Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (75. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir - 11 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.435
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet adresi bekliyoruz
  • bypeace B kullanıcısına yanıt
    Merhaba aracınızın rolantisinde problem olabilir veya vites arayıcı elektroninigize bir baktırın derim anlattıgınız mekaniksel bir sıkıntı degil




  • Merhaba arkadaşlar
    99 passat 1.8 var bugün araca bindiğimde geri vitese taktım araç geri gitmedi p,d,n' de sürekli ileri gidiyor. Ne yapabilirim bilginiz varmıdır. Teşekürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sevgili ustalarım 2004 hyundai getz 1,3 otomatik ve 2010 hyundai i30 1,6 otomatik iki adet aracımız var ben otomatik şanzıman konusunda ve bakım konusunda çok hassas davranan biriyim servisten aldığım bilgiye göre bu araçlara shell s5 diye bi yağ koyuyorlar fakat kitapçıkta yazan ise sp3 standartlaını karşılayan yağ konulur diyor benim araştırmam sonucu iki yağ çıkıyor karşıma gulf multi veichle ve castrol multiveichle (yazım yanlışı olabilir lütfen düzeltin) ayrıca 2004 olan araçta (2004 getz) sabah ilk çalıştırmada 1. vitesten 2. vitese geçerken bi cırlama(dişli sesi) sesi geliyor (bu aracın şanzıman yağı bir sefer değişmiş ama ne yağ konuldu bilmiyorum) bu aracın şanzıman karterini açtırıp filtre ile birlikte yağını değiştirmek mıknatısları temizletmek istiyorum diğerinin sadece yağını değiştirtecem kafama yatan usta bulamazsam kendim yapacam bu işleri velhasılı kelam getzde ki sorun benim tahminim viskozitesi uygun olmayan bir yağ var.

    anlatabildiğim kadarıyla yorumlarınızı bekliyorum sırf yağ sınıfını belirleyebilmek için bekliyorum yanlış yağ daha farklı sorunlar oluşturabilir diye elim kolum bağlandı.




  • güncel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esasli

    güncel

    Hacı, kılavuzda yazanı servise dayatacaksın. Ellerinde yoksa bile 10-15 günde siparişle getirtecekler.
    2004 modeldeki sorunu yağ değişimi ile halletmeye çalışmak doğru bir seçim. Yağ değiştikten sonrasında 1000-2000 km yapana dek o ses gitmeyebilir, acele etmeyesin, sorun devam ediyor sanmayasın. 2010 model için de yağı değiştirmek tamamen sana kalmış. Lakin kmsi 40-50000 olmuşsa muhakkak değiştirmelisin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • i30 un kitapçığında 95000 / 60 ay yazıyo benim araba 100.000 oldu onu da değiştirmek lazım iyi bi usta bulup dışarda halletcez artık cevap için teşekkür ederim bildiğiniz iyi bi usta varsa ankara da çok iyi olur. yağları dışardan temin edecem bi yağ toptancısıyla tanıştım bu gün hallederiz dedi serviste ne yapıyolar bilmiyorum ama aracı bana göstermiyolar ben bi usta bulup gözümün önünde yaptıracam servisten de ucuz olur zaten, servis uygun olmayan yağa 35 tl litre fiyatı çekiyo işçilik mişçilik şişir babam şişir.
    gerçi bu kitapçıkta 20.000 de bir bakım görünüyo biz hep 15.000 de bir gittik. bunuda yeni fark ettim
     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esasli -- 13 Haziran 2014; 20:18:02 >




  • arkadaslar ben aranıza yeni katıldım 2 hafta önce 1998 model 1.6 4 ileri otomatik vites audi a4 aldım.Arac 1.2.3. viteslere sorunsuz geçiyor fakat 4 . vitese bazen geç geçiyordu.aracı izmirde ttprofesyonele götürdüm durumu anlattım araca bir cihazla bağlandılar devir sensörlerinden biri arıza yapmış dediler olması için iki tane değişmesi gerek dediler tamam değiştirin bu arada yagıda kirliyse onuda değiştirin dedim yağı değiştirdiler 2 sensör ve yağ değişimi filitre dahil 650 tl olur dediler bende tamam dedim yaptırdım fakat benim sorunum artık arada bir olan 4. vitese geçmeme problemi herseferinde olmaya başşladı belli bir süre gittikten sonra 4 geçiyor.ardından araç sollamak için dip gaz yaptıgımda hemen 3. vitese düşüp devir yükselip hızlanıyor hızlandıktan sonrada tekrar 4. vitese geçiyor.Birkerede 4. viteste giderken yaklaşık 125 km süratte ayagımı hafif gzdan çektiğim anda 3. vitese düştü bir süre 70 km süraatte gittikten sonra tekrar 4. vitese aldı.Bu durumu şanzumana bakıö yaptırdığım tt profesyonle anlattım getir tekrar bakalım dediler.Bir audi sevdam vardı bu şanzuman yüzünden başlamadan bitecek gibi heralde.bu arada rampada geri kaçırma filan yok ayağım firende dururken vites geçişlerinde bir gürültü ses te yok.benim gözlemlerim bunlar soracağınız ayrıntılar varsa onlarıda kontrol edebilirim.Yardımlarınız v e önerileriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.




