Şimdi Ara

Ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu? (ABS yoksa) (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
158
Cevap
2
Favori
37.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    bu yorum gozume takildi. ne diyorsun ? yok 1-2 metre, yok abs arti el freniymis. abs fren mesafesini kisalltan bir sistrm degildir, aksine teorik olarak uzatit. fren zaten 4 tekerlege uygulanir, el freni ne :)

    su cocuklari temizleyin allah askina.

    Yalniz yanlis bildiginiz nokta abs fren mesafesini kisaltmaz teorik olarak uzatır demissiniz.aksine Abs fren mesafesini kısaltır + kizaklamayı önler. Neden ? En basit sekilde anlatırsak kızaklandıgı anda yerde sürtünen tekerin durma mesafesiyle kızaklanmayanın bir degildir. Yagmurlu hava da buna örnektir. Yagmurda frene basın abs siz araba daha geç durur. Mobilden girdigim icin bu sekilde anlatabildim. Yanlıssam duzeltiniz.

    abs, fren aninda direksiyon kontrolu icin gelistirilmis bir sistemdir. yani mesafeyle bir alakasi yok. dogal fiziki sartlara girdigimizde en belirgin faktor lastiktir.

    bilgi icin wikiye bakabilirsiniz, ben de mobildeyim. link vereyim size madem ;

    tr.m.wikipedia.org/wiki/ABS_fren_sistemi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e_karaca

    Bizim araba 60 km'ye kadar kaymadan zank diye durabiliyor.

    60 km mesafe mi? o mesafede bizimki de kaymadan durur
  • araban eğer broadway ise 80 ile giderken istanbulda bassan ankarada durusun heralde
  • En iyi fren mesafesi için kızaklamadan 1 tık önce basmak gerek pedala ki bu normal bir sürücü için çok zordur, ABS bu optimum frenlemeyi yapmaya çalışır, kayma başladıktan itibaren saniyede defalarca freni biraz bırakır biraz sıkar, öyle tamamen bırakması zaten düşünülemez.

    Bu da en kısa fren mesafesini sağlar, ABS fren mesafesini uzatmaz esas amacı direksiyon kontrolünü yitirmeden en kısa mesafede durdurmaktır

    70'le giderken 2-3 metrede duran Passat sürücüsü arkadaşa da metre kavramını tekrar öğren demek istiyorum
  • 100 le giderken abs lı araclarlarda yapılan lastik test sonuçları vardı dergide
    Kaliteli lastikler 34 metrede
    Çin malları 70 metrede durduruyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur801

    daha 2-3 hafta önce 70 le giderken birden zank diye frene bastım araç 1-2 metrede durdu durmasına ama karşı tarafın arabası pert
    arabada abs vardı tabi.ama abs nin etkisi büyüktür burada olmasa işim zordu, abs +el freni = 2 metre

    abs+el freni=2metre


    bir de kapıyı açıp ayağını sürtsen 1 metreye falan duracakmışsın yaa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    bu yorum gozume takildi. ne diyorsun ? yok 1-2 metre, yok abs arti el freniymis. abs fren mesafesini kisalltan bir sistrm degildir, aksine teorik olarak uzatit. fren zaten 4 tekerlege uygulanir, el freni ne :)

    su cocuklari temizleyin allah askina.


    senin gibi bebeler herşeyi internetten takip ettiği için pratik 0 oluyor onun için sana bişey demiyorum.

    ama zorla küfür isteme, çocukları temizleyinmiş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: onur801

    daha 2-3 hafta önce 70 le giderken birden zank diye frene bastım araç 1-2 metrede durdu durmasına ama karşı tarafın arabası pert
    arabada abs vardı tabi.ama abs nin etkisi büyüktür burada olmasa işim zordu, abs +el freni = 2 metre

    abs+el freni=2metre


    bir de kapıyı açıp ayağını sürtsen 1 metreye falan duracakmışsın yaa


    al işte 1 tane daha

    güzel kardeşim burada sidik yarıştıracağınıza gidin pratik olarak deneyin aynı araçlarla bu kadar mı zor bunu yapmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur801 -- 14 Nisan 2012; 17:20:39 >




  • önce koşarken zınk diye durmayı dene ne demek istendiğini anlarsın;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur801

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: onur801

    daha 2-3 hafta önce 70 le giderken birden zank diye frene bastım araç 1-2 metrede durdu durmasına ama karşı tarafın arabası pert
    arabada abs vardı tabi.ama abs nin etkisi büyüktür burada olmasa işim zordu, abs +el freni = 2 metre

    abs+el freni=2metre


    bir de kapıyı açıp ayağını sürtsen 1 metreye falan duracakmışsın yaa


    al işte 1 tane daha

    güzel kardeşim burada sidik yarıştıracağınıza gidin pratik olarak deneyin aynı araçlarla bu kadar mı zor bunu yapmak.

    sen önce mesafe kavramını öğren fiziği falan geçtim, 1 metre ne kadardır, 2 metre ne kadardır...

    bu dediğini deneyecek kadar da saf değilim kusura bakma, çocukla çocuk olmam

    hele hele abs'li araçta fren yaparken bir de el freni çekmekten bahseden ergenlerle işim olmaz, o sebeple seninle bişey yarıştırdığım yok, klasım değilsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 14 Nisan 2012; 17:39:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: onur801

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: onur801

    daha 2-3 hafta önce 70 le giderken birden zank diye frene bastım araç 1-2 metrede durdu durmasına ama karşı tarafın arabası pert
    arabada abs vardı tabi.ama abs nin etkisi büyüktür burada olmasa işim zordu, abs +el freni = 2 metre

    abs+el freni=2metre


    bir de kapıyı açıp ayağını sürtsen 1 metreye falan duracakmışsın yaa


    al işte 1 tane daha

    güzel kardeşim burada sidik yarıştıracağınıza gidin pratik olarak deneyin aynı araçlarla bu kadar mı zor bunu yapmak.

    sen önce mesafe kavramını öğren fiziği falan geçtim, 1 metre ne kadardır, 2 metre ne kadardır...

    bu dediğini deneyecek kadar da saf değilim kusura bakma, çocukla çocuk olmam

    hele hele abs'li araçta fren yaparken bir de el freni çekmekten bahseden ergenlerle işim olmaz, o sebeple seninle bişey yarıştırdığım yok, klasım değilsin

    sevsinler senin klasını
    napsaydım elfreni yerine çapa mı atsaydım yola çarpmamak için.

    kimin ergen olduğu belli,bunu ben bilerek kasti yapmadım, sen imkansız gözüyle baktığın ve bilmeden salladığın için git dene dedim ben sana. ilk önce algılama kapasiteni geliştir ondan sonra cevap ver.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur801 -- 14 Nisan 2012; 18:13:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ultiMance

    Fizik kuralları denen bişey var ya haberin yok mu? Sen bile koşarken bir anda duramazsın araba nasıl dursun o hızda

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesro09

    araban eğer broadway ise 80 ile giderken istanbulda bassan ankarada durusun heralde





  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Eşik frenleme; 'abs olsun olmasın' fren pedalı baskı limitine yakın, lastiklerin kilitlenme noktasına varmadan önce ki frenleme tekniğidir. İşte tekniğe hakim olmayan sürücüler için ABS de bunu yapar. Her aracın fren pedealı açısı aynı olmadığından deneme yoluyla öğrenilir (şartlara göre değişkenlikte gösterir (lastik, lastik basıncı, ıslaklık, mıcır vb)) ki acemi sürücüler için bu tekrarlar daha fazla olmalıdır. Fren pedalına ani tam yükleme yaptığınızda lastiklerin temas tutunma noktası kaybolur ve kızaklarsınız işte ABS de bunu engellemek için balatalara kilitlenmeyi önleyici bir teknik uygular. Eşik ise işte tam bu lastikleri kilitleyeceğiniz noktanın bir önceki aşamasıdır ve en verimli frenleme şekli budur en kısa mesafeler bu şekilde ortaya çıkar.
    ABS bazı makineler için olmazsa olmaz birşey değildir. Bir çok yarış konfigürasyonunda yol otomobillerinde kullanılan biçimde ABS bulunmaz. Tabi bunun için min 6 pistonlu balata ve seramik, carbon alaşımlı üst düzey disklere ihtiyaç vardır. F1 gibi noktalarda fren baskısını ECU kontrol eder. Pilotun ani tam baskısında bile kontrolü ele alır amiyane tabirle. Fedal baskı limitinde 1 kademelik bir boşluk mevcuttur. Burayı kullanırsanız kilitlenir yoksa eşik frenleme yapmışsınız demektir. Pilotlar lastikleri pek tabi kilitleyebilir fakat bu tutunma kaybına neden olan etkilerin birleşmesi sonucu olabilir. F1 de sıkca görüleceği gibi otomobillerde de ABS dahi tek lastiği kilitleyebilirsiniz. Viraj iç noktasında ki lastik kilitlenebilir böylece seri sürtünmeden lastikte yanık, düzleşme oluşur. Bunu daha sonra flap flap flap "hızlı hızlı okuyun :)" şeklinde çıkan seslerden anlayabilirsiniz. Örnek olarak slick lastikler kilitlenme öncesi en verimli yavaşlamayı sağlamasıyla birlikte, kilitlenmeyle beraber en çok bozulmaya uğrayan çalışma ısıları sebebiyle lastik çeşitidir.


