Şimdi Ara

Otomatik Araba Nasıl Kullanılır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
6.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yarın bir işimiz var arkadaşların arasında tek ehliyetli olan benim arkadaşın babasında , otomatik Honda Civic varmış onunlan gidin dedi babası tamam dedik
    buraya kadar herşey düzgün taki aracın otomatik olduğunu öğrenene kadar

    şimdi arkadaşlar otomatik araba nasıl kalkar , ışıklara yaklaşırken ne yapılır , boşa atılırmı

    netten anladığım kadarıyla gazdan çekince fren yapıyor , frenden çekincede rolentide gidiyormuş :S

    kullanan yada bilen varsa anlatabilirmi İYİ AKŞAMLAR.



  • Duraklamalarda boşa almak gerekli, aksi halde araba viteste debriyaja basıp beklemek gibi bir durum oluşuyor. Şanzımana gereksiz yük biniyor. Ayrıca tüketimde artıyor.

    Araç tamamen durmadan boşa atmamanı öneririm.Mazallah şanzuman kilitlenebilir ve vites geçmez.Dİkkat.

    Araç durduğunda vitesi N konumuna alırsan araç rahatlar ve yakıt tasarrufu sağlar.

    Kalkışlarda gaza yavaş yavaş bas.İLk defa kullandığın için birden abanabilirsin.Buna dikkat et.


    Işıklarda durduğunda N konumuna almazsan , ayağını frenden çektiğinde yavaş yavaş gidebilir.Normaldir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 25 Nisan 2011; 21:01:34 >
  • Gaza bastınmı gidiyor akülü araba kullanmaktan farkı yok. Tabi kalkarken vites parkta olmasın
  • İlk kalkışta vitesi frene basarak D konumuna alırsın.Ayağını frenden çektiğinde araç yavaşca hareket etmeye başlayacaktır.Işıklarda fazla bekleyeceksen P veya N'e alabilirsin.Dur-kalk ve 5-10 saniyelik beklemelerde ise,vites D konumunda frene basılı tutarak beklebilirsin.
  • En önemli kural sol ayağa mukayet olmaktır. Frenede düz vites araba gibi sağ ayağınla basaçaksın yoksa ayarsız basabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    En önemli kural sol ayağa mukayet olmaktır. Frenede düz vites araba gibi sağ ayağınla basaçaksın yoksa ayarsız basabilirsin.

    evet düz vites kullandığın için sende büyük alışkanlık olmuştur sadece sağ ayağını kullanacaksın sol ayak unut
  • öncelikle sol ayağını unut. (pedallardan uzak bi yere koy yoksa kafanı cama çarparsın)..vites P de iken frene basılı tutup kontağı çevir , sonra frenden ayağını çekmeden D ye al.frenden ayağını çekince gaz vermesen bile kendikendine çok yavaş gittiğini göreceksin..sonrası çok kolay gitmek için GAZ durmak için FREN ...gideceğin yere vardın diyelim aracı durduruyorsun frende iken P ye alıp istop ediyon..N ye almana vs gerek yok ( 1 gün için değmez yani)..vitesler frene basılarak değiştirilir , örn: geri için R..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smbdy -- 25 Nisan 2011; 21:18:00 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • sol ayak ya ilk otomatik vites kullandığımda yanlışlıkla sol ayakla frene basmıştım arkada oturan ön camdan çıkıyodu aman dikkat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    En önemli kural sol ayağa mukayet olmaktır. Frenede düz vites araba gibi sağ ayağınla basaçaksın yoksa ayarsız basabilirsin.

    bağdaş kurar gibi altına al ayağını bir süre :)
  • zamanında kopyala yapıştır yaptıgım konu

    http://forum.donanimhaber.com/m_21624346/mpage_1/f_/key_otomatik//tm.htm#21624346

    quote:

    OTOMATİK VİTESLİ ARAÇ KULLANMA. TEMEL DİREKSİYON EĞİTİM NOTLARI

    1 � HAZIRLIK

    2 � KALKIŞ YAPMAK

    3 � SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    4 � GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    5 � ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    6 � DURMAK. DURMA KURALLARI

    7 � ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

    1 � HAZIRLIK

    Araca ilk bindiğinizde yapmanız gereken işlemler.

    1 - Aracın kapısını sol elinizle açıp, sağ ayağınızla araca bininiz.

    2 - Önce, oturduğununuz koltuğu ayarlayınız. Koltuğu ayarlamak için;

    A - Sol elinizle koltuk ayar mandalını tutup yukarı doğru çekiniz.

    B - Sağ elinizle de direksiyondan yardım alarak koltuğu ileri-geri hareket ettirmek suretiyle, koltuğunuzu aracı rahatlıkla kullanabileceğiniz bir konuma getiriniz. Ayar mandalını bırakınız.

    3 - Aracın dikiz aynalarını ayarlayınız. Sağ elinizle iç dikiz aynasını, sol elinizle de sol dikiz aynasını, arkadan gelen araçları ve yolu iyice görebileceğiniz şekilde ayarlayınız.

    4 - Emniyet kemerini takınız.

    5 -Aracı çalıştırmak için vitesi ( P ) pozisyonuna alınız. ( P ) ve ( N ) pozisyonu dışında aracınız çalışmaz. Sağ ayağınızla fren pedalına basınız. Otomatik vitesli araçlarda ilk çalıştırma esnasında gaz pedalına basıp, bir miktar gaz vermenize gerek yoktur.

    DİKKAT :Aracın vitesi, çalıştırma esnasında kesinlikle ( P ) pozisyonunda olmalıdır.
    6 - Aracı çalıştırmak için kontak anahtarını saat dönüş yönünde çeviriniz, gösterge lambaları yanacaktır.

    A - Daha sonra aynı yönde anahtarı çevirince marşa basılır. Marşa basınız. Aracın motoru çalışsın yada çalışmasın 2-3 saniyeden fazla marşa basılı tutmayınız. Araç çalışmaz ise işlemi yeniden tekrarlayınız.

    2 � KALKIŞ YAPMAK

    Yukarıdaki işlemleri yerine getirdikten sonra
    1 - Kalkış için sola sinyal veriniz.

    2 � Sağ ayağınızla frene basınız. Vitesi ( D ) pozisyonuna getiriniz. Not : Eğer, vites kolunu ( P ) pozisyonundan çıkaramıyorsanız. Vites kolu ( P ) pozisyonundayken Freni bırakıp tekrar basınız.

    3 - Elfrenini indiriniz. Bu durumda sağ ayağınız fren pedalına basılı olmalıdır. Aynalardan yolu kontrol edin yol boş ve uygun ise kalkışınızı yapınız.

    Kalkış yapmak için,

    4 - Fren pedalını yumuşak bir şekilde bırakınız. Sağ ayağınızla gerktiği kadar gaz veriniz. İlk kalkışta fazla gaz vermeyiniz. Araç ilerledikçe, gazı duruma göre artıra bilirsiniz.

    5 - Kalkıştan sonra yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    6 � Yolun durumuna ve sizin gidişinize göre, vitesler otomatik olarak değişecektir. Sizin vitesle ilgili olarak yapmanız gereken her hangi bir şey yoktur. Dikkatinizi trafiğe odaklayınız.

    3 � SÜRÜŞ ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER

    1 - Trafik kurallarına uyunuz.

    2 -Aynalardan yolu kontrol ediniz,dönüş sinyallerini veriniz.

    3 -Trafiği tehlikeye düşürecek gereksiz ikaz ve işaretler yapmayınız.

    4 -Gerektiğinde gazı artırın veya azaktınız. Akan trafikte, trafiğin hızına uygun araç kullanmanız gerektiğini unutmayınız. Ayrıca hızınıza uygun şerit seçiniz.

    5 - Zorunlu haller ( Sollama vb. ) dışında yolun sağından sürüşünüze devam ediniz.

    4 � GERİ GİTMEK. GERİ MANEVRA YAPMA KURALLARI

    1 -Araçla geri gidilirken sağ sinyal lambası yakılır.

    2 � Fren pedalına basınız. Aracınızın tam olarak hareketsiz kaldığından emin olduktan sonra, vites kolunu ( R ) pozisyonuna getiriniz. Bu durumda geri vites lambaları yanar.
    3 - Sol eliniz ile direksiyonu üstten tutunuz, arkaya bakmak için sağ taraftan yanlızca başınızı çevirerek değil vücudunuzla beraber geriye doğru dönünüz. Geri gitmek için freni bırakınız.

    4 � Gerkiyorsa çok az gaz verin.

    5 - Geri gidişinizi, aracın sağ arka köşesine bakarak ,sağ bankete paralel bir şekilde gazı çok az kullanarak tamamlayınız.

    6 - Araç durmadan kesinlikle öne bakmayınız. Araç tam olarak durduktan 1 - 2 saniye sonra öne dönünüz ve aracın vitesini ( N ) pozisyonuna alınız.

    5 � ( U ) DÜNÜŞÜ YAPMAK

    1 - U dönüşü, vites ( D ) pozisyonundayken sola doğru yapılır.

