Şimdi Ara

OPEL-VW yol tutuşu hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
3.480
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar soru açık ve net.
    Ben iki markanında Corsa-Astra , Polo-Golf ün OPC ve GTİ ları hariç, kullandım. Açıkçası sert virajlarda ( 180 derece veya çok sert uzun virajlardan, genelde 50-80 km arası girilebilen bahsediyorum) VW sürekli önden kayma eğilimindeydi ki kaydıda.ESP devreye girmeden ben aracı kontrol ettim.Fakat Opel de hiç böyle sorunlar yaşamadım açıkçası.ESPsiz Opelle bile aynı viraja çok daha hızlı girmeme karşı bana daha fazla güven verdi.Elimde net geyik testi verileri yok.Bu acaba benim hissettiğim mi yoksa gerçekten VW lerin viraj performansı biraz daha kötü mü ?



    _____________________________
  • Heh başlıyoruz
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    Heh başlıyoruz


    mümkünse başlamayan arkadaşlar mesaj yazsın, sorum gayet ciddi çünkü Cevabımı aldıktan sonra ne yazarlarsa yazsınlar
    _____________________________
  • VW konfora daha fazla önem verdiği için viraj performansının olumsuz olması normal...Tespitiniz yerinde.Bunda tartışacak birşey yok.
    _____________________________
    YZF R6
  • quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    Heh başlıyoruz




    Şaka bir yana tartışmayı doğrudan marka bazına indirmemek gerekir bence.

    Yol tutuşu kötü olan arabada bir sorun olabilir, lastikleri eski olabilir, testi yaptığın yol birinde kötü diğerinde iyi olabilir, şiddetli yan rüzgar olabilir, ya da sadece biri iyi diğeri kötü hissettirmiş olabilir.
    _____________________________
    oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
    Kim ulan bu Erol Egemen?

  • 180 derece ve üstü viraj ?
    araçların spin atma kapasitelerinimi tartışıyoruz

    180 derece viraj

    virajın çapı ne peki varmıdır bir 30 metre
    terminolojiyi ve yol şartlarını bir netleştirsek daha iyi olmaz mı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onequest -- 30 Ocak 2009; 0:39:34 >
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Polemik


    Yol tutuşu kötü olan arabada bir sorun olabilir, lastikleri eski olabilir, testi yaptığın yol birinde kötü diğerinde iyi olabilir, şiddetli yan rüzgar olabilir, ya da sadece biri iyi diğeri kötü hissettirmiş olabilir.


    Dediğiniz konularda problem yok.Lastik basınçlarına kadar kontrol edildi.Sonuçta test ediyoruz zaten.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Caddy yol tutuşu nasıldır ?
    8 yıl önce açıldı
    Renault Clio HB Yol Tutuşu?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • VW kullanmadım hiç. Açıkça söyleyim.

    Ankara'da Esenboğa yolunda Pursaklardan aşağı inerkenŞenyuva tarafında keskin bir viraj var. Dörtyol mevkii diyorlar genelde. Trafik lambalası var. Ordan önce yukarıdan gelirken felaket virajlar mevcut orda. Toki blokları var. Vakıf Mahallesi de denir.

    Pazar günü ıslak yolda o virajları herkes 50 60 ile dönerken 80'den aşağı inmedim o virajları dönerken Astra ile. Herkesin 60 ile girdiği virajı 80 ile dönüyorum ve çizgiden hiç çıkmadan. Dıştan içe sonra dışa olarak dönmüyorum. Soldan giriyorum soldan çıkıyorum.

    Bahsettiğim yer aşırı keskindir ki orda çizgiyi koruyamayanlar sağ taraftaki boşluğa doğru uçuyorlar. En sol tehlikelidir, ben ordan sol şeritte viraja girip sol şeritte çıkıyorum.
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onequest


    180 derece ve üstü viraj ?
    araçların spin atma kapasitelerinimi tarışıyoruz

    180 derece viraj

    virajın çapı ne peki varmıdır bir 30 metre
    terminolojiyi ve yol şartlarını bir netleştirsek daha iyi olmaz mı



    Arkadaşım anlamadım mı ne demek istediği mi ? Normal ülkemizde olan virajlardan bahsediyorum işte.Sonuçta farklı araçlarla aynı virajlara giriyoruz.Şartlarda aynı ( lastik basıncı,yol,hava vs) sayılır,sonuçta viraj.
    Elmadağ,Bozüyük,Anamur-Silifke,Seydişehir-Manavgat vs vs virajları gibi işte.
    _____________________________
  • himm okey farzi mahal diyorsun peki

    opelin süspansiyonu alt takımı lotus orjinli daha iyi yol tutar vectradan yola çıkarak söylüyorum bunu
    _____________________________
  • Tekrar yazıyorum,Golf kullanmadım ama VW genelde konfor odaklı araçlar üretir bu yüzden kayması normal.Astra'nın yol tutuşu gerçekten takdire değer,daha bugün hava yağışlıyken denendi,araç hiçbir güvensizlik yaratmıyor virajlarda...
    _____________________________
    YZF R6
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Tekrar yazıyorum,Golf kullanmadım ama VW genelde konfor odaklı araçlar üretir bu yüzden kayması normal.Astra'nın yol tutuşu gerçekten takdire değer,daha bugün hava yağışlıyken denendi,araç hiçbir güvensizlik yaratmıyor virajlarda...