    İntikal mesafesi meselesine dair teknikte frenleme de sol ayak kullanımı şeklindedir yine aynı şekilde ivme gecikme mesafesi :P ne karşı teknik de debriyajlı araçlarda sağ ayak ile fren sabit gaz pompalama, 2 pedallı araçlarda sol ayak frendeyken, sağ ile 2 birim miktar gaz basıncı uygulama şeklindedir.


    Ayrıca en verimli frenleme en iyi debriyaj yani motor freni kullanımı iledir.

    +1




  • Yol çok yapışkan ve kaymıyorsa frenlerde sağlamsa zank diye durar ama sen gidersin camdan :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qdry

    Yol çok yapışkan ve kaymıyorsa frenlerde sağlamsa zank diye durar ama sen gidersin camdan :D

    +1
    Fren mesafesini düştüğün yerden hesaplarlar artık :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elbetbirgun -- 14 Nisan 2012; 21:44:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre1270393

    Abs arabanın fren mesafesini etkilemez.Abs'siz araçta frene bastığınız anda araba kontrolsüz bir şekilde kayar.Abs'nin görevide işte burada.Abs'li araba kontrollü bir şekilde durmayı sağlar.Yani sağa sola sapmaz aracınız.

    ABS fren mesafesini kısaltır. Lastik tutunamadığı için fren mesafesi ABSsiz araçta artar. Yukarıdaki mesajımda 3 tane video var izlemenizi tavsiye ederim(Sonuncusunu o mesajda dediğim yerden izlemeniz yeterli).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: emre1270393

    Abs arabanın fren mesafesini etkilemez.Abs'siz araçta frene bastığınız anda araba kontrolsüz bir şekilde kayar.Abs'nin görevide işte burada.Abs'li araba kontrollü bir şekilde durmayı sağlar.Yani sağa sola sapmaz aracınız.

    ABS fren mesafesini kısaltır. Lastik tutunamadığı için fren mesafesi ABSsiz araçta artar. Yukarıdaki mesajımda 3 tane video var izlemenizi tavsiye ederim(Sonuncusunu o mesajda dediğim yerden izlemeniz yeterli).

    Teşekkürler paylaşımın için gerçekten çok yararlı.Ancak video yu izlediğimde bazı araçlar aynı araçla karşılaştırılmamış.Mesela bir araba 4 kapılı olan polo galiba 2 kapılı olan da yaristi.




  • Lastiklerin durumu
    Lastiklerdeki hava basıncı
    Yolun eğimi
    Araçtaki toplam yük
    Zemin tipi / kuruluk / nemlilik
    Fren disklerinin sıcaklığı ve cinsi
    Süspansiyonların durumu / cinsi
    Asfaltın cinsine göre

    ABS'li olsun ya da olmasın fren mesafesi ve etkisi birçok değişkenlik gösterir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: emre1270393

    Abs arabanın fren mesafesini etkilemez.Abs'siz araçta frene bastığınız anda araba kontrolsüz bir şekilde kayar.Abs'nin görevide işte burada.Abs'li araba kontrollü bir şekilde durmayı sağlar.Yani sağa sola sapmaz aracınız.

    ABS fren mesafesini kısaltır. Lastik tutunamadığı için fren mesafesi ABSsiz araçta artar. Yukarıdaki mesajımda 3 tane video var izlemenizi tavsiye ederim(Sonuncusunu o mesajda dediğim yerden izlemeniz yeterli).

    +1 fren mesafesi kesinlikle kısalır. Sert frende tekerlere de zarar vermez. Her türlü iyidir abs ;)
  • ABS ile fren mesafesi kısalmaz diye emin sekin atıp tutan tipler vardı videoları gördüğüm iyi oldu

    Ekleme:Sözüm meclisten içeri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Klise Adam -- 14 Nisan 2012; 22:45:30 >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.