Şimdi Ara

Otomotiv Dünyasında Yamaha'nın Ayak İzleri...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Evet, otomobil dünyasında özellikle Toyota dünyasında motosiklet firması Yamaha'nın ciddi izleri var. Hep birlikte bu izleri takip edelim:

    Toyota V Motorları

    60’larden 90’ların sonlarına kadar üretilen V8 motorlar esas olarak Toyota’nın Century modelinde kullanıldı. Bu motorlar Japonya’da tamamı alimünyum alaşım olan ilk otomobil motoru bloklarıdır ve bu blokları üretmek için Toyota firması Yamaha’dan yardım ve teknik know-how almıştır.
    V kodlu 2600 cc 115 hp (1963-1967) ve 5V kodlu 4000 cc 162 hp (83-98 arası) iki versiyonu olan bu motorlar Yamaha’nın desteği ile Toyota tarafından üretilmişlerdir.


    Toyota ZZ Motoru

    Toyota ZZ ailesi içinde yer alan 2ZZ-GE motorunu geliştirip üretmesi için Yamaha firmasıyla anlaştı. BU motor Yamaha tarafından geliştirilmiştir ve motosiklet motorlarıyla hayli benzerlikleri vardır. Örneğin rpm tavanı 8700 rpm’e kadar çıkabilmektedir. Motor kademeli bir kam tasarımına sahiptir. Yüksek profilli kamlar 6200 rpm’de devreye girmektedir. Bu motor şu modellerde kullanılmıştır:
    • Toyota Celica SS-II (Japan, 187 hp/190 PS)
    • Toyota Celica GT-S (USA, 180 hp)
    • Toyota Celica 190/T-Sport (UK, 189 hp)
    • Toyota Corolla Sportivo (Australia, 189 hp (141 kW)/180 Nm)
    • Toyota Corolla TS (Europe, (189 hp/192 PS)
    • Toyota Corolla Compressor (Europe, 222 hp/225 PS)
    • Toyota Corolla XRS (USA, 164/170 hp)
    • Toyota Corolla Fielder Z Aero Tourer (Japan, 187 hp/190 PS)
    • Toyota Corolla Runx Z Aero Tourer (Japan, 187 hp/190 PS)
    • Toyota Corolla RunX RSi (South Africa, 141kw/180nm)
    • Toyota Matrix XRS (USA, 164-180 hp)[4]
    • Pontiac Vibe GT (USA, 164-180 hp)
    • Lotus Elise (North America/UK, 190 hp)[7]
    • Lotus Exige (US/UK, 190 hp NA & 243 hp supercharged)[8][9]
    • Lotus 2-Eleven

    Toyota R Motoru

    R motor ailesi içinde yer alan 9R kodlu motorun silindir kapağı Yamaha tarafından tasarlanmış ve 1967-68 arasında üretilmiştir. Aynı silindir kafası tasarımı Yamaha tarafından 2M, 8R-G, 10R, 18R-G, 2T-G, 4A-GE ve 3T-GTE kodlu Toyota motorlara da uygulanmıştır. 110 HP gücünde olan bu motor Toyota Corona modelinde kullanılmıştır.

    18R-G motoru da yine Yamaha tarafından tasarlanmış silindir kafasına sahip olmakla birlikte, 1-2 serisinde Toyota silindir kafaları kullanılmıştır. Yamaha’nın ürettiği silindir kapaklarında Yamaha’nın tuning-çatallı logosu bulunmaktadır. 82-101 HP arasında değişik sürümleri bulunan bu motor Şu modellerde kullanılmıştır:
    • 1973-1981 Toyota Celica GT 2000
    • 1982-1983 Toyota Celica GT 2000 (RA63)
    • 1974-1983 Toyota Carina GT 2000
    • 1978-1983 Toyota Celica Camry GT 2000
    • 1973-1982 Toyota Corona GT 2000

    Toyota VZ Motoru

    Toyota’nın VZ serisi V6 motorları ( 2 lt ile 3.4 lt arasında) Nissan’ın VG motoruna cevap olarak üretildi. Her zaman olduğu gibi bu motorların silindir kapakları da Yamaha tarafından geliştirilerek üretilmektedir.


    Toyota S Motoru

    S ailesi motorların bir üyesi olarak Toyota tarafından üretilen 2 l,itrelik L4 197 HP gücündeki 3S-GE motorun tuning’i Yamaha tarafından yapılmaktadır. Bu motor Celica, MR2, Caldina ve Altezza modellerinde kullanıldı. 3S-GTE kodlu motorun silindir kafası ise Yamaha tarafından tasarlanmıştır.


    Toyota Celica XX

    Toyota Celica Supra MK1 ve MK2‘nin Japonya sürümünün adıdır. 6 silindirli sıralı bir motor kullanmaktadır. 1G-GEU adıyla bilinen bu motor Yamaha tarafından 1G-EU motorun geliştirilmiş halidir ve 1985 Toyota Soarer modeline de güç vermiştir.


    Toyota 7

    Temel olarak Japonya Grand Prix’inde kullanılmak üzere Toyota ve Yamaha tarafından birlikte geliştirilerek üretilmiştir. Şasi üretiminden Yamaha sorumluyken, 5 litrelik V8 motorun üretiminden Toyota sorumluydu. Bu araç, adını, altında yarıştığı FIA’nın “group 7” kurallarından alıyordu ve 1968-1970 yılları arasında 4 yarış kazandı.


    Lotus Exige

    Bu model’in “Series 2” adı altında 2004 yılında yapılan yeniden sürümünde Yamaha-Toyota ortak üretimi 190 HP’lik 1.8 litre motor kullanıldı.


    Lexus IS F Mercury ve Lexus LFA

    Her iki otomobilde kullanılan motorların silindir kafaları Yamaha tarafından geliştirilerek üretildi. 4.8 litre V10 Dual VVT-i motor 560 HP gücünde (IS F!’de V8) ve Dual VVT-iF silindir kafaları Yamaha tarafından üretilmektedir.



    Ford Taurus SHO

    Ford Taurus SHO, Ford firmasınca Yamaha’ya sipariş edilen SHO V6 motorlarını kullanmak üzere tasarlanmış sınırlı üretim bir modeldir. 1989-1999 yılları arasında üretilmiştir. Motoru ilk kuşaklarda 3 litre V6, son kuşakta 3.4 litre V8’dir. İlk ve ikinci kuşak 3 litre motorların tamamı Yamaha tarafından üretilirken 3. Kuşak üretimde Cosworth bloğu ve Yamaha silindir kafası kullanılmıştır.



    ÇEŞİTLİ KAYNAKLARDAN DERLENMİŞTİR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 20 Ağustos 2010; 14:53:07 >







  • Çok güzel bilgiler ama talep görmemiş sanırım.
    Yamaha'nın motor çalışmalarını, arge'sini felan duymuştum ama bu kadar çalışmanın içinde olduğunu da bilmiyordum açıkçası.
    Özellikle Lotus gibi örnekler ciddi şaşırttı beni. Toyota'nın elini attığı neredeyse tüm performanslı modellerde parmakları var mış. Yamaha ile ilgili ek bilgiler daha olursa paylaşırsanız sevinirim.
  • Evet Hocam, Toyotan'nın VVT-i teknolojisinde de Yamaha'nın payı ve emeği vardır. Toyota ve Yamaha 2008 yılında karşılıklı %5 civarında hisselerini satın aldılar, yani birbirlerine hissedar oldular.

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Çok güzel bilgiler ama talep görmemiş sanırım.
    Yamaha'nın motor çalışmalarını, arge'sini felan duymuştum ama bu kadar çalışmanın içinde olduğunu da bilmiyordum açıkçası.
    Özellikle Lotus gibi örnekler ciddi şaşırttı beni. Toyota'nın elini attığı neredeyse tüm performanslı modellerde parmakları var mış. Yamaha ile ilgili ek bilgiler daha olursa paylaşırsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Evet Hocam, Toyotan'nın VVT-i teknolojisinde de Yamaha'nın payı ve emeği vardır. Toyota ve Yamaha 2008 yılında karşılıklı %5 civarında hisselerini satın aldılar, yani birbirlerine hissedar oldular.

