Şimdi Ara

Otomotiv üniversiteleri hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar dün araştırırken birçok üniversitede böyle bir bölüm olduğunu gördüm mf-4 ile 200-440 Puan arası bilgisi olan varmı bu konuda tercihim bu yöndemi olmalı zararlı çıkarmıyım şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Turkiyede adam gibi otomotiv yok. Sadece montaj. Okuyup turkiye de kalmazsan iyi bir bolum. Turkiyede kalirsan sanayii ustasinin okumusu olursun herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • olmayan birşeyin üniversitesi arkadaşın dediği gibi sanayi ustasının okumuşu olursun
  • hacettepedeki ilk on binden aliyodu benim zamanimda.

    bi umutla giden arkadasim var fakat sonuc ne olur bilemem.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makine Mühendisleri anadal yaparak otomobilcide olabiliyor o yüzden hacettepe filan okumayacaksan okuma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil fabrikalarında iş olanağım yokmu yani a

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam şimdi gerek yok demek istiyorumda,sonra düşünüyorum niye böyle bölüm açmışlar.Derslerine baktım makina ile ortak dersleri var.Bu da demek oluyorki makina bu mühendisliğide kapsıyor,siz normal bir makina müh. okuyup yüksek lisansta otomotiv okuyabilirsiniz,daha güzel olur.Gel gelelim iş olanağına çok iyi üniversite mezunu değilsen bi fabrikaya belki girersin ancak yükseliceğin mevki sınırlı olabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İTÜ Hakkında
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Pekala arkadaşlar anlaşıldı puanıma denk hiç ilgim olmayan bi bölümü okuyup hergün işe küfrederek gidicem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Makina muhendisliği okuyup sonra otomotive yoğunlaşman daha iyi olacaktır. Bende makine mühendisliği oğrencisiyim hacettepe otomotiv istiyodum sınava girerken. Ama geçerliliği daha dusuk. Makina oku sonra otomotiv ustune güzel bi master yap

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BUR4K27

    Pekala arkadaşlar anlaşıldı puanıma denk hiç ilgim olmayan bi bölümü okuyup hergün işe küfrederek gidicem

    Makina mühendisliği okuyabilirsin. İtü için konuşuyorum, son senende istemediğin kadar otomotiv dersi alman mümkün. İstersen derslerin listesini atabilirim, dudağın uçuklar. Ayrıca bölümü okumaya başladıkça kafan otomotivden başka yerlere kayabilir. Makina mühendisliği çok esnek bir bölüm aslında. Ben de otomotiv gazıyla girdim, şimdi farklı yerlerdeyim.

    Amacın sadece fabrikada çalışmak ise imalat mühendisliği de düşünebilirsin. Makina mühendisleri arge kısmında daha yoğun çalışırlar, gününü fabrikada geçiren makina mühendisi sayısı genele oranla düşünüldüğü kadar çok değil.

    Ayrıca Türkiye'de otomotiv yok dememek lazım. Belki binek araç yok ama başta mercedes olmak üzere otobüs ve kamyon üretim ve arge leri burada yapılıyor. Aynı şekilde tır treylerleri için dünya çapında markalar var burada üretim ve arge yapan. Ford motor arge sinin bir kısmı burada vs. Hemen itin şeyine sokmamak lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • İyi bir üniversitede makine okuyup, otomativ üzerine uzmanlasirsan daha iyi olur. Ama iyi bir üniversite önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Turkiyede adam gibi otomotiv yok. Sadece montaj. Okuyup turkiye de kalmazsan iyi bir bolum. Turkiyede kalirsan sanayii ustasinin okumusu olursun herhalde

    Orda dur şimdi...