    Bunu sormamdaki asıl soru şu, VW sonuçta GTİ sınıfının öncüsü. GTi da çok daha farklı mı süspansiyon-yay kullanıyor ? Veya GTi ında mı viraj performansı çok iyi değil mi ( GTi hiç kullanmadım bu arada).
    Ayrıca Corsa bile Golf ten daha iyi viraj performansına sahip diyebilirim.Belki de eşitlerdir..Açıkçası biraz hayal kırıklığı oldu.Sormam o yüzden.Ne bileyim beklentim biraz daha fazla idi belki de
    _____________________________




  • GTI olayını bilemem ama aynı süspansiyon sistemiyle yayı kullanması abes...Ayrıntılı bilgim yok ama zannetmiyorum 200hp(210) ile 102hp'nin süspansiyon sisteminin aynı olması düşünülemez.
    _____________________________
    YZF R6
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    VW konfora daha fazla önem verdiği için viraj performansının olumsuz olması normal...Tespitiniz yerinde.Bunda tartışacak birşey yok.



    bu doğru olabilir.

    hiç izleyemedim ancak şöyle bir reklam söylentisi var.

    Mercedes reklamı:
    "4 kişilik aile, uzun yolda, müzik dinleyerek gidiyor. keskin bir virajda, araç virajı alamıyor ve Mercedes uçurumdan yuvarlanıyor. araç aşağıya indiğinde aile aynı şekilde müzik dinlemeye devam ediyor."


    BMW'nin buna karşı reklamı:
    "aynı aile aynı yolda ilerliyor. aynı viraja geldiklerinde BMW hızlıca, kontrolü kaybetmeden virajı dönüyor."



    sonuçta herkesin bildiği gibi Mercedes, BMW'den daha konforlu.
    burada da Opel'in süspansiyonlarının VW'den daha sert olduğunu biliyoruz, bu yüzden VW daha konforlu, Opel'in yol tutuşu daha iyi olabilir.

    böyle bir sonuç çıkardım
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    Tekrar yazıyorum,Golf kullanmadım ama VW genelde konfor odaklı araçlar üretir bu yüzden kayması normal.Astra'nın yol tutuşu gerçekten takdire değer,daha bugün hava yağışlıyken denendi,araç hiçbir güvensizlik yaratmıyor virajlarda...


    Bunu sormamdaki asıl soru şu, VW sonuçta GTİ sınıfının öncüsü. GTi da çok daha farklı mı süspansiyon-yay kullanıyor ? Veya GTi ında mı viraj performansı çok iyi değil mi ( GTi hiç kullanmadım bu arada).
    Ayrıca Corsa bile Golf ten daha iyi viraj performansına sahip diyebilirim.Belki de eşitlerdir..Açıkçası biraz hayal kırıklığı oldu.Sormam o yüzden.Ne bileyim beklentim biraz daha fazla idi belki de


    GTI ile standart Golf ile arasında dağlar kadar fark var.Motor,güvenlik,süspansiyon,amartisorler ve yol tutuşu olarak farklı ayarlar ve malzemeler kullanılmıştır.GTI kullanmadığını belirtmişsin.Ama genede bu hatayı yapman gerekmez.GTI sınıfında çok iyi bir yerde olduğunu ve yol tutuşu ile çok övüldüğünü dergiler ve işin ehlileri dahil herkes söyler.

    Viraj konusuna gelince de doğrudur Opel sahibi olarak opellerin viraj kabiliyetleri çok iyidir.Bunun sebebi de amartisörlerin sertliğidir.VW ise daha çok konfora ağırlık verilir.Ama 2 ay 2003 Polo kullanmış biri olarak söyleyebilirim.ABS-ESP gibi olmayan bir araçla virajları gerçekten iyi almıştı.Evet biraz önden kayıyor.Ama bana hissettirmedi.Yane söyle virajı döndüğünü anlamıyorsun.Mesela Tigra ile viraja dönerken yanımdakiler devamli abi abi yavaş yavaş derler:) Mesela sana örnek veriyim.Uzun yolculuğa polo ile yola çıkardım.Çünkü tigra bir süre yormaya başlıyor.Çünkü mıcırlı,tümsekli,sert,çukurlu yollarda tigra beni yormuştu.Ama şimdiki yeni nesil Astra-Vectralarla yorulmam.O ayrı mesele.
    _____________________________
    Fazla tevazunun sonu vasat insandan nasihat dinlemektir.




  • doğrudur.opel de yol tutuş zaten sert suspansıyonla sağlanır konfordanodun verılır takur tukur sert araçtır tum yolu hıssedersın ıcerde dıreksıyon cok ıyı tatlı sert yuksek hızda ıyıdır. vw daha yumuşak suspansıyon kullanır guven vermez dogrusu konforludur dıreksıyonları berbat ve hıssız sert. polo lardada öle polomuz var son kasa oda yumuşak suspansıyonlu ama heç guven vermez bana surerkeb altından kayıp gıdecek gıbıdır.astramızda var guven verır
    _____________________________
  • bence astranın süspansiyonu çok sert her çukurda her tümsekde arabanın içinde tüm sarsıntı.
    Golf kullanmadım ama bindim daha konforlu gibiydi.

    Bence fark bundan kaynaklanıyor.
    _____________________________
    2020 Alfa Romeo Stelvio
  • Opel son yıllarda çıkardfığı modellerde yol tutuşu ve güvenliğe çok önem veriuor..

    Yeni Insıgnıa da arka koltuklarda bile airbag var mesela..
    Aynı şekilde Flexride denilen bir şasi modeli geