Şimdi Ara

Ortaokul ve Lise müfredatlarına kodlama dersleri ekleniyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
0
Favori
1.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yazılımı Arduino gibi platformlar üzerinden anlatmak lazım. çocuklar ıslık çalınca yanan ışık yakmak gibi gözle görülür ve eğlenceli konular ile bu iş sevdirilmeli. algoritma gibi konulardan başlanırsa çocuklar yazılımdan soğur. yazılımcı olacağı varsa da da vaz geçerler. burada öğretmenlere düşen görev öğretmek değil yol göstermek heveslendirmek olmalı. heveslenen çocuk zaten kısa sürede öğretmeni alt edecek seviyeye gelir.

  • Slifer45 kullanıcısına yanıt
    Bilgisayarların okullarda olduğu senelerde okudum, şimdi de üniversitede bilgisayar mühendisliği okuyorum. Ailemden dolayı çevremde çok fazla öğretmen tanıdığım var ve o bilgisayar öğretmenleri olarak çalışan kişilerin arasında işini bilerek ve hakkıyla yapan çok az. Yarım dönemliğine bir öğretmen gelmişti ve bize bayağı excel öğretmişti. Yanlış anlamayın, hepsi kötü demiyorum ama %80'i kötü ise genelleme yapılabilir. Ücretli öğretmenlerden bahsediyorum. Okullardaki bilgisayar öğretmenlerinin çoğu basit sorunları bile çözemiyor. Arada tek tük iyi yetişmiş olanlar çıkıyor sizin gibi. Geçen sene notlar girilsin diye bir excel dosyası vermişler. Bütün formülleri düzeltmek zorunda kaldım. Bir tanesi bile doğru değildi. 100 öğretmenden 20 tanesi iyi, 50 tanesi ortanın altı 30 tanesi vasat derecede. Öğretmen sorunu bu yüzden var diyorum. Okullardaki bilgisayarlarda en son P4 işlemci vardı, boş XP'de bile ağır çalışıyordu, 512MB ramin 400MB'ı dolu oluyordu açıldığında. Bu bilgisayarla bir şey yapılmaz. En azından i3 falan olması lazım ki iş yapabilsin. Bu da maliyet demek. Olacağına değil ya bu ders de...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Firaristt

    Bilgisayarların okullarda olduğu senelerde okudum, şimdi de üniversitede bilgisayar mühendisliği okuyorum. Ailemden dolayı çevremde çok fazla öğretmen tanıdığım var ve o bilgisayar öğretmenleri olarak çalışan kişilerin arasında işini bilerek ve hakkıyla yapan çok az. Yarım dönemliğine bir öğretmen gelmişti ve bize bayağı excel öğretmişti. Yanlış anlamayın, hepsi kötü demiyorum ama %80'i kötü ise genelleme yapılabilir. Ücretli öğretmenlerden bahsediyorum. Okullardaki bilgisayar öğretmenlerinin çoğu basit sorunları bile çözemiyor. Arada tek tük iyi yetişmiş olanlar çıkıyor sizin gibi. Geçen sene notlar girilsin diye bir excel dosyası vermişler. Bütün formülleri düzeltmek zorunda kaldım. Bir tanesi bile doğru değildi. 100 öğretmenden 20 tanesi iyi, 50 tanesi ortanın altı 30 tanesi vasat derecede. Öğretmen sorunu bu yüzden var diyorum. Okullardaki bilgisayarlarda en son P4 işlemci vardı, boş XP'de bile ağır çalışıyordu, 512MB ramin 400MB'ı dolu oluyordu açıldığında. Bu bilgisayarla bir şey yapılmaz. En azından i3 falan olması lazım ki iş yapabilsin. Bu da maliyet demek. Olacağına değil ya bu ders de...

    lise yi bilmem ancak ilk okullarda bence bu bilgisayarlar yeterli. Çünkü zaten ilk okullarda ileri derecede programlama yapıp zorlayamayacak. Ufacık çocuktan kod yazmasını bekleyemeyiz. O seviyedeki çocuğa algoritma mantığını vermek gelecek için çok ama çok önemli. Code.org ta mantığını öğrenecek. yada microsoftun kodu game lab'ı ile öğretecek. Ha şöyle de bir şey var. İstanbulda devlet okullarında %80 inde kötü bilgisayarı geçin bilgisayar yok. 3. sınıfta okul stajı için kendimiz okul bulmamızı istediler. Bizim kampüsün çevresinde 10 okuldan 1 tanesinde bilgisayar laboratuvarı vardı. Durum cidden acınası ama. Bilgisayar laboratuvarı olan okullar için sevindirici bir haber. Şimdi olaya işini bilen ve bilmeyen öğretmen olarak bakarsak. Ben öğretmenlik derslerini aldıktan sonra okulumdaki çoğu öğretmen öğretmenlik nedir bilmediğini farkettim. Yani sadece bilgisayar açısından değil sınıftaki matematik fizik kimya vs. öğretmenleride işini iyi yapamıyor. Olayın geneline bakacak olursak eğitim sistemimiz sistemsiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Firaristt