    Tofaş'ın 600 kişilik Araştırma & Geliştirme ekibi var. Otomobil geliştiriyorlar, Doblo projesine Tofaş başladı, Tofaş bitirdi. Şu an da C-Sedan, C-Hatch ve C-SW projesindeler.
    Ford yine benzer bir yapıda, Transit ve Courier de çalıştılar. Motor Ar-Ge ekibi var.
    Karsan, Hexagon ile birlikte Jest i tasarladılar, J10 u güncellediler.
    Oyak Renault, Fluence ZE ve Clio 4 projelerine ciddi mühendislik harcadı.
    Yan sanayilerimizden Co-Designer olan büyük firmalar var. OEM (Büyük otmobil üreticisi) 'lere direk parça tasarlayıp üretiyolar.

    Biraz otomotiv dünyasına ait haberleri okursanız, daha detaylı bilgiler de elde edebilirsiniz.

    Türkiye'de otomotiv iyi yolda, yetişmiş kalifiye personel her zaman ihtiyaç.


    Yoksa, yok sadece montaj var, okumuş usta olursun vs laflarını gevelemeyin artık...

    http://otoajanda.com/935/ford-turkiyeden-muhendislik-ihrac-ediyor/
    http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2012/07/02/muhendislik-ihrac-etti-50-milyon-dolar-kazandi
    http://www.ensonhaber.com/koc-holding-tofasla-2-yeni-model-gelistirdi-2013-05-20.html
    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/23322774.asp




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Turkiyede adam gibi otomotiv yok. Sadece montaj. Okuyup turkiye de kalmazsan iyi bir bolum. Turkiyede kalirsan sanayii ustasinin okumusu olursun herhalde

    Orda dur şimdi...

    Tofaş'ın 600 kişilik Araştırma & Geliştirme ekibi var. Otomobil geliştiriyorlar, Doblo projesine Tofaş başladı, Tofaş bitirdi. Şu an da C-Sedan, C-Hatch ve C-SW projesindeler.
    Ford yine benzer bir yapıda, Transit ve Courier de çalıştılar. Motor Ar-Ge ekibi var.
    Karsan, Hexagon ile birlikte Jest i tasarladılar, J10 u güncellediler.
    Oyak Renault, Fluence ZE ve Clio 4 projelerine ciddi mühendislik harcadı.
    Yan sanayilerimizden Co-Designer olan büyük firmalar var. OEM (Büyük otmobil üreticisi) 'lere direk parça tasarlayıp üretiyolar.

    Biraz otomotiv dünyasına ait haberleri okursanız, daha detaylı bilgiler de elde edebilirsiniz.

    Türkiye'de otomotiv iyi yolda, yetişmiş kalifiye personel her zaman ihtiyaç.


    Yoksa, yok sadece montaj var, okumuş usta olursun vs laflarını gevelemeyin artık...

    http://otoajanda.com/935/ford-turkiyeden-muhendislik-ihrac-ediyor/
    http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2012/07/02/muhendislik-ihrac-etti-50-milyon-dolar-kazandi
    http://www.ensonhaber.com/koc-holding-tofasla-2-yeni-model-gelistirdi-2013-05-20.html
    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/23322774.asp

    yandaş medya haberleri ile savını savunan kaldı mı be diye oğle yemeğinde konuşuyorduk. kalmış.

    tofaş borsaya açık bir şirkettir. yaptıgı her hareketi borsaya bildirmekle mükelleftir. yaptıgı her üretimi, her faliyeti de şirket faaliyet raporlarına yazmak zorundadır.

    faaliyet raporlarını okudum. Kap a baktım. bahsettiğiniz üretimler ile alakalı hiçbir bilgiye ulaşamadım. lütfen beyninizi yandaş medya tatavaları ile değil de, bir şirket hakkında konusurken , üstelik bu şirket halka arz edilmiş bir şirket iken , kapa yapılan açıklamalar , ve bu açıklamaları destekleyen faaliyet raporları bulabiliyorsanız inanın. bulamıoyorsanız tatava oluyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BUR4K27

