Şimdi Ara

Oto sanayiye gideceklere altin nasihatlar... (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
257
Cevap
53
Favori
23.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
336 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    PSA grubunun en sağlam motorları 2.0 HDI, 2.2 HDI ve 3.0 HDI motorlardır. Bunlar tabiri caizse km canavarı motorlar. 3.0 HDI ülkemizde pek yok. 2.0 HDI ise 250.000 km leri iyi bakımla hiç ekstra masraf açmadan sorunsuz görüyor. Biz ekonomik nedenlerle genelde daha sıkıntılı olan 1.6 HDI motorlarını kullanmak durumunda kalıyoruz.



    Alıntıları Göster

    Hocam, dediğim gibi hala içim cız ediyor şimdiki aklım olsa satmazdım.

    o performans ve konfor harikaydı.


    2.2 motor olan 2011 senesinde bir parti olarak gelmiş ülkemize, sanırım 20-25 adet.


    Daha sonra bu mtv ve diğer vergiler yüzünden sanırım satılmaz düşüncesi ile de başka getirtilmemiş.


    Bende 2018 yılı şubat ayında aldım bunlardan bir tane.


    10 sene partner tepee'den sonra böyle bir araca geçince ilk etapta alışamadım (aracın uzunluğu, aracın alçak olması, boy tavan mesafesi, iç mekan darlığı, dikiz aynalarının küçüklüğü vs..) 1 ay içinde araca alışınca çok rahat etim bir tek şehir içi aracın uzunluğu sıkıntı yarattı.


    herkes, bu aracı alırsan son sahibi sen olursun, buna mazot yetmez, bunun mtv'si ödenmez, yok pejo işte dedi hep.


    Ama ben aldım, ve çok memnun kaldım.


    Şehir içi 8 litre, şehir dışı 5 litre yakıyordu.


    Bir kere tık demedi bir arıza vermedi.


    hele hele 320d, audi a4-a6, vw passat 2.0 tdi araçlarla, kedi fare gibi oynayınca, o araç sahiplerinin şaşırması ve chip'li sanması beni mutlu ediyordu.


    Fakat, babamın aracı kullanmakta zorlanması, köy ile bağlantılı olmamız nedeniyle o tarz yollara uygun olmaması, bagajın bir hafif ticari gibi kullanışlı olmaması, ve zaten yeni çıkacak olan peugeot rifter'i alacak olmamız nedeniyle gt'yi sattım..


    Dediğim gibi sattığıma pişmanım, şimdiki aklım olsa satmazdım, babama ikinci el tepee ya da connetc alır ben gt'yi kullanmaya devam ederdim.


    Rifter'in hakkını yemeyelim, çok harika çok donanımlı bir araç, tek eksikliğim güç ve performans..


    İnsan alışınca vazgeçemiyor...

  • make up kullanıcısına yanıt

    Para insanı bozmaz, gerçek karakterini ortaya çıkarır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • make up kullanıcısına yanıt

    Fiyatlarinda ileride illaki değişiklik olacaktir zira ben bile olsam bu kadar ucuz iscilik yapmazdim fakat karakterleri değişmez yorumda bahsettigim gibi 20liraya maal edip distributor tamir ettiyse diğerleri gibi 800 koparmazlar iscilik dahil 50 100. Fiyatı bilmemde haram para asla yemezler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oto sanayide yeni yetmelere gitmeye alışık kişiyi dinlediniz. Yazdıkları yeni yetmelere giderseniz son derece doğrudur.


    Şimdi size eskilerden gelen ve hala da oto sanayide kale gibi duran bazı güzel insanlardan bahsedeyim. Sanayiyi canlı tutan, arkadaşın anlattığı çakal tayfası değil, bu emektar abilerimizdir.


    ------------------


    Bülent Dinler, Dinler Oto: Şaşmaz oto sanayi yokken Bülent abi vardı. Şaşmazı Bülent abinin üzerine yapmışlar.  Şaka şaka. Bülent abi, 50'li yaşlarında bir abimiz. Babası Büyük Sanayide özel servisti. Bülent abi onun yanında büyümüş bir büyüğümüz. Şaşmaz yapıldığında, Bülent abi Şaşmaz'dan dükkan alıp, Şaşmaz canlanmaya başlayınca Şaşmaz'a taşınmıştır. Babası + Kendisi kabaca 75 yıllık bir oto sanayi geçmişleri vardır.  


    İşini beğenmediği adama iş yaptırmaz. İş yapış şeklini beğenmediği adama para vermez, bir daha da ona iş paslamaz. Kimse de ses edemez. Bülent abi sana iş yolluyorsa, sen işini iyi yapıyorsun demektir. Bülent abi'yi kazıklarsan ve Bülent abi bunun farkına varır ise, sana gene iş paslamaz. Ayda sana 10-20 araç yollayan adamdan olursun. O yüzden Bülent ustayı asla kazıklamazsın. Kazıklarsan kendin kaybedersin. Şaşmaz'da işini çok iyi yapan bir frenci var mesela. Önü ana baba günüdür. 2 saatte çıkamazsın bir dandik disk tornası için. Bülent abi girer, "arabam var Ali, acil" der. Diskleri tornalatır. Gelir aracına takar. Seni yolcu eder. Sök, tornalat, tak, toplam 30 dakika. Frencinin alacağı sök tak parasından en fazla 20 lira fazlasını kendi alır. Frenci Bülent abiye kaç para yazdı ise onu sana yazar. Bitti. 20 lira farkla frenci ile muhatap olmadın. Sen Bülent abi ile muhatapsın.


    Sen de müşteri olarak aracı Bülent Abi'ye verirsin. Gerisini o halleder. Özel servisin olayı budur.  Şanzıman için şanzımancıya, kapak için kapakçıya gitmek size daha ucuz gibi gelebilir. Ama aslen güvenilir bir özel servise gitmek çok daha ucuza gelir. Çünkü kazık yemezsiniz ve iş düzgün yapılır. Yapılmazsa Bülent usta size mahçup olur. Bülent usta size mahçup olursa da, kapakçı Bülent ustaya mahçup olur.  Ek olarak araca bir bütün olarak bakılmış olur. Parça parça, birbirinin işini bilmeyen ve birbirinin işinden anlamayan insanlar tarfından bakılmamış olur.


    "Araba emanet etmeyin" diyorsun ya mesela. Bir dandik araba ne ki? 10 yıl sonra jilet bizim gündelik hıyar arabalar. Ben Bülent abiye 63 yaşında, 2 kapı direksiz 57 Chevrolet veriyorum. Gidip on gün sonra alıyorum.  


    Bu "eskilerin" yeni nesli de gümbür gümbür gelmektedir bu arada. Ek olarak "eskiler" dediğim abilerin daha yıllarca gideri vardır. Ancak cinslikleri ile birlikte gelirler. Bülent abi'nin el freni takıntısı vardır. El freni 20 dişte çeken araba ver. Geri aldığında 5 dişte sona geldiğini görürsün.  Hastasıyım.  Yaptığı hizmet muazzam bir hizmet olsa da, bu hizmetin değerini anlamayacaklar da vardır tabii... Her abinin bir takıntısı vardır. Böyle kabul edeceksiniz. Benim durumumda, Bülent abinin takıntısı işime geliyor. Çok seviyorum kısa çeken el frenini.


