Şimdi Ara

Opelin Hazin Hikayesi (Trajedi İçerir)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
2
Favori
4.929
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opelin genel gidişatı ve gelecekte ve bence yavaş yavaş başlamış olan kalite düşüşünün esas nedenlerinin çok güzel özetlemiş general motorun opele neler yaptığını anlata n güzel bir yazı konu şu blogdan alınmıştır:



     Opelin Hazin Hikayesi (Trajedi İçerir)


    General Motors Opel'i öldürdü - Küçük ve kompakt Opel'ler PSA platformu kullanacak

    Aslında bu yazının başlığı daha farklı olacaktı, General Motors'un başına "Gerizekalı" sıfatını eklemiştim. Sonradan bu kadar sert bir başlığın iyi olmayacağını düşündüm ve vazgeçtim. Yanlış anlaşılma olmasın, fikrimden vazgeçmiş değilim, hala General Motors yöneticilerinin gerizekalı olduklarını düşünüyorum. Nasıl bu o mevkiye geldiklerini de fena halde merak ediyorum. Neyse, ben önce haberi vereyim, sonra GM yöneticilerine saydırmaya devam ederim. Haber şöyle: General Motors ile PSA grubu arasında yapılan ortak parça ve teknoloji kullanımı anlaşmasının ardından gelen ilk somut açıklamaya göre Opel'in küçük ve kompakt sınıf (B ve C sınıfları) araçlarında PSA grubunun platformları kullanılacak. Aslında kulağa çok masum geliyor değil mi? Ortak platform kullanılacak, böylece maliyetler düşecek, daha kaliteli arabaları daha ucuza alacağız... Öyle değil işte, çünkü bu karar Opel'i öldüren karar.

    Opel şu anda General Motors'un en fazla zarar eden markası. Mali tablolarda böyle görünüyor yani. General Motors'un gerizekalı yöneticileri de Opel'i tasarrufa yönlendirip bu zararı azaltmanın yollarını arıyorlar. İşte yukarıda bahsettiğim karar da bu tasarruf kararlarından biri. İşin aslı öyle değil ama, çünkü mali tablolar her zaman gerçeği göstermez. Opel General Motors'un malı olduğu için Opel'in geliştirdiği tüm teknolojiler de General Motors'un oluyor. Masrafı Opel yapıyor, teknolojiyi geliştiriyor, arabaları tasarlıyor, General Motors da bu arabaları farklı markalarla farklı pazarlarda satıp para kazanıyor, sonra da Avrupa dışına çıkmasına izin vermediği Opel'i zarar etmekle suçluyor. General Motors araba yapamıyor. Tek becerebildikleri büyük kamyonetler ve bir de Corvette. Onlar da aşırı verimsiz motorları yüzünden yakıtın ucuz olduğu ülkeler haricinde kullanılamıyorlar. Son birkaç yıldır General Motors'un en fazla satan modelleri olan Chevrolet Cruze, Chevrolet Sonic (yani bizim Aveo), Buick Regal, Buick Verano ve Chevrolet Volt hep Opel tarafından geliştirilen platform ve teknolojiler kullanılarak üretiliyorlar. Örnekler daha fazla aslında, ama hepsini yazarsam sıkıcı olur. Opel tarafından Almanya'da geliştirilen Epsilon II ve Delta II platformlarını incelemenizi öneririm, ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

    Kısacası, General Motors bir yandan Opel'i sömürüyor, diğer yandan Opel'in teknoloji yatırımlarını müsriflik olarak değerlendirip maliyetleri düşürmeye çalışıyor. Bu durum zaten başlı başına General Motors'un yöneticilerinin gerizekalılığı olarak değerlendirilebilir, ama son karar kendilerinin akıl yoksunluğu konusunda rakip tanımadıklarını herkese ispatladı. Fransız PSA grubu (yani Peugeot ve Citroen) platform konusunda pek üretken değil. Geliştirdikleri platformlar kötü değil, ama aynı platformu üç nesil boyunca kullanan başka marka yok. (Pardon, bir de Dacia var!) Peugeot 307'nin platformu bir sonraki nesil kompakt Peugeot modellerinde (ve tabi onlara muadil Citroen modellerinde) kullanılacak mesela. Hani o 2001 yılında tanıtılan 307'nin platformu, 12 yaşında olan yani... 2001'den bu yana otomotiv teknolojisi komple değişti, ama PSA grubu bunu pek umursamıyor. Üstelik, geliştirdikleri platformlar öyle başarı timsali de değil. Sınıf ortalamasını ancak yakalayabilen vasat platformlar bunlar. Hani Ford Focus platformu gibi sınıf standartlarını belirleyen cinsten olsa neyse, ama değil. Tabi bu kendilerini ilgilendirir, ama görünüşe göre artık Opel'i de ilgilendirecek.

