< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ermantpc -- 13 Mart 2017; 9:12:20 > |
Otomobil Bebek/Çocuk Koltukları [İlk Sayfa Güncel] (13.03.2017)
-
-
Çok gerekli. Şu şekilde düşünmek lazım kendimiz bir kaza anında kurtulma ümidiyle kemerimizi bağlıyoruz. Çocuklarımız ne yapacaklar. Bu sebeple çocuk koltuğu gerekli. Eğer yaşı çocuk koltuğuna göre büyük ama araç koltuğuna göre küçükse o zaman da yükseltme koltuklarını kullanmak gerekir.
Uzun yolculuklarda ortaya, normal günlük kullanımda şoför arkasına takıyorum.
Graco marka yılbaşında 140ytl Ankara'dan aldım.
Ayrıca Türkiye için de cezası olması lazım ancak fazla üstüne düşülmüyordu. Yılbaşına doğru bir ara uyarmaya başlamışlardı. Şu anda durum nedir bilmiyorum. -
mühim bir sey.
alınacaklar listesinde. -
Ben 70 milyona aldım , kullanıyorum, memnunum... -
çocouk koltuğunda şu anda en önemli koltuklar isofix koltuklardır ve yeni çıkan %90 otomobilerde bu bağlantı noktaları mevcuttur özellikle euroncap çarpışma testlerinde sadece bu koltuklar kullanılır araçlarda kataloglarda okuruz genelde isofix bağlantı noktaları diye sadece çocuk koltuğu almak yetmez araçta isofix bağlantı noktalarının olması şarttır yoksa koltuk bir işe yaramaz akine daha tehlikeli olur... -
Oğlumuz yılbaşına doğru dünyaya gelecek ama doğum başka şehirde olacağı için iki ay önce arabası ile set olarak satılan ve araca monte edilebilen ana kucağı aldım.1 yaşına kadar kullanılabiliyormuş.Seneye de iyi bir araba koltuğu almayı düşünüyorum, hangi markalara yoğunlaşmalıyım?Kraft,Chicco gibi bebek ürünleri satan markaları zaten biliyoruz ama sadece bu alanda uzmanlaşmış başka bir firma var mı?
Bu koltukların testleri ve varsa aldıkları güvenlik puanlarını nasıl bulabiliriz?
Siz hangi ürünleri kullanıyorsunuz? Memnun musunuz,şikayetleriniz ya da pratik önerileriniz var mı? -
küçükken hep ön koltuğa otururdum, kemer falan da yok, gerçi kemer taksam boynumu koparır. Düşünüyorum da ne kadar yanlışmış. Millet çocukları ön koltuğa oturtuyor, annesinin kucağına falan. Hiç bilinç yok. Kaç tane çocuk öldü bu yüzden. Küçük çocuklar hep arkaya oturmalı, mümkün mertebe çocuk koltuğuna.
Çarpışma testlerinde, çocukların, arabanın içinde, ufak olmalarından dolayı kolayca uçtukları gözlemlenmiş. Hatta arka koltukta oturan bir çocuk ön camdan fırkayabiliyor. yetişkin ise takılı kalıyor.
Görüyorum yollarda, şahine doluşmuşlari 6 kişi, önde anne kucağında çocuk, herif bi de makas atıyo o haliyle, kendine acıması olmadığı gibi ailesine de yok -
ben çocuğum doğduğundan beri kullanıyorum ilk ana kucağı gibi olanlardan kullandım yaklaşık 9 aydan sonra cihcco marka oto koltuğu aldım 310 ytl gibi brir fiyata ,
halende kullanıyorum 18 kg den sonra yükseltme koltuğu yerine altına yastık konuluarkata aracın emniyet kemeri kullanılabiliyor.o yüzden 9-18 kg olanlar bence daha kullanışlı
kraft bebek arabaları konusunda başarılı ama araç koltukları için vasat marka araç koltuklarında en iyi maxi-cosi marka olanlar
geçen auto und ... tam ismi aklıma gelmedi dergisi eki olarak verilen dvd de bebek koltuklarının testi vardı .isteyen varsa yarın sonuçları yazarım
arabaların hepsinde isofix var ama bebek koltuklarının çok azında isofix var buda ilginç bir durum -
quote:
Orjinalden alıntı: EXTREMETE
ben çocuğum doğduğundan beri kullanıyorum ilk ana kucağı gibi olanlardan kullandım yaklaşık 9 aydan sonra cihcco marka oto koltuğu aldım 310 ytl gibi brir fiyata ,
halende kullanıyorum 18 kg den sonra yükseltme koltuğu yerine altına yastık konuluarkata aracın emniyet kemeri kullanılabiliyor.o yüzden 9-18 kg olanlar bence daha kullanışlı
kraft bebek arabaları konusunda başarılı ama araç koltukları için vasat marka araç koltuklarında en iyi maxi-cosi marka olanlar
geçen auto und ... tam ismi aklıma gelmedi dergisi eki olarak verilen dvd de bebek koltuklarının testi vardı .isteyen varsa yarın sonuçları yazarım
arabaların hepsinde isofix var ama bebek koltuklarının çok azında isofix var buda ilginç bir durum
Teşekkürler,zahmet olmazsa test sonuçlarını yazmanız çok iyi olur.Bende Chicco'nun ana kucağı var ve doğumdan 3-4 gün sonra Ankara'dan Zonguldak'a döneceğiz,o kadarcık çocuk 3 saat bunun içinde nasıl duracak şüphelerim var.Gerçi 70km/h geçmem,3-4 sene uğraşıp da sahip olunca çok tedirgin oluyor insan.