    2 - Aracınızı U dönüşü yapacağınız yolun sağ tarafına iyice yanaştırınız.Yolu kontrol ediniz, direksiyonu tam sol yapınız ve freni bırakarak dönüşe başlayınız. Dönüşün yarısına geldiğiniz de gaz kesin ve direksiyonu toplamaya başlayıp dönüşünüzü tamamlayınız. Yolun durumuna göre, yolunuza devam ediniz.

    6 � DURMAK. DURMA KURALLARI

    1 - Durmak istediğiniz yere 15-20 metre mesafe kala sağ sinyalinizi veriniz. Şehirler arası yollarda durmak istenilen yere en az 150 - 200 metre mesafe kala sağ sinyal verilmelidir.

    2 � Aynalardan ( Özellikle iç dikiz aynasından ) aracın arkasını kontrol edip, trafiği aksatmayacak bir şekilde yolun sağına bankete, kaldırma veya bordür taşlarına paralel olarak iyice yanaşınız.

    3 - Frene yumuşak bir şekilde basarak aracı durdurun. Araç tam durana kadar iki elinizi direksiyonden bırakmayınız.

    4 � Aracınız tam olarak durduktan sonra vitesi ( N ) pozisyonuna alınız. Bu durumda freni bırakmayınız. Eğer, uzun süreli durulacaksa vitesi ( P ) pozisyonuna almak gerekir.

    7 � ARACI EMNİYETE ALMA VE ARACI TERK ETMEDEN ÖNCE YAPILMASI GEREKENLER İŞLEMLER

    1 - Ayağınız frene basılı durumdayken, kontağı kapatınız. ( Açış yönünün tersi istikametine. )

    2 � Vites kolunu ( N ) pozisyonuna getiriniz. Sonra elfrenini çekiniz. Bu, aracınızın şanzımanına yük binmesini önleyecektir.

    3 � Daha sonra vites kolunu ( P ) pozisyonuna getiriniz.

    4 - En son fren pedalını bırakınız.

    5 - Emniyet kemerinizi çıkarınız.

    6 - Havanın veya aracın durumuna göre farları, silecekleri, camları, radyo v.s açıksa kapatınız.

    7 - Sağ elinizle aracın kapısını açıp, aralayınız. Aradan, aracın arkasından gelen başka araç veya kapının açılmasından kaynaklanabilecek bir tehlikenin olup olmadığını kontrol ediniz. Sonra kapıyı açın ve araçtan inin, kapıyı kapatın. Aracınız ve kendi güvenliğiniz için , araçtan ayrılmadan önce mutlaka kapıları kilitleyiniz.

    OTOMATİK VİTESLER

    ( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.

    ( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.

    ( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Duraklamalarda kullanıla bilir. Araç hareket halindeyken bu pozisyona alınmamalıdır. Yetersiz yağlamadan dolayı şanzıman hasarlanır.

    ( D ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D4 ) : Sürüş. ( D ) pozisyonuyla aynıdır. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler değişir.

    ( D3 veya 3 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.100 km. ye kadar kullanılmalıdır. Şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.

    ( 2 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.60 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( 1 ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( L ) : Sürüş. İleri gitmek için kullanılan vitestir. Bu pozisyonda aracın hızı max.30 km. ye kadar kullanılmalıdır. Bu km. ye kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir. Şanzımanın bu pozisyonda geri kayma kilidi vardır. Dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

    ( S veya O ) : Speed, Overdirive. Hızlı kullanım veya Spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma ve akselerasyon artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

    ( KAR BUTONU ) Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.




  • bence deneme. sol ayakla yanlışlıkla frene falan basarsın allah muhafaza kazaya sebep verirsin. ayrıca başlık açarak araba sürmek öğrenilmez.
  • Sol ayağını baya bi sola daya. Düz vitesteki gibi ayağımı gazdan çekim yavaşlar deme yavaşlamak için freni kullan.
  • murat_sönmez okurken sıkıldım gerçekten sen bunu yazdın mı gerçekten?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    murat_sönmez okurken sıkıldım gerçekten sen bunu yazdın mı gerçekten?

    yok hocam yıkarıda yazdıgım gibi kopyala yapıştır

    benimde bi ara otomotik vites kullanmak gerektide ararken biyerde buldum sonra foruma kopyaladım
    şimdi arkadaş konu açınca aklıma geldi
  • Aman abicim boşver. Al D'ye bas gaza gitsin bas frene dursun.