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Çok güzel bilgiler ama talep görmemiş sanırım.
    Yamaha'nın motor çalışmalarını, arge'sini felan duymuştum ama bu kadar çalışmanın içinde olduğunu da bilmiyordum açıkçası.
    Özellikle Lotus gibi örnekler ciddi şaşırttı beni. Toyota'nın elini attığı neredeyse tüm performanslı modellerde parmakları var mış. Yamaha ile ilgili ek bilgiler daha olursa paylaşırsanız sevinirim.




    Tralles hocam bırkaç mesajıjnı onceden okumustum sanırım motorsıklet dunyasına da otomobılle oldugunuz kadar ılgınız var ?




  • Farklı bilgiler için teşekkürler.
  • 2zz-ge çok beğendiğim bir motor ancak tsport ta gücünü gösteremediğine inanıyorum. Özellikle 0 -100 hızlanması kayda değer bir dereceye sahiip değil.Son hızı makul ancak sonuçta toyatanın bir çeşit spor otomobili ve aynı güce sahip bir otomobille kalkış yaptığında arkadan yetişebilme şansı yok. Daha sportif bir şasiye sahip bedende hayat bulsaydı kıymeti daha iyi bilinebilirdi. Yani agresif bir motor var ama agresif bir sonuç yok. Tabi bunlar corolla için.
  • Sanırım volvo s80'in de bir motorunu yamaha yapmıştı.

    Bu arada corolla t-sport'un eksisi lastik tabanı, süspansiyonun garip bir şekilde yumuşak oluşu. 2sine çözüm bulunsa bile keyifli bir araç olabilir
  • 96-99 yılları arasında üetilen Ford Taurus SHO'da kullanılan 3.4 L V8 motor da Yamaha ve Cosworth ortak yapımıydı.. Zamanında bu motora sahip Tauruslardan birini kullanmıştım.. müthiş bir aletti..
  • Attaction hocam benim esas ilgi alanım motosikletler, otomobiller sonrza gelir...
    Ama şimdi sağlık nedenlerinden dolayı motosikletsizim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION


    quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Evet Hocam, Toyotan'nın VVT-i teknolojisinde de Yamaha'nın payı ve emeği vardır. Toyota ve Yamaha 2008 yılında karşılıklı %5 civarında hisselerini satın aldılar, yani birbirlerine hissedar oldular.

    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Çok güzel bilgiler ama talep görmemiş sanırım.
    Yamaha'nın motor çalışmalarını, arge'sini felan duymuştum ama bu kadar çalışmanın içinde olduğunu da bilmiyordum açıkçası.
    Özellikle Lotus gibi örnekler ciddi şaşırttı beni. Toyota'nın elini attığı neredeyse tüm performanslı modellerde parmakları var mış. Yamaha ile ilgili ek bilgiler daha olursa paylaşırsanız sevinirim.




    Tralles hocam bırkaç mesajıjnı onceden okumustum sanırım motorsıklet dunyasına da otomobılle oldugunuz kadar ılgınız var ?




  • Bazen iyi bir motor uyumsuz bir şase ve şanzımanla dizginlenebiliyor. TSport böyle bir örneğe benziyor...

    quote:

    Orijinalden alıntı: SeLiM_50

    2zz-ge çok beğendiğim bir motor ancak tsport ta gücünü gösteremediğine inanıyorum. Özellikle 0 -100 hızlanması kayda değer bir dereceye sahiip değil.Son hızı makul ancak sonuçta toyatanın bir çeşit spor otomobili ve aynı güce sahip bir otomobille kalkış yaptığında arkadan yetişebilme şansı yok. Daha sportif bir şasiye sahip bedende hayat bulsaydı kıymeti daha iyi bilinebilirdi. Yani agresif bir motor var ama agresif bir sonuç yok. Tabi bunlar corolla için.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.