Şimdi Ara

Ortlama 60-80 km/s hızdayken ani fren yaptığımızda araç zank diye durur mu? (ABS yoksa) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
2
Favori
37.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Hızlı süratlerde Tekerlekler kitlenince arka lastiklerin daha fazla düz taban olma ihtimali var, sonradan araç zıplar mecburen lastikler değişmesi lazım.

    O hızda ani fren yaptığımız zaman mutlaka lastikleri değiştirmeli miyiz yani?

    o olayin tirlarda gerceklestigine sahit oldum ama bir otomobilde olabilecegine pek ihtimal vermiyorum dogrusu aracin agir olmasi hizin yuksek olmasi ve frenden ayagini cekmeden uzun sure kizaklaman lazim ki olabilsin. Hic de kaliteli olmayan lastiklerle defalarca ani fren yapmisligim var basima hic oyle birsey gelmedi..






  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 14 Nisan 2012; 1:15:06 >
  • Newton'ın kemikleri sızladı.
  • Ya iyiki acemiyz, bazıları bu yandan vurmak zorunda mı arkadaş...
  • albea ile 120 km ile köküne kadar basmıştım firene. ön iki lastik kar arka lastikler yazlık idi. frene bastım 1 saniye geçmedi araç dötü başı dağıtmaya başladı.

    ön çekeri seviyorum gaza yüklenince direk toparladı arka kısmı.

    aynı olayı düz yolda 4 yazlık ilaedenedim biraz kızakladıktan sonra durdu. yalnız ilk frenlemede debriaj + fren yapmıştım.

    direksiyonu iyi olmayanlar yüksek hızlarda abi frenleme yapmasınlar allah korusun kötü şeyler olabilir
  • he kardeş zınk diye bastığın yerde durursun :)

    akıl, mantık nerde yahu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    he kardeş zınk diye bastığın yerde durursun :)

    akıl, mantık nerde yahu...


    adam haklı
  • Imkansız birsey zank diye durması. Ciyak ciyak öter.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Uçak gemisine inersen durursun.

    Allah aşkına zank diye durmak da nedir fizikten bu kadar mı bi habersiniz.

    ben yazdım yorumumu sonra benden once yazan olmus mu dedım aynı seyı yazmısız.

    tebrık edıyorum :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    60-80km/h arası hızda ani frende minumum 20-25 metre tekerlekler kızakladıktan sonra durursunuz.

    En kral aracın fren mesafesi ki test vardı porsche 911 gt3 32 metrede duruyordu düşünün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    Ya iyiki acemiyz, bazıları bu yandan vurmak zorunda mı arkadaş...

    Neyin acemisisin kardeşim ?
    Hadi otomobillere yenisin, yol, fren fizik etkilerini düşünemedin.

    Şu kadarcık da mı mantık yürütemez insan. Kibrit kutusuna 4 teker tak durdur bakalım 80 km/h den nasıl durduracaksın eli ayağı düzgün her lise talebesi cevap verir yahu buna.
    Otomobil yere çivi mi çakıyor nasıl durur yahu ?
    Hadi çaktın diyelim neyle bağlayacaksın kendini koltuğa

    Bak ben bile ne güzel mıçtım yani




  • Zank diye durmaz tabi ki, ama durma sekli olarak abs li araclar ile abs siz arac arasinda cok fark var. Mesela sahil yolunda sari isigi gordugum an ve gectigimde kirmizi yanip plakaya ceza yazacaksa aynaya bakiyorum arkada kimse yoksa abs li aracta frenin dibine kadar basiyorum takur tukur ediyor ama duruyor. Ama bunu abs siz aracta yapmaya korkuyorum, hem acaip lastik sesi cikariyor millet ayiplarcasina bakiyor, ayrica abs li arac gibi dumduz Durmuyor kayiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Uçak gemisine inersen durursun.

    Allah aşkına zank diye durmak da nedir fizikten bu kadar mı bi habersiniz.

    ben yazdım yorumumu sonra benden once yazan olmus mu dedım aynı seyı yazmısız.

    tebrık edıyorum :D

    Neyi tebrik ediyorsun sen de yahu
    Çok doğal bir şey değil mi bu. İnsan yemek yiyebilene çok başarılı yemek yiyorsun abi dermi




  • bu arada goruyorum kı kımse

    eşik frenlemeyi

    bilmiyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Uçak gemisine inersen durursun.

