Şimdi Ara

otomatik/manuel vites karşılaştırmaları... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
0
Favori
72.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence otomatik vitesi sevmek icin onu denemek gerek.
    denemezseniz asla neler kaybettiginizi anlayamazsiniz ki.. her iki tip vitesi de uzun yillar kullanan biri olarak hic bir sey otomatik vitesin eline konfor yonunden su dokemez.. ozellikle sehir icinde.
  • Tek başına otomatik şanzuman da yetmez. Yanına bi de el gazı (tempomat, cruise vs vs) olacak o zaman uzun yolculuklar daha az yoruyo insanı...... şehiriçinde otomatiğin üstünlüğü zaten tartışılmaz.
  • burda yalan söylemek bana ne kazandırabilir ki? otomatik vites arabanın uzun yolda düz vitesten bir farkı olmaz. heralde hiç uzun yolculuk yapmadın. ama bir dene uzun yolda sabit 90 - 100 git benzin ne kadar farkediyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: opell

    dostum dızel falan desen ınanacamda benzınlıyle 2,0 lik motorla nasıl gıttın yaww antalya,ya bana ınandırıcı gelmedı yanii



    quote:

    Orjinalden alıntı: hakkinen

    otomatik vitesli araçlar düz vitesli araçlara göre biraz daha fazla yakarlar. ancak aracın fazla yakması sürücü ve kullanılan trafik ilede ilgilidir. Ben 2.0 otomatik vectra ile 1 depo istanbul - antalya (750km gittim) ancak istanbul içi 1 depo 400-450 km gidiyordum. buda yakıtın kullanım ile ilgili olduğunu gösteriyor.

    quote:

    Orjinalden alıntı: curie

    Bu otomatik vitesin yakıtının fazla olması ile ilgili olarak şöyle bir savunma duymuştum.Aracın fabrika yakıt tüketim testleri yapılırken profesyönel sürücüler vites değişimlerini yaptığından manuel viteslilerde en ideal yakıt tüketimini yakalayabildikleri gerçek hayatta ise yakıt tüketiminin bu sürücü faktörünün de etkisiyle arttığı ancak otomatik viteslilerde ise sürücü faktörü manüeldeki kadar olmadığından bu artışın daha az olduğu sonuç olarak otomatik vitesin daha bile ekonomik olduğunu söylemişlerdi.Her ne kadar mantıklı da olsa duyduğum kişiler otor desayılmazlar.Bu konuda bilgisi olan var mı?








  • sesli vites olacak,



    gitt vitesi değiştir,
    tamam attım abi
  • Bu "tiptronic" tabir edilen şanzuman sadece belli markalara has bir şey midir yoksa farklı markalarda farklı isimlerle anılan (CVT, ASM, Easytronic, Dualogic, Activematic, Allshift, MultiMode, vs) tüm manuel kumanda edilebilen otomatik şanzumanlara verilen genel bir isim midir?

    Tiptronic ismini gördüğüm kadarı ile sadece VW grubu markaları kullanıyor. Yoksa bu da Jeep gibi özel isim iken genel isme dönüşen kelimelerden mi?

    PS: Bir de triptonik var ki o da sanırım cin-tonik, votka-tonik gibi birşey oluyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.k.o. -- 28 Mart 2006; 22:17:09 >
  • oldum olası kullanamıorm ya otomatik vites, debriyaj die freni köklüorm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oflazca

    Bu "tiptronic" tabir edilen şanzuman sadece belli markalara has bir şey midir yoksa farklı markalarda farklı isimlerle anılan (CVT, ASM, Easytronic, Dualogic, Activematic, Allshift, MultiMode, vs) tüm manuel kumanda edilebilen otomatik şanzumanlara verilen genel bir isim midir?

    Tiptronic ismini gördüğüm kadarı ile sadece VW grubu markaları kullanıyor. Yoksa bu da Jeep gibi özel isim iken genel isme dönüşen kelimelerden mi?

    PS: Bir de triptonik var ki o da sanırım cin-tonik, votka-tonik gibi birşey oluyor...


    benim bildigim genel isimleri tiptronic ama o saydıkların arasında tiptronic den farklı özellikleri olanlarda var..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BatuhanK

    oldum olası kullanamıorm ya otomatik vites, debriyaj die freni köklüorm



  • Otomatik vites İstanbul trafiğinde olağanüstü rahat. Sıkışık trafikte zırt pırt debriyaja basmaktan bir süre sonra sol ayak uyuşuyor. Ancak bazı markaların D vitesinde devri bence yüksek, araç D’de iken sürekli ileri gitmek istediğinden sıkışık trafikte durmanız için bu sefer de sıkı sıkı frene basmanız gerekiyor. Çözüm: boşa atıp aracı sakinleştirmeK
    Uzun yolda düz vitesi tercih ederim. Hele otobanda yol açıksa, aracın motoru sessizse, hızı da sabitlemişseniz, üstüne üstlük bir de otomatikse rehavet çöküyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: BatuhanK

    oldum olası kullanamıorm ya otomatik vites, debriyaj die freni köklüorm

    benim mahcup ettin bkz : ilk yorumum

    quote:

    Bana görede manuel vites
    manuel vites araba kullanan otomatik vitesli arabayı rahatlıkla kullanabilir
    ama otomatik vitesli araba kullanan herkes manuel vitesli araba kullanamaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tniaskrad -- 29 Mart 2006; 0:01:59 >
  • walla bende otomatik isterdim ama biraz pahalı oluyor onlar onun için manuel alıcam galba
  • ben bir otomatik vites kullanacısıyım. bana göre artılarıda var eksileride.

    1-Düz vites daha zevkli
    2-Otomatik şanzıman düz vitese göre biraz daha nazlı
    3-Otomatikte düz vitese göre yakıt biras yüksek ama sürmeyi bilene değil;)
    4-İstanbul trafiği denince hiç düşünmeden otomotik diyebiliriz
    5-Otomatikte sollamalarda yada ani hızlanmalarda gazı köklediğin zaman güzel bir motor sesi ve ardından şahlanış bu çok hoş
    6-Otomatik düz vitese göre daha narin ve masraflı ama bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur misali
    7-Otomatik vites yokuşlarda kaydırma yapmıyo
    8-Otamtik vitsete düz viteste zevk hangisi işinize gelirse

    ama ben otomatik derim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hayta85

    6-Otomatik düz vitese göre daha narin ve masraflı ama bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur misali

    ama ben otomatik derim


    Diğerlerine katılıyorum. Ancak 15 senedir Otomatik aracın gerektiğinde serviste şanzıman yağı değişti o kadar. manuel aracımın 3-4 senede bir balatalarını değiştiridiğimi biliyorum. Bence otomatik daha dertsiz bakım yönünden.
  • 17 yıl düz vites kullandım her türlü binek aracında

    arada uzun yolda otomatik kullandım bu sürede

    eylül de aldığım araca fark verip tiptronik aldım

    17 yıl manuel kullanan biri olarak artık otomatik keyfine terfi etmem gerektiğine inandım

    otomatik aracı kullanan biri kolay kolay manuele geçemez gerisin geriye

    bu gerçek

    kick down esnasında motordan çıkan ses ve sizi geri yapıştıran güç, maneul kullanırken o kadar etkili değildi

    vitesi sen seçiyordun ve belki 5 ten 3 yapman gerekirken fazla bağırmasın diye 4 yapıyordun, baygınlık devam ediyordu

    otomatik vites araçta vites seçiminde hata yoktur, şanzuman uygun olan en etkili vitese geçer

    dayımın meşhur lafıyla (30 yıla yakındır otomatik kullanan ama manueli de altına verince bir pilot ustalığı ile kullanabilen biridir)

    "düz vites araç kullanacağıma yürürüm daha iyi"

    özellikle şehir içinde




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hayta85

    ben bir otomatik vites kullanacısıyım. bana göre artılarıda var eksileride.

    ........

    6-Otomatik düz vitese göre daha narin ve masraflı ama bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur misali

    ........

    ama ben otomatik derim


    buna katılmıyorum. Bence manuel otm'ten daha narindir. ancak otm'te çıkan arıza daha pahalıya mal olur
  • Alfa 156 selesspeed olanını test için kullanmıştım. Hem otomatik hem manuel olarak sürebiliyorsunuz. Sanırım F1 teknolojisi vardı. 28 yıllık düz vites kullanıcısı olarak param olduğunda ilk işim bir selesspeed almak olacak. İsterseniz vitesi direksiyondaki butondan değiştiriyorsun, istersen vites kolunu sağa veya sola çekerek değiştiriyorsun tabiki debriyaj yok. İstersen hiçbirşeye dokunma zaten vitesler otomatik olarak değişiyor. Müthiş bir zevkti
  • quote:

    Orjinalden alıntı: boss71



    "düz vites araç kullanacağıma yürürüm daha iyi"

    özellikle şehir içinde



    sözün geçerliliği tartışılır o ayrı ama çok ince manaları havi orjinal bir söz...




  • tabii ki yapabilirsin, kick-down adı verilen özellik sayesinde otomatik vitesli araçların gaz pedalına hızla dibine kadar basılır basılmaz roketleme yaparak bir küçük vitese otomatik olarak geçer. Onun da ayrı bir keyfi var. Şehir içinde debriyajdan insanın sol bacağına kramp giriyor.Şiddetle tavsiye edilir. Özellikle tiptronik vites adı verilen ister manuel ister otomatik kullanılabilen arabalar daha da güzel, hatta bazı modellerde düz vitesli tiplerine göre yakıt sarfiyatı daha düşüktür. Tabii bunu kataloglar söylüyor, ama kullanan arkadaşlarımdan bir şikayet duymadım şimdiye kadar.
  • hangi viteste araç kullanacağıma ben karar vermeliyim,özellikle 1.4 ve 1.6 motorlardan maksimum verim almak için şart bence bu.misal arkadaşımın otomatik 206 sıyla yokuş çıkarken,veya yokuşta sollamaya çıkarken,birden vites büyütüyor araba ve yığılıyor,sabaha kadar kick-down yapsan da çaresizsin.tabi ki 140 bglik motora otomatik vites olsa da uçurur olmasa da,o yüzden büyük motor+otomatik rahat,ama manuel her haliyle mükemmel. bir diğer arkadışımın a4 quattro su var(200 bg)adam benim civici kullandı ve manuel gibisi yok dedi(zevk açısından tabi,yoksa performansda her açıdan eline alır benim arabam).yani performans ve zevk arıyorsan manuel şahane




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gamba

    quote:

    Orjinalden alıntı: hayta85

    6-Otomatik düz vitese göre daha narin ve masraflı ama bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur misali

    ama ben otomatik derim


    Diğerlerine katılıyorum. Ancak 15 senedir Otomatik aracın gerektiğinde serviste şanzıman yağı değişti o kadar. manuel aracımın 3-4 senede bir balatalarını değiştiridiğimi biliyorum. Bence otomatik daha dertsiz bakım yönünden.

    ee aynı şey değilmi bakımını serviste yapıyomuşsun




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.