|
Bildirim
Öğrenmenin bireyselleşmesi ve üstbilişsel (metabilişsel) yaklaşımlar sayesinde, aslında yapay zekâ (YZ) hayatımıza girmeden önce de geleneksel anlamda “öğretmenlik” kavramı önemini yitirmeye başlamıştı. Çağdaş eğitim anlayışında "öğretme" yerine "öğrenme" odaklı bir yaklaşım benimsenmiştir. Bu değişim, günümüzde okullarda da uygulamalı olarak kendini göstermektedir. Artık öğretmenler, bilgi aktaran kişiler olmaktan ziyade, rehberlik eden, sınıf yönetimiyle ilgilenen, hatalı dönütleri düzenleyen uzmanlar haline gelmiştir.
Bu noktada şöyle bir soru gündeme geliyor: "Okula ya da öğretmene ne gerek var?" Bu sorunun cevabını ve sınavını biz pandemi döneminde verdik. Okullar, yalnızca bilgi edinilen yerler değildir. İnsan, sosyal ve duyuşsal bir varlıktır; toplumsal ilişkiler kurmaya, birlikte öğrenmeye ihtiyaç duyar. İnsan bu özelliklere sahip olmasaydı, okula ya da öğretmene ihtiyaç olup olmadığını sorgulamak anlamlı olabilirdi. Son olarak, tüm bu anlattıklarımızın yanında şunu da kabul etmeliyiz: Yapay zekâ, insanlık için tarım devrimi kadar olmasa da yazının icadı kadar önemli bir dönüşüm yaratmıştır. Bu nedenle, bu dönüşüme hızla uyum sağlamamız gerekmektedir. |
Sonunda insanların yapay zeka tükaka demek yerine herkese örnek gösterilebilecek bir özellik gelmiş openai gittikçe yapay zekalarını Apple ı olma yolunda ilerliyor
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aschil -- 30 Temmuz 2025; 19:48:51 > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |