Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (41. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kamil ustam bnde 99 otomatik golf 4 var 188binde aracta giderken takırtı sesi geliyordu bu esnada aracta yavaslama oluyordu ve cekiş gücü azalıyordu bi kaç ustaya gösterdim sansımandan dediler pek güvenemedim şimdi arac giderken kitlenip kaldı hiç hareket etmiyor bosada alamıyoruz yardımcı olursan sevinirim.
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    sakarya.
  • sevgili forumcular benim sevdigim 1991 model toyota corolla lpg li otomatik vites arabam var son günlerde araba yolda giderken vites sorunu oldugunu anladım duz yolda olmuyor cok hafif yokuslu yolda arabaya gaz verip arabanın vitesi degistikden hemen sonra araba bu vitesi kaldıramıyormus gibi hemen yine eski vitesine geri geliyor bu 3. vitesden 4. vitese gecerken oluyor genekllikle araba 4. vitesden tekrar 3. vitese donuyor eski konumuna donuyor eskiden boyle problemi yoktu arabanın vitesi degisirkende vites birden degisiyor eskiden bu vites degisimlerini hissetmezdim simdi vites degisirken hafif sarsıntı hissediyorum benzinde giderken vites degisimlerinde bir problem olmuyor arabayı lpg ciye goturdum problem yok dedi sanzıman yagı tamam cevaplar icin tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasans -- 16 Ekim 2013; 11:52:44 >
  • herkese selamlar geçmiş kurban bayramınız mübarek olsun dostlar.

    istanbuldan yazıyorum.

    araç pejo 407 - 2005 mod. 2,0 benz. otom. şanzıman modeli AL4-DPO 4 İLERİ.

    sorunlar şu şekilde . 1 den 2 ye geçişte konforsuz vites geçişi.

    arada sırada yüksek hızda (sollamalarda 120-130 kmh ) dipgaz yapıp şanzıman 4 ten 3 . vitese geçip devrini aldıktan sonra 4. vitese geçmeme problemi devamında çekişde düşme 3. viteste koruma modunda kalma kontak aç kapa düzelme olayı malum bu şanzımandan kullananlar bilir.

    üstteki sorunlar neticesinde selenoid ve yağ değişimi şanzımana iyi gelir düşüncesi ile orjinal şanzıman yağı ve 2 adet selenoid değişimi yaptırdım. şanzımandan çıkan yağ siyah ve oldukça akışkan vaziyette idi kahverengi ve yapışkan bi durumda değildi. servisten ayrıldıktan sonra ertesi sabah ve devamında yaşadığım problemler şu şekilde .

    araç soğukken şanzımanda hiçbir tepki yok ekranda vites geçişleri görünüyor fakat araç gitmiyor araç ısındıktan sonra en fazla 50 km hız ile yol alabiliyor vites geçişleri hissedilir derecede arttı araç sanki N deymiş gibi davranıyor gaz veriyorum fakat çekiş çok düşük biraz zorlarsam gaza basarsam hemen vites kutusu arıza ikazı beliriyor. servise tekrar uğradım bilgisayara bağladık basınç vs. gibi ikazlar vardı ekranda

    şanzımanın yağını ve selenoidlerini tekrar değiştirdik orjinal yağ ve parça kullandık ama şanzıman hala aynı durumda ustalar trübün ve kavrama problemi var diyorlar şanzıman inmişken komple revize edelim diyorlar buda şuan benim için maliyetli sadece tork konverterini değiştirmek işimi çözebilirmi.

    ayrıca 3500 liraya sıfır şanzıman satılıyor bunlar çin malımı yada kalitesi çokmu düşüktür sorularımı yanıtlarsanız veya iyi bir öneride bulunursanız çok sevinirim iyi günler saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mami202 -- 20 Ekim 2013; 2:34:44 >




