Bildirim
Otomatik yarıotomatik farkı
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
-
Yarı otomatiklerde tek kavrama vardır; debriyaja sizin yerinize araç basar ve vitesi atar, sürüş konforunda manuelden pek fark yoktur, çoğu kez manuelden ve tam otomatikten daha fazla yakar. Tam otomatiklerde ise çift kavrama vardır; bir kavrama motoru ayırırken öteki vitesi hazırlamış olur, böylelikle vites geçişleri deneyimli sürücler tarafından bile az miktarda hissedilir, sürüş tarzına bağlı olarak yakıt tüketimi yarı otomatik ve manuel vitese göre ekonomik olabilir.
Edit : Sanırım yanlış bilgi vermişim yaşımdanda kaynaklanabilir bende otomobil tutkunuyum ve arada böyle hatalar olabilir yaşım 18 herkesten özür diliyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Martinez55 -- 17 Ağustos 2015; 2:11:03 > -
Burda bir yanlışlık olmasın. Yarı otomatik olanlar manuelden ve tam otomatikten daha az yakabilirken, tam otomatikler manuel ve yarı otomatiklerden fazla yakarlar. Yanlış bir bilgi var burda. -
Herkes sallamis valla
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yakmayla ne alakası var diye atlamak istiyorum madem herkes kafasındakini yazmış
Aynı araba, aynı yolu, aynı hızda, aynı devirde giderse ve 5 litre yakıyırsa manuelde 5 yakar yarı otomatikde 5 yakar tam otomatikde 5 yakar. Bunu kullanıcı belirler.
Değişen motor hacmi veya atılan yakıt falan değil. Şadece şanzuman. Değişen sadece konfor.
Ayrıca yarı otomatik arabada debriyaj vardır ama debriyajı kontrol eden bir elektronik sistem vardır. Bu elektronik sistem istenilen modda arabanın yapabileceğinin en iyisini yapması için tasarlanmıştır ve programlanmıştır. Zibilyonlarca algoritması vardır. Yani sen yarı otomatik bir arabadan daha iyi debriyaj kullanamazsın. Daha iyi kullanamadığın için yarı otomatik az yakar denir. Gördüğün gibi bu kişiyle ilgilidir.
Tam otomatikte ise durum biraz farklı. Yukarıdaki arkadaşın dediği çift kavrama sisteminin yanında öyle sistemler varki türkiyede daha 1 tane quattro şanzuman tamiri yapacak adam yok. Tork konventörüdür quattrodur 4maticdir bazen model için şanzuman stili değiştirler. Böyle arabalarda kavrama koptuğunda gücü devam ettirecek bir sistem daha vardır. Bakın 2. Kavrama demiyorum, o da var ama o en ilkel hali. Bu 2. Aktarıcı taşıyıcı devam ettirici her neyse yağ gibi bir ibre verir bize. Hayatımda hiç audi veya bmw'ye binipte her kalkışta ibrenin keyfine varmayan görmedim. Sonrada otomatik çok yakıyo rererö...
Ayıca yarı otomatik olsun tam otomatik olsun zaten elektronik olarak yönetildiği için bunlara birde kullanıcının istedikleride olsun diye kulakcık ve benzeri bişey eklenir. Zaten kulakcık seni pek dinlemez. Yine yapmak istediğini yapar. Bmw ve mazda hariç. Kesiciye bire girer bunlar.
Ayrıca dsg otomatiktir hacı ağbi. Arabada 2. Bir kavrama var diyosun kendi ağzınla.
Tek kavrama arabalar debriyaj kullandığı için manuel yada yarı otomatiktir
Hemen alttaki yorumdada masraftan bahsedilmiş, dediğim gibi türkiyede yüksek teknoloji şanzumanlardan anlayan adam olmayınca abi bu iflah olmaz yenisini yakıcaz deniyor. Tabi o da haşırt to the black board.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GörünmezAdam -- 16 Ağustos 2015; 22:40:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yarı otomatik şanzumanlar, robotize manuel olarak da geçiyor, normal manuel şanzımanın elektronik olarak yönetilen hali, tek kavramalı, masrafı az, yakıtı az.
Tam otomatik olanlar da ya çift kavramalı veya tork konvertörlü oluyor. -
Valla adam gibi aydinlanamadik beyler
Hangisi daha konforlu, hangisi az yakiyo ogrendik de tam otomatik, yari otomatik farkini biraz aciniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yarı otomatiklerde bilgisayara bağlanmış manuel şanzıman var. Araba debriyaja kendi basıyor. Dolayısıyla baskı balata falan eskiyor. Tam otomatikler ayrı bir dünya. -
Bazı istisnalar hariç (mesela peugeot'un yeni çıkardığı tam otomatik şansızmanı az yakar) genelleme olarak yazayım;
Tek kavramalı yarı otomatik olanlar otomatikleştirilmiş maunel şansızman gibi düşünebilirsiniz. Baskı balata kullanmaktadır.
Avantajı: Az yakar, sorun çıkarma olasılığı az.
Dezavantajı: Konforsuzdur.
Çift kavramalı yarı otomatikler çift şansızman varmış gibi düşünebilirsiniz. 2 adet baskı balata kullanmaktadır. Mesela 1 vites 1.baskı balatada iken, 2 vitese atarken millisaniyeler içerisinde arabayı sarsmadan 2nci baskı balataya iletiyor.
Avantajı: Daha az yakar. Konforludur.
Dezavantajı: Sorun çıkarma olasılığı yüksektir.
Tam otomatiklerde ise baskı balata yerine tork konvertörlü kullanmaktadır.
Avantajı: Konforludur. Sorun çıkarma olasılığı oldukça azdır.
Dezavantajı: Fazla yakar. -
quote:
Orijinalden alıntı: uykr
Valla adam gibi aydinlanamadik beyler
Hangisi daha konforlu, hangisi az yakiyo ogrendik de tam otomatik, yari otomatik farkini biraz aciniz.
Yarı otomatik bildiğimiz manuel araba hocam.
Tek fark debriyaja sen basmıyosun senin yerine basan robot var. Yani vites geçişleri falan bildiğimiz manuel araba gibi biraz konforsuz hatta daha çok hissediliyor bazı zamanlarda. Ama dediğim gibi, robot senden çok daha iyi ayarlıyor debriyajın dozajını.
Örneğin yarı otomatikte kalkışta köklerseniz yüksek bir ivmeye kavuşacaksınız ardından arbanın vites atması gerekecek, ayağınız gazda ama sistem gazı kesecek, ivme duracak, araba vites atacak sonra yeniden verdiğiniz gaza gelecek, sert bir ivmelenme başlayacak. Ama siz hala gazı köklüyor durumdasınız.
Şayet bu durumda manuel bir araba olsaydı yığılma dediğimiz bu ani ivme kaybı ve vitesi attıktan sonra ani ivmelenme daha az olacaktı. Tabi yarı otomatik bir abada bunu yapmak çok amatörce olur.
Ama yarı otomatiği kullanmayı öğrenirseniz yani vites atma aralıklarını öğrenirseniz ki zaten 1 hafta sonra herşeye alışıyorsunuz, tam vites atacağı zaman ayağınızı yavaşca gazdan çekiyorsunuz, bilgisayar bunu algılayıp hah işte böyle diyor ve bites atıyor. Sonra ayağınızı tekrar gaza götürüyorsunuz ve manuel arabanın ani denriyaj boşlama ve ani kabrama etkilerinden kurtulup gayet güzel bir konfora sahip oluyorsunuz.
Yani manuelde debriyajın etkisini
Yarı otomatikte gazın etkisini hissedersiniz.
Gazı ayarlamak debriyajı ayarlamaktan çok daha kolaydır. Bu yüzden yarı otomatik araba ilk 1 hafta ne yaptım la ben dedirtsede sonrasında iyiki bunu almışım kurtuldum debriyaj illetinden dedirtir.
Tam otomatik zaten bambaşka. Dediğim gibi yağ gibi kayıyor ibre sanki vites yokmuş gibi hissettiriyor yeni üst sınıf atabalar.
Eğer test şansınız varsa citroen c3 test edin. 20 dakkada anlarsınız yarı otomatiği ve alışmaya başlarsınız, gazı ona göre ayarlamaya başlarsınız ve işk başta sert gelsede alışınca manuelden çok daha konforlu olduğunu anlarsınız dediğim gibi 1 hafta içinde arabayla bütünleşirsiniz.
Heleki trafiği olan bir şehirde yaşıyorsanız, otomatik alamıyorsanız yarı otomatiğe yönelin derim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tam otomatik araca, biner kullanırsın..
