Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (78. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7677787980
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • suatkucuk S kullanıcısına yanıt
    Aynı sorunu yaklaşık 6 yıl önce 98 model Volvo S70 ile yaşamıştım. Şanzuman sorunsuzdu. Lakin ov araçları yeni yeni kullandığımdan olsa gerek frene fazla fazla basmaktan fren disklerini yamultmuşum. Fren disklerini ve balatalarını değiştirince sorun düzelmişti. Eğer aynı sorunsa ilk önce fren disklerinizi ve balatalarınızı kontrol ettirin. Disklerde eğilme varsa değiştirirsiniz. Eğilme yoksa sorunu başka yerde ararsınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok tesekkurederim MuratbanK.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatkucuk -- 1 Temmuz 2014; 9:44:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Tesekur ederim Murat Bey, zaten surekli uzun mesafe yol katediyorum. Simdilik bir sorun yok. Birkac bin km sonra yagini da degistiririm zaten, sanziman da dediginiz gibi alismis olur. Tesekkurler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hydratest-türkiye

    OTOMATİK ŞANZIMAN ARIZA İZLEME PRESEDÜRLERİ:

    1:ELEKTRONİK ARIZA

    Aracın obd soketi kullanılarak okunan ve kayıtlı elektronik arızalar test edilir.Okuyucular,sensörler,selenoidler,şanzıman beyni giriş ve çıkış sinyalleri elektronik arızadır.Elektronik arızalarda limp home modu 1 veya 2 aktive edilir.Arıza küçükse arıza lambası yanar araç vites atar.Limp home modu bir başlar sistemin kontrol edlmesi istenir.Arıza büyük , kalıcı ve hidrolik ise Limp home modu 2 başlatılır.Araç vites atmaz koruma vitesi olan üçüncü vites aktive edilir.Araç sadece servise kadar yavaş ve dikkatli bir şekilde servis kontrolünde sürülebilir.ARACA HEMEN MÜDAHALE EDİLMESİ GEREKİR..

    2:HİDROLİK ARIZALAR

    Otomatik şanzımanın kavrama,tork konvertör ve hidrolik beyin arızalarıdır.ÖZEL HİDROLİK TEST EKİPMANLARI KULLANILIR.VE ŞANZIMANIN NEDEN ARIZALANDIĞI ARAŞTIRILIR ONARIMI GERÇEKLEŞTİRİLİR.İNSAN GÜCÜ İLE SONUÇ ELDE EDİLEMEZ...(ELLE GÖZLE TAMİR EDİLEMEZ)

    3:MEKANİK ARIZALAR

    Otomatik şanzımanlarda planet dişli veya mekanik bir parçanın hasar görmesi sonucunda ortaya çıkan arızalardır.Dişli kırılması gibi yine kırılma sebeblerinin araştırılması gerekir.....

    Otamatik şanzıman arızaları üç gruba ayırılarak arızalanma sebebleri kontrol edilerek revizyonları gerçekleştirilir.

    MANUEL ŞANZIMANLARDA DEBRİYAJ REVİZYONU NASIL 80 İLA 140 BİN KM YAPILMAKTA İSE OTOMATİK ŞANZIMAN ÖMÜRLERİ İSE 2 HATTA 3 KAT DAHA UZUNDUR.NE YAZIKKİ ÜLKEMİZDE 2.EL ARAÇLARDA KİLOMETRE DÜŞÜRÜLDÜĞÜ İÇİN ŞANZIMANLARIN GERÇEK KM BİLİNMEMEKTEDİR.OTOMATİK ŞANZIMAN KULLANILDIKÇA BOZULUR YANİ KM ÖMRÜ VARDIR.KULLANICI KOLAY KOLAY BOZAMAZ.ADI ÜZERİNDE OTOMATİK ŞANZIMAN.SÜRÜCÜ HATALARINI ORTADAN KALDIRMAK YAKIT TASARUFU SAĞLAMAK VE GÜVENLİ SÜRÜŞ SUNMAK İÇİN TASARLANMIŞLARDIR.

