Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (76. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.562
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7475767778
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şanzımanında vuruntu problemi olup hidrolik beyin revizyonu yada şanzıman revizyonu yaptıran arkadaşlar var mı lütfen yardım...
  • Merhaba. Biraz acele ederek ve tanıdığa güvenerek bir 2006 model otomatik cmax trend aldık fakat ilk başta önemsemediğimiz geri vites ışıkları en büyük sorunumuz oldu. Diğer fonksiyonlar sıkıntısız çalışıyor, gem modülü çıkartıldığında hidrolik sıvısı için ikaz ışığı yandı ve sönmedi. Otomatik şanzumandan ve bu araçtan anlayan fazla olmadığı için tamir ettirmektede sıkıntı yaşıyoruz, sorunun kaynağını net olarak bilemiyorlar. Bir yer gem modülündendir derken, başka bir yer şanzuman üzerindeki karttandır diyor. Yardımcı olabilirseniz mesut bahtiyar olurum. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dennssel D kullanıcısına yanıt
    Merhaba vuruntudan dolayı hidrolik beyin revizyonu olmaz ama içerisindeki selenoid valflerin ölçümü yapılır arızalı olanlar degişir.Vuruntunun birçok sebeleri vardır Tork konvertördende yapar Basınç valflerinden yapar yagınız çok km yapmıştır yapar Aracın km model markası nedir
  • Herkese selam arkadaslar ve ustalarim

    2001 fiat marea 1.6 elx weekend aracim var. Yaklasik 2 hafta once aracimi biraz zorladim. Ve derin bir suya girdim (malum istanbul yollari) o gun aksam yogun trafikte arac dur kalklarda vuruntulu kalkmaya basladi. Ve geri vites calismadi. Arac soguduktan sonra tekrar normale dondu.
    Bnde her ihtimale karsi kitapta yazana gore dexron 2 yagla degisim yaptim. Usta bosalttigi yag kadar yag koydu. Ay basinda tekrar degisecek. Arabadaki sorun kismen duzeldi. Not geri vites ekranda gorunuyor arac bosta gibi davraniyor.


    2 gun once malesef tekrar sudan gectim ve aracla 2-3 km kadar yol gidince vinnlama olusmaya basladi.
    Su olayi tesaduf olabilirmi sorun nereden kaynaklanabilir. Yardimlarinizi bekliyorum. Hangi ustaya gittiysem sanziman inecek sakin yag degistirme gibi laflar etti. Bende onlara inat sanziman yagini degistirdim. Umarim hata etmemisimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blueemotion

    Herkese selam arkadaslar ve ustalarim

    2001 fiat marea 1.6 elx weekend aracim var. Yaklasik 2 hafta once aracimi biraz zorladim. Ve derin bir suya girdim (malum istanbul yollari) o gun aksam yogun trafikte arac dur kalklarda vuruntulu kalkmaya basladi. Ve geri vites calismadi. Arac soguduktan sonra tekrar normale dondu.
    Bnde her ihtimale karsi kitapta yazana gore dexron 2 yagla degisim yaptim. Usta bosalttigi yag kadar yag koydu. Ay basinda tekrar degisecek. Arabadaki sorun kismen duzeldi. Not geri vites ekranda gorunuyor arac bosta gibi davraniyor.


    2 gun once malesef tekrar sudan gectim ve aracla 2-3 km kadar yol gidince vinnlama olusmaya basladi.
    Su olayi tesaduf olabilirmi sorun nereden kaynaklanabilir. Yardimlarinizi bekliyorum. Hangi ustaya gittiysem sanziman inecek sakin yag degistirme gibi laflar etti. Bende onlara inat sanziman yagini degistirdim. Umarim hata etmemisimdir.


    O araca konulacak doğru yağ ATF3 yani Dextron 3G'dir.
    Suyla temas edince sorun vermesi bir yerlerden şanzumana su kaçtığının göstergesi olabilir. Eğer ki ciddi anlamda su sızarsa şanzumana komple revizyona gitmek zorunda kalırsın. Su giriyor mu bir yerlerden iyice bir kontrol edin. Şu etapta da sulu yerlerde çok daha yavaş ve dikkatli gidin.
    Geri vites sürekli çalışmamazlık yaparsa selenoidlere ve hidrolik beyne su kaçtığını söyleyebiliriz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • @hydratest-turkiye

    Merhaba 2 ay önce selenoid valf değiştirdim herhangi bir sorun yoktu geçenlerde yine basınç hatası verdi hatayı sildirdim sonra hata vermedi başka

    sonra bende bi arkadaştan aldığım valfleri bugun taktirdim (neyin kafasını yaşıyorsam durduk yere ) bu seferde vites kutusu çıkış hatası verdi ustaya geri eski valfleri takalım dedim kaç kez ama onunla alakası yok diye geri takmadı

    o valfleri takmadan önce hiç sorun yoktu şimdi kar spor ışıkları yanıp sonuyor araba hızlanmıyor. 500 - 500 vermekten gına geldi arabayı parçalayasım var resmen

    2000 model peugeot 206

    Yemin ediyorum arabadan soğudum, bi daha param olursa araba alırsam otomatik araba almam

    öneriniz nedir teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teenator -- 19 Haziran 2014; 22:35:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK


    quote:

    Orijinalden alıntı: blueemotion

    Herkese selam arkadaslar ve ustalarim

    2001 fiat marea 1.6 elx weekend aracim var. Yaklasik 2 hafta once aracimi biraz zorladim. Ve derin bir suya girdim (malum istanbul yollari) o gun aksam yogun trafikte arac dur kalklarda vuruntulu kalkmaya basladi. Ve geri vites calismadi. Arac soguduktan sonra tekrar normale dondu.
    Bnde her ihtimale karsi kitapta yazana gore dexron 2 yagla degisim yaptim. Usta bosalttigi yag kadar yag koydu. Ay basinda tekrar degisecek. Arabadaki sorun kismen duzeldi. Not geri vites ekranda gorunuyor arac bosta gibi davraniyor.


    2 gun once malesef tekrar sudan gectim ve aracla 2-3 km kadar yol gidince vinnlama olusmaya basladi.
    Su olayi tesaduf olabilirmi sorun nereden kaynaklanabilir. Yardimlarinizi bekliyorum. Hangi ustaya gittiysem sanziman inecek sakin yag degistirme gibi laflar etti. Bende onlara inat sanziman yagini degistirdim. Umarim hata etmemisimdir.


    O araca konulacak doğru yağ ATF3 yani Dextron 3G'dir.
    Suyla temas edince sorun vermesi bir yerlerden şanzumana su kaçtığının göstergesi olabilir. Eğer ki ciddi anlamda su sızarsa şanzumana komple revizyona gitmek zorunda kalırsın. Su giriyor mu bir yerlerden iyice bir kontrol edin. Şu etapta da sulu yerlerde çok daha yavaş ve dikkatli gidin.
    Geri vites sürekli çalışmamazlık yaparsa selenoidlere ve hidrolik beyne su kaçtığını söyleyebiliriz.

    Şefim kitabinda dexron 2 yaziyor. Su anda sanzimanda dex dex 2 var onu komple bosaltim dex 3 mu koyalim. ?? Yada eger istanbulda isen yardimci olurmusun ??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • blueemotion B kullanıcısına yanıt
    http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/f_//tm.htm linkindeki konunun ilk mesajını okursan 1990 ve sonrası tüm araçlarda ATF3 (Dextron 3G) yağ kullanılmasının günümüde daha doğru olduğunu görebilirsin.

    Ben de şanzuman tamircisi değilim; sizler gibi kullanıcıyım. Lakin İstanbul'da Bostancı ve Maslak Oto Sanayiilerinde adamakıllı ve düzgün ustalar bulmak kolay; yalnız birkaç ustayı gezip biraz sohbet etmek lazım ki doğru kişiyi bulabilelim.

    Bostancı oto sanayiiden oto gross otomatik şanzumanı (Fahri usta diye biliniyor) öneririm. Yine de gidip önce kendiniz konuşun; ben bu ustada rahat ettim diye gözü kapalı öneremem, kendiniz emin olun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 21 Haziran 2014; 16:54:48 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Quaker kullanıcısına yanıt
    arıza kodları mevcutsa paylaşabilirmisiniz.
  • teenator kullanıcısına yanıt
    DPO ŞANZIMANLARDA SADECE SOLENOİD DEĞİŞTİRMEK ARIZANIZI ÇÖZMEZ.BUNUN İÇİN HİDROLİK TESTLERİN YAPILIP ONA GÖRE ARIZA TAKİBİ YAPILMASI GEREKİR..
  • dennssel D kullanıcısına yanıt
    OTOMATİK ŞANZIMANLAR HİDROLİK PRENSİPLERLE ÇALIŞTIĞI İÇİN VURUNTULAR VE ARIZALARIN GENELİ HİDROLİK BEYİN ARIZALARINDAN KAYNAKLANMAKTADIR.OTOMATİK ŞANZIMANIN VİTES GEÇİŞLERİNİ,VİTES BÜYÜTMEYİ,VİTES DÜŞÜRMEYİ,TORK KONVERTÖR MEKANİK KAVRAMA GİBİ DEVRE BASINÇLARINI HİDROLİK BEYİN VE SOLENOİDLER KONTROL EDER.TABİKİ HER OTOMATİK ŞANZIMAN ARIZALARININ HİDROLİK TESTLER SONUÇLARINA GÖRE YORUMLANIP ARIZA ONARIMLARI GERÇEKLEŞİR.ARAÇ MARKA MODEL PAYLAŞIRSANIZ YARDIMCI OLURUZ.İYİ GÜNLER.....
  • Arkadaslar 2008 renault megane 2 1.5 dci arabam var, otomatik vites topuzunun mandali kirildi ve sikisti vitesler sukur sikintisiz geciyor ama ilerde sorun olcak gibi, bunun parcasini en uygun nerde bulabilirim ve izmirde nerde yaptirabilirim servisde parca 660 LIRA.

