Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (39. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.687
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mrb arkadas lar oncelıkle benım sorum sızın sorularınız dan bıraz daha farklı benım sorum ozellıkle
    çözüm kamil usta ya USTAM otomatık sanzuman elektrıklı motora entegre edılırmı hangı arabanın dıye soracak olursanız mersedes w140 s500 gıbı bı araca arastırmalarıma gore turbo caprın ve her vıtesın ayrı sensorlerı varmıs ımkansız gıbı bısı soyluyorlar ama ben bılene danıs mak ıstedım yardım cı olursanız fıkırlerınızı paylasırsanız cok sevınırım farklı tur etkınlıklerde calısıyorum benım kısı bı arıza degıl ama en azından bılgı vermenızı yardımcı olmanızı ıstıyorum sımdıden tesekkurler ...
    ustam bıde olursa su aracın sanzımanı olur gıbı bı arac tavsıye edersenız de tavsıyelerınızı esırgemeyın tesekkurler ....
  • Serif4371 S kullanıcısına yanıt
    basit bir çözümü varmış kablo soket arızası yerine oturunca düzeldi. Az kaldı mekatronik değişecekti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Tabi ki yanlış anlayacak bir şey yok. Burda birbirimize deneyimlerimizi aktarıyoruz. Ben sadece yaşadıklarımı paylaştım. Sadece bir şanzıman tamir kitiyle ve selenoid kontrol-temizleme ve gerekirse değiştirme ile bu işi çözümleyebilirdim. Kit+işçilik 600 TL, 4 selenoid 250 TL civarıydı. Lakin arabayı ekseriyet eşim kullandığından hazır açılmışken aklıma gelen her şeyini yaptırıp 3000 TL'leri verdim. Aracı en az 4-5 yıl daha kullanacağımızdan ve eşim bu araçla çok rahat ettiğinden o parayı da gözüm görmedi açıkçası. Eğer kısa vadeli bir kullanım olsa inan ki o kadar masrafa girmezdim.

    İnşallah tek sorununuz selenoiddir. Taş çatlasın işçilik de dahil 750 TL ile sorununuz hallolur.

    Otomatik vites ustası ya da uzmanı olmadığımdan sizlere yardım etme şansım yok. Sadece deneyimlerimi ve harcadığım paraları aktarabiliyorum.

    Diğer taraftan meteg adlı kullanıcının birkaç densiz yüzünden kilitlenmiş konusu ve bu konuya baktığımız zaman ustaların ilk başlarda fazlasıyla konuyla ilgilendikleri dikkat çekerken Alamancı dönemi dediğimiz bu dönemde hiç ilgilenmedikleri de bir o kadar dikkat çekiyor.

    Hocam ha şöyle ya içimize su serp in aşağılara:) Çok sağol paylaşımların için . Elinden geldiği kadar tecrübelerini paylaşmışsın inkar edilemez eline koluna sağlık diyerekten 2 ara gazı verip daha çılgın bir soruyla başbaşa bırakıyım sizi .

    Aklımda ne var biliyormusun üstad? Ben bu sorunu nasıl yaşadığımıda yazıyımda gizli saklı birşey kalmasın ortada. Motor yaptırdım ben . Haliyle şanzumanı söktü usta.Bu arada ben otomatikte yeniyim anlamıyorum halen elim vitese gidiyor o derece . Neyse motoru toplayınca şanzumanı yeniden takmış içinede yağ olarak ne koydun demiştim ? Hidrolik Fren yağı demişiti. Ne alaka demiştim ? Yok o kırmızı fren yağı konuluyor içine demişti.Zaten motoru yaptırdım daha sonra belki bir kaç ay bile olmadı vites 4 e geçmemeye başladı. Motoru yapan usta aklımın ucundan bile geçmedi. Şuan belkide bundan olabilir mi diye düşünüyorum...

    Şimdi içimden bir ses bundan dolayı olmuştur filan diyor. Burada millet yok dextron 2 mi olsa ,yok bilmem 3 mü ,yok uzay mekiği yağı derken hocam bizimkinde fren yağı ne iş diye bi yıldız çaktı gözüme :)) Yahu adamlar ne markalar sayıyor bizim usta buna fren yağını gömmüş Allahım sabır. Sorun bundan olabillir mi ?Yağı ve filtreyi değiştirtsem düzelirmi ki ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alikurtul