    OTOMATİK ŞANZIMAN KULLANICI HATASI SONUCU NASIL ARIZALANIR.
    ÖZETLİYELİM
    1:OTOMATİK ARAÇLARI ÇALIŞMADAN CEKMEK VEYA ARAÇ ÇEKMEK
    2:YOLDA GİDERKEN BOŞA ALIP STOP ETMEK.(OTOMATİK ŞANZIMANLAR MANUEL ŞANZIMANLARDA Kİ GİBİ BONYOLU YAĞLAMA SİSTEMİNE SAHİP DEĞİLDİR.ANCAK MOTOR ÇALIŞIRSA ŞANZIMANIN YAĞ POMPASI ÇALIŞIR VE SİSTEM YAĞLAMA BASINÇLARI OLUŞTURULUR.PLANET DİŞLİLER VE MERKEZLEME BURÇLARI YAĞLANIR)AKSİ TAKTİRDE ŞANZIMANLARDA CİDDİ MEKANİK HASARLAR MEYDANA GELİR.
    3:ARAÇ TAMAMEN DURMADAN GERİ VİTESE TAKIP GERİ HAREKET ETMEYE ÇALIŞMAK VEYA GERİ GELİRKEN İLERİ VİTESİ BEKLEMEDEN TAKMAK(KAVRAMA BASINÇLARI 0.5 SANİYE İLE 1.2 SANİYE ARASINDA VİTESLERE TAKILDIĞINDA KAVRAMA BASINÇLARINI SENKRONİZE BİR ŞEKİLDE DOLDURUR.BU ZAMANLARI BEKLEMEMEK ŞANZIMANDA VURUNTULARA VE ARIZALARIN ORTAYA ÇIKMASINI HIZLANDIRIR.İLERİ VE GERİ VİTES GEÇİŞLERİMİZ KAVRAMA BASINÇLARININ DOLDURULMASINI BEKLİYEREK HAREKET ETMEMİZ GEREKİR.




    sayın hydratest 2006 1.4 getz aracı obd cihazına bağladık vites N konumunda tork kovektör kaydırması %50 gibi bir rakam gösteriyordu bu normalmidir değil ise normali kaç olması gerekir teşekkürler...




  • akrep_44 A kullanıcısına yanıt
    Bu fonksiyon yolda lock-up sistemini kontrol etmede kullanılır.Lock-up devreye girerken kaydırmanın ne kadar olduğu kontrol edilir.Yani aracı yolda kullanırken lock-up devredeyken motor devri ve şanzıman devri arasındaki fark okunarak yorumlanır.Bunun içinde her markanın arıza izleme katologlarına başvurulur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hydratest-türkiye -- 7 Temmuz 2014; 12:02:24 >
  • OTOMATİK ŞANZIMANLI ARAÇLARDA REVİZYON ESNASINDA DİKKATE ALINMAYAN AMA ÇOK ÖNEMLİ OLAN DİĞER KONU İSE OTOMATİK ŞANZIMANLARIN YAĞ SOĞUTUCULAIDIR.ŞANZIMANLARDA SIK SIK KONTROL EDİLMESİ GEREKEN VE ŞANZIMANIN UZUN ÖMÜRLÜ OLMASI İÇİN EN ÖNEMLİ SİSTEMİ SOĞUTMA SİSTEMİDİR.AŞAGIDAKİ RESİMDE ŞANZIMAN ISILARININ YÜKSEK ÇALIŞMASIYLA ŞANZIMAN YAĞININ KM ÖMRÜNÜ DOLDURMADAN BOZULABİLECEĞİNİ GÖREBİLİRSİNİZ.AYNI ZAMANDA ŞANZIMAN ISISININ YÜKSEK KALMASI ŞANZIMAN İÇİNDEKİ TEFLON,ORİNGLER VE PİSTONLARIN MEKANİK ÖMÜRLERİNİ KISALTIP CİDDİ ŞANZIMAN ARIZALARINI ORTAYA ÇIKARABİLECEĞİNİ UNUTMAMAK LAZIM.BU SOĞUTMA KISMIYDI,BİRDE YAĞ AKIŞ KISMI ARIZALARINA YANİ TORK KONVERTÖR GERİ DÖNÜŞ BASINCIDA YAĞ SOĞUTUCUNUN ÜZERİNDEN DÖNDÜĞÜNÜ UNUTMAMAK GEREKİR.YAĞ SOĞUTUCUSUNUN İÇİNİN ÇABUK KİRLENE BİLECEĞİNİ VE KULLANILAN ŞANZIMAN YAĞININ ŞANZIMANIN DOĞRU ISILARI TOLERE ETMESİ İÇİN HERZAMAN FABRİKA VERİLERİNE GÖRE SEÇİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