    Bilgisayarların okullarda olduğu senelerde okudum, şimdi de üniversitede bilgisayar mühendisliği okuyorum. Ailemden dolayı çevremde çok fazla öğretmen tanıdığım var ve o bilgisayar öğretmenleri olarak çalışan kişilerin arasında işini bilerek ve hakkıyla yapan çok az. Yarım dönemliğine bir öğretmen gelmişti ve bize bayağı excel öğretmişti. Yanlış anlamayın, hepsi kötü demiyorum ama %80i kötü ise genelleme yapılabilir. Ücretli öğretmenlerden bahsediyorum. Okullardaki bilgisayar öğretmenlerinin çoğu basit sorunları bile çözemiyor. Arada tek tük iyi yetişmiş olanlar çıkıyor sizin gibi. Geçen sene notlar girilsin diye bir excel dosyası vermişler. Bütün formülleri düzeltmek zorunda kaldım. Bir tanesi bile doğru değildi. 100 öğretmenden 20 tanesi iyi, 50 tanesi ortanın altı 30 tanesi vasat derecede. Öğretmen sorunu bu yüzden var diyorum. Okullardaki bilgisayarlarda en son P4 işlemci vardı, boş XPde bile ağır çalışıyordu, 512MB ramin 400MBı dolu oluyordu açıldığında. Bu bilgisayarla bir şey yapılmaz. En azından i3 falan olması lazım ki iş yapabilsin. Bu da maliyet demek. Olacağına değil ya bu ders de...


    Bilgisayar Mühendisliğinde okuyan birinin excel den bahsetmesi çok komik geldi bana.





  • Astronomi gibi derslerde şuan seçmeli olarak var ama ygs lys için o dersler yerine fizik kimya işleniyor yani yine kodlama dersi için aynı olay yaşanabilir zorunlu yapılıp denetlenmesi lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Slifer45 kullanıcısına yanıt
    Hocam bahsettiğim bilgisayarlar 13-14 yaşında, çocuklardan büyük, bırakın program çalıştırmayı işletim sistemi ve halihazırda yüklü programları çalıştırmakta zorlanıyor. Pratik için uygun değiller onu demek istiyorum. Teorik ders işlenebilir, dediğiniz gibi en mantıklı şey mantığı öğretmek olur. Merakı olan öğrenci de o yönde eğilim gösterip kendini geliştirir zaten. Siyaset girmemesi gereken yerlere fazlasıyla girdi, biraz da ondan oluyor bu kalitesizlik. Veliler deliriyor, öğretmenler deliriyor, öğrenciler deliriyor bu sistemde. Ben 3 sene SBS olan dönemde okudum. Bir daha olsa çekilmez yani. Küçük şehirlerde çok sıkıntı olmuyor belki ama İstanbul gibi yoğun yerlerde okul yetmiyor. Rekabet artıyor, sonuç olarak insanlar geriliyor. Bu durumu fırsat olarak görenler öğretmenler ve eğitimciler de dershane, özel ders için öğrencilerin bu kaygılarını bir güzel sömürüyor. Evet, okullarda haftada 120dk'lık derste ne o müfredat biter ne de bitirilse de öğrencinin kafasında oturmuş olur. Ne öğretmenler tanıdım liseden mezun olana kadar bir bilseniz... Lisede İngilizce kursuna gitmediğim için sınav ortalamalarım 90 küsürken sözlüme 70 gibi bir not vermişti ingilizceci, ve karneme 5'lik not sisteminde 5 yerine 4 gelmişti, geometrici 11.sınıfta kendisinin kulu kölesi olmadığımız için, özel ders almadığımız için erkeklerin canını okumuştu. Şikayet ettik, hiç bir şey çıkmadı, arkası sağlammış meğer. Kontrol yok ki. Sesiniz kısılana kadar ders anlatsanız da yatsanız da bir şey değişmiyor. Tamamen vicdana kalmış bir durum.




  • neden kodlama diyince herkes illa karmaşık şeylere giriliyor ki.web yazılım dillerini öğretseler bile yeter ya.htlm5,css,js,php temellerini bilseler yeter.

  • İlkokul çocuğu için excel formülünü kulanabilmek bile bir başarıdır ve basit bir fonksiyon mantığını bilmeyi gerektiriyor. ayrıca excel kayıt tutmak vs. için biçilmiş kaftan bir araç. Tabi bireyin excel gerektirecek bir ihtiyacı olunca önemini anlıyor, yoksa excel ne alaka la demeniz normal. Güncel excel oldukça yetenekli ve işlevsel. Benim şu anda kullandığım şeyler excel'de çok basit olsa da işimi çok kolaylaştırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: assasin34

    neden kodlama diyince herkes illa karmaşık şeylere giriliyor ki.web yazılım dillerini öğretseler bile yeter ya.htlm5,css,js,php temellerini bilseler yeter.


    js bilse yeter mi. arkadaşım js bilse zaten kodlamayı öğrenmiş demektir.

  • İnşAllah test çözme saatine dönüşmez bu dersler

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Firaristt

    Bilgisayarların okullarda olduğu senelerde okudum, şimdi de üniversitede bilgisayar mühendisliği okuyorum. Ailemden dolayı çevremde çok fazla öğretmen tanıdığım var ve o bilgisayar öğretmenleri olarak çalışan kişilerin arasında işini bilerek ve hakkıyla yapan çok az. Yarım dönemliğine bir öğretmen gelmişti ve bize bayağı excel öğretmişti. Yanlış anlamayın, hepsi kötü demiyorum ama %80i kötü ise genelleme yapılabilir. Ücretli öğretmenlerden bahsediyorum. Okullardaki bilgisayar öğretmenlerinin çoğu basit sorunları bile çözemiyor. Arada tek tük iyi yetişmiş olanlar çıkıyor sizin gibi. Geçen sene notlar girilsin diye bir excel dosyası vermişler. Bütün formülleri düzeltmek zorunda kaldım. Bir tanesi bile doğru değildi. 100 öğretmenden 20 tanesi iyi, 50 tanesi ortanın altı 30 tanesi vasat derecede. Öğretmen sorunu bu yüzden var diyorum. Okullardaki bilgisayarlarda en son P4 işlemci vardı, boş XPde bile ağır çalışıyordu, 512MB ramin 400MBı dolu oluyordu açıldığında. Bu bilgisayarla bir şey yapılmaz. En azından i3 falan olması lazım ki iş yapabilsin. Bu da maliyet demek. Olacağına değil ya bu ders de...


    Yazılım öğrenmek için i3 e gerek yok. 5 dolarlık "raspberry pi zero" bile bu iş için yeterli. yada 35 dolar "raspberry pi 2" de kullanılabilir. buradaki asıl sorun. dediğiniz gibi öğretmen sorunu.





  • bu memlekette uygulandığını görmeden emin olmam ama iyi adım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir yönlendirme olur ama burada en önemli unsurlar unutulursa, bu işin hiç bir anlamı kalmaz. Problem çözme, çözüm planlama ve tasarlama; bu unsurlar, bilgisayar uygulamaları için en önemli unsurlar ve bu genç yaştaki arkadaşlarımıza, belki tasarlama sonradan olabilir ama problem çözme ve çözüm planlama (yani bizim dilimizle algoritma) çok iyi öğretilmelidir. Tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim ki, şu an da üniversite düzeyinde bile çözüm planlamayı geçtim, problem çözmede büyük sıkıntılar mevcut. Öğrenci hazır verilmiş olası cevaplardan çözüme gitmeye çok alışmış. Tamam, elbet seçme işlemi için test (öğrenci sayısı nedeniyle zorunlu bir seçenek ama) alışkanlığı çoğu genci çok köreltmektedir. Belki test sistemine çözüm üretilemiyor olabilir ama öğretim sistemine kesinlikle çözüm üretilmelidir. Bakın, yerli yazılımlarda, şu an en çok talep edilen kategoriler dışında hiç bir uygulama yer almamaktadır. Bu kategoriler dışında, yazılım konusunda hala yabancı yazılımlara mahkumuz. Örnek mi, matematik mezunu ne yapar diye soruyoruz bir birimize değil mi? Yerli yazılımda da bir yerlere gelmeye çalışıyoruz, haksız mıyım? E peki, neden bir matematikçi ve bir bilgisayarcı bir araya gelip, en azından bir yerli MATLAB uygulaması üzerinde çalışmıyor. Tamam, bu o kadar kolay iş değil ama denemeye bile kalkan olmayınca da, elaleme kızıyoruz. Böyle konularda denemeden bir yerlere varılmaz.





  • Mebden onaylı programcılık sertifikam var versinler kadroyu 76 puanla atasınlar beni şuanki işimi hemen bırakayım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slifer45

    quote:

    Orijinalden alıntı: DarkHellKnightX

    BÖTE (Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi) mezunu birisi olarak yanlış yerden başlandığını düşünüyorum. Programlama eğitiminin önce BÖTE bölümü öğrencilerine verilmesi lazım. Sonra da bu bölümden mezunların programlama alanında bir sınava tabi tutulmaları gerekiyor.
    Ancak üniversitelerde bu eğitimi verebilecek öğretim elemanı sayısı da az olduğundan burada yapılacak en mantıklı hareket kaliteli bir alan sınavı hazırlamak olur. Öğretme işini KPSS kursları halleder.

    hocam selam. Bende böte mezunuyum. Biz okulda C, C#, java, asp.net mvc, hatta actionscript 3.0 eğitimi aldık. Siz yazılım eğitimi almadınız mı?

    Önce böte öğrencilerine verilsin demişsiniz ama biz zaten yazılım eğitimi alıyoruz.

    Evet aldık ama ben yeterli görmedim bahsettiğim kaliteli ve içeriği standartlaştırılmış bir eğitim. Programlama adında bir ders var fakat içeriği belirsiz. Bize ilk haftalarda Assembly ile başlayıp sonra Basic.NET e atlandı yönümüzü şaşırdık. Bizden önceki sene C#.NET verilmiş. Başka bir üniversiteden aramıza katılan arkadaşımız ise Delphi eğitimi almış. Sonraki sene programlamadan(Basic) kalanlar C++ ı görünce sıfırdan başlamak zorunda kaldılar. Bence bu işte bi' düzensizlik var. Web konusunda html verilmeden doğrudan php verildi benim gibi meslek lisesi çıkışlı olmayanlar çalışmaya nereden başlayacağını şaşırdı.
    Ek olarak kpss sonucunda ben de dahil bilgisayar ve kodlama konusunda kendini geliştirenler elendi. Nasıl olsa sınavda bilgisayar sormayacaklar deyip genel kültür alanında kendini geliştirenler ise atandı. Mevcut sınav sistemi şimdiye kadar özellikle bilgisayar alanında daha az bilgiye sahip olanları seçti. Ben bu işin müfredat ile çözülebileceğine inanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulan Musk -- 18 Ocak 2016; 16:17:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcebi001

    Mebden onaylı programcılık sertifikam var versinler kadroyu 76 puanla atasınlar beni şuanki işimi hemen bırakayım..


    Bu iş sertifika ile olacak olsa idi zaten iş aramaz idin. zaten iyi bir işin olurdu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: FatihAsl

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcebi001

    Mebden onaylı programcılık sertifikam var versinler kadroyu 76 puanla atasınlar beni şuanki işimi hemen bırakayım..


    Bu iş sertifika ile olacak olsa idi zaten iş aramaz idin. zaten iyi bir işin olurdu.

    Ben 10 yıldır çalışıyorum zaten, ha beni kadroyla kandırırlar konu o delikanlı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcebi001

    quote:

    Orijinalden alıntı: FatihAsl
    quote:

    Orijinalden alıntı: mcebi001 Mebden onaylı programcılık sertifikam var versinler kadroyu 76 puanla atasınlar beni şuanki işimi hemen bırakayım..
    Bu iş sertifika ile olacak olsa idi zaten iş aramaz idin. zaten iyi bir işin olurdu.
    Ben 10 yıldır çalışıyorum zaten, ha beni kadroyla kandırırlar konu o delikanlı..


    delikanlı... sözü çok hoşuma gitti. yolun yarısını geçtikten sonra bunu duymak içime su serpti.





  • Harika bir bilgisayar sınıfının 4-5 yıl içerisinde alt üst edilip ( bilgisayarlar külüstüre döndü ) sonra da normal bir sınıfa dönüştürüldüğünü (mecburiyetten.Çünkü sınıf ihtiyacı var ama fiziksel bir sınıf yok.) kendi gözleri ile gören bir sınıf öğretmeni olarak sadece gülüyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: FatihAsl

    quote:

    Orijinalden alıntı: mcebi001

    quote:

    Orijinalden alıntı: FatihAsl
    quote:

    Orijinalden alıntı: mcebi001 Mebden onaylı programcılık sertifikam var versinler kadroyu 76 puanla atasınlar beni şuanki işimi hemen bırakayım..
    Bu iş sertifika ile olacak olsa idi zaten iş aramaz idin. zaten iyi bir işin olurdu.
    Ben 10 yıldır çalışıyorum zaten, ha beni kadroyla kandırırlar konu o delikanlı..


    delikanlı... sözü çok hoşuma gitti. yolun yarısını geçtikten sonra bunu duymak içime su serpti.

    Ben espiriyi anlamadan direk atladığın için standart liseli muamelesi yaptım büyümüş olman kötü...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.