    Arkadaşlar merhaba benimde 99 model bir hundaim var otomatik bazı sorunlarım vardı internetten araştırırken bu konuyu buldum buradaki yorumlara dayanarak bende aracımı işin ehline bırakmak istedim ve bu siteden Kamil Ustanın adresini ve telefonunu buldum. Aracın sorunlarını anlattım. aracım bazen ilk harekette zorlanıyordu. 1 Vitese geçmiyordu. Bazen 3. Vitesi görmüyordu. rampada yavaşladığım zaman tekrar hareket etmesi çok zordu ve beni zor durumda bırakıyordu. Bazen gaza dokunduğumda boşta gibi yapıyor bağırıyor ve bir iki gazı kesip bırakmamdan sonra düzeliyordu. Bazen ise hiç bir şey yokmuş gibi 150 km hıza bile çıkabiliyordu. Hemen yağına baktı yağdaki kötü kokuyu ben bile hissettim ve yağın balataların aşınması ile kirlendiğini ve görev yapma özelliğini yitirdiğini gördüm. Kamil usta aracın yağını değiştirebileceğini ve yağ filitresini söküp temizleyebileceğini , ancak bunun geçici çözüm olduğunu ve ancak bir müddet idare edebileceğini anlattı ve ikna oldum. Aracımı Cumartesi bıraktım , benimle ilgilendi sorunları anlattı. Şanzımanımı komple elden geçirecek ve inşallah bu sorunlarım bitecek.
    Siz siz olun kesinlikle ehil olmayan kişilere aracınızı teslim etmeyin , arabayı kapıda görüp sizin anlatmanıza göre hiç bakmadan kontrol etmeden şanzıman inecek diyen kişilerede güvenmeyin.

    Hadi bakalım hayırlısı sonuçları merakla bekliyorum pusuda :) Aynen hocam hiç binmedi bile . Dokunmadı bile . Sonuçları paylaşırsanız seviniriz .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pumpman

    quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Tabi ki yanlış anlayacak bir şey yok. Burda birbirimize deneyimlerimizi aktarıyoruz. Ben sadece yaşadıklarımı paylaştım. Sadece bir şanzıman tamir kitiyle ve selenoid kontrol-temizleme ve gerekirse değiştirme ile bu işi çözümleyebilirdim. Kit+işçilik 600 TL, 4 selenoid 250 TL civarıydı. Lakin arabayı ekseriyet eşim kullandığından hazır açılmışken aklıma gelen her şeyini yaptırıp 3000 TL'leri verdim. Aracı en az 4-5 yıl daha kullanacağımızdan ve eşim bu araçla çok rahat ettiğinden o parayı da gözüm görmedi açıkçası. Eğer kısa vadeli bir kullanım olsa inan ki o kadar masrafa girmezdim.

    İnşallah tek sorununuz selenoiddir. Taş çatlasın işçilik de dahil 750 TL ile sorununuz hallolur.

    Otomatik vites ustası ya da uzmanı olmadığımdan sizlere yardım etme şansım yok. Sadece deneyimlerimi ve harcadığım paraları aktarabiliyorum.

    Diğer taraftan meteg adlı kullanıcının birkaç densiz yüzünden kilitlenmiş konusu ve bu konuya baktığımız zaman ustaların ilk başlarda fazlasıyla konuyla ilgilendikleri dikkat çekerken Alamancı dönemi dediğimiz bu dönemde hiç ilgilenmedikleri de bir o kadar dikkat çekiyor.

    Hocam ha şöyle ya içimize su serp in aşağılara:) Çok sağol paylaşımların için . Elinden geldiği kadar tecrübelerini paylaşmışsın inkar edilemez eline koluna sağlık diyerekten 2 ara gazı verip daha çılgın bir soruyla başbaşa bırakıyım sizi .

    Aklımda ne var biliyormusun üstad? Ben bu sorunu nasıl yaşadığımıda yazıyımda gizli saklı birşey kalmasın ortada. Motor yaptırdım ben . Haliyle şanzumanı söktü usta.Bu arada ben otomatikte yeniyim anlamıyorum halen elim vitese gidiyor o derece . Neyse motoru toplayınca şanzumanı yeniden takmış içinede yağ olarak ne koydun demiştim ? Hidrolik Fren yağı demişiti. Ne alaka demiştim ? Yok o kırmızı fren yağı konuluyor içine demişti.Zaten motoru yaptırdım daha sonra belki bir kaç ay bile olmadı vites 4 e geçmemeye başladı. Motoru yapan usta aklımın ucundan bile geçmedi. Şuan belkide bundan olabilir mi diye düşünüyorum...