    SAYGILARIMIZLA HYDRATEST-TURKİYE
    www.hydratest-turkiye.com

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hydratest-türkiye -- 8 Temmuz 2014; 2:40:29 >




  • akrep_44 A kullanıcısına yanıt
    vites kolu boşta iken tork konvertör kayması parametrelerde %50 normaldir.
  • kolay gelsin. sizden bi tavsiyeye ihtiyacım var eger müsait olursanız e uygun görürseniz. Ben İstanbuldan yazıyorum su an. kısaca olayın akısını özetlersem bundan 4 yıl önce 1992 1.6 golf mk2 aracı satın aldım. aldıgımda sadece boştan vitese atarken vurma yapıyordu. araclar hakkında tecrübesizdim. aracım 3 vites oldugunu cok sonra ögrendim. cünkü vitesleri saydıgımda 100 120 arasında sanki vites atıyormus gibi bi durum oluyor araba rahtlıyor ve hızlanıyordu. aradan bir yıldan fazla zaman gectiginde o 100 120 arasındaki vites gecisi gibi olan rahatlama iptal oldu ve öncesinde cok rahat 160 170 yapan aracım 140 ı zor görmeye basladı. sanki vites varmıs da atmıyormus gibi zorlanıyordu arac. ve kalkısta 2 vitese gecerken cok bagırıyor ve vurarak geciyordu özellikle sogukken. maddi durumum olmadıgından yaptıramadım. ve bi kac sene bu sekilde sürdüm. ancak gecen ay artık tamamen sorun oldu sanzıman ve gaza basmazken D deyken arac bosa dusuyor gaza basınca tekrar vitese giriyordu. R de ise asırı gaza basınca ancak ilerliyordu. 3 4 gün bu sekilde kullandım aracı ve sonunda infilak etti :) gece saat 3 sularında zar zor onu sanayiye götürüp bi oto sanzımancının önüne bırakabildim. Sonuc 7 8 bin tl degeri olan aracımın sanzımanı icin 2400tl para ödedim. Ancak aracta su an bostan vitese alınca ki vurma siddetlenerek artmıs durumda bunun sanzımanla alakalı olmadıgı söylendi. Ve en büyük sorun aracım 90 100 km den sonra adeta gitmiyor. asırı bagırma yapıyor. sanki bi vites varmıs da atmıyormus gibi. Bu durumdan tekrar geri verdigimde bana sanzıman düzgün kontol ettik diye cevap verildi. Fakat otobanda arabayı bagırta bagırta 130km hıza cıkarıp vitesi bosa aldıgımda arabanın cok rahat aktıgını tekrar vitese atınca da bi anda kasılıp sanki frene basılmıscasına yavaaslayıp 70 80 e kadar hızının düstünü gözlemledim. Ben de bunu haliyle sanzımana yorumladım. 18 yasındayken 180 yapan aracım sıfır sanzıman yapılmısken 100km yapmamasında problem acaba ne olabilir. Bİraz uzun oldu ama cidden cok sıkıntılyım. düzelmezse galiba ben o ustayı ya da o usta beni hastanelik edene kadar bu sıkıntımı atamayacagım. Lütfen yardımcı olun ne yapmalıyım




  • assassin_gck A kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun.

    Araç hareket halindeyken kesinlikle boşa atılmaz. Hadi diyelim ki elin yanlışlıkla değdi ve kazara boşa attın. O zaman da araç tamamen durmadan tekrar vitese atılmaz.

    Gelelim soruna: Araç birinci viteste mi kalkış yapıyor yoksa ikinci viteste mi? Eğer sadece ikinci vites ile üçüncü vitesi kullanıyorsa ve 1 ile 4 vitesler iptal durumdaysa sorun şanzumanda değil; beyindedir. Bazı kablolarda kopma ya da temassızlık olmuştur ve algılayamıyordur. Büyük olasılıkla da şanzumanı tamir edenler şanzumanı indirip geri takarlarken bu kablolara zarar vermişlerdir.

