Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (77. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7576777879
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • OTOMATİK ŞANZIMAN ARIZA İZLEME PRESEDÜRLERİ:

    1:ELEKTRONİK ARIZA

    Aracın obd soketi kullanılarak okunan ve kayıtlı elektronik arızalar test edilir.Okuyucular,sensörler,selenoidler,şanzıman beyni giriş ve çıkış sinyalleri elektronik arızadır.Elektronik arızalarda limp home modu 1 veya 2 aktive edilir.Arıza küçükse arıza lambası yanar araç vites atar.Limp home modu bir başlar sistemin kontrol edlmesi istenir.Arıza büyük , kalıcı ve hidrolik ise Limp home modu 2 başlatılır.Araç vites atmaz koruma vitesi olan üçüncü vites aktive edilir.Araç sadece servise kadar yavaş ve dikkatli bir şekilde servis kontrolünde sürülebilir.ARACA HEMEN MÜDAHALE EDİLMESİ GEREKİR..

    2:HİDROLİK ARIZALAR

    Otomatik şanzımanın kavrama,tork konvertör ve hidrolik beyin arızalarıdır.ÖZEL HİDROLİK TEST EKİPMANLARI KULLANILIR.VE ŞANZIMANIN NEDEN ARIZALANDIĞI ARAŞTIRILIR ONARIMI GERÇEKLEŞTİRİLİR.İNSAN GÜCÜ İLE SONUÇ ELDE EDİLEMEZ...(ELLE GÖZLE TAMİR EDİLEMEZ)

    3:MEKANİK ARIZALAR

    Otomatik şanzımanlarda planet dişli veya mekanik bir parçanın hasar görmesi sonucunda ortaya çıkan arızalardır.Dişli kırılması gibi yine kırılma sebeblerinin araştırılması gerekir.....

    Otamatik şanzıman arızaları üç gruba ayırılarak arızalanma sebebleri kontrol edilerek revizyonları gerçekleştirilir.

    MANUEL ŞANZIMANLARDA DEBRİYAJ REVİZYONU NASIL 80 İLA 140 BİN KM YAPILMAKTA İSE OTOMATİK ŞANZIMAN ÖMÜRLERİ İSE 2 HATTA 3 KAT DAHA UZUNDUR.NE YAZIKKİ ÜLKEMİZDE 2.EL ARAÇLARDA KİLOMETRE DÜŞÜRÜLDÜĞÜ İÇİN ŞANZIMANLARIN GERÇEK KM BİLİNMEMEKTEDİR.OTOMATİK ŞANZIMAN KULLANILDIKÇA BOZULUR YANİ KM ÖMRÜ VARDIR.KULLANICI KOLAY KOLAY BOZAMAZ.ADI ÜZERİNDE OTOMATİK ŞANZIMAN.SÜRÜCÜ HATALARINI ORTADAN KALDIRMAK YAKIT TASARUFU SAĞLAMAK VE GÜVENLİ SÜRÜŞ SUNMAK İÇİN TASARLANMIŞLARDIR.

    OTOMATİK ŞANZIMAN KULLANICI HATASI SONUCU NASIL ARIZALANIR.
    ÖZETLİYELİM
    1:OTOMATİK ARAÇLARI ÇALIŞMADAN CEKMEK VEYA ARAÇ ÇEKMEK
    2:YOLDA GİDERKEN BOŞA ALIP STOP ETMEK.(OTOMATİK ŞANZIMANLAR MANUEL ŞANZIMANLARDA Kİ GİBİ BONYOLU YAĞLAMA SİSTEMİNE SAHİP DEĞİLDİR.ANCAK MOTOR ÇALIŞIRSA ŞANZIMANIN YAĞ POMPASI ÇALIŞIR VE SİSTEM YAĞLAMA BASINÇLARI OLUŞTURULUR.PLANET DİŞLİLER VE MERKEZLEME BURÇLARI YAĞLANIR)AKSİ TAKTİRDE ŞANZIMANLARDA CİDDİ MEKANİK HASARLAR MEYDANA GELİR.
    3:ARAÇ TAMAMEN DURMADAN GERİ VİTESE TAKIP GERİ HAREKET ETMEYE ÇALIŞMAK VEYA GERİ GELİRKEN İLERİ VİTESİ BEKLEMEDEN TAKMAK(KAVRAMA BASINÇLARI 0.5 SANİYE İLE 1.2 SANİYE ARASINDA VİTESLERE TAKILDIĞINDA KAVRAMA BASINÇLARINI SENKRONİZE BİR ŞEKİLDE DOLDURUR.BU ZAMANLARI BEKLEMEMEK ŞANZIMANDA VURUNTULARA VE ARIZALARIN ORTAYA ÇIKMASINI HIZLANDIRIR.İLERİ VE GERİ VİTES GEÇİŞLERİMİZ KAVRAMA BASINÇLARININ DOLDURULMASINI BEKLİYEREK HAREKET ETMEMİZ GEREKİR.




  • Tork konvertörlü otomatik şanzumanlarda Launch Control ile kalkış yapmak sakıncalı mıdır, çok büyük sorunlara yol açar mı ?
  • Bilgiler için teşekkürler yani otomatik araçlarda yavaş ve N de bile olsa aracı çekmemek gerekiyormuş .
    Ayrıca benim marea yı bilgisayara bağlatınca hata kodunu söyleyeceğim teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kemalefe K kullanıcısına yanıt
    BİLGİ PAYLAŞTIKÇA ÇOĞALIR.RİCA EDERİZ.KOLAY GELSİN
  • humerus06 kullanıcısına yanıt
    BU ÖZELLİKLER YARIŞ ARAÇLARINDA KULLANILIR.STANDART OTOMATİK ARAÇLARDA BÖYLE ÖZELLİKLER OLMADIĞI İÇİN ŞANZIMANLARA CİDDİ ZARARLAR VERİR.YARIŞ ARAÇLARINDA BİRYANDAN FRENE BASILIR BİR YANDAN DEVİR YÜKSELTİLİR ARACIN HIZLI VE SERİ KALKMASI İÇİN YAPILIR.YARIŞ ARAÇLARINDA TORK KONVERTÖR YOKTUR.BUNLARIN YERİNE YAĞLI VİSKOZ KAPLİNLER KULLANILR.
  • entropy E kullanıcısına yanıt
    ARAÇLAR DİK YOKUŞLARDA YAKIT SEVİYESİ DÜŞÜKSE YAKIT ÇEKMEME PROBLEMLERİ YAŞANA BİLİYOR.NE KADAR YAKIT DEPOSUNUN İÇİNDE DEFLEKTÖR OLSA DAHİ YAKIT AZSA STOP EDEBİLİR.HATTA ÇALIŞTIRAMIYABİLİRDİNİZ.HER ARACIN KRONİK PROBLEMİDİR...GENELDE MÜŞTERİLER YÜKSEK KALDIRIMLARA ARAÇLARINI PARK ETTİKLERİNDEDE BU SORUNU YAKIT AZSA KARŞILAŞABİLİYOR.
  • Teşekkürler cevap için aracı bugünde sürdüm hiç sorun hissetmedim.Şuan içim daha rahat
  • entropy E kullanıcısına yanıt
    AYNI ŞEKİLDE ARACINIZI YAKIT SEVİYESİ YÜKSEK İKEN AYNI YERDE TEST EDEBİLİRSİNİZ.ARIZANIZIN OLMAMASI YAKIT SEVİYESİNİN DÜŞÜK OLMASINDAN KAYNAKLANDIĞINI GÖSTERİR.
  • Bir şey soracağım.

    Otomatik vitesli araba ile yolda giderken yoğun trafikte kısa süreli duruşlarda arabayı N konumu yerine P konumuna almanın arabaya bir zararı var mı. Var ise ne gibi bir zararı var? D'den P'ye geçtiği zaman R'nin üzerinden geçtiği için geri vitese zararı olabilir mi? ya da genel anlamda şanzımana zararı olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 27 Haziran 2014; 11:59:58 >
  • topaz42 kullanıcısına yanıt
  • @topaz42

    Bu şekilde yapmasanız daha iyi.

