmiyorum ama sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme

    Acemiyim. "sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme" derken? Biraz daha açar mısınız?

    gözün ibrede olsun 70 i geçme arkandan gelen kamyonlara tırlara korna ve sellektör yapmalarına aldırış etme müziğin sesini sonuna kadar aç acayip sinir oluyorlar hem daha güvenlidir
  • orta şeritte giderken tırların kamyonların birbirini sollamak için pat diye önüne atlayabilecekleri ihtimalini her zaman göz önünde bulundur, hatta sol şeride bile çıkabiliyor bunlar, dikkatli olmakta fayda var, onun dışında şerit değiştirirken mutlaka sinyal kullan, kör noktayı da kontrol et
  • Trafik kurallarına dikkat et , etrafındaki hareketli şeylere dikkat et (insan , hayvan , araçlar) Sol şerittende hızlı arabalar geçebilir 250km+
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Yolun uzunluğuna göre mola sürenizi ayarlayın. Şu kadar saat hiç mola vermeden araba kullandım modlarına girmeyin. Ben molayı çok severim. 2 saatte bir dururum. Ben molaları abartıyorum belki ama hiç durmadan 5 saatten fazla araba kullanmayın.

    aynı fikirdeyim seninle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Ayna ayna ayna !!!

    kesınlıkle!!!
    kımın ne yapacagı hıc bellı olmuyor..
  • Tırların, kamyonların yanından geçerken besmele çek geceyse mutlaka selektör yap haberleri olsun Beton mikserlerine çok dikkat edin gerçi otobanda ne arar ama olsun. Geçen gün yanımda astrayı biçti mikser. Aynalarla barışık olun otobanda araba kullanmak şehiriçinde kullanmaktan çok daha rahattır. Gözünüz kulağınız aynalar olsun ve sürekli pürdikkat yola bakmayın. Aynaları bir kere daha vurguluyorum Yüksek hız yapmıyorsanız sol şeridi kullanmayın çünkü sonuçta otoban bir bakıyorsunuz arkanızda yıldırım gibi bir araç beliriyor bazen panik yapıyor insan hemen yol vereyim diye. Yolcu otobüsleri genelde orta şeridi tapulamışlarcasına arkanıza girip selektör yaparlar, (bide el kol yaparlar) hiç aldırmayın soldan geçsinler aksi halde sağdan gidipte kamyonlarla uğraşmayın. Zevklidir ya güzelde bir radyo açıksa..
    Edit : Noktalama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax

    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    acemimisin bilmiyorum ama sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme

    Acemiyim. "sadece ileriyi görmeye çalışma dikkatini sadece yola verme" derken? Biraz daha açar mısınız?

    gözün ibrede olsun 70 i geçme arkandan gelen kamyonlara tırlara korna ve sellektör yapmalarına aldırış etme müziğin sesini sonuna kadar aç acayip sinir oluyorlar hem daha güvenlidir

    Müziğin sesini çok açmanın refleksleri yavaşlattığı bilimsel olarak kanıtlanmıştır arkadaşlar. Arkadaşımız bilmediğinden mi soruyor fikrim yok ancak yanlış yönlendirmeyelim.Derim.




  • Yol çalışması olan yerlere,çukurlara ve özellikle gece birden önünüzde belirebilen yarılmış kamyon lastiklerine çok dikkat edin.
  • güneşli havlarda özellikle tünel çıkışları da tehlikeli olabiliyor, güneş gözlüğü kullanılmalı.
  • takip
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.