    Araç 1, 2 ve 3 vitesleri sorunsuz kullanıyor ama 4. vitese geçmiyorsa o zaman sırasıyla selenoid tıkanıklıklarından, kilitleme bilyelerinden ya da hidrolik beyinden şüphelenmek gerekir.

    Çok düşük bir ihtimal olsa da 4. vites kasnağını haddinden fazla sıkı yapmış olabilirler ki bu da 4. vitesi nerdeyse iptal olma noktasına getirmiştir.

    Son bir şey daha: Şanzuman L, 2, D, N, P şeklindeyse OD yani overdrive tuşunu açık bırakmış olabilirsin. Bazı şanzumanlarda Sport mod diye de geçebilir. D1, D2, D3, D4, N, P şeklindeyse de D3 modunda kullanıyor olabilir misin? Her iki durumda da araç son vitese geçmez.

    Kısaca özetlersek o şanzumanın herhangi bir vitesi kullanmıyor olması, velev ki revizyondan geçtikten sonra kullanmıyor olması revizyon yapan ustaların beceriksizliğidir. Umarım takılan tüm parçaların faturalarını almışsındır ki en azından 1 yıl garantisi dahilinde gerekirse baştan sona değiştirebilesin. Aksi takdirde ya sen ya usta ağzı burnu kırılana dek anlaşamayabilirsiniz.




  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    öncelikle ilginden dolayı tesekkür ederim. benim aracım 3 vites. 92 model eski bi arac. 1 de kalkım 30 40 arasında 2 ye 60 70 arasında 3 e geciyor buraya kadar sorun yok. ancak arac 90 100 den sonra araba hic gitmiyor bagıra bagıra 120 130 ancak. sanzıman tamirinden önce 150 160 da yaptıgı zorlanmayı simdi 90 da yapıyor. aracım vites dizilimi 1 2 D N R diye. aracımda herhalgi bir tus takımı yok. yalnız tamirden önce aracım 3. ve son vitesteyken. 110 km hız civarında sanki bir vites daha atıyormus gibi sanzımanda rahatlama olup gaz yemeye devam ediyor hızlanıyordu. bu yüzden ben aracımı 4 vites biliyordum megerse degilmiş. acaba 2. viteste kalkıs yapma olasılıgı var mı ? bunu bi usta nasıl anlamaz ya da nasıl anlar ?
  • assassin_gck A kullanıcısına yanıt
    O son atan ve 4. vites sandığın vites aslında kamyonlardaki takviye vitesi mantığına benzer bir sistem. Yani 1, 2, 3, 3.5, 4 gibi. Seninkinde de 1, 2, 3, 3.5 diyebiliriz.

    Ustayı boşver, sana çatır çatır vites atıyor da der, motor kompresyonu düşük o yüzden bağırıyor da der. Sen aracını al, motoru güzelce ısıt, çık şöyle geniş bir otoyola. Sonra tamamen durup gaza bas. Vites geçişlerini say. 1,2,3 diye sıralıyor mu yoksa 2 vites atıp kalıyor mu? Sonuçta ustadan ziyade sen anlayabilirsin. Ayrıca 2. viteste kalkıyorsa yokuşlarda filan tamamen durup hareket edince araç resmen bayılır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    söyledigini yaptım ve yazdıgım gibi kalkıstan sonra iki kez vites yükseltiyor. yani D ile kalkarken 30 km de yükseltiyor sonra 60 km de yükseltiyor ve bitiyor hersey araba da gitmiyor daha.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: assassin_gck

    söyledigini yaptım ve yazdıgım gibi kalkıstan sonra iki kez vites yükseltiyor. yani D ile kalkarken 30 km de yükseltiyor sonra 60 km de yükseltiyor ve bitiyor hersey araba da gitmiyor daha.

