Şimdi Ara

Yarı Otomatik - Vites Değişimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi forumlar , uzun arayışlardan sonra ilk motorumu aldım , tercihimi Yuki'nin YK130-16 modelinden yana kullandım , ilk motorum olduğundan dolayı vitesli kullanamayacağımı düşündüm , tam otomatik scooterları tip olarak sevmiyorum hemde kullanım becerisini öldürüyorlar bu kadar basite de alışmak istemedim ileride daha iyisini alabilirim diye yarı otomatik motorlarda aranmaya başladım. Motoru aldım 100KM yol gittim kazasız belasız.

    Az çok kavradım motoru tek sıkıntım vites düşürme. Vites düşürürken çok fazla kompresyon oluşuyor , oysaki yüksek hızlarda da düşürmüyorum vitesi gerektiğinin altına kadar indiriyorum yine de kompresyon oluşuyor tepki veriyor. Vites yükseltme de sıkıntı yok , ne yapmam gerekiyor ?
    şu konuda en altta Ömercik nickli arkadaş bir öneride bulunmuş ama ne dediğinden hiç bir şey anlamadım Yardımcı olursanız sevinirim , şanzımanı bitirmek istemiyorum erkenden







  • O motorlarda tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama vites düşürürken boşa alıp (boşa alma varsa) ara gazı vermen gerekiyor biraz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pr0gedys

    O motorlarda tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama vites düşürürken boşa alıp (boşa alma varsa) ara gazı vermen gerekiyor biraz.

    hocam debriyaj yok ama vitese yarim basinca debriyaj ayiriyormus o esnada gaz verip dusursem dislileri oldururmuyum diye korkuyorum bu seferde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam 2004 yilindan bu yana kullandigim Kanuni Seyhan 100 cup motorum var. Neredeyse aldigim gunden beri vites dusurmelerimi yigilma olmadan yapabiliyorum.

    Vitesi dusurmek istediginizde vitesin arka koluna basik tutun, debriyaj ayirsin, o sirada gazlayip devri uygun gordugunuz kadar yukseltin ve ayaginizi vitesten cekin.
    Bu zamana kadar sanzimanla alakali hicbir problemim olmadi. Yanlis hatirlamiyorsam rutin bakimlar disinda anahtar degmedi motora. Nitekim boyle konulara fazla takilmayin keyfini cikarin bence. Zaten Cinli motorlar. En pahali parcalari kac lira tutabilir ki :)

    Tekeriniz duz bassin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evoque

    Hocam 2004 yilindan bu yana kullandigim Kanuni Seyhan 100 cup motorum var. Neredeyse aldigim gunden beri vites dusurmelerimi yigilma olmadan yapabiliyorum.

    Vitesi dusurmek istediginizde vitesin arka koluna basik tutun, debriyaj ayirsin, o sirada gazlayip devri uygun gordugunuz kadar yukseltin ve ayaginizi vitesten cekin.
    Bu zamana kadar sanzimanla alakali hicbir problemim olmadi. Yanlis hatirlamiyorsam rutin bakimlar disinda anahtar degmedi motora. Nitekim boyle konulara fazla takilmayin keyfini cikarin bence. Zaten Cinli motorlar. En pahali parcalari kac lira tutabilir ki :)

    Tekeriniz duz bassin.

    Hocam verdiğiniz bilgiler ve iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim , söylediklerinizi deneyeceğim. Yalnız ilk motor tecrübem olduğundan çoğu terimi bilmiyorum , devir yükseltme demişsiniz uzun olarak açar mısınız ?

    Aynen hocam Çin'li motor ama ilk göz bebeğim önemsiyorum :) Tutku haline geldi daha 100KM yol gittim , ileride daha da tecrübe sahibi olursam vitesliye geçiş yapacağım.




  • Up !
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yarı otomatik şanzıman
    9 ay önce açıldı
    Otomatik Vites Geri Kaçırma
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.