    Yapılan son açıklamaya göre Opel'in bir sonraki nesil B ve C sınıfı araçları (bunlara standart modeller Corsa ve Astra'nın yanında Meriva ve Zafira gibi MPV türü modeller de dahil) PSA grubunun platformlarını kullanacak. Bu da yeni Corsa'nın aslında Opel logolu bir Peugeot 208 (o da eski 207 platformunu kullanıyor) olması, yeni Astra'nın da Citroen C4'ün Opel logolusu olarak satılması anlamına geliyor. Daha da kötüsü, ileride bu durum tüm ürün gamına yayılacak ve diğer Opel modelleri de PSA platformlarıyla üretilecek. Anlayacağınız, artık Opel sadece kasa ve iç mekan tasarımı yapacak. Tüm altyapı PSA grubundan alınacak. Bu da Opel'i Opel yapan şeylerin gitmesi, Opel'in tüm rekabet gücünü yitirmesi anlamına geliyor.

    GM - PSA ortaklığı ilk başta çok mantıklı görünüyordu. Şöyle ki, PSA Amerika'ya araç satmıyor. Böylece General Motors'un Amerika'daki sadık müşterileri gurur duydukları "milli" firmanın (General Motors'un bir kısmı ABD devletine ait) aslında dalga geçtikleri Fransız arabalarıyla ortak parçalar kullandığını farketmeyecek. General Motors bu ortaklığı Avrupa'daki diğer firmalarla yapsa mutlaka kendi pazarında karşı karşıya gelecek, çünkü hemen hepsi Amerika'ya araba satıyor. Bir Renault, bir de PSA grubu kaldı. Renault da Mercedes'le ortaklığa girdiği için tercih edilmedi sanırım, bu yüzden doğrudan zaten maddi zorluklar çeken PSA grubu tercih edildi. Bir de tabi iki firmanın birbirini tamamlaması durumu var. Mesela Opel'de güzel dizel motor yoktu (artık var), ama PSA grubunda vardı. Bu şekilde eksikler tamamlanarak daha iyi araçlar yapılabilirdi. Kısacası, ilk bakışta gayet mantıklı görünen bir plandı bu. Tabi General Motors'un gerizekalı yöneticileri bu güzel planı da çökertti.

    Hani PSA grubu böyle harika platformlar yapan, araçları yol tutuş ve dayanıklılık konusunda örnek gösterilen bir firma olsa bu kararı anlarım. Örneğin Volkswagen'le, Ford'la filan anlaşsalar bunu mantıklı bulurum. (Gerçi o zaman da ABD piyasasında birbirleriyle çarpışırlar, ama şimdilik o ihtimali gözardı ediyoruz.) Durum öyle de değil, PSA grubu gayet vasat platformlar geliştiriyor. Hatta bu platformları modifiye etmeyi bile beceremiyor PSA grubu, Citroen DS4'ün spor versiyonlarında bile hala burulma çubuklu arka süspansiyon kullanılıyor. Yapamıyorlar yani, becerileri bu kadar. Tutup da Opel'in platformlarını PSA grubundan almak arabanın iç mekan tasarımını Dacia'ya yaptırmak gibi birşey. Akla, mantığa sığmayan bir karar bu.