Yarı otomatik araca bir süre biner sonra masrafla o sana biner ;) (Tabi Garantin yoksa..!! Not: Araç volkswagen ise garantide fayda etmeyebilir) -
Otoseyir'in Araçlarda otomatik vites Türleri videosuna tavsiye ederim yeterince bilgilendirici. Su an link veremiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Martinez55
Yarı otomatiklerde tek kavrama vardır; debriyaja sizin yerinize araç basar ve vitesi atar, sürüş konforunda manuelden pek fark yoktur, çoğu kez manuelden ve tam otomatikten daha fazla yakar. Tam otomatiklerde ise çift kavrama vardır; bir kavrama motoru ayırırken öteki vitesi hazırlamış olur, böylelikle vites geçişleri deneyimli sürücler tarafından bile az miktarda hissedilir, sürüş tarzına bağlı olarak yakıt tüketimi yarı otomatik ve manuel vitese göre ekonomik olabilir.
Hocam iyi sallamışsın
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Martinez55
Yarı otomatiklerde tek kavrama vardır; debriyaja sizin yerinize araç basar ve vitesi atar, sürüş konforunda manuelden pek fark yoktur, çoğu kez manuelden ve tam otomatikten daha fazla yakar. Tam otomatiklerde ise çift kavrama vardır; bir kavrama motoru ayırırken öteki vitesi hazırlamış olur, böylelikle vites geçişleri deneyimli sürücler tarafından bile az miktarda hissedilir, sürüş tarzına bağlı olarak yakıt tüketimi yarı otomatik ve manuel vitese göre ekonomik olabilir.
arkadas bari bir cumlen dogru olsun numunelik.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: CemUsUs
quote:
Orijinalden alıntı: Martinez55
Yarı otomatiklerde tek kavrama vardır; debriyaja sizin yerinize araç basar ve vitesi atar, sürüş konforunda manuelden pek fark yoktur, çoğu kez manuelden ve tam otomatikten daha fazla yakar. Tam otomatiklerde ise çift kavrama vardır; bir kavrama motoru ayırırken öteki vitesi hazırlamış olur, böylelikle vites geçişleri deneyimli sürücler tarafından bile az miktarda hissedilir, sürüş tarzına bağlı olarak yakıt tüketimi yarı otomatik ve manuel vitese göre ekonomik olabilir.
arkadas bari bir cumlen dogru olsun numunelik.
işte herkes her şeyden anlıyor ya bizde..
çorba olmuş bu haha
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yarı Otomatik'lerin de farkı var zaten arkadaşlar değinmiş.
Toyota Corolla Dizel Yarı-Otomatik kullandım, ilk defa manue araç kullanan biri bile debriyajla vites değiştirirse daha hızlı değiştirir.
DSG'de ise bilindiği üzere baya hızlı şekilde vites değiştiriyor.
Teknik bilgim yok ama arkadaşların dediği gibi Kavrama sayısından dolayi galiba. -
quote:
Orijinalden alıntı: CemUsUs
quote:
Orijinalden alıntı: Martinez55
Yarı otomatiklerde tek kavrama vardır; debriyaja sizin yerinize araç basar ve vitesi atar, sürüş konforunda manuelden pek fark yoktur, çoğu kez manuelden ve tam otomatikten daha fazla yakar. Tam otomatiklerde ise çift kavrama vardır; bir kavrama motoru ayırırken öteki vitesi hazırlamış olur, böylelikle vites geçişleri deneyimli sürücler tarafından bile az miktarda hissedilir, sürüş tarzına bağlı olarak yakıt tüketimi yarı otomatik ve manuel vitese göre ekonomik olabilir.
arkadas bari bir cumlen dogru olsun numunelik.
hocam yanlış olabilir fakat bu kadar laf yapmanıza veyatta - lemenize gerek yok.
-
arkadaşlar sonuç nedir. benim istediğim zaman vitesi manuel olarak kullanabileceğim istediğim zaman otomatik olarak kullanabileceğim vites yarı otomatik vitesmidir sadece. tam otomatikte manuel kullanabilme seçeneğim yokmu? -
quote:
Orijinalden alıntı: rapzedee
Yarı Otomatik çift kavrama (Edc-Dsg vs.)
Tam Otomatik
Tam otomatik ve Manuel (+ -) Kullanım imkanı sunan
Örnek vermek gerekirse Yeni hyundai i10 Tam otomatik 4 ileri bir şanzımana sahiptir. Vitesi D konumuna getirip sol tarafa doğru çekerseniz manuel kullanım moduna yani + - durumuna geçer.
+
Yarı otomatikler tek kavrama da olabilir. Misal MCP
Benzer içerikler
- uzun yolda araba su eksiltiyor
- far buğulanması
- polise başkasının ehliyetini vermek
- 1.5 bluehdi motor kronik sorunları
- nissan qashqai mi peugeot 3008 mi
- byd 2025 modelleri
- togg batarya kapasitesi
- porsche taycan menzil
- renault logan
- toyota sequoia türkiye fiyatı
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X