-
Bu arada isofix hatırlatmanız da çok yerinde olmuş,ben bunu çocuk koltuğu üreticilerinin standart olarak kullandığını, otomobil firmalarının da buna uyum sağladığını düşünürdüm.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 25 Eylül 2007; 16:24:37 > -
çocuk koltukların devamlı değiştirmek gerekiyormu yani çocuk büyüdükçe koltukta değişecekmi yoksa her yaşa uygun bi koltuk varmı? -
ben benim oğlum 1 haftalıkken yaklaşık 2 saatlik bir yolculuk yaptık yol oldukça virajlı dağ yolu idi 40 günlükken de izmirden istanbula gittik bir sıkıntı yaşamadık koltuk kucaktan çok daha konforlu ve rahat ağlama krizi tutmazsa bir sıkıntı yaşamazsınız bir süre sonra alışıyorlar zaten bize doktoru koltuğa koyduğumuzda belini desteklememizi söylemişti bel kısmı boşta kalmasın koyduğunuzda
ilk 9 kg ya kadar ana kucağı gibi olan koltuklara konulması gerekiyor bu koltuklarda zaten yatar pozisyonda kalıyor sonra 9-18 ,18-36 yada 9-36 kg olan 3 tip koltuk var bana göre 18-36 arası koltuk gerekmiyor çünkü çocuğun altına minder ile destek yapıldığında da araç emniyet kemerini kullanıyor 18-36 arası koltuklar zaten yükseltme minderi gibi iş görüyor ayrıca çocuk üzerinden emniyet kemeri ile bağlandığından fren esnasında koltuğun yüküde çocuğa binmekte o yüzden en iyisi 9-36 almak
-
teşekkürler 9-36 arası banada uygun genelde uzun yola yazın gidiyoruz.şu an 6 kg o zamana tam olur.
quote:
Orjinalden alıntı: EXTREMETE
ben benim oğlum 1 haftalıkken yaklaşık 2 saatlik bir yolculuk yaptık yol oldukça virajlı dağ yolu idi 40 günlükken de izmirden istanbula gittik bir sıkıntı yaşamadık koltuk kucaktan çok daha konforlu ve rahat ağlama krizi tutmazsa bir sıkıntı yaşamazsınız bir süre sonra alışıyorlar zaten bize doktoru koltuğa koyduğumuzda belini desteklememizi söylemişti bel kısmı boşta kalmasın koyduğunuzda
ilk 9 kg ya kadar ana kucağı gibi olan koltuklara konulması gerekiyor bu koltuklarda zaten yatar pozisyonda kalıyor sonra 9-18 ,18-36 yada 9-36 kg olan 3 tip koltuk var bana göre 18-36 arası koltuk gerekmiyor çünkü çocuğun altına minder ile destek yapıldığında da araç emniyet kemerini kullanıyor 18-36 arası koltuklar zaten yükseltme minderi gibi iş görüyor ayrıca çocuk üzerinden emniyet kemeri ile bağlandığından fren esnasında koltuğun yüküde çocuğa binmekte o yüzden en iyisi 9-36 almak
-
pardon yukarıda en iyisi 9-18 yazacağıma 9-36 yazmışım
test sonuçları
ana kucağı kategorisinde ağır yaralanma ihtimali kafa boyun göğüs sonuç
1.maxi-cosi cabriofix düşük düşük düşük önerilir
2.recaro young profi plus düşük düşük düşük önerilir
3.römer baby safe plus düşük düşük düşük önerilir
4.concord ulti max düşük orta yüksek önerilmez
grup 1. çocuk koltukları kategorisi
1. HTS besafe izi comfort düşük düşük orta şartlıönerilir
2. Kidy Life pro düşük orta düşük şartlönerilir
3. Britax evolva 123 orta düşük orta şartlıönerilir
4. STM Starligt SP orta düşük orta önerilmez
test auto moto & sport dergisinin 02/2006 sayısında ve geçen ay dergi ile verilen dvd de var
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EXTREMETE -- 26 Eylül 2007; 9:55:34 >
-
Maxi Cosi bu konuda iyidir.