    Tabi General Motors yöneticilerinin gerizekalılığının sonuçları bu kadarla da kalmıyor, kalmayacak. Opel'i öldürüp hiçbirşey olmamış gibi hayatına devam edemeyecek GM, bunun sonuçarına katlanacak. Şöyle ki; yukarıda da bahsettiğim gibi General Motors'un dünyanın en hareketli iki otomobil piyasası olan ABD ve Çin'de en fazla satan modelleri aslında Opel tarafından geliştiriliyor. Bundan sonra Opel tarafından geliştirilmeyecek, çünkü Opel birşey geliştirmeyecek. Opel PSA grubundan aldığı platformları giydirip kendi modeli gibi satacak, General Motors da Opel'in giydirilmiş Peugeot'larına Buick ve Chevrolet logoları basıp Amerika ve Çin'de satacak. Tabi o arabalar mevcut modeller kadar başarılı olamayacak. Eğer PSA grubunun platformları Amerika'da satılacak gibi olsaydı Peugeot zaten Amerika'da araba satıyor olurdu. Kısacası, GM kendi kendini yaraladı, belki de kendi sonunu hazırlamaya başladı. Kriz döneminde General Motors'u Opel modelleri kurtarmıştı. Eğer bir kriz daha olursa General Motors'u kurtaracak bir Opel olmayacak. O köşeli kamyonetleriyle ayakta kalmaya çalışır artık GM... Biz de oturup buradan dünya devi bir şirketin gerizekalı yöneticileri tarafından yavaş yavaş yerle bir edilmesini izleriz. Hatta izlerken cips bile yeriz, kahve de içeriz. Yazı biraz uzun oldu, ama içimden gelenleri tüm çıplaklığıyla yazmak istedim. Okuduğunuz için teşe
    kkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi root_echo -- 27 Ocak 2013; 15:54:03 >







  • Yerli oto yapacak babayiğit arayacağımıza babayiğitlerimiz birleşip şu opeli alsak ya gm nin elimden...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    Opelin genel gidişatı ve gelecekte ve bence yavaş yavaş başlamış olan kalite düşüşünün esas nedenlerinin çok güzel özetlemiş general motorun opele neler yaptığını anlata n güzel bir yazı konu şu blogdan alınmıştır:





    General Motors Opel'i öldürdü - Küçük ve kompakt Opel'ler PSA platformu kullanacak

    Aslında bu yazının başlığı daha farklı olacaktı, General Motors'un başına "Gerizekalı" sıfatını eklemiştim. Sonradan bu kadar sert bir başlığın iyi olmayacağını düşündüm ve vazgeçtim. Yanlış anlaşılma olmasın, fikrimden vazgeçmiş değilim, hala General Motors yöneticilerinin gerizekalı olduklarını düşünüyorum. Nasıl bu o mevkiye geldiklerini de fena halde merak ediyorum. Neyse, ben önce haberi vereyim, sonra GM yöneticilerine saydırmaya devam ederim. Haber şöyle: General Motors ile PSA grubu arasında yapılan ortak parça ve teknoloji kullanımı anlaşmasının ardından gelen ilk somut açıklamaya göre Opel'in küçük ve kompakt sınıf (B ve C sınıfları) araçlarında PSA grubunun platformları kullanılacak. Aslında kulağa çok masum geliyor değil mi? Ortak platform kullanılacak, böylece maliyetler düşecek, daha kaliteli arabaları daha ucuza alacağız... Öyle değil işte, çünkü bu karar Opel'i öldüren karar.

    Opel şu anda General Motors'un en fazla zarar eden markası. Mali tablolarda böyle görünüyor yani. General Motors'un gerizekalı yöneticileri de Opel'i tasarrufa yönlendirip bu zararı azaltmanın yollarını arıyorlar. İşte yukarıda bahsettiğim karar da bu tasarruf kararlarından biri. İşin aslı öyle değil ama, çünkü mali tablolar her zaman gerçeği göstermez. Opel General Motors'un malı olduğu için Opel'in geliştirdiği tüm teknolojiler de General Motors'un oluyor. Masrafı Opel yapıyor, teknolojiyi geliştiriyor, arabaları tasarlıyor, General Motors da bu arabaları farklı markalarla farklı pazarlarda satıp para kazanıyor, sonra da Avrupa dışına çıkmasına izin vermediği Opel'i zarar etmekle suçluyor. General Motors araba yapamıyor. Tek becerebildikleri büyük kamyonetler ve bir de Corvette. Onlar da aşırı verimsiz motorları yüzünden yakıtın ucuz olduğu ülkeler haricinde kullanılamıyorlar. Son birkaç yıldır General Motors'un en fazla satan modelleri olan Chevrolet Cruze, Chevrolet Sonic (yani bizim Aveo), Buick Regal, Buick Verano ve Chevrolet Volt hep Opel tarafından geliştirilen platform ve teknolojiler kullanılarak üretiliyorlar. Örnekler daha fazla aslında, ama hepsini yazarsam sıkıcı olur. Opel tarafından Almanya'da geliştirilen Epsilon II ve Delta II platformlarını incelemenizi öneririm, ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

    Kısacası, General Motors bir yandan Opel'i sömürüyor, diğer yandan Opel'in teknoloji yatırımlarını müsriflik olarak değerlendirip maliyetleri düşürmeye çalışıyor. Bu durum zaten başlı başına General Motors'un yöneticilerinin gerizekalılığı olarak değerlendirilebilir, ama son karar kendilerinin akıl yoksunluğu konusunda rakip tanımadıklarını herkese ispatladı. Fransız PSA grubu (yani Peugeot ve Citroen) platform konusunda pek üretken değil. Geliştirdikleri platformlar kötü değil, ama aynı platformu üç nesil boyunca kullanan başka marka yok. (Pardon, bir de Dacia var!) Peugeot 307'nin platformu bir sonraki nesil kompakt Peugeot modellerinde (ve tabi onlara muadil Citroen modellerinde) kullanılacak mesela. Hani o 2001 yılında tanıtılan 307'nin platformu, 12 yaşında olan yani... 2001'den bu yana otomotiv teknolojisi komple değişti, ama PSA grubu bunu pek umursamıyor. Üstelik, geliştirdikleri platformlar öyle başarı timsali de değil. Sınıf ortalamasını ancak yakalayabilen vasat platformlar bunlar. Hani Ford Focus platformu gibi sınıf standartlarını belirleyen cinsten olsa neyse, ama değil. Tabi bu kendilerini ilgilendirir, ama görünüşe göre artık Opel'i de ilgilendirecek.

    Yapılan son açıklamaya göre Opel'in bir sonraki nesil B ve C sınıfı araçları (bunlara standart modeller Corsa ve Astra'nın yanında Meriva ve Zafira gibi MPV türü modeller de dahil) PSA grubunun platformlarını kullanacak. Bu da yeni Corsa'nın aslında Opel logolu bir Peugeot 208 (o da eski 207 platformunu kullanıyor) olması, yeni Astra'nın da Citroen C4'ün Opel logolusu olarak satılması anlamına geliyor. Daha da kötüsü, ileride bu durum tüm ürün gamına yayılacak ve diğer Opel modelleri de PSA platformlarıyla üretilecek. Anlayacağınız, artık Opel sadece kasa ve iç mekan tasarımı yapacak. Tüm altyapı PSA grubundan alınacak. Bu da Opel'i Opel yapan şeylerin gitmesi, Opel'in tüm rekabet gücünü yitirmesi anlamına geliyor.

    GM - PSA ortaklığı ilk başta çok mantıklı görünüyordu. Şöyle ki, PSA Amerika'ya araç satmıyor. Böylece General Motors'un Amerika'daki sadık müşterileri gurur duydukları "milli" firmanın (General Motors'un bir kısmı ABD devletine ait) aslında dalga geçtikleri Fransız arabalarıyla ortak parçalar kullandığını farketmeyecek. General Motors bu ortaklığı Avrupa'daki diğer firmalarla yapsa mutlaka kendi pazarında karşı karşıya gelecek, çünkü hemen hepsi Amerika'ya araba satıyor. Bir Renault, bir de PSA grubu kaldı. Renault da Mercedes'le ortaklığa girdiği için tercih edilmedi sanırım, bu yüzden doğrudan zaten maddi zorluklar çeken PSA grubu tercih edildi. Bir de tabi iki firmanın birbirini tamamlaması durumu var. Mesela Opel'de güzel dizel motor yoktu (artık var), ama PSA grubunda vardı. Bu şekilde eksikler tamamlanarak daha iyi araçlar yapılabilirdi. Kısacası, ilk bakışta gayet mantıklı görünen bir plandı bu. Tabi General Motors'un gerizekalı yöneticileri bu güzel planı da çökertti.

    Hani PSA grubu böyle harika platformlar yapan, araçları yol tutuş ve dayanıklılık konusunda örnek gösterilen bir firma olsa bu kararı anlarım. Örneğin Volkswagen'le, Ford'la filan anlaşsalar bunu mantıklı bulurum. (Gerçi o zaman da ABD piyasasında birbirleriyle çarpışırlar, ama şimdilik o ihtimali gözardı ediyoruz.) Durum öyle de değil, PSA grubu gayet vasat platformlar geliştiriyor. Hatta bu platformları modifiye etmeyi bile beceremiyor PSA grubu, Citroen DS4'ün spor versiyonlarında bile hala burulma çubuklu arka süspansiyon kullanılıyor. Yapamıyorlar yani, becerileri bu kadar. Tutup da Opel'in platformlarını PSA grubundan almak arabanın iç mekan tasarımını Dacia'ya yaptırmak gibi birşey. Akla, mantığa sığmayan bir karar bu.