  • MERHABALAR..
    Öncelikle değerli vaktinizi böylesine bizlere faydası olan paylaşımlara ayırdığınız içn teşekkür ediyorum.
    2000 model otomatik vectra aracımda2 gündür çıkan bir arızadan dolayı oldukça huzursuz oldum.şöyleki aracı çalıştırıp giderken yani hızlandıkça vites 2-3 vs geçiyor fakat yavaşladığım zaman veya ışıkta falan durakladığımda tekrar kalkış yaptığımda sanki araç boğuluyor devir saati 2-3'e gelmiyene kadar aracı hareket ettiremiyorum. vites küçülmüyor. sadece manuel olarak 1.viteste hareket ettiriyorum.şanzuman ışığı yanmıyor,fakat bilgi ekranı automatıc gearbox yazıyor.
    gaz yememe D-3 ve 2 de oluyor 1 de normal ayrıca spor sürüş moduna da geçmiyor. yalnız aracı stop edip yeniden hareket ettirdiğimde herşey normal sadece vites yükseldikten sonra hızımı kestiğimde vites küçülmüyor.
    .Önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.




  • fayikjtm F kullanıcısına yanıt
    Yakın zamanda şanzıman yağı değiştirdiniz mi? Muhtemelen hayır. 2000 model bir araç olduğunu düşünürsek en en en en iyi ihtimalle 100000 km dedir araç ve 13 yıldır şanzıman yağı değişmemiş dahi olabilir. İlk işiniz en kısa sürede gidip o şanzıman yağını değiştirmek olsun. Eğer yağ değişiminde sonra da sorunlar devam ederse o zaman iş değişir.
  • şanzıman dahil tüm bakımlarını 7ay önce yaptırdım bakım sonrası 6000km gibi yol katedildi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fayikjtm

    şanzıman dahil tüm bakımlarını 7ay önce yaptırdım bakım sonrası 6000km gibi yol katedildi.

    Bakım yapıldı da şanzıman yağı değişti mi? Değiştiyse uygun yağ konuldu mu?
    Ayrıca aracın km si nedir? Belki de şanzıman revizyonu zamanı gelmiş olabilir. Balatalar sıyırmış olabilir. Eğer her şey tamtakırsa bakımını yaptırdığınız yer ile görüşmeye başlayın. Sonuçta en azından 1 sene garanti vermiş olması gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    quote:

    Orijinalden alıntı: serdemg

    Arkadaşlar herkese iyi forumlar. Yeni konu açmayayım sorularımı burada sorayım dedim.

    Arabam 2010 Koleos DCİ BVA. 51.000 km'yi birazcık geçti. İlk sahibiyim, üç kez serviste (15 bin, 30 bin, 45 bin) bakım yapıldı Garantisi 5 ay kadar önce doldu. Ben de servise götürmeyi bıraktım. Şanzıman yağı konusunda tereddütlerim var. Geçişlerde kayda değer bir sıkıntı hissetmiyorum. Fakat ilk hızlanmalarda şanzımanın gaza tepkisi yetersiz gibi geliyor. Yani gazın dibine kadar basmayınca araba nazlanarak hızlanıyor. Bunun yanında kick-down tepkimesi biraz daha yavaş gerçekleşmeye başladı gibi geldi. Onun dışında ses, geçiş problemi gibi şeyler yaşamıyorum. Şimdi gelelim sorularıma

    - Yağın değişimi gelmiş midir? (Servis ısrarla yağ ömürlük değişmez dedi, ustam da kontrol edelim yağ bozulmadı ise gerek yok fabrikanın koyduğu yağ piyasadakilerden çok daha iyidir dedi)
    - Hangi yağı kullanmam gerek. (Meteg Üstadın mesajlarından birinde 4*4'ler ve arazi araçları için Dexron V kullanılmalı diye birşey okudum)
    - Arabanın kitapçığında şanzıman yağı değişimi konusunda en ufak bir bilgi ya da öneri yok.
    - Arabanın üzerindeki şanzıman 6 ileri, AJ8 diye bir kodu var. Telefonda konuştuğum bir şanzıman servisi XTrail ile aynı dedi, 7-8 litre yağ alır dedi ama Mobil'in sitesinde şanzımanın 3,7 lt. yağ aldığı yazıyor.
    - Yağ değişimi yapılırken vakumlu makina ile tamamı mı değişmeli yoksa parça parça mı değişim yapılmalı??