Ben de hayırlısıyla doğacak bebeğime bu marka araba ve anakucağı aldım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tsomania -- 26 Eylül 2007; 11:26:16 > -
Birçok farklı marka model var artık : Ferrari Sport Edition bile gördüm kırmızı yarış versionu ayrıca recaro'nun da var -
kraft veya pierre cardin çocuk koltuğu konusunda gayet iyiler -
Kesinlikle gerekli. Tersini söyleyenler sorumsuzluk yaparlar. Savunmasız bir yavrunun hayatıyla oynama kimsenin hakkı yok. Ben 2,5 yaşına kadar kızıma Cihicco C1 kullandım. Söküp takması çok ama çok pratik. Sağ arkada takılı durdu. Sebebi ise aracı kullanan kişi tarafından ufak bir baş çevirme hareketiyle her an göz önünde olabilmesidir. Yada ön cama yapışan minik aynalar yardımıyla arka koltuğu rahat görebilmeniz de mümkün ama nede olsa bebekler her an göz önünde olması gerektiği için sağ arka koltuk en uygunu. Ayrıca bebeğin de sizi görmesi ve kendini güvende hissetmesi de önemli. Onun haricinde arkaya diğer binenler benim hiç umurumda olmadı. Evladım her şeyden önce gelir. Arkaya binenler soldan insin çok önemli değil. Kaldırıma ona göre yanaşırsınız. Ben 2,5 sene kullandım problem yaşamadım. Dha sonra koltuk küçük gelmeye başladı ama bir büyük boyunu da pek kullanmaya gerek kalmadı. Arkada emniyet kemerini sadece bacaklarından geçirerek bağlıyorum.
-
Vay be, çocuk anne karnındayken yazmaya başlamışız.Şimdi 1 yaşında dana gibi oldu ve ana kucağından oto koltuğuna geçme zamanı geldi.Bu arada ana kucağı bile bana inanılmaz özgürlük sağladı,kısa mesafeler de olsa oğlumla beraber gezebildik.Uzun yolculuklarda zaman zaman sıkılsa da hep bağlıydı.Neyse şimdi oto koltuğu ile ilgili soruma geleyim.
Aynı dergi 2008 testinde de Besafe izi comfort için en iyi oto koltuğu demiş.Benim kafam iyice karıştı. Aklımda güvenlik açısından 2 model var bir tanesi Maxi Cosi Priorifix (980 YTL) diğeri de Besafe (720 YTL) yalnız bu satılan Besafe 2006 daki model mi 2008 deki model mi nereden bileceğiz? Linkihttp://www.hepsiburada.com/besafe-isofix-oto-koltugu/productDetails.aspx?categoryid=305661&productid=oyunstrbeiso
Ayrıca şu linkte de derginin 2008 test yazısı var ama Almanca olduğu için anlayamadım.HTS Hans Torgersen & Sønn ASSide ikke funnet - HTS Hans Torgersen & Sønn AShttp://www.hts.no/english/pdf/Crashtest_AMuS_Nr10_08.pdf
Bilen bir arkadaş iki markanın yorumlarını tercüme ederse çok memnun olurum. Bu koltuklar gerçekten pahalı,ayrıca ikisinin arasında da 260 YTL fark var,iyi araştırmak gerekiyor.Yardımlarınız için teşekkürler.
quote:
Orjinalden alıntı: EXTREMETE
pardon yukarıda en iyisi 9-18 yazacağıma 9-36 yazmışım
test sonuçları
ana kucağı kategorisinde ağır yaralanma ihtimali kafa boyun göğüs sonuç
1.maxi-cosi cabriofix düşük düşük düşük önerilir
2.recaro young profi plus düşük düşük düşük önerilir
3.römer baby safe plus düşük düşük düşük önerilir
4.concord ulti max düşük orta yüksek önerilmez
grup 1. çocuk koltukları kategorisi
1. HTS besafe izi comfort düşük düşük orta şartlıönerilir
2. Kidy Life pro düşük orta düşük şartlönerilir
3. Britax evolva 123 orta düşük orta şartlıönerilir
4. STM Starligt SP orta düşük orta önerilmez
test auto moto & sport dergisinin 02/2006 sayısında ve geçen ay dergi ile verilen dvd de var
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 3 Ocak 2009; 18:36:22 >
-
çekirdekten yetiştiriyoruz
Geçenlerde bir kavşaktan hizla geçerken aracın biri sagimdan fırlayıverdi. Tatil dönüşüydü ve saat gece yarısı saat 1 civari olduğu için trafik ışıkları yanmiyordu. Neyse, neredeyse 80 km hizla giderken ani ve çok sert fren yaptim. Kil payi diğer araca çarpmadan kurtardık. Araçta bebek dahil 5 kişiydik. Herkes çok sarsıldı. Arka koltukta oturan eşim kemer takmadıği için ön koltuğa yapıştı. Sadece koltuğunda oturan oğlum uyanmadı. Rahatsız bile olmadı. Çocuğu olan herkes kullanmalı oto koltuğu, ne zaman kaza yapacağımız belli olmaz. En güzel arabalara biniyoruz. En iyi telefonlari kullaniyoruz. Çocuk koltuğuna gelince mi paraya kiyamiyoruz! Onlardan daha değerli ne var?