    Tabi General Motors yöneticilerinin gerizekalılığının sonuçları bu kadarla da kalmıyor, kalmayacak. Opel'i öldürüp hiçbirşey olmamış gibi hayatına devam edemeyecek GM, bunun sonuçarına katlanacak. Şöyle ki; yukarıda da bahsettiğim gibi General Motors'un dünyanın en hareketli iki otomobil piyasası olan ABD ve Çin'de en fazla satan modelleri aslında Opel tarafından geliştiriliyor. Bundan sonra Opel tarafından geliştirilmeyecek, çünkü Opel birşey geliştirmeyecek. Opel PSA grubundan aldığı platformları giydirip kendi modeli gibi satacak, General Motors da Opel'in giydirilmiş Peugeot'larına Buick ve Chevrolet logoları basıp Amerika ve Çin'de satacak. Tabi o arabalar mevcut modeller kadar başarılı olamayacak. Eğer PSA grubunun platformları Amerika'da satılacak gibi olsaydı Peugeot zaten Amerika'da araba satıyor olurdu. Kısacası, GM kendi kendini yaraladı, belki de kendi sonunu hazırlamaya başladı. Kriz döneminde General Motors'u Opel modelleri kurtarmıştı. Eğer bir kriz daha olursa General Motors'u kurtaracak bir Opel olmayacak. O köşeli kamyonetleriyle ayakta kalmaya çalışır artık GM... Biz de oturup buradan dünya devi bir şirketin gerizekalı yöneticileri tarafından yavaş yavaş yerle bir edilmesini izleriz. Hatta izlerken cips bile yeriz, kahve de içeriz. Yazı biraz uzun oldu, ama içimden gelenleri tüm çıplaklığıyla yazmak istedim. Okuduğunuz için teşe
    kkürler.
    çok duygusal ama bence gereksiz bir yazı olmuş GM Opeli para sayarak almış gamma 2 de ister şahin üretir ister opel ister chevrolet logosu basar. Bunda ne var anlamadım. kapitalist dünyanın tüketme çılgınlığı işte kar etmiyorsa adı ne olursa olsun geri dönüşüm kutusuna



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serguzest25 -- 27 Ocak 2013; 16:18:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Yerli oto yapacak babayiğit arayacağımıza babayiğitlerimiz birleşip şu opeli alsak ya gm nin elimden...

    bence on numara fikir çoğu kişi yazıyı uzun diye okumadı eminim ama bakın bir yerde diyorki 2013 ten itibaren gm opelde psa grubunun platfoormunu kullanacak bu ne demek corsaya astraya binerken esasında bir pejoya bineceksin eminim bu en çok vw ekmeğine yağ sürecek, kaslite konusunda vw en büyük rakiplerinden biri bu şekilde egale edilecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serguzest25

    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo











    çok duygusal ama bence gereksiz bir yazı olmuş GM Opeli para sayarak almış gamma 2 de ister şahin üretir ister opel ister chevrolet logosu basar. Bunda ne var anlamadım

    hacı yazıyı komple okudun mu? sen adama kar etmiyorsun diyeceksin ama gm nin amiral gemilerinin argesini opel yapacak hemde opelin avrupa dışına satmasını istemeyeceksin sonra haydi baba sen daha ucuz bir platform kullanda kafamız rahat etsin diyerek bir nevi opeli bitireceksin bu yazı 2013 ve 2014 de gelecek opeller için erken bir uyarı yazısı yazan blog sahibinin ağzına sağlık. oysa ben opeli bu yazıyı okumasam halen alman tankı olarak görür idim ama artık öyle değil. Hatta yaza doğru opel almayı bile düşünüyordum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi root_echo -- 27 Ocak 2013; 16:17:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Yerli oto yapacak babayiğit arayacağımıza babayiğitlerimiz birleşip şu opeli alsak ya gm nin elimden...

    bence on numara fikir çoğu kişi yazıyı uzun diye okumadı eminim ama bakın bir yerde diyorki 2013 ten itibaren gm opelde psa grubunun platfoormunu kullanacak bu ne demek corsaya astraya binerken esasında bir pejoya bineceksin eminim bu en çok vw ekmeğine yağ sürecek, kaslite konusunda vw en büyük rakiplerinden biri bu şekilde egale edilecek