    arkadaşlar dün araştırırken birçok üniversitede böyle bir bölüm olduğunu gördüm mf-4 ile 200-440 Puan arası bilgisi olan varmı bu konuda tercihim bu yöndemi olmalı zararlı çıkarmıyım şimdiden teşekkürler

    hacettepe mühendislik fak. otomotiv müh. sıralama:19 bin ile alıyor mercedes ile anlaşması var çoğu öğrenci işe orada başlıyor.
    gazi teknoloji fak. otomotiv müh. sıralama: 49 bin (yanlış hatırlamıyorsam) ile alıyor honda ile anlaşma var

    diğerleri hakkında çok bilgi sahibi değilim.Hacettepe otomotiv müh. çok iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Turkiyede adam gibi otomotiv yok. Sadece montaj. Okuyup turkiye de kalmazsan iyi bir bolum. Turkiyede kalirsan sanayii ustasinin okumusu olursun herhalde

    Orda dur şimdi...

    Tofaş'ın 600 kişilik Araştırma & Geliştirme ekibi var. Otomobil geliştiriyorlar, Doblo projesine Tofaş başladı, Tofaş bitirdi. Şu an da C-Sedan, C-Hatch ve C-SW projesindeler.
    Ford yine benzer bir yapıda, Transit ve Courier de çalıştılar. Motor Ar-Ge ekibi var.
    Karsan, Hexagon ile birlikte Jest i tasarladılar, J10 u güncellediler.
    Oyak Renault, Fluence ZE ve Clio 4 projelerine ciddi mühendislik harcadı.
    Yan sanayilerimizden Co-Designer olan büyük firmalar var. OEM (Büyük otmobil üreticisi) 'lere direk parça tasarlayıp üretiyolar.

    Biraz otomotiv dünyasına ait haberleri okursanız, daha detaylı bilgiler de elde edebilirsiniz.

    Türkiye'de otomotiv iyi yolda, yetişmiş kalifiye personel her zaman ihtiyaç.


    Yoksa, yok sadece montaj var, okumuş usta olursun vs laflarını gevelemeyin artık...

    http://otoajanda.com/935/ford-turkiyeden-muhendislik-ihrac-ediyor/
    http://www.sabah.com.tr/ekonomi/2012/07/02/muhendislik-ihrac-etti-50-milyon-dolar-kazandi
    http://www.ensonhaber.com/koc-holding-tofasla-2-yeni-model-gelistirdi-2013-05-20.html
    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/23322774.asp

    yandaş medya haberleri ile savını savunan kaldı mı be diye oğle yemeğinde konuşuyorduk. kalmış.

    tofaş borsaya açık bir şirkettir. yaptıgı her hareketi borsaya bildirmekle mükelleftir. yaptıgı her üretimi, her faliyeti de şirket faaliyet raporlarına yazmak zorundadır.

    faaliyet raporlarını okudum. Kap a baktım. bahsettiğiniz üretimler ile alakalı hiçbir bilgiye ulaşamadım. lütfen beyninizi yandaş medya tatavaları ile değil de, bir şirket hakkında konusurken , üstelik bu şirket halka arz edilmiş bir şirket iken , kapa yapılan açıklamalar , ve bu açıklamaları destekleyen faaliyet raporları bulabiliyorsanız inanın. bulamıoyorsanız tatava oluyor zaten.

    Ben sana bu bilgileri yandaş medya diye tabir ettiğin sitelerden vermedim. Yazdığım bilgileri destekleyici olması amacıyla verdim.

    Kendim makina mühendisiyim, otomotiv sektöründeyim, Tofaş'ta, Karsan'da, Renault'ta ve Ford'da çalışan üniversite arkadaşlarım var, buradan biliyorum.

    1 saat içinde ne kadar araştırarak beynimin yandaş medaya tatavaları ile ilgili olduğunu düşündünüz bilmiyorum ama, Tofaş Arge diye aratırsanız zaten çok detaylı bilgi bulabilirsiniz.