Isofix'li be safe kullanıyoruz ve çok beğeniyor oğlan. Ilk bir ay sürekli ağladı, binmek istemedi, şimdi ise oto koltuğu olmayan arabaya binmek isyemiyor. Size tavsiyem çocuk oturmuyor deyip koltuğu sökmeyin. Eninde sonunda alışıyorlar. |
Ben çoğul zamirler kullanırken bana tekil zamirler kullanmazsanız sevinirim.
Ben Black Edition satmıyorum. Özel serilerin fiyatlarına bakıp ürünlerin fiyatlarını karıştırıyor ve yanlış bilgi sahibi oluyorsunuz. Bebeğinize değer biçen sizsiniz. Burada bir sürü aydınlatıcı yorum varken hiçbirini okumadan hala burada 500 TL olan güvensiz mi diye soruyorsunuz. Demekki sizin için çocuğunuzun güvenliğinin bir değeri var. Çok basit bir hesaplama yaptım. 4 yıl için cansız arabanızı korumaya 2700 lira verirken çocuğunuzu korusun diye 500 lira harcamayı düşünüyorsanız, tekrar söylüyorum kusura bakmayın ama bebeğinize siz fiyat biçiyorsunuz. Ayrıca ben sinirlenmiyorum. Burada da herkesi bilgilendiriyorum. Ünlem işareti sadece sinir ifade etmez. İyi günler. Not: Atlamışım, 'ben yemem' demişsiniz. Ben burada kimseyi kandırmıyorum. Ben doğrusunu anlatırım ister yersiniz, ister yemezsiniz. |
Merhaba,
Öncelikle rica ederim ve sizinle birlikte daha önce değinmeyi unuttuğum konuya da açıklık getireyim. Müşteri ve kullanıcılardan gelen sorular ve kullanım şekillleri genellikle yanlış. - Dönebilen koltukların amacı, ürünü kolay kullanmanız içindir. - Seyahat sırasında koltuk yönü değiştirilmez. Çünkü kazalar anlık hadiselerdir. Siz yön değiştirirken kaza geçirirseniz... - Koltuk yan dönebiliyor diye yan kullanım şekli yoktur. Yok arabada giderken annesi de mama yedirsin diye yan çeviriyorum. Yok canı sıkılıyor kendime baktırıyorum.. Bunlar yanlış. - Çocuk rahat etsin diye kemeri bol bağlamak, kemer bağlamamak tamamen kazaya davetiye çıkarmaktır. - Koltukların çocukları koruma mekanizması ayrı ayrı özellikler olarak ürüne konmamıştır. Ürün bütün olarak doğru kullanılmalıdır. Koltuğu aldık bol bağlasak da olur, koltuk az yatıyor çocuğun sırtına havlu koyalım, kemer canını yakıyor bağlamayalım gibi şeyler düşünülmemeli ve yapılmamalıdır. Aslında kim ne derse desin, tüm bunlar bizim 3. sınıf dünya ülkesi olduğumuzun kanıtı. Kendimiz emniyet kemerine güvenmeyen bir toplum olarak, alınan çocuk koltuğuna da güvenmiyoruz. Herşeyi çok iyi biliyoruz ve uyguluyoruz. Kafamıza yatmayan herşey yanlış ve gereksiz. Lütfen bu tarz konularda sağduyulu olalım. Biraz mantıklı yaklaşalım. He bir de yeri gelmişken; Burada verdiğim örnekleri ben kendi sıcak satış yaptığım mağazada da veriyorum. Bilen bilir. Kasko bedeli örneğinde bazen dini inanç doğrultusunda kasko yaptırmayanlara ve bu verdiğim örneğe kızanlara, kaza yaptıktan sonra koltuk mu koruyacak Allah bilir diyenlere, benim aracım zaten güvenli dandik birşey alsam da olur diye düşünenlere hep denk geliyorum. Bu konudaki hassasiyetimi sinirlenerek gösterebiliyorum. Hem yüzyüze hem de burada. Darılan gücenen olsun istemem. Ben sadece bildiğim önemli bir konu hakkında bilgilerimi paylaşıyorum ki, insanlar bilinçlensin. Bunun çeyreği kadar önemli mevzulara gösterilen hassasiyet bu konuya da gösterilsin. Saygılar. |
Arkadaşlar buradan bi tecrübe ve araştırmamı aktarmak istiyorum, 6 aylık oğlum artık taşımaya sığmadığı için oto koltuğu araştırmaya başladım, nitekim çok pimpirikli biriyimdir, (taşımayı da yaklaşık 3 aylık araştırmadan sonra almıştım) yukarı görselde gördüğünüz üç ürüne odaklandım, fiyat avantajından ve yerli olmasından dolayı, yaptığım araştırmada bu üç ürünün birbirinin tamamen aynısı olduğunu öğrendim, zaten görsellerde aynı şeyi söylüyor, hepsini aynı fabrika üretiyor, hiç bir malzeme veya özellik farkı yok, kumaş fonksiyon vs her şeyi tıpatıp aynı, sadece fiyatları değişiyor, buraya kadar bi sorun yok. bu anlatacaklarım yorum değil araştırma sonucu edindiğim bilgilerdir, fakat esas önemli konu buradan sonra başlıyor Convers airmax 0-36 kg isofixli dönebilen oto koltuğu, yorumları Baby home 900 dualfix 360' dönebilen isofixli 0-36 kg 9 ay - 12 yaş bebek oto koltuğu, yorumları Jusso Concorde Fix 0-36 kg 360 derece dönebilen isofixli oto koltuğu, yorumları almaya karar verdikten sonra satıcıdan test raporlarını istedim nitekim ürün açıklamalarında ECE R44 sertifikası (AB den onaylı test kuruluşları tarafından ürünün güvenli olduğuna dair yapılan testlerden sonra verilen sertifika) bulunduğunu söylemişler, üründe top tether (üstten bağlama kemeri) olmaması beni baya bi işkillendirdi, önce sorunlarımı epeyce bi vakit görmezden geldi satıcı firma (satıcı ile üretici aynı firmaymış) aradan geçen bir haftadan sonra ısrarıma dayanamayıp bana bi evrak attılar, ben bir gümrük çalışanıyım, prosedürün nasıl işlediğini iyi bilirim, evrakın üzerinde verilen test raporuna istinaden bir numara bulunuyor, raporu veren laboratuvarın da iletişim bilgileri mevcut, erinmedim o numara ile test kuruluşuna mail attım, bu numara ile verilen test sonucu ve raporunuzu bana iletir misiniz diye, test kuruluşuna da biraz ısrarcı olmam gerekti, aradan geçen bir hafta sonra BUŞEKİLDE BİR TEST YAPILMADIĞI ve BÖYLE BİR EVRAK TANZİM ETMEDİKLERİNİ söylediler, Sözün özü, üretici firma hiç bir şekilde test yaptırmamış, yerli ürün olduğu için de hiç bir yerde kontrol edilmiyor bu durum, adamın oğlu bi atölyede bidon basar gibi oto koltuğu basıyor, hiç bir test kontrol güvenlik kontrolüne tabi olmadan piyasaya sunuyor, kimse de gel bakalım bilader bu ürüne gözümüzden sakındığımız çocuğumuzu emanet ediyoruz, sen bu ürün için nereden onay aldın demiyor. kemerleri, kumaşı, isofixleri hepsi normalde AB onaylı testlere tabi iken, firma bunların hiç birini sallamıyor, çocuklarımızın can güvenliğini hiçe sayarak, üç beş kazanacağız diye ver ediyor piyasaya. eğer buradan bu yazdıklarımı bu atölye sahipleri görüyorsa hodri meydan çıkarsınlar test raporlarını, herkes de benim yaptığım gibi sorgulayabilsin, biz de istiyoruz ki yerli üretim olsun para başka yere gitmesin, fakat adamlar ne yapıyor! çok acı, bu yazı aynı zamanda bir suç duyurusudur. kullananlar da görür umarım bu yazıyı, markaların sattığı diğer modellerin de farklı olduğunu zannetmiyorum. |
Arkadaşlar belki 2 yıl oldu konuyu takip ediyorum. Yorumlarda canla başla bıkmadan usanmadan öneri veren arkadaşlar var. Çok teşekkür ediyorum o arkadaşlara. Bu konu bize yakışmıyor. Oto koltuğu konusunda uzman birkaç arkadaşımız DH yönetimden izin alıp bu konunun ilk mesajına Türkiye'de satılan oto koltuklarını fiyat/performans olarak sıralasa fotoğrafları ile hatta gerekiyorsa satış linkleri ile birlikte herkesin görebileceği, hemen bulabileceği bir yerde daha iyi olmaz mı? Bu konuyu kim açtı bilmiyorum, belki konuyu açan arkadaş aramızda yoktur. DH yönetiminden yardım istesek gönüllü öneri verebilecek arkadaş ilk mesaja bahsettiğim şekilde bir sıralama yapabilir? Yada konuyu yenileyip yapabiliriz.
Bu fikir neden aklıma geldi? Herhangi bir ürün alırken öncelikle DH forumdan kullanıcı yorumlarına bakarım ben. Birçok kişi de aynı şeyi yapıyordur eminim. mini uydu alıcısı almayı düşünüyordum. Foruma girdim vatandaşın birisi piyasada ne kadar uydu alıcısı varsa normal/mini ayırmış, bunları kendi aralarında f/p olarak sınıflandırmış, her ürünün artılarını/eksilerini belirtmiş. Yani özet olarak bu kadar emek vermiş arkadaşın önerdiği en pahalı cihaz 150-200 TL civarında. Bunun gibi birçok ürünün kullanıcı sayfaları var, ana konuları var, kulüpleri var. Bence gerçekten kalıcı bir hizmet vermek istiyorsak bizde yapmalıyız. Bu bahsettiğim şeyi burada yapan arkadaşlar illaki oldu. Fakat sayfa aralarında kaybolup gitti yazdıkları. En değerli varlıklarımız olan evlatlarımızın araçtaki güvenliği, rahatlığı, konforu için 300 TL ile 3000 TL arasında fiyatlarla oto koltukları alıyoruz, almaya çalışıyoruz, almayı düşünüyoruz. Birçoğumuz hangi koltuğu alacağımıza aylarca karar veremiyoruz. Ülkemiz piyasası o kadar berbat bir piyasa ki çin malı ürün rağbet görüyor, satış sitelerinde göklere çıkarılıyor, öve öve bitirilemiyor. Ama sadece ucuz olduğu için. Kimse o koltuğun Adac testini geçip geçmediğine bakmıyor. Hatta birçoğu Adac'ın ne olduğunu bilmiyor. Kanunlarımız, denetleme mekanizmamız biraz gevşek olunca uyanık tüccarlarımız çin piyasasının en ucuz koltuklarını bu sayede piyasamıza sürüyor. Sonra 1-2 satış sitesinde kullanıcı yorumlarında şişirilip 5 yıldız verilen çin malı ürünleri alıp bakmaya kıyamadığımız evlatlarımızı güvenli olduğunu düşünüp oturtuyoruz. Sonuç olarak 10 TL arasına satılan ürünlerin bile kullanıcı sayfaları, öneri konuları varken bu konunun da bir öneri listesi tarzında bir konusu olmalı diye düşünüyorum. |
Evet uzmanım. Konuyu boş yere devralmadım. Buradaki bu kadar insan da boşuna bana sormuyor bazı şeyleri. Elimden geldiğince yardımcı oluyorum. Yanlış koltuk öneriyorsun. Öneri yapabilmen için test etmen yada başkası tarafından test edilmiş olmalı ürün. Tişört değil çünkü bu.
Yanlış ürün alıp yiğitliğe yağ sürdürmemeye çalışmana gerek yok. |
Oto koltuğu ile ilgili yaptığım araştırmadan, belki faydalanan olur diye bahsetmek isterim. Ben epey zaman harcadım, belki başkasının zamanını bir nebze kurtarırım :)
Benim öncelikli kriterim güvenlik konusunda en iyi ve güncel modellerden olmasıydı. Bu sebeple ADAC’ın yalnızca 2015-2018 arası test sonuçlarını inceledim. Bizim oğlan 6,5 aylık olduğu için “4 yaşa kadar” (0-18 ve 9-18 kg) bölümündeki ve buradaki safety-güvenlik testinden “+” (yani “iyi” notu) ile geçmiş modelleri incelemeye aldım. Bir kere alayım, bir daha hem uğraşmayayım hem de tasarruf sağlayayım diye düşünenler için “7 yaşa kadar (9-25 kg) ve “12 yaşa kadar” (9-36 kg) bölümlerinde de güzel ve güvenlik testinden başarıyla geçmiş modeller (özellikle Cybex’in) var ancak ben birçok arkadaşta da bulunan “9 aylık çocuk ile 11 yaşındaki çocuğu aynı koltuğa oturtmanın güvenli olmayacağı” düşüncesiyle ve bu koltuklar yalnızca sürüş yönüne monte edilebildiği için bu modellere hiç bakmadım. Bütçe tabi ki herkes gibi benim de kısıtlı ama gerekirse 12 taksitte öderim, buradan kısacağıma kendi giderlerimden kısarım düşüncesiyle bir üst limit belirlemedim. Yalnızca seçim yaparken fiyatı da göz önünde bulundurmaya karar verdim. Yine güvenlik kapsamında 2013’ten beri uygulanmaya başlanan ancak geçiş döneminde olduğu için henüz üreticilere zorunlu tutulmayan, yakın zamanda muhtemelen zorunlu hale getirileceği düşünülen “i-size” yönetmeliğine uygunluk da mutlaka olması gerektiğini düşündüğüm bir özellikti. Bu yönetmelikte ne değişiyor diye düşünenler