    Yardimci yol gostercek birileri varsa cok tesekkur ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hydratest-türkiye

    DPO ŞANZIMANLARDA SADECE SOLENOİD DEĞİŞTİRMEK ARIZANIZI ÇÖZMEZ.BUNUN İÇİN HİDROLİK TESTLERİN YAPILIP ONA GÖRE ARIZA TAKİBİ YAPILMASI GEREKİR..

    valla araç sende bakalım görelim neler olacak
  • Merhaba arkadaşlar ustalar benim aracımda marea weekend motor contasını tamir ettikten sonra aracın şanzımanı hata vermeye başladı 4. vitese 80 km. civarında geçmeye çalışırken şanzıman lambası yanıp sönüyor ve 3 te takılı kalıyor. Şayet 3 e atıp devam edersem hatasız normal devam ediyor.inegölde şanzımanı bağlayıp hatayı bile öğrenemedim Fiat servisi hataya bakmaya 90tl istiyor bu fiyat normal değil gibi geldi. Kamil ustaya danıştım ama ankaraya kadar 3 le giderim bilmem . Bilgi amaçlı yazıyorum sonuçta burası arıza ansiklopedimiz bizim. Birde bu aracı ben bilgisayara bağlama şansım yokmu acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde ben meslek olarak elektrik kökenli mekatronik ustasıyım severim bu işleri hatta silindir kapak contasını yakınca kendim motoru dağıtıp topladım . Şanzıman arızasından sonra bu otomatik işine acayip daldım çalışma sistemini baya Bi çözdüm . Hata bilgisini öğrenebilsem belki selenoid işine bile dalacağım sanayide ustalara pek güvenemiyorum ve inegöldede usta yok. Bu arada marea weekend otomatik şanzımanı AISIN AW 60-40 LE Japon malı şanzımanmış bilginize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bursada tavsiye edebileceğiniz otomatik şanzıman ustası arıyorum arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar ;
    Benim aracımda hiç bir sorun hissetmiyorum ancak bugün komşunun garajına arabayı bıraktım çok dik rampa .

    Arabayı çalıştırıp R takıp frene bastım o ara camdan konuşuyorken istop etti.Tekrar P ye alıp çalıştırdım R ye alıp frene sertçe basınca tekrar rolantiyi ayarlayamayıp istop etti.

    Aracı çalıştırdım R ye aldım arabayı geri saldım sıkıntı olmadı garjdan çıktım

    Eve gelirken sürdüm aracı gene hiç bir sorun yoktu; bir yokuşta özellikle durdum R ye aldım istop etmedi

    Acaba rampanın meyili sebebiyle araç rolantiyi ayarlayamayıp istop mu etti; Sebebi ne olabilir ; bir sorun olsa durduğum yokuşta da istop etmesi gerekmez miydi?

    Araç corolla 2004



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi entropy -- 25 Haziran 2014; 15:41:34 >
  • teenator kullanıcısına yanıt
    ARACINIZIN ŞANZIMANIN HİDROLİK TESTLERİ YAPILDI HİDROLİK BEYİN REVİZYONU GERÇEKLEŞTİRİLDİ.YİNE YAPILAN HACİM TESTLERİNDE TESPİTLENEN ŞANZIMAN REVİZYONU BURÇ DEĞİŞİMLERİ YAPILDI.GÜNCELLEME OLARAK FABRİKANIN KULLANDIĞI KISA ÖMÜRLU BURÇLAR SÖKÜLEREK KIZIL ALAŞIMLI BURÇLAR TAKILARAK YÜKSELTMELERİ YAPILDI.YİNE ARACIMIZIN HİDROLİK BEYİN ARIZASI SONUCUNDA TÜRBÜN İÇİNDEKİ SPRAG DAĞILDIĞI İÇİN TÜRBÜN REVİZYONU YAPILDI.ŞANZIMANINIZ REVİZYON AŞAMASINDA CUMA GÜNÜ AKSİLİK OLMASSA TESLİM EDECEĞİZ.İYİ AKŞAMLAR
  • kemalefe K kullanıcısına yanıt
    ARIZA KODUNU PAYLAŞIRANIZ YARDIMCI OLURUZ.İYİ AKŞAMLAR
  • ŞANZIMAN YAĞLARI NEDEN BOZULUR VE ARIZALI ŞANZIMANDA DEĞİŞTİRİLEN ŞANZIMAN YAĞLARI ARIZAYI DÜZELTMEZ ÇOK SORULAN SORUDUR.WEB SİTEMİZDEN OKUYA BİLİRSİNİZ.


    http://www.hydratest-turkiye.com/sanziman-yağ.aspx
  • 
Sayfa: önceki 7475767778
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.