    Bu arada üslubunuz çok kaba, bilmediğiniz bir konu olduğu belli, lütfen detaylıca araştırmadan yorum yazmayınız.




  • Otomotiv mühendisliğini zamanında çok araştırmış birisi olarak söyleyeyim.Çok çok istiyorsan git.Otomotiv mühendisliği çok spesifik bir alan.Makine mühendisi olup itü de master yaparsan otomotiv üzerine ki gayet mümkün, bu şekilde bir fabrikaya girebilirsin.Otomotiv mühendisi olan bir tandığım mercedes kamyon fabrikası aksaray da 3000 lira maaş alıyor şu anda.Yeni mühendiste değil yalnız.
  • konu otomotiv'den üniversiteden borsaya falan gelmiş.
    aslında güzel de tartışma olmuş; burada borsa istanbul'da işlem gören ve en çok kazandıran otomotiv firmalarının ve hisse değerlerini görebilirsiniz;
    http://borsanasiloynanir.co/borsada-kazandiran-5-buyuk-otomotiv-sirketi/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmetozulku -- 19 Ekim 2014; 18:37:47 >
  • Ben de makine muhendisligi okuyorum zamaninda hacettepe otomotivi delicesine istememe ragmen tutturamadim suan da makinede 4bucukuncu senemi okuyorum maalesef

    benim universite de oyle hacettepe odtu bilkent vb degil maalesef,evet makine okuyup otomotive yonelebilirsim ama benim gbi anadolunun standart bir universitesinde okuyosan otomotiv adina gorecegn şeyler haliyle kisitli kaliyor. Otomotiv muhendisligi adi altinda secmeli ders aliyorum,nerdeyse hocadan cok bilgim var derse gelmesem olmaz mi dedim kabul etti son senem de olmasi sebebiyle. keske imkanlar daha fazla olsaydi demekten kendimi alamiyorum.

    Demem o ki,seç makineyi ama okulun imkanlarini da iyi arastir.son sinif ogrencileriyle konus bkalim otomotiv konusunda deneyimli hoca var mi.

    Ha bir de dger mesele,eger azcik bile savsak ogrenci isen uzak dur iki bolumden de. Adamin munasip yerinden kan alirlar benden demesi Universite hayatima lanet ettirdigi gun sayisi coktur. Aklini kullan simdiden,kendini iyi tani sadece istemek ve ilgi duymakla bitmiyos maalesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otomotiv okuyacaksan hacettepede oku. MBturkey ile anlaşması var. Staj için oraya gidersin. Son senende de PEP programıyla işe başlarsınız. Arge yapmayı istiyorsan bunun yeri Türkiye değil öncelikle bunu bil. Konuda ismi gecen otomotiv şirketleri bile argeyi tersten anlamış durumdalar. Tek yapilan rakibin muadil ürününü almak,onu incelemek ve günü kurtarmak. Gelecek adına yapilan birşey yok. Ama yurtdisinda okumak istersen sana birkaç tavsiye verebilirim. [:']

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende ege üniv. iki yıllık otomotiv teknikerliği okudum.
    ve kesinlikle saçma sapan bir bölüm olarak görüyorum gerek 4 yıllk fakülte gerek 2 yıllık piyasada hiçbir değerin yok aman kardeşim uzak durun bölümlerden gidin makine okuyun mezun olduktan sonra otomotiv üzerine yükseltme yaparsınız yan dal yaparsınız ne bileyim ama otomotiv okumayın Türkiyede çok fazla bölüm açılmaya başladı bende her bölüm için diyorum ihtiyaç ne kadarsa o kadar bölüm olmalı sadece fakülte olarak hacettepede olsa başka hiçbir yerde olmasa en azından az ve öz olur iki yıllıkta ne bileyim sadece Kocaeli de olsa sakarya ve kocaelide otomotiv fabrikaları var oradaki ihtiyacı karşılardı öyle ama çok fazla mezun var ve hepsi pişman ama makine okuyanlar çok mutlu...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.