    Allah aşkına zank diye durmak da nedir fizikten bu kadar mı bi habersiniz.

    ben yazdım yorumumu sonra benden once yazan olmus mu dedım aynı seyı yazmısız.

    tebrık edıyorum :D

    Neyi tebrik ediyorsun sen de yahu
    Çok doğal bir şey değil mi bu. İnsan yemek yiyebilene çok başarılı yemek yiyorsun abi dermi

    cıkkk benden hızlı olmanı tebrık ettım :P :))))

    demın eşik frenleme yazdım ama acıklamaya usendım.

    sen usenmezsen el atsana ona :)


    bılgılensın ınsanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dalga geçmeyip, düzgünce cevap veren arkadaşlara teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka
    Orijinalden alıntı: Phantoka

    cıkkk benden hızlı olmanı tebrık ettım :P :))))

    demın eşik frenleme yazdım ama acıklamaya usendım.

    sen usenmezsen el atsana ona :)


    bılgılensın ınsanlar.


    Bir ara intikal mesafesinede değinirsek konu daha da faydalı olmuş olacak.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laax

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    60-80km/h arası hızda ani frende minumum 20-25 metre tekerlekler kızakladıktan sonra durursunuz.

    En kral aracın fren mesafesi ki test vardı porsche 911 gt3 32 metrede duruyordu düşünün

    O GT3 için 100-0 fren mesafesi olduğu için 60-80 arası hızlarda 20 metreli değerler çıkacaktır.

    Mesela Aston Martin V8 Vantage S Coupe 80-0 frenlemesini 24 metre civarında tamamlamış.
    http://www.otomobil.com.tr/video-test-video-2011-aston-martin-v8-vantage-s-coupe-test-0-100-kms-100-0-kms/
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • İlkokulda, havuz problemleri başımın belasıydı. O havuzların lang diye boşalmasını veya dolmasını, ne kadar çok isterdim... Ama olmazdı işte.
  • Eşik frenleme; 'abs olsun olmasın' fren pedalı baskı limitine yakın, lastiklerin kilitlenme noktasına varmadan önce ki frenleme tekniğidir. İşte tekniğe hakim olmayan sürücüler için ABS de bunu yapar. Her aracın fren pedealı açısı aynı olmadığından deneme yoluyla öğrenilir (şartlara göre değişkenlikte gösterir (lastik, lastik basıncı, ıslaklık, mıcır vb)) ki acemi sürücüler için bu tekrarlar daha fazla olmalıdır. Fren pedalına ani tam yükleme yaptığınızda lastiklerin temas tutunma noktası kaybolur ve kızaklarsınız işte ABS de bunu engellemek için balatalara kilitlenmeyi önleyici bir teknik uygular. Eşik ise işte tam bu lastikleri kilitleyeceğiniz noktanın bir önceki aşamasıdır ve en verimli frenleme şekli budur en kısa mesafeler bu şekilde ortaya çıkar.
    ABS bazı makineler için olmazsa olmaz birşey değildir. Bir çok yarış konfigürasyonunda yol otomobillerinde kullanılan biçimde ABS bulunmaz. Tabi bunun için min 6 pistonlu balata ve seramik, carbon alaşımlı üst düzey disklere ihtiyaç vardır. F1 gibi noktalarda fren baskısını ECU kontrol eder. Pilotun ani tam baskısında bile kontrolü ele alır amiyane tabirle. Fedal baskı limitinde 1 kademelik bir boşluk mevcuttur. Burayı kullanırsanız kilitlenir yoksa eşik frenleme yapmışsınız demektir. Pilotlar lastikleri pek tabi kilitleyebilir fakat bu tutunma kaybına neden olan etkilerin birleşmesi sonucu olabilir. F1 de sıkca görüleceği gibi otomobillerde de ABS dahi tek lastiği kilitleyebilirsiniz. Viraj iç noktasında ki lastik kilitlenebilir böylece seri sürtünmeden lastikte yanık, düzleşme oluşur. Bunu daha sonra flap flap flap "hızlı hızlı okuyun :)" şeklinde çıkan seslerden anlayabilirsiniz. Örnek olarak slick lastikler kilitlenme öncesi en verimli yavaşlamayı sağlamasıyla birlikte, kilitlenmeyle beraber en çok bozulmaya uğrayan çalışma ısıları sebebiyle lastik çeşitidir.


    İntikal mesafesi meselesine dair teknikte frenleme de sol ayak kullanımı şeklindedir yine aynı şekilde ivme gecikme mesafesi :P ne karşı teknik de debriyajlı araçlarda sağ ayak ile fren sabit gaz pompalama, 2 pedallı araçlarda sol ayak frendeyken, sağ ile 2 birim miktar gaz basıncı uygulama şeklindedir.


    Ayrıca en verimli frenleme en iyi debriyaj yani motor freni kullanımı iledir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 14 Nisan 2012; 2:20:25 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.