    Aslında anlamadığım nokta şu arkadaşın konusunu dağıtmak istemem ama neden aynalar varken kafa arkaya çevrilir. Aynalar sadece yolda ilerlerken mi işe yarıyor. Aynalarla da çok rahat park edilebiliyor ki hatta bazı araçlarda geri gelineceği zaman sağ ayna yere dönüyor. Bizim araçta yok ama ben kendim indiriyorum arka teker sürtmesin diye
  • madem bu topic açıldı. Bence en önemlisi otomatikler ekonomik nasıl kullanılır? Çünkü genel eğilim otomatikin çok yaktığı yönünde. Ben yaklaşık 10 yıldır değişik markaların otomatiklerini kullanıyorum. aynı mesafeyi kat ettiğim manuel vitesli araç kullananlardan daha az tükettiğim çok oldu.

    İşte bu şehir efsanesini değiştirmenin yolları:
    1---Burada sır şu arabalarına göre değişmekle beraber, otomatik araçlarda fren kullanmıyacaksınız mümkün mertebe. Yanlış anlaşılmasın yani gazdan ayağı çekmeyi yavaş yavaş fren yerine geçireceksiniz.

    2--- Fren olayı sizi anı hızlanma ve ani frenlerden koruyacaktır. Yani oda şu 200 metre ötedeki trafik lambasını gördüğünüzde şeridinize adam sokmamak için gaza basmamak lazım.

    3-Yokuş yukarı araba devrini alıp çıkarken devir göstergesi eğer düşmüyorsa gaz sabitken daha fazla gaza basmanın yakıt açısından hiçbir anlamı yoktur burakın sabit çıkın...

    4---Araba modellerine göre değişmekle beraber özellikle dizel ve benzinlilerde farklı ama herkes arabsının devrini bilir. 130 km2den fazla hızlarda her artan kademe yakıt sarfiyatını daha yüksek bir yüzdeyle yakıt tüketimini artıracaktır. yani 90 -120 farkı 120-150 farkından daha azdır.

    gerisi beğenilirse yazarım




  • Akülü araba kullanmadın mı hiç?
  • sol ayağını iple bi yere bağla gerisi kolay .en iyisi sağ ayağının arkasına koy.manuel e alışkın olupta ilk defa otomatik kullanan %100 frene abanır debriyaja basıyorum hesabı.
  • sol ayağını sağ bacağın altına al, vites geçişlerinde de frene bas, sadece "D"yi kullan boşa falan alma, frene bas bekle... bu kadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wagnerx

    madem bu topic açıldı. Bence en önemlisi otomatikler ekonomik nasıl kullanılır? Çünkü genel eğilim otomatikin çok yaktığı yönünde. Ben yaklaşık 10 yıldır değişik markaların otomatiklerini kullanıyorum. aynı mesafeyi kat ettiğim manuel vitesli araç kullananlardan daha az tükettiğim çok oldu.

    İşte bu şehir efsanesini değiştirmenin yolları:
    1---Burada sır şu arabalarına göre değişmekle beraber, otomatik araçlarda fren kullanmıyacaksınız mümkün mertebe. Yanlış anlaşılmasın yani gazdan ayağı çekmeyi yavaş yavaş fren yerine geçireceksiniz.

    2--- Fren olayı sizi anı hızlanma ve ani frenlerden koruyacaktır. Yani oda şu 200 metre ötedeki trafik lambasını gördüğünüzde şeridinize adam sokmamak için gaza basmamak lazım.

    3-Yokuş yukarı araba devrini alıp çıkarken devir göstergesi eğer düşmüyorsa gaz sabitken daha fazla gaza basmanın yakıt açısından hiçbir anlamı yoktur burakın sabit çıkın...

    4---Araba modellerine göre değişmekle beraber özellikle dizel ve benzinlilerde farklı ama herkes arabsının devrini bilir. 130 km2den fazla hızlarda her artan kademe yakıt sarfiyatını daha yüksek bir yüzdeyle yakıt tüketimini artıracaktır. yani 90 -120 farkı 120-150 farkından daha azdır.

    gerisi beğenilirse yazarım

    peki aynılarını manuel araç sürücüsü uygularsa? eminim manuel araç otomatikten yine az yakacaktır, sizinki otomatikler ekonomik nasıl kullanılır değil de otomobiller ekonomik nasıl kullanılır olmuş, hepsine de katılıyorum, herşey gaz pedalına basmayı bilmekte gizli ama (yeni nesil otomatikler hariç) otomatik şanzımanın benzinliden az yakmasının bir yolu olsaydı, üreticiler kataloglara bunu mutlaka yazarlardı, sonuçta otomatik araç daha pahalı




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.