    Şimdi içimden bir ses bundan dolayı olmuştur filan diyor. Burada millet yok dextron 2 mi olsa ,yok bilmem 3 mü ,yok uzay mekiği yağı derken hocam bizimkinde fren yağı ne iş diye bi yıldız çaktı gözüme :)) Yahu adamlar ne markalar sayıyor bizim usta buna fren yağını gömmüş Allahım sabır. Sorun bundan olabillir mi ?Yağı ve filtreyi değiştirtsem düzelirmi ki ?

    Sorununun başka bir açıklaması yok diye düşünüyorum: Her şey yanlış ne yanlış salakça bir şekilde fren yağı konmasıyla alakalı. Fren yağını tamamen boşalttırıp Otomatik vites yağı koydurarak belli bir süre sonra düzelebileceğini düşünebiliriz. Lakin tek sıkıntı: Muhtemel selenoid tıkanmaları. Daha önce hidrolik fren yapı kısmına gözümün önünde otomatik vites yağı koyan gerzek ustalar gördüğüm için tam tersi yağ durumuna pek de şaşırmadım. Ustaya bir dünya fırça kayıp 5 kuruş vermeden ordan ayrılığ adam gibi bir ustaya gidip yağ değişimini yaptırmıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • .
     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ
  • Muhterem Ustam öteki sayfadaki mesajım biraz uzundu binaenaleyh okumak zor geldi herhalde. Himmetinden bizleri mahrum bırakma üstadım. Sorunumla ilgili zerre miktarı dahi bir şeyler lütfedip yazmaya tenezzül buyurusanız biz de üstün bilgilerinizden istifade edip şahsınıza ve makamınıza minnet duyanlar kervanına katılırız umarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet_basli -- 4 Eylül 2013; 18:07:08 >
  • ustalar öncelikle iyi aksamlar

    benim sorunum daha düne kadar bindiğim arabam sorunsuzken bugun arabaya bindim ve kontağı çevirdigimde arabanın göstergeleri, radyosu vs yanıp yanıp sunuyor durmadan sonra ufak bir tıkırtı sesi geliyor frene bastığım tıkırtı sesi duruyor cektigimde gene devam ediyor elimi vitese attığımda ise tıkırtı sesi sanki vites ile ilgi gibi geldi ama radyo ve göstergelerin durmadan yanıp sönmesinin vitesle ne ilgisi var bu arada ilk defa çakmaklık yerine takılan mp3 aldım onu takmıştim arabanın kontağını kapatınca mp3 cihazı da kapandığı için hiç çıkarmadim lütfen acil yardım

    arabam fiat bravo 2001 otomatik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akünüz bitmiş bir yerde şarj ettirin umarım şarj tutar eğer eski ise bozuladabilir bir de bakımsız deseler de kağıdını yırtıp altındaki kapapları açın suları eksilmiş ise saf su ekleyin. Bakımsız aküler de su eksiltiyor kapak olmayınca da akü bozuldu deyip değiştirtiyorlar. Suyu eksilen akü güç sağlayamaz hale gelir.
  • 2006 Model KİA sportage Aracım var. 1 ay kadar önce yolda giderken bir anda stop edyor motor çalışması duruyordu. Bulunduğum yerde özel bir tamirhaneye götürdüm. mazot filtresini değiştirdi.. Arıza yine devam etti başka bir yere götürdüm oda mazot deposunu temizledi (içi oldukça pislenmiş kendim gördüm) pc ye bağladı vs. oldu dedi yola çıktım yine aynı..Geri ye götürdüm arızanın giderilmediği söyledim bu sefer mazot filtresini değiştirip (2. defa) mazot pompasının bakım yapılması gerektiğini söylediler. Bu arada aracın gidişinde bir sıkıntı yoktu..Şu nu gözlemledim aracın gazına yüklenince arç stop ediyordu.. Yapıldı dediler deneme sürüşüne gittik yine aynı stop etti.. Pc ye bağladılar sensör değişecek dediler.. Bu işler içinde yaklaşık 1.000 Tl ödedim. Dedim parça parası dışında artık işçilik ödemem dedim tamam dediler aracı bıraktım. Bu arada aracın çekişi kalkışı değişti oldukça ağırlaştı. Yarım gün sonra geldi sözde ustalar.. Aracın vitesi manuelde 3 te kalmış onun için arıza dediler. Sonuç arıza şanzımanda dediler. Arıza kodlarını Otomatik şanzıman tamiri yapan bir yere sordular..arızanın şanzımanın tork konvertörü denen parçadan olduğunu ve bunun 2.000.tl den başladığını söyledi.. Kia servise telefon ettim bunları anlattım 200 tl yede yapılabilir 1.500-2.000 tl yi de bulabilir dediler.
    Nasipse bu hafta bi boşluk ta götüreceğim servise .Bu tür arıza yaşayan varmı acaba..???? TAVSİYENİZ NE OLUR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tyelkovan -- 8 Eylül 2013; 18:00:38 >




  • İyi geceler arkadaşlar 1 hafta önce 2000 model golf trendline aldım aracın eski sahibi araca biraz kötü davranmış yağ deyişimine özen göstermemiş ben sanayiye götürdüm bir sürü parça değişti sonra aracım yokuşlar dışında mükemmel çalışmaya başladı yokuşta gaz yemiyordu dünde güzel çalışıyordu ama bu gün araç başlarda iyiydi fakat birden ışıklarda durdum kalkarken gaza bastım ve araç D vitesinde olmasına rağmen gitmedi gazı kökledim devir yükseldi ama gitmedi araç geri kaçmaya başladı R vitesindede gitmiyor 1 2 3 viteslerinde çok az gidiyor aracı kapatıp açınca sorun bir süreliğine düzeliyor ama yokuşa gelince araç yavaşlıyor duruyor ve gazı köklüyorum gene gitmiyor sizce sorunum nedir ? Cevaplarınız için teşekkürler
  • .
  • Arkadaşlar captiva 2010 model otomatik vites aracım 110000 km de . Dün gece araba giderken aniden gaz kesildi ve yolda durdu . Araba kenara çektim stop edip çalıştırdım arabayı ; hiçbir viteste hareket etmedi , arabada çalışıyor devir var gaza basınca ama hareket yok . Sorun şanzıman mıdır . Bilgisi olan var mı
  • zenolop Z kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen balatalar sıyırmış. Lakin belki bir ihtimal aracın beyninden de kaynaklanıyor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çözüm kamil usta kullanıcısına yanıt
    ustam ilginize teşekkür ediyorum ancak yazılanları anlamak mümkün değil
    hani türkçeyi yeni öğrenmiş kızılderili gibi olmuş biraz
    'ben var eve gitmek' gibi
  • Ustam iyi akşamlar,
    aracım 1998 hyundai accent 1.5 otomatik, araç geri vitese geçişlerde küt diye bir vuruntu yapıyor( sadece R geçişlerinde),
    birde hızlanması çok yavaş hiç atik bir araç değil? normal midir bilmiyorum daha önce çok kullanmadım otomatik araç, rampa çıkışlarında özellikle müthiş yavaşlıyor, balataları ile ilgili olsa nasıl anlayabilirim? manuel araçlardaki kaçırma olayı otomatik araçlarda nasıl hissedilir?
    Saygılarımla..
  • Sayın ustalar ve forum sakinleri, herkese selamlar olsun. 96 model omega aracımın vitesi sağlıklı çalışmıyor. İki vites arası git gel yapıyor. Opel servisi arıza cihazına bağladı ve iki arıza görünüyor:
    1. Selektör şalteri tanınmayan durumda. 2. AT yağ ısı algılayıcısı voltaj yüksek.
  • Sayın ustalar ve forum sakinleri, herkese selamlar olsun. 96 model omega aracımın vitesi sağlıklı çalışmıyor. İki vites arası git gel yapıyor. Opel servisi arıza cihazına bağladı ve iki arıza görünüyor:
    1. Selektör şalteri tanınmayan durumda. 2. AT yağ ısı algılayıcısı voltaj yüksek.

    Bu durumda yapmam gereken nedir? Saygı ve sevgiler, teşekkürler.
  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=81655150
    Arkadaşlar ustalar konuya bakar mısınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pekbiumursanmaz -- 23 Eylül 2013; 10:35:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çözüm kamil usta kullanıcısına yanıt
    Benzer bir problem benim aracımda da var.
    1994 mercedees sl320 aracım var. Araç soğuk iken 1-2-3 geçişleri normal. 3 ten 4 e geçerken gaza aynı şekilde basılmasına rağmen 4 e geçmekte geç kalıyor. bu gecikme sırasında da motor devri sanki boşta gaza basar gibi yükseliyor. 4 e geçince devir normal hale geliyor. bu durum sadece 3-4 geçişinde oluyor. araç bir süre yol alıp ısınınca sorun kalkıyor. bu konuda yorumunuzu almak isterim.
  • 
Sayfa: önceki 3738394041
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.