    Peki tamamen durunca ve özellikle de yokuş yukarı tamamen durup hareket edince çekişinde sorun var mı? Yanlış anlama hocam, bilmediğini düşündüğümden filan değil; eski model şanzuman olduğu için benim o şanzımanalr hakkındaki bilgisizliğimden ötürü: Burda ilk önce 1. vitesi kullanıyor mu kesinleştirmek istiyorum. Çünkü 1. vitesi kullanıp son vitesi kullanmıyorsa:
    1. Revizyonu yapanın beceriksizliği.
    2. Kasnak sıkılığı.
    3. Selenoid tıkanıklığı.
    4. Beyin kablolarında kopukluk-temassızlık.
    5. OD veya Sport modun açık olması.
    Sebeplerine öncelik vermek üzere arızalardan şüphelenmemiz lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    kalkısta 80 e kadar gidişte vites gecislerinde sorun yok. Bu problemin kesin olarak sanzımandan kaynaklandıgını düsünebilir miyiz. ustayla ona göre papaz olacam. artık düsünmeyecem bisey al bul yap diyecegim.
  • assassin_gck A kullanıcısına yanıt
    OD ya da sport modu açık değil, son vites hariç vites geçişlerinde sıkıntı yok. Bu durumda evet sorun şanzumandan deriz. Dediğim gibi şu sıralamayı izleyin:
    1. Selenoid tıkanıklığı ya da selenoid direnç düşüklüğü var mı? Varsa değiştirin.
    2. Beyin kablolarında kopukluk-temassızlık var mı? Varsa yaptırın.
    3. Şanzuman kilitleme bilyelerinde sorun var mı? Varsa çıkmacılardan uygun bilye alıp sadece bilyeyi/bilyeleri değiştirin.
    4. Revizyon yapan ustacık işin üçkağıtçılığına mı kaçmış? Böyleyse bırakın o halletsin; papaz olmaktan çekinmeyin.
    5. En kötü ihtimal de: Şanzuman basıncında düşüklük var mı? Varsa tamirle uğraşılmaz, çünkü o şanzuman A'dan Z'ye her şeyi değişmedikçe dikiş tutmaz; çıkma şanzuman bakılır.

    Sebebi hangisi olursa olsun revizyonu yapan ustanın bunları tamamen kontrol etmeden sana teslim etmesi zaten en başından yanlış. Sonuç olarak bu sorunu çözecek olan da o ustadır.




  • türkiyede en büyük sorun.... 1. Revizyonu yapanın beceriksizliği.
  • akrep_44 A kullanıcısına yanıt
    SİZE KATILIYORUM.TÜRK TOPLUMU OLARAK ARAŞTIRMA YAPMAYIP HERKEZİN SÖZÜNE İNANMAMIZDAN KAYNAKLANIYOR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hydratest-türkiye -- 12 Temmuz 2014; 2:17:44 >
  • merhaba, 2003 model tiptronic bi C3 var, 3. ve 4. vites geçişlerinde zorlanıyor araç. 92000 km de. lpg li. sanırım daha önce şanzıman yağı değişmemiş. yağı değiştirsem sorun düzelir mi?
    yaklaşık 6 ay önce conta yaktı dediler, conta,triger değişti. sonra arıza verdi çalışmadı bobin ve bujiler değişti. bu kadar arıza normal midir usta yoksa arabanın durumu kötü mü ? :(
    Zaten bu sıcaklarda klima da soğutmuyo :(
  • ek olarak yukarıda özelliklerini verdiğim araç için şanzıman yağı değişimi ne kadara mal olur. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nzlkc

    ek olarak yukarıda özelliklerini verdiğim araç için şanzıman yağı değişimi ne kadara mal olur. Teşekkürler.

    Sorun düzelir mi bilemeyiz; ancak şanzuman yağını değiştirerek işe başlamalısın. Yağ değiştikten sonra 2-3000 km yol yapmana rağmen sorun geçmez ya da en azından azalmazsa tekrar yazarsın. Komple yağ değişimini yani 8-9 litrelik değişimi her yer yapmaz. Yapan yerler 200-250 TL civarına yapar. 2-3 sefer 1000 kmlik aralıklarla yağı 3-4 litre değiştiren yerler de vardır. Onlarda da her seferinde 75-100 TL arası alırlar.

    Trigger değişmesi her zaman iyidir. Conta yanıp mı değişti yoksa yanma olasılığı vardı da mı değişti bilemeyiz ama onun değişimi de iyidir. Bujilerin de her 10000 kmde bir değişimi yine iyidir. Bobinler için çok teknik bilgim olmadığından yanlış bilgi vermeyeyim.

    Klima konusunda da varsa polen filtresini değiştir, conta değişimi yapılmış; borularda hava varsa o havaları aldırt. Ayrıca yeni klima gazı bastır. Sıcak mıcak, klima her türlü soğutmalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 12 Temmuz 2014; 17:31:41 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 7677787980
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.