    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.



    selam arkadaşim arcanız daha yenı şanzıman yağinız vakuma gerek yok siz normal değişdırınız iyi günlerr

    kamil usta cevap ıcın tesekkür ederım clio 1.6 rte ov 8v aracım ıcın hangı marka sanzıman yagı kullanmalıyım atf dexter 3 demıstın bırde yag bosaltma ve doldurmada ızlenecek yol nedır.yagın sevıyesını ekranda gorebılırmıyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba arkadaslar benim 1998 model astra aracim var. Arac ozellikle kis aylarinda bazen de yazik sicak havalarda ilk calistirmada d ye alinca ekranda S harfi yanip sonuyor ve arac hic kalkmayacakmis gibi hantalca bagira bagira kalkiyor tabi duz yolda. dik yokuslarda falan kalkmiyor tabi. Motor isininca stop edip tekrar calistirdigimda bu sorun duzeliyor ve ekranda S yanmiyor.Viteste ne gibi bir ariza vardir. Yaptirmaliyim yoksa araci boylece satayim mi sizce.Yardimci olursaniz sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese Merhaba,

    Aracım 2001 model renault clio RXT vites geçişleri ilk çalıştırdığımda çok sert sonrasında bir süre çalıştıktan sonra sertlik olmuyor. Ayrıca ilk çalıştırdıktan sonra sürüşte araç birden kızaklıyor kilitleniyor. Ama bu sorun ilk çalıştırdığımdaki sürüşlerde yapıyor daha sonra yapmıyor. Bu son günlerde ara sıra şanzıman ışığı yanıp sönüyor. Seyir halindeyken vites geçişlerinde 4000 devirlerde vites değişikliği oluyor. Yokuş aşağı giderken bile bazen 4000 devirlerde seyrediyor.

    Sıkıntım çok büyük bir sorun mudur?
  • mgday M kullanıcısına yanıt
    Şanzıman yağı en son ne zaman değişti? Hatta hiç değişti mi? Değiştiyse doğru yağ konuldu mu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı alalı 3 ay oluyor. Önceki sahibinin eski servis evraklarına göre 2006 yılında değişmiş. O zaman 53.000 km civarlarındaymış. Şu anda 105.687 km'de sanırım 6 yılda bir veya 60000 km de değişmesi gerekiyor.
  • mgday M kullanıcısına yanıt
    Evet. Kısaca şanzıman yağınızı doğru ve aracınıza uygun olanla değiştirin. Büyük ihtimalle sorunlarınız çözülecektir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim. Umarım sadece sıkıntı yağ problemidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mgday

    Teşekkür ederim. Umarım sadece sıkıntı yağ problemidir.

    Sıkıntı muhtemelen yağdan. Lakin en kötü senaryoyla selenoid temizliği/değişiki yapmanız gerekebilir ki o da 500-750 TL arası tutar. Yine de yağı değiştirip bir süre kullanınca sorun sadece yağ mı değil mi ortaya çıkmasını bekleyin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar teşekkür ederim. Dediklerinizi yaparak durumu gözlemleyeceğim.
  • Merhaba Reanult Clio Rxt 2001 Otomatik şanzıman için uygun yağ hangisidir? Bir usta bulmadan önce bilgi sahibi olmak istiyorum. Ve ortalama ne kadar öderim yağ değişimi için
  • Kamil Ustam selamın aleyküm...
    Benim 1995 model opel astra 1.6 SW otamatik vitesli bir aracım var.Arabam özellikle soğuk havalarda genelde sabahları serin zamanlarda vites kolu 2,3 ve D pozisyonunda olması farketmeden gösterge bölümündeki "S" modu ışığı yanıp sönüyor ve araba gidiyor ama kar modunda gibi yavaş yavaş hızlanarak gidiyor.Araç biraz ısındıktan sonra arabayı durdurup çalıştırınca bir daha olmuyor.Diger bir problemse 1 vites konumunda ısıya bağlı kalmaksızın aynı arızayı sürekli yapıyor.Aracı durdurup çalıştırsam da düzelme hiç olmuyor.
  • 
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.