için kısaca şunu söyleyebilirim: eskiden 6 aya kadar olan ters yönde seyahat zorunluluğu, bu yönetmelikle 15 aya kadar zorunlu oluyor (4 yaşa kadar da tavsiye ediliyor) ve özellikle yandan çarpışmalar için bazı ekstra kriterler getiriliyor. Ayrıca isofix kullanımı da zorunlu hale geliyor. Bu yönetmelik, R-129 standardı olarak da geçiyor. (Bundan önceki standart ECE R44/04) Bu düşünce ve kriterlerle incelediğim modeller hakkındaki düşüncelerim şu şekilde: -Britax Römer Trifix2 i-size: Sadece sürüş yönüne monte edilebildiği için eledim. (Nasıl i-size yönetmeliğine uygun oluyor derseniz, inanın ben de bilmiyorum) **DÜZELTME: Bu model, yani Trifix2 i-size, piyasada Trifix i-size olarak da satılmakta. Ancak bu model 9-18 kg ya da 9 ay-4 yaş değil; 76-105cm veya 15 ay-4 yaş için uygundur. i-size yönetmeliği, ters yönde monte edilmeyi 15 aya kadar zorunlu tuttuğu için bu modelin sürüş yönüne monte edilmesi, i-size uygunluğuna mahsur yaratmamıştır. Britax Romer Trifix modeli ise daha eski bir model olup 9-18 kg ya da 9 ay-4 yaş için uygundur ancak bu modelin i-size uygunluğu yoktur. -Britax Römer King 2 ATS: ADAC testinden güvenlik kategorisinde “O” (yeterli) notu almış. Önden çarpışmalarda ortalama riske sahip olduğu belirtilmiş. Güvenlik kategorisinde en az “+” notu istediğim için eledim. -Maxi-Cosi 2way Pearl: ADAC testinden güvenlik kategorisinde “+” (iyi) notu almış. Ancak alttaki iyi ve kötü yönlerinin belirtildiği kısımda yandan çarpışmalarda ortalama riske sahip olduğu belirtilmiş. Bu yüzden biraz fazla pimpirikli olmamın da etkisiyle biraz geri planda kaldı. Mağazada incelediğim kadarıyla şunu söyleyebilirim: 360 derece dönmüyor. Ama sürüş yönüne ters montajda yatış özelliği oldukça iyi. Fiyatı da Babymall mağazasında kampanya vardı: koltuk 1497 TL, baza 1167 TL idi. E-toker sitesinde ise baza dahil toplam fiyat 2500TL idi. -Cybex Sırona M2 i-Size: Mağazada göremedim. İnternetten incelediğim kadarıyla güzel bir koltuk. ....(Bu bölüm düzeltildi)..... Fiyatı az değil, operaistanbul sitesinde 4000TL, başka sitelerde ise en az 3500-4000TL civarı. Bir eksiği 360 derece dönme özelliği olmaması. Bu özellik Cybex Sirona’da var ama bu koltuk da hem 5500TL civarı hem de i-size yönetmeliğine uygun değil. Bu nedenle Cybex modellerini de deneyemeden elemiş oldum. Maxi-Cosi AxissFix Plus: Plus’ın Axissfix’ten farkının sadece 9-18 için olduğu söylense de ADAC 2015-2018 testinde yalnızca Plus ve Air modelleri var. Belki önceki senelerde teste girmiş olabilir, bakmadım açıkçası. Air modelinin farkı ise kemer kısmında çarpışma anında açılan hava yastığı olması. Hem bu özellik pek kafama yatmadığı hem de 5000TL üzeri bir fiyatı olduğu için Air modelini incelemedim bile. AxissFix Plus büyük mağazalarda yalnızca teşhir olarak kalmış. İnternet üzerindeki satıcılarda ise 2800-4000Tl arası fiyatlarda satılıyordu. AxissFix Plus’ın güvenlik test sonuçları iyi olmasına karşın yalnızca 2 yaşa (aslında 87cm’e kadar) sürüş yönü tersine monte edilebilmesi, bu modelden de soğumama neden oldu. Eğer her şey yolunda gidiyorsa, çocuk ters gitme konusunda sorun çıkarmıyorsa sırf koltuk böyle tasarlandı diye niye düz yöne çevirmek zorunda kalayım ki? Evet belli bir yaştan sonra ters gitmek çok kolay olmayabilir, belki 2 yaşa kalmadan çevireceğiz bizim çocuğu da ama yine de böyle kısıtlamalı bir koltuk almak istemedim açıkçası -Britax Römer Dualfix i-size: Güvenlik açısından herhangi bir eksiği yok. Ters sürüş yönünde 4 yaşa kadar kullanılabiliyor. 360 derece dönebiliyor. Ancak mağazada incelediğim kadarıyla bu tip koltukların genel problemi olan koltuğun yatma fonksiyonu çok az. Uzun yolculuk pek yapmayan, kısa mesafe şehiriçi ..vs için kullanacak olanlar tarafından düşünülebilir. Fakat satan mağaza pek bulamadım, sadece teşhir bulunuyor şu an piyasada. İnternette bir satıcı vardı ancak o da 5200TL gibi saçma bir fiyat yazmıştı. -Recaro Zero i-size: Özellikleri Dualfix modelinin aynısı aslında. Ters yönde kullanabiliyorsunuz, 360 derece döndürebiliyorsunuz, güvenlik eksiği yok ve yatma özelliği çok az. Ancak daha rahat gözüküyor, daha şık ve daha ucuz. E-bebekte kampanya ile 2219 TL’ye satılıyordu. Britax, Maxi-cosi, Besafe üçgeni kısıtında kalmayanlar için kesinlikle düşünülebilir bir koltuk. -Besafe İzi Modular i-size: Güvenlikle ilgili hiçbir eksik yönü yok. Her iki yönde kullanılabiliyor. Ancak bu koltuğun eksiği de 360 derece dönmemesi. Bu özelliğin olmamasının da etkisiyle sanırım, yatış fonksiyonu mükemmel. Bacak mesafesi de oldukça iyi. Bebeğin rahat etmemesi ihtimali düşük diye düşünüyorum. Fiyatı daha tuzlu. Baza ve koltuk ayrı satılıyor. Babymall ve e-bebek kampanyalı fiyatı koltuk 2600 TL, baza 1600TL. Yani kampanyalı hali bile 4200’e geliyor. Ancak onlineavm diye bir sitede de satılıyor. Koltuk 2075TL, baza 1140TL. Toplam 3215TL. Firma yeni, 2018 Nisan ayında kurulmuş. Telefon ettim, stokta var mı sipariş versem hemen gelir mi diye sordum. Stoktan hem koltuğa hem bazaya baktı ve 3 adet kaldığını söyledi. Bana güvenilir gibi geldi ama risk alıp almamak gerektiğini diğer sitelerle olan fiyat farkını da göz önünde tutarak değerlendirmek lazım. -GB (Goodbaby) Vaya i-size: Hiç duymadığım bu markayı ADAC sonuçları arasında görmeme rağmen incelememiştim. İnternette bir kullanıcı tavsiyesi üzerine araştırmaya başladım. Ters yönde kullanabiliyorsunuz, 360 derece döndürebiliyorsunuz, güvenlik eksiği yok ve yatma özelliği çok az da olsa daha iyi. Jokerde teşhirini bizim hanım inceledi ve beğendi. Benim gidip inceleme şansım olmadı ne yazık ki. Bu model operaistanbul’da da satılıyor gözüküyor ancak arayıp konuştum ve öğrendim ki stoklarında yokmuş. Yakın zamanda (1-2 ay içinde) tedarik edilecekmiş. Fiyatı da en son 3500TL’ymiş ancak dövizdeki artış nedeniyle zam gelme olasılığı bulunuyor. Hanımın talebi üzerine bu modeli beklemeye ve eğer tedarik beklenenden uzun sürer veya koltuk ihtiyacımız aciliyet kazanırsa Besafe almaya karar verdik. Son olarak belirtmek isterim ki güvenlik açısından elediğim modeller kesinlikle güvensiz ya da kötü modeller değil. Hepsi de ADAC testini başarıyla geçmiş ve en az “yeterli” notu almış modeller. Sadece yazı içinde de belirttiğim gibi ben biraz pimpirikliyim ve ağırlığı tamamen güvenliğe verdim, hepsi bu. Umarım birilerinin işine yarar bu yazdıklarım. Herkese güvenli seyahatler dilerim. |
Bu arada yeri gelmişken söyliyeyim,
ADAC, TCS vb test kuruluşlarına Casual hakkında yaptığım şikayetler sonuç vermiş gibi duruyor. Sitelerinden ADAC vb tüm test ibareleri kaldırılmış. Saygılar. |
Merhaba, 15-36 kg için yerinde 3 koltuk inceledim. Hepsi güzel markalar ADAC testleri başarılı. besafe izi flex fix i-size, Görüş açısı başarılı, büyüdükçe herhangi bir açıklık, boşluk yok. Bunu aldık. britax Römer Kidfix III M, Görüş açısını çocuğumuz sevmedi. maxi-cosi rodifix, Büyüdükçe sırt kısmında bir açıklık kalıyor. Kazasız günler herkese. |
Benzer içerikler
- honda civic orjinal balata markası
- fren pedalı sonuna kadar gidiyor
- kırmızı ışıkta sağa dönüş serbest mi
- araç derin çizik giderici tavsiye
- motor kulağı koparsa ne olur
- passat pro
- 2024 araç sigorta fiyatları
- tesla şarj ücreti
- renault clio 2022 fiyat listesi
- audi q4 e-tron türkiye fiyatı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X