    --------------------


    Hakan Salınmış. Kendisini hepiniz çok iyi tanırsınız. Kendisini dizi oyuncusu olarak bilirsiniz. Vatanım Sensin, Eşref Paşa. Aslen kendisi gündüzleri oto servisi, akşamları TİYATROCUDUR. Babası büyük sanayide servisken, Hakan Salınmış tiyatroya gönül vermiştir. Babası razı gelmediği için tiyatro okuyamamıştır. Sanayide pişerken bir yandan da Belediye Tiyatrosuna girip çekirdekten yetişmeye başlamıştır. Bu arada kaçak göçek bu işi sürdürdüğü için, birkaç kez yakalanıp babasından dayak yemişliği vardır. Gülerek anlatır.  Neyse, Hakan abi iki işi birden hakkı ile sürdürmeyi başarmış. Eski Jaguar servisidir. Bizim Saab yıllarca ona gitmiştir. İşini çok dikkatli yapan biridir. Pahalı iş yapar. Ama zaten buna göre arabalara bakmayı tercih eder. Bu alanda uzmanlaşmıştır. Kendisine Jaguar, Saab ve bazı baş belası Land Rover'lar gelir.  


    Aracınızın işlevini değiştirecek bir takıntısı yoktur Hakan abi'nin. Şaft ve aks takıntısı vardır. Gelen arabayı bızıklamadan bırakmaz. Mutlaka kontrol eder. Yoksa rahat edemez. Jaguar'dan kalma bir takıntı olsa gerek. Gerçi Freelander'lar da şaft konusunda efsaneydi yani. Baş belası arabalar. Neyse...


    --------------------


    Abbas abi, Argos Mekanik: Subaru özel servisidir. Göz kapalı güvenilebilecek bir kişi daha. İşçilik ücretleri bellidir. Parçalar bellidir. Bir sorunla gittiğinde 3 aşağı 5 yukarı maliyeti söyler. Gözümün önünde Ankara'daki yetkili servis olacak beceriksizlere iş öğretmiş adamdır. İstanbul'da Cadde motor (yetkili servis) ne kadar iyi ise, Ankara'da Bayraktar (yetkili servis) o kadar kötüdür.  Subaru Japonya'nın yayınladığı servis güncellemelerini Bayraktar'dan önce öğrenir. Teyit için Bayraktar'ı arar. Bayraktar "yoo biz yapmıyoruz öyle bir şey" deyince aklı karışır. Emin olamaz. Cadde'yi arar. Teyit alır. Sonra geri Bayraktar'ı arar, anlatır.  Özetle Bayraktar'a iş yapmayı öğreten de bir abidir yani.


    Abbas abinin tespit ettiğim bir takıntısı yoktu. Zaten yaşça da diğerlerinden genç.  Ancak enteresan bir uygulaması vardır. İçeri giren tüm araçların tüm ışıklarını kontrol eder. "Far yak, kapa, sol sinyal, sağ sinyal, dörtlü, frene bas, sis yak" falan çırak direksiyonda, Abbas abi aracın etrafında, her gelen aracı kontrol eder. Normalde yapılması gereken bu işlemi diğer ustalar yapmıyor. "Aracı kullanan sensin, bileceksin" modunda takılıyor ki, bu yaklaşımı da doğru buluyorum.  


    --------------------


    Timur Abi, Roteks Volvo: Volvo özel servisidir. Çok kral adamdır. Ufak tefek üçkağıdı vardır; ancak müşteriye değildir. Dolayısı ile üçkağıdı bizi ilgilendirmez. Yaptığı üçkağıt da müşterinin işine yaramaktadır. Milyarlarca liralık şanzımanı bulur ucuza, tertemiz bir çıkma. Gene de kontrolünü yapar. Takar. Müşteriye de önceden söyler: "tertemiz çıkma var. Kontrol edip takacağız. Sıfır isterseniz şu fiyat" falan diye. Üçkağıdına girmeyeceğim. Ne sizi ilgilendirir. Ne beni ilgilendirir. Kral adamdır ama. O olmasa çok Volvo kullanıcısı acayip kazıklar yerdi. Change ve pertten toplama uzmanıdır. Çemişkezek'de bir Volvo bul. İki-üç yere telefon eder, aracın patlak olduğunu öğrenir. Öyle bir adamdır. İstanbul işletme mezunudur. Uzun yıllar Volvo distribütör tecrübesi mevcuttur. Sıklıkla İsveç'e gider gelir... Kendisi ustalıktan gelen eski nesilin esnaflığından ziyade, yeni nesil "küçük iş adamı" akımındandır. Bu kafa herkese uygun olmayabilir. Normalde bana da terstir. Ama Timur abi öyle bir adam ki yani, "biri düzecekse sen düz, yabancıya gitmesin" dersin. Allahı var hiç düzmüşlüğü de yoktur. İstese neler yapar, ne kazıklar sokardı yani... Eline mahkumsun çünkü. Onun sağladığından daha ucuza ve daha güvenilir parça bulamazsın çünkü.


    ------------------


    LPG'ci olarak Durmuş abi, Kayra otogaz: Subaru Legacy sahibi olup, yetkili Prins'çidir. Tek yetkililiği Prins değildir. Prins de vardır. Legacy'me LPG taktıracağım zaman Abbas abinin yönlendirmesi ile "Durmuş Subaru'cudur. Kendi arabalarına da takar. Onunla konuş." demesi ile kendisi ile tanıştım. Legacy'ye LPG taktı. 195.000km tık demeden, sadece bakımdan bakıma giderek LPG ile kullandım. Araç 225.000km'de pert oldu. Yoksa daha kullanacaktım.  


    ------------------


    Panter oto elektrik. O kadar uzun süredir elektrik işim olmadı ki abinin adını unuttum. Nihat? İsminin içinde N harfi vardı. Unuttum ama. Affetsin beni. Kusura bakmasın. Acayip bir adamdır. Dükkanında vakti ile hayallerimi süsleyen 1980'lerden Japon malı gerçek Hi-Fi hoparlörler ve düzgün bir ampli ve CD Deck'ten klasik müzik dinler.  Onun da vakti ile takıntısı kornayı kontağa bağlaması idi. Kontağı çevirmeden korna çalışmaz.  Opel grubuna çevirir bütün araçları.  Geçmişte bir aracın bu sebepten yanması ile ilgili bir takıntı. Dükkan acayip yoğunmuş son dönemlerde. 57'nin elektrik işi vardı. Büyük bir iş. Direksiyon, gösterge paneli falan sökülecek. Bazı elektrik hatları yeniden çekilecek falan... Bülent abi "Panter baksın; ama çok yoğundur, kışa doğru bakalım Hüseyin'ciğim" buyurdu. Yakında damlarım ben Panter elektriğe...


    ------------------


    İstanbul'da elim uzun değildir; ama Ankara'da herhangi bir arabayı Şaşmaz'a sokar, nesi yapılacaksa dört başı mamur yaptırabilirim. Subaru, Saab, Volvo, MG, Jaguar fark etmez. Yaparım yani. Çok büyütüyorsunuz bu işi. Sanayi hala işini hakkı ile yapan, usta-çırak ilişkisine ve hatta ahilik kültürüne saygılı onlarca, belki yüzlerce dükkanla dolu. Yeter ki kime gideceğinizi bilin.

  • Bu ülkede sadece sanayicilerdekiler fırsatçılık yapmıyor ki, EV SAHİPLERİ, ESNAF, GALERİCİLER, İŞ YERİ SAHİPLERİ, PATRONLAR bizim insanımız fırsatçı. SERBEST PİYASA BU ÜLKEDE TERÖRDEN DAHA TEHLİKELİDİR...