  • fatihatlica F kullanıcısına yanıt
    ARACIN TCM ADAPTASYONLARININ YAPILMASI GEREKİR.BUNLAR YAPILDIYSA SOLENOİDLER TEST EDİLMESİ GEREKİR.SOLEOİDLERDE BİRSORUN ÇIKMASSA HİDROLİK TESTLERİN YAPILMASI GEREKİR.HİDROLİK TESTLERİNDE ŞANZIMANA YAĞ BASINÇ SAATİ BAĞLANIR.SOLENOİD KOBLO GURUBU SÖKÜLEREK ARAÇ VİTES KOLU D YE TAKILIR 1200 RPM DE ŞANZIMAN YAĞ BASINCI ÖLÇÜLÜR.ÖLÇÜLEN BASINCIN 170 İLA 180 KPA OLMASI GEREKİR.DEĞER YANLIŞSA HİDROLİK BEYİN VEYA ŞANZIMAN REVİZYONUNA GİDİLİR.SAYGILAR.....DETAYLI BİLGİ İÇİN 0232 282 07 86
    HYDRATEST TÜRKİYE...................
  • fatihatlica F kullanıcısına yanıt
    Yapacağın işlemler: Audi servisine gitmek. Cihaza bağlatmak. Arıza kodlarını görmek. Maaliyetini öğrenmek. 4. vitese geçmemesi ya da zor geçmesi selenoid tıkanıklığına işaret etse de cihazlarla arızayı görmek kesin sonuç verir. Hele hele sensör değişikliğine daha doğrusu birtakım işlemler yapılmasına rağmen daha kötüye gitmesi yapılan işlemlerde beceriksizlik olduğunun göstergesidir. Adam gibi bir servise gidin.

    Neden adam gibi bir servis? Speedy diye yerler var belki bilirsin. Aracımı oraya götürürüm, çünkü her parçayı buluyorlar 1 saat içinde: lakin tutup bana 2000 TL masraf çıkartıyorlar. O yüzden ilk önce Hyundai yetkili servisine giderim, cihaza bağlatırım, arıza kodlarını görürüm ve en fazla 200 TL'lik bir masrafla işin içinden çıakrım. Speedy denilen üçkağıtçı ama her parçayı bulunduran servise de sadece bu, bu, bu parçalar değişecek ve bu, bu, bu işlemler yapılacak; araç benim; ekstra saçma sapan şeyler çıkartmayın derim.

    Bu nedenle nerde yaptırırsanız yaptırın ilk önce adam gibi bir serviste arızalarınızı tespit edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 14 Haziran 2014; 2:26:06 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • fatihatlica F kullanıcısına yanıt
    hyundai getz i aldığımda bu sorun bendede olmuştu araç bazen normal vites değişimi yapıyor bazende 2. 3. viteslerlerde kilitleniyordu çok uğraştık Hava akış metre diye bi parça değişince düzeldi.
    ayrıca e 200 komp mercedes vardı 2000 model o araçtada aynı şey başıma geldi araç kompressör açmıyor çok hantal vites değiştiriyor bazı viteslerde kilitleiyordu hava akışmetre değişince düzeldi.
    senin sorunun da bu olabilir mi bilmiyorum ben başımdan geçen olayı yazdım ama bence oksijen sensörünü bi temizlet dene derim. (bildiğim kadarıyla temizlenebiliyor) sanayi adı hava akışmetre normalde oksijen sensörü diye biliyorum yanlış varsa düzeltin. Allah kolaylık versin.
  • Arkadaşlar polo 2000 model aracım 1 ve 2. viteste vuruntu yapıyor. Bazende geri vitese alınca araba gitmiyor boşta duruyor gibi gaza basınca gitmiyor. Bu sorunun çözümü nedir Ankarada kaliteli memnun kaldığı bir ustası olan varsa cevap yazarsanız sevinirim. Maliyeti ne kadar olur birde tavsiyeniz nedir arabayı yaptırdıktan sonra yine aynı sorunları verir mi satayım mı?
  • Merhaba arkadaşlar. 1987 model 300d otomatik aracım var yeni aldım. Şanzıman ile ilgili bazı problemler var.yardimci olursaniz ne yapacağım a karar vericem.öncelikle aracın roket teli kopuk, şanzıman yaklaşık 5 ay önce revizyon yapılmış revizyonda sonra eski yağ tekrar içerisine konulmuş.şuanki problemler araç 1 den 2 ye ve 2 den üçe çok yüksek deviren çıkmadan geçmiyor.3ten4e erken geçiyor.şanziman revizyonu gerekiyor dediler balatalarinin yandiğini söylediler siz ne düşünüyorsunuz. Revizyon yaptırmaktansa çıkma alırım.yardimci olup bi fikir verin lutfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • KARAMORE K kullanıcısına yanıt
    5 ay önce revizyon yapılmış? O, nasıl bir revizyonmuş? Ne yapılmış?
    Hangi ileri zeka eski yağı koyar onu hiç anlamış değilim.

    Öncelikle sadece yepisyeni bir yağ değişimini dene. 2000 km kadar yol yaptıktan sonra sorunların azalmıyorsa selenoid değişikliğine git. Yine sorunlar düzelmiyorsa revizyon düşünürsün.

    Bir de balatalar yandı, revizyon lazım diyenlere hemen kanma. Bak bakalım şanzuman yağı kapkara olmuş mu? Pis bir yanık kokusu geliyor mu? Yoksa sadece yağ şamur rengi ve kıvamına mı gelmiş?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ustalardan yorum bekliyorum

    aracım 2010 model triptonik mazda 3 60000 km de yaklaşık bir ay önce motor ışığı ve at ışığı yandı aracın çekişinde ve vites geçişinde bir sıkıntı olmadı ama manuel vitese geçirdiğimde görmüyordu geri vitese taktığımda tak diye ses geldi.

    aracı götürdüm bilgisayara bağlandı selenoid hatası verdi dendi arıza söndürüldü herşey normale döndü 3 gün sonra sadece at yandı geri viteste sıkıntı yok manuele aldığımda görmedi aracı durdurdum kapattım söndü normale döndü

    1 hafta sonra tekrar yandı at ışığı aynı şeyler oldu aracı kontağını kapattığımda normale döndü.aracı bakım için servise götürdüm olayı anlattım bilgisayara bağladılar 2. vitese geçişti selenoid hatası vermiş dediler o an ışık yanmıyordu hafızasında kalmış

    neden yaptığı ile ilgili tam birşey söylemediler aracı bırakmamı inceleyeceklerini belkide beyin değişimine kadar gidebileceğini söylediler şu an hafta bir yanıyor sönüyor kendiliğinden.

    ustalardan bunun neden olabileceği ve izlemem gereken yol ne olabilir yorumlarını bekliyorum

    saygılarımla




  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Murat bey su arabamin sorununu gerçekten durust bir usta bulsam gitcem baktircam fakat dürüst usta bulmak çokzor ddediğim gibi 650 TL para verdim daha kötüye gitti bugünhele bir ara hic 4 e ggeçmedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    5 ay önce revizyon yapılmış? O, nasıl bir revizyonmuş? Ne yapılmış?
    Hangi ileri zeka eski yağı koyar onu hiç anlamış değilim.

    Öncelikle sadece yepisyeni bir yağ değişimini dene. 2000 km kadar yol yaptıktan sonra sorunların azalmıyorsa selenoid değişikliğine git. Yine sorunlar düzelmiyorsa revizyon düşünürsün.

    Bir de balatalar yandı, revizyon lazım diyenlere hemen kanma. Bak bakalım şanzuman yağı kapkara olmuş mu? Pis bir yanık kokusu geliyor mu? Yoksa sadece yağ şamur rengi ve kıvamına mı gelmiş?

    Zeka bence geri ileri değil.yağ değişimi ve roket teli bana yaklaşık 600 tl ye patlıcan. Eğer düzelmez ise çıkma şanzıman takdircam gürcistan yakın 100 km 250 dolara çıkma var.ama oda ne çıkacak belli değil.ne yapacağım ı bilmiyorum valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bravaman -- 18 Haziran 2014; 23:38:38 >
  • Arkadaşlar yokmu bana fikir verecek bi uzman. ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.