Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (43. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.187.200
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • burakergin B kullanıcısına yanıt
    Yanık kokusu hiç hayra alamet değildir; aracı zorlamayın, mümkünse binmeyin. Acilen otomatik vitesten iyi anlayan bir servise veya ustaya götürün. Balatalar sıyırmış olabilir, revizyon gerekebilir. Masraflar artmadan götürün servise. İnşallah yağ ile ilgili basit bir şeydir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 9 Kasım 2013; 15:18:10 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkürler muratbank ustam dexron 3 yağı koyarken özel bir yöntem varmı acaba . Şanzıman alt tapasından hepsini boşaltıp yağ çubuğundan veya dolum yeri varsa ordan gerektiği kadar dolduracağım değilmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manasiyok

    Merhaba arkadaslar benim 1998 model astra aracim var. Arac ozellikle kis aylarinda bazen de yazik sicak havalarda ilk calistirmada d ye alinca ekranda S harfi yanip sonuyor ve arac hic kalkmayacakmis gibi hantalca bagira bagira kalkiyor tabi duz yolda. dik yokuslarda falan kalkmiyor tabi. Motor isininca stop edip tekrar calistirdigimda bu sorun duzeliyor ve ekranda S yanmiyor.Viteste ne gibi bir ariza vardir. Yaptirmaliyim yoksa araci boylece satayim mi sizce.Yardimci olursaniz sevinirim.

    arkadaslar benim aracin sorununu anlayan ve yardim edecek olan var mi?
    saygilar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım soğukken 1 den 2 ye geçerken ve 2 den 3 e geçerken vuruntu oluyor
    10-15 km sonra sanki hiç yokmuş gibi kayboluyor sorun. Sonra sıcakkende misal 2 de giderken gaza basınca
    vuruntu oluyor

    Sorun nedir?? Arabam 2008 passat. Ankaraya gelebilirim.
  • Arkadaslar ustatlar yardima ihtiyacim var w. Bora aracim var 1999 model 180000 binde bugun calistiriken tak diye bir ses gelmis tabi aracin icinde oldugum icin duyamadim o sesten sonra vites otomatik zaten 1 de alsam D yede alsam katir katir bir ses cikiyo ama hic bir sekilde araba ilerlemiyo birde o sesten aonra arabada kpku oldu sorun ney araba hic bir sekilde hareket etmiyor calisirken araci bosa alip park ettim bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deyneksiz D kullanıcısına yanıt
    Balatalar sıyırmış. Revizyona gidilecek. Şanzıman tamir kitiydi, selenoidleriydi, tork konventörüydü derken ister değişim olsun ister bakımları yapılsın 1500-2000 TL civarı bir masraf sizi bekliyor işçilik dahil. Kara haber vermiş gibi oldum ama durumunuz budur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracida yeni almistik hocam expertiz raporu felan arac temizdi cikmisti :( nerden bulacam ustam o parayi hic sansim yokya :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deyneksiz D kullanıcısına yanıt
    Expertiz raporunda otomatik şanzımanı sağlamdır, müthiştir demiyorsa sadece günü kurtaracak kadar iyiymiş demektir. Hatta eski sahibi bu sorunu görünce ucuz yollu idareten yaptırıp etik olmayan şekilde satışa çıkarmış da olabilir. Tahmin edebiliyorum ki piyasadan 1000-2000 TL arası ucuza aldınız ve bu ucuzluğu görünce hemen atladınız. Ucuz etin yahnisi bek olurmuş.

    Sorun etmeye de gerek yok. Hepimiz ilk araçlarımızda kazık yemişizdir. Acı da olsa tecrübe her daim böyle böyle öğrenilir.

    Daha kötü sonuçlarla karşılaşmamak için bir çekiciyle iyi bir servise veya daha uygun fiyata gelebileceği için iyi bir ustaya götürün aracınızı.

    Ayrıca ustayla sıkı bir pazarlık yaparak anlaşın ve mümkünse parçalarını hem ustanız hem de siz fiyat bazında araştırın. Kiminki aynı kalitede olmak şartıyla ucuz olursa onu tercih edin.

    Sanırım Bursa'dasınız. Orda tanıdığım bir usta ya da servis yok. Lakin Bursa'da da sağlam bir usta bulmak pek de zor olmasa gerek.

    Tekrar geçmiş olsun. İnşallah tamamen yanılıyorumdur da sorununuz sadece yağ değişimiyle hallolacak bir şeydir ve 250 TL ile işin içinden çıkarsınız. Lakin tecrübelerim balataları sıyırdığınızı söylüyor; özellikle de yanık yağ kokusu hiç hayra alamet değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 15 Kasım 2013; 22:05:32 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla hocam haklisiniz ben bu konuda cok tecrubesizim evet bursadayim yarin wolkwagen servisinden bur usta gelip bakacakmis bakalim nasil olacak :( hocam ben birde bir aurintiyi akladim dun babam biraz acemice davranip el freni cekik olarak araci 500 yada daha fazla surmus olay bundan kaynaklaniyo olabilirmi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deyneksiz -- 15 Kasım 2013; 22:55:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deyneksiz D kullanıcısına yanıt
    El freni çekik fazla gitmemiş. Lakin en kötü olasılıkla disklere ve fren balatalarına zarar vermiş olabilir. Otomatik şanzımana el freni çekik gitmek kolay kolay zarar vermez; en fazla şanzımana yük biner, yakıt sarfiyatı fazla olur.

    Sizin durumdaysa el freni çekik gitmek şanzımanı zorladığı için zaten miyadını doldurmak üzere olan otomatik şanzımanınızın az kalan bu ömrünü anında bitirmiş olabilir.