  • Yok mu Kocaeli için periyodik bakım yeri tavsiye edecek birileri..
    Corolla dizel sadece yağ, filtre için servis 1800 tl fiyat istiyor. Güvenilir bir yer varsa bunlara para kaptırmadan yaptırmak isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Avrupa'daki gibi herşeyi kendin garajda yapicaksin. Otomatik şanzıman limp moda girmiş. Ustaya gösterdim 5k-10k arası tutar diyordu gittim başka tanidikta hallettim beraber söküp temizledim bir 6ltyağ ve mangala patladı ;)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yigit_dark

    En nefret ettiğim olayda yaşım 27 ustaların hiç takmama durumu. Sanki çocukmuşuz gibi. 18 yaşından beri araç kullanıyorum ve az çok bilgili olduğumu düşünüyorum çünkü araçlarımın model yılı yeni model olmadığı için hep belli sorunlar çıkardılar. Gidiyorum dükkana sorun şudur ne yapabiliriz gibi yüzüme bakmıyorlar fiyatı 2 katı söylüyorlar hemen çıkıyorum dükkandan. Ama şöyle bir durum olsa yanımda yaş olarak büyük birisi olsa yalakalık yapıyorlar hoşgeldiniz çay için şöyle oturun. Bunu her usta yapmıyor ama oran vericek olursam %90nun da durum böyle.

    Fark etmiyor. Bizim yaşımız var. Aynı muamele.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • internetten yağ alarak değiştirerek kendinizi tamirci zannetmeyin


    ayrıca azcık kendinize dürüst olun


    burda atıp tutuyosunuz dükkana gidince abi çekiyosunuz


    buraları tamircilerin yetkil iservislerin okuduğunu unutuyosunuz

  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt

    Ankara'daki adama verebileceğin en faydalı bilgileri vermişsin.


    Aynı yazıyı İstanbul için yazacak cengavere benden akşam yemeği hediye(Pandemiden sonra :) )

  • mavikıs M kullanıcısına yanıt

    Ben de şimdi bunu düşünüyordum. Sanayideki tamirciler bu gibi yazıları okuyup acaba alınıyorlar mı? Neden imajımız bu kadar kötü toplum nezdinde diye hiç mi düşünmüyorlar?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Navi kullanıcısına yanıt

    para vermeden arabaya binmek diye birşey yok


    kaldı ki bisiklete binin diycektim ama malum bisiklet tamircisi bile bedava iş yapmıyor du dimi ya unutmuşum

  • Bence izlenecek 2 yol var. Ya piyasayı bilen, olaya hakim, feleğin çemberinden geçmiş rolü yapacaksınız, ya da tamamen adamın vicdanına hitap edip gariban rolü oynayacaksınız, size kıyamayacak, bunu da çarpmayalım günahtır diyecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok değişik bir ülkede yaşıyoruz. Yetkili servise gitsen çay vererek nazikçe öpüyorlar. Sanayiye gitsen çok sert öpüyorlar.


    Anlaşıldığı üzere, araban varsa mutlaka öpülüyorsun. Gönül rahatlığıyla gideyim. İşimi yaptırayım dediğin bir yer kalmamış. Her geçen sene daha da köyüte gidiyoruz.


    Allah sonumuzu hayretsin. Ne diyelim...

  • ahahahahah

  • Altin kural malzemeyi sen alacaksin basinda duracaksin pazarligini baştan yapacaksin is bitmeden parayı vermeyeceksin büyük islerde fatura alacak ve saklayacaksin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20nm+20nm+60 derece+60 derece ile sıkılması gereken silindir kapak saplamasini direkt 80nm sıkıp, sorunca da azarlayan usta var.
    Sonuç? Kapak yamulmuş.
    Gitmeyin özel servislere. Lanet olsun bu tip ustalara.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hepsine katılmakla birlikte 10. Maddenin altını çiziyorum. Ücret vermeyen adama da yaptırmayın


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LEONİM

    En önemlisi;

    Sanayi esnafı en son çaredir. Yolumuz sanayiye düşmeden ne var ne yok deneyin!


    Şaka bir yana sanayiye ayağımı atar atmaz kendimi çok aciz hissediyorum 😁

    Her geçerken o aciz anılarım bir bir canlanıyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.