    Yazıyı sonuna kadar okudum ve üzüldüm, mercedes logolu reno olan citan kadar bile şanslarının olduğunu sanmıyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    quote:

    Orijinalden alıntı: serguzest25

    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo











    çok duygusal ama bence gereksiz bir yazı olmuş GM Opeli para sayarak almış gamma 2 de ister şahin üretir ister opel ister chevrolet logosu basar. Bunda ne var anlamadım

    hacı yazıyı komple okudun mu? sen adama kar etmiyorsun diyeceksin ama gm nin amiral gemilerinin argesini opel yapacak hemde opelin avrupa dışına satmasını istemeyeceksin sonra haydi baba sen daha ucuz bir platform kullanda kafamız rahat etsin diyerek bir nevi opeli bitireceksin bu yazı 2013 ve 2014 de gelecek opeller için erken bir uyarı yazısı yazan blog sahibinin ağzına sağlık. oysa ben opeli bu yazıyı okumasam halen alman tankı olarak görür idim ama artık öyle değil. Hatta yaza doğru opel almayı bile düşünüyordum

    Alıntıları Göster
    ironi yapmaya çalıştım hacı.. tam okursanız anlarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serguzest25 -- 27 Ocak 2013; 16:18:12 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Gerçek kaybetme hikayesi
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • opel i açıkçası pek sevmezdim eski modelleri hariç ( omegalar,kadettler,vectra eski kasalar heleki calibra sı vs.) ama yinede kendine özgü bir ruhu vardı astra nın insignia nın ama yukardaki olay gerçekleşirse opel bence tamamen biter 207 platformunda üretilmiş bir corsa veya c4 alt yapısında bir astra bile kulağa ne kadar hoş geliyor siz tahmin edin.Eğer bu olay gerçekleşirse opel in bittiğinin açık resmidir sakın opel ciler kızmasın gerçi onlarda bana hak vereceklerdir şuan ki araçlarının başkalaşım geçirim psa grubuna çevrilmesi saçmalığına ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sharkemre -- 27 Ocak 2013; 16:08:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: root_echo

    quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt

    Yerli oto yapacak babayiğit arayacağımıza babayiğitlerimiz birleşip şu opeli alsak ya gm nin elimden...

    bence on numara fikir çoğu kişi yazıyı uzun diye okumadı eminim ama bakın bir yerde diyorki 2013 ten itibaren gm opelde psa grubunun platfoormunu kullanacak bu ne demek corsaya astraya binerken esasında bir pejoya bineceksin eminim bu en çok vw ekmeğine yağ sürecek, kaslite konusunda vw en büyük rakiplerinden biri bu şekilde egale edilecek

    Yazıyı sonuna kadar okudum ve üzüldüm, mercedes logolu reno olan citan kadar bile şanslarının olduğunu sanmıyorum...

    hocam aslında mercedesin renoya yıldızı takıp satmasından daha hazin çünkü en azından mercedes şase reno olsada dci motordaki geliştirme hakkını kendinde saklı tutmuştur burada doğrudan opel diye peojo ve citroen satılacak yani opel sadece etiket basacak mercedesin o olayı bundan daha masum




  • İlk mesaji alinti yapmayin loo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    İlk mesaji alinti yapmayin loo


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    İlk mesaji alinti yapmayin loo

    benim samsung coktu opel i bilemem de alintilardan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leigh_hunt


    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    İlk mesaji alinti yapmayin loo



    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kel_ferit


    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    İlk mesaji alinti yapmayin loo

    benim samsung coktu opel i bilemem de alintilardan

    ben üzerime düşeni yapıp samsungunu çökmekten kurtardım..:)
  • Açıkçası bir Opel seveni olarak benimde hoşuma gitmedi bu ortaklık yalnız ortada şöyle birşey var mevcut platformlar için anlaşma yapılmadı "yeni geliştirilecek ortak platformlar" ortak olarak kullanılacak yani PSA mühendisleri geliştirip Opel kullanmayacak her iki tarafında mühendisleri ortak çalışıp üretecekler yeni platformları GM Almanya'da ki 7.000 kişilik geliştirme takımını yok sayamaz çünkü burdaki mühendisler Amerika ve dünyada ki markalarının modellerinin geliştirilmesinde büyük rol oynuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Açıkçası bir Opel seveni olarak benimde hoşuma gitmedi bu ortaklık yalnız ortada şöyle birşey var mevcut platformlar için anlaşma yapılmadı "yeni geliştirilecek ortak platformlar" ortak olarak kullanılacak yani PSA mühendisleri geliştirip Opel kullanmayacak her iki tarafında mühendisleri ortak çalışıp üretecekler yeni platformları GM Almanya'da ki 7.000 kişilik geliştirme takımını yok sayamaz çünkü burdaki mühendisler Amerika ve dünyada ki markalarının modellerinin geliştirilmesinde büyük rol oynuyor.

    Hayır, platformlar direk PSA üretimi olacak.
    Geliştirme takımı diğer parçalar üzerine çalışacak(mış).




  • PSA grubunun platformlarını bu kadar kötüleyecek hangi bilgiye sahip bu blogu yazan merak ediyorum. Ayrıca platformların değiştirilmeden, aynen kullanıldığını mı sanıyor? 207 ile 208 aynı platformda, peki ağırlıktaki dramatik düşüş nereden çıktı? Clio III ve Clio IV de aynı platformun eseri. Ancak boyutlarda değişme var, güvenlikte ilerlemeler var.

    Opel zarar ediyor olabilir, ama arabaları kötü değil. Corsa olsun, Astra olsun, Insignia olsun; başarılı satış adetlerine ulaşan ve güzel araçlar. Kar oranlarını artırmak ya da kara geçmek için hammadde edinim sürecinden başlayıp araçların satış mağazasına getirilene kadar olan süreçte yapılabilecek düzenlemeler mevcut, ve bunları da düzeltmeye, geliştirmeye çalıştıklarından eminim. Fabrikaları daha ucuz işçi çalıştırabilecekleri ülkelere kaydırabilirler. Pazarlama stratejilerini geliştirebilirler. Halk içinde Opel'in imajı Mercedes, BMW, Audi, VW'den sonra 5.olarak geliyor (az satılan markaları eklemedim). Bence Opel durumunu düzeltebilir. Kimse bu arabanın platformu X platformuymuş diyerek satın almıyor aracını.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Açıkçası bir Opel seveni olarak benimde hoşuma gitmedi bu ortaklık yalnız ortada şöyle birşey var mevcut platformlar için anlaşma yapılmadı "yeni geliştirilecek ortak platformlar" ortak olarak kullanılacak yani PSA mühendisleri geliştirip Opel kullanmayacak her iki tarafında mühendisleri ortak çalışıp üretecekler yeni platformları GM Almanya'da ki 7.000 kişilik geliştirme takımını yok sayamaz çünkü burdaki mühendisler Amerika ve dünyada ki markalarının modellerinin geliştirilmesinde büyük rol oynuyor.

    Hayır, platformlar direk PSA üretimi olacak.
    Geliştirme takımı diğer parçalar üzerine çalışacak(mış).

    Hayır şu konuyu okuyun

    http://forum.donanimhaber.com/m_70872143/mpage_1/f_/key_//tm.htm#70872143




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kubilay S.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    Açıkçası bir Opel seveni olarak benimde hoşuma gitmedi bu ortaklık yalnız ortada şöyle birşey var mevcut platformlar için anlaşma yapılmadı "yeni geliştirilecek ortak platformlar" ortak olarak kullanılacak yani PSA mühendisleri geliştirip Opel kullanmayacak her iki tarafında mühendisleri ortak çalışıp üretecekler yeni platformları GM Almanya'da ki 7.000 kişilik geliştirme takımını yok sayamaz çünkü burdaki mühendisler Amerika ve dünyada ki markalarının modellerinin geliştirilmesinde büyük rol oynuyor.

    Hayır, platformlar direk PSA üretimi olacak.
    Geliştirme takımı diğer parçalar üzerine çalışacak(mış).

    Hayır şu konuyu okuyun

    http://forum.donanimhaber.com/m_70872143/mpage_1/f_/key_//tm.htm#70872143

    quote:

    General Motors ve PSA/Peugeot-Citroen’in kurdukları ittifak adına açıklama yapan iki şirket, ortak üretecekleri araçlarda PSA’nın platformlarını kullanacaklarını bildirdi.


    "Ortak üretecekleri araçlarda" PSA platformu kullanılacak.

    quote:

    Ayrıca; Opel Zafira minivan ve Peugeot 3008, PSA’nın sahip olduğu ve Citroen C4 Picasso’da kullanılan EMP2 platformunu birlikte paylaşacak.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.