    Bu durumu ustanıza ya da servisinize belirtin ki ilk önce fren aksamına; sonrasında da otomatik şanzımana baksınlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani fatura iyice kabardi ustam :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deyneksiz

    Yani fatura iyice kabardi ustam :(

    El freni çekik halde 1 km filan gitmek ciddi bir zarar vermez. Sonuçta o 1 km de 200 km/h hız yapacak kadar zorlayamamıştır.

    Sadece otomatik şanzımana bir tamir kiti şart diye düşünüyorum ki işçilik dahil toplam masrafı 1000 TL civarıdır. Selenoid temizliği/değişimi, yeni şanzıman yağı, beyin temizliği, tork konventörü bakımı filan da 500-1000 TL arası tutacaktır.

    İlla hepsi olacak diye bir şey yok. Sadece tekiyle de çözülebilir sorun. Ben en kötü ihtimalden bahsediyorum ki gidip de hayal kırıklığı yaşamayın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilgilendirmen icin cok tskler ustam saolasin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • babam hyundai accent almayı planlıyor.. 2005 ya da 2006 ... 2005 model bir araba bulduk.. 22.500 diyor :) sadece bagajda serçe parmağı kadar rötüş boyası varmış neyse :) asıl sıkıntı aracın otomatik vites olması .. Daha önce otomatik vites aracımız olmadı.. (kullandık ama 1-2 günlüğüne yani.) sıkıntıları vs hakkında hiçbir bilgimiz yok.. Aracın bize sıkıntı çıkarmaması için neye dikkat etmemiz gerekiyor ? Bilgiler lütfen söylesin.
  • herkeze iyi günler benim araçta tam durmaya yakın hırt hırt ses geliyor ve triptoniği ben kontrol edemiyorum,sizce sıkıntı ne olabilir,saygılar..!
    not:2006 mitsubishi lancer
  • jizzy quatily kullanıcısına yanıt
    Bir aracı çok beğenmiş, görmüş ve kısa da olsa bir deneme sürüşü yaptıktan sonra ciddi anlamda almaya karar verdiniz diyelim ve bu araç da bahsettiğiniz araç olsun. o zaman hemen iyi bir Hyundai servisine ya da varsa iyi ve güvenilir bir ustanıza götürüp şanzıman, motor ve yürüyen aksama detaylı bir kontrol yaptıracaksınız ve ancak onlar onaylarsa hiçbir sorun yok derlerse alacaksınız aracı.'hiç bilmeyen birisine %99.9 kazık atacak bir ölücü denk gelir. O yüzden servise vereceğiniz 100 TL'yi gözününz görmesin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • teşekkürler hocam.
  • Herkese merhaba.. arabamda yaşadığım bir sorunla ilgili yardımınızı istiyorum.
    Benim 2004 model megane 2 otomatik vites bir aracım var. iki ay izmirde önce araç bakımı sırasında arabanın altında yağ terlemesi farketmiştim ( şanjıman civarında) bakımı yaptırdığım arkadaş grank keçesinden olduğunu yağ akımı çok olmadığından müsait olduğumda değiştirebileceğimizi söylemişti. dün merakımdan tekrar arabanın altına bakmak için özel bir servise gittim. burda gelen yağın şanjzımanından geldiğini trübün ve keçe bakımı yapılması gerektiğini ve 1000TL fiyatı olduğunu söyledi. Teşekkür edip çıktım başka bir tamirciye gittim. bu tamircide grank keçesinden geldiğini söyledi. tamir ücreti 350TL civarında.
    *Bu arızanın nereden geldiğini nasıl anlamamı tavsiye edersiniz?
    *İstanbulda Beylikdüzü avcılar taraflarında tavsiye edebileceğiniz otomatik sanjzımancı var mı ?

    Yardımlarınınz için teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK


    quote:

    Orijinalden alıntı: Deyneksiz

    Yani fatura iyice kabardi ustam :(

    El freni çekik halde 1 km filan gitmek ciddi bir zarar vermez. Sonuçta o 1 km de 200 km/h hız yapacak kadar zorlayamamıştır.

    Sadece otomatik şanzımana bir tamir kiti şart diye düşünüyorum ki işçilik dahil toplam masrafı 1000 TL civarıdır. Selenoid temizliği/değişimi, yeni şanzıman yağı, beyin temizliği, tork konventörü bakımı filan da 500-1000 TL arası tutacaktır.

    İlla hepsi olacak diye bir şey yok. Sadece tekiyle de çözülebilir sorun. Ben en kötü ihtimalden bahsediyorum ki gidip de hayal kırıklığı yaşamayın.

    Ustam srni yine rahatsiz efiyorum bugun wolkwagen servisinden gelen bir usta aracta aks kesmesi sorunu var denmis sonra araci vincle goturmusler 300 tl mis yapimi bu aks kesmesi nedir ucret normalmi ustam ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aks kesimlerinde tamtakır ve iyi bir tamirat 250-400 TL aralığında tutar benim bildiğim kadarıyla, orda bir sorun yok.

    Aks kesilince ön taraftan sağa ya da sola tam tur direksiyon çeviril hareket ettirince takır tukur sesler gelir. Gelmiyorsa başka sebep aramak gerekir.

    Adamakıllı, sizin araçtan iyi anlayan ve en önemlisi de ölü sevicilik yapmaya kalkışmayacak güvenilir bir tanıdığınız usta yok mu? En doğru cevabı o verecektir. Yetkili servisler en üçkağıtçı kesimden oluşuyor çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MuratbanK -- 16 Kasım 2013; 19:06:33 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4142434445
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.