    Eğer trafikte sürekli frene basılı tutmaktan ayağınızı yoruluyorsanız, N ye alın ve el freni çekin , sonra hareket etmek istediğinizde el frenini indirip D ye atıp gidersiniz.

    Ancak yine de kısa süreli dur kalklarda da bunu yapmamakta fayda var.

    Çünkü şanzımanın yanaklarının ömrü gittikçe azalıyor bu yüzden.

    Kısa süreli dur kalklarda ayak pedalı ile frene basılı tutup, D de beklemekte yarar var.

    50 Saniye ve uzun süreli durmalarda ise N ye alıp el freni çekme metodu olabilir.

    Ama P ye alma metodu tavsiye edilmez, P ancak araç tamamen durdurulacaksa işe kullanılır.
  • topaz42 kullanıcısına yanıt
    GÜNÜMÜZ TEKNOLOJİLERİNDE ARAÇLA LAMBALARDA DURURKEN FREN PEDALINA 4 SANİYEDEN FAZLA BASILIRSA OTOMATİK ŞANZIMAN SİZİN HİSSETMİYECEĞİNİZ ŞEKİLDE BOŞ KONTROLÜNÜ YAPMAKTADIR.SİZİN BOŞA ALMANIZ GEREKMEZ.BU SİSTEM ROLENTİDEKİ DEVİR VE TİTREŞİMLERİ ARACA VE SÜRÜCÜYE HİSSETTİRMEMEK İÇİNDİR. FREN PEDALI NEZAMAN BIRAKILIR BOŞ KONTROL SOLENOİDİ DEVREYE GİREREK ŞANZIMANIN KAVRAMA YAPMASINI SAĞLAR.ZATEN BOŞ KONTROL SİSTEMİNDE ARIZALAR OLDUĞU ZAMAN ARAÇ VURUNTU YAPARAK KALKIŞ YAPAR ÇOĞU MARKANIN ARIZA SEBEBİDİR.LAMBADA BEKLERKEN BOŞ KONUMU N YE ALMANIZ VEYA PARKA ALMANIZ HİÇ BİR SORUN TEŞKİL ETMEZ.ZATEN P KONUMU ARACIN PARK ESNASINDA N KONUMU İSE ARACIN BOŞ KONTROL VİTESİDİR .OTOMATİK ARAÇLAR ARIZALANDIĞI ZAMAN N KONUM BOŞ KONUMDA ÇEKİCİLERE YÜKLENMEK İÇİN FABRİKALAR TARAFINDAN YAPILMIŞTIR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hydratest-türkiye -- 28 Haziran 2014; 2:17:26 >
  • Arkadaşlar herkese merhabalar araniza yeni katildim.Bir sorum olacak bilgisi olan arkadaslar yardimci olursa sevinirim.Sorunum şu;2006 1,6 lacetti cdx otomatik vites arabam var.dun araba yolda giderken.vites bosa cikti yani sanki debriyaja basarsinizda bosta gider ya ayni o sekilde Ekrande vitesi D olarak gorunuyor ama gitmiyor diger vitesleri de denedim.ayni.baski balata yagi filtresi 2 gun once degisti.yolda takirti tukurtu biseyde yapmadi.30 km sehir ici hizla gidiyordum.arabayi durduruyorum.5-10 dk bekliyorum vitese takiyorum 10 mt gidiyor tekrar bosa cikiyor.gaz verdigimde devir saati yukseliyor.yardimlarinizi bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_madrax -- 28 Haziran 2014; 6:52:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Murat bey, Cok faydali ve bilgi dolu yaziniz icin tesekkur ederim.. biraz cevabim gec oluyor ancak bu arada arabamla ugrastim demem yerinde bir gerekce olur. Zira en son bahsettiginz noktadaki gibi yolda kaldim :) Sanzimanin sorununu isin ehli ustalarla gorustum. Hatta tavsiye edilen ustalarla bile gorustum ve araba mercedes olunca sanirim 2.000 TL'den asagi agzini acan yok. iscilik bile 500-1000 TL arasi diyorlar zaten acikca. Ben de eger yolda kalirsam ingiltereden 500 usd'ye sanziman getirip taktiririm diye dusundum ve oyle de oldu.. 500 USD'ye sanzimani degistirdim. Cunku ne yazik ki yolda kaldim. Buradan tum arkadaslara onerim aldiginiz aracin hakkinda sanziman bakimlarinin duzenli yapilip yapilmadigini ogrenmeniz. hatta aldiginizda yagini degistirmeniz. sonrasinda da cok iyi takip ederek vites gecislerini en ufak supheli durumda iyi gozlemin ardindan ustaniza danismaniz. en kucuk ihmal telafisi pahali sonuclara sebep olabilir. tedbir almak, tamir etmekten daha ekonomiktir. selamlar




  • handerland H kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun. Zaten o şanzumanla her an yolda kalabileceğin belliydi. İmkanın olup da yurtdışından getirtmen büyük bir fiyat avantajı sağlamış. Yağını zamanında değiştirir ve kullanım kurallarına uyarsan en az 200000 km, muhtemelen de 300-400000 km daha sorunsuz binersin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim. gercekten ucuz kurtardim diyebilirim. sanziman adaptasyonu yapmadim. (kontak ac-kapa, tekrar ac, gaz pedalina tam gaz basili olarak 20'ye kadar sayip gazdan ayagi cekip, normal sekilde araci calistirmak).. Adaptasyonu yapmali miyim?
  • handerland H kullanıcısına yanıt
    Adaptasyona pek de gerek yok. Bırakın şanzuman birkaç bin km boyunca kullanım alışkanlıklarınıza alışsın. Gaza basma oranınıza göre zamanla kendisini hafızaya alarak ayarlayacak ve vites geçişlerini ona göre ayarlayacak.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamınaleyküm saygı değer ustalarım banada bi yardımcı olursanız minnettar kalırım. Araçım 2005 407 benzinli 2.0 lpg var. Araçı yeni aldım alır almaz şanzıman yağını değiştirdim iyikide değiştirmişim hem eksiltmiş hem zift gibi simsiyah olmuş . Vites geçişlerinde vuruntu veya ona benzer sorun yok gayet güzel.. sorun şu; araç ısındıktan bir müttet sonra şanzıman arızası veriyor ekranda PRND yazısı çıkıyor araç sesi yükseliyor şanzıman vınlama yapıyor stop edip tekrar çalıştırdıgımda düzeliyor bir zaman sonra tekrarlıyor bazen hiç yapmıyor sebebi ne olabilir? Ben sürekli gazda kullanıyorum acaba benzin seviyesi düşük olduğu için şanzımana arıza verebilirmi yukarıda ona benzer bişi okudum kafama takıldı . Çünki bazen ESP arızası da veriyor sonra vites kutusunu tamir ettiriniz yazısı çıkıyor . Lütfen yardımcı olun tam Bayram üstü servise gidip öpülmek istemiyorum.
    Şimdiden çok teşekkür ederim , bütün arkadaşlara hayırlı Ramazanlar...,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şanzıman revizyonundan çıkalı 2 gün oldu @hydratest-turkiye bu işte gerçekten profesyonel çalıştığını gördüm milim milim ölçümler yapıp özel cihazları ile testlerini yaptılar. Herşeyin detayını tek tek Ayhan bey anlattı gösterdi (şanzıman kursu gibi) gerçekten çok memnun kaldım kendilerine teşekkür ediyorum. Aracımın performansı eski haline göre kat kat arttı. Selenoid değiştirmek çözüm olmuyor maalesef kendim 2 defa değiştirttim başka bi yere havaya giden 1000 tl oldu sadece.

    şanzıman sorunu olan varsa hydratest-türkiye ile görüşsünler mutlaka pişman olmazlar.
  • Merhaba,
    2001 mk3 mondeo ghia otomatik vites aracim 110.000 kmde. Vites gecislerinde hicbir problem yok. Sorun frene dokundugumda vites kolunun ciddi bir vibrasyonla titremesi ve bir zangirdama seside geliyor.frenden ayagimi cektigim anda titreme ve ses kayboluyor. Her zaman olmuyor.yardimci olacak fikirler icin tesekkurediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatkucuk -- 1 Temmuz 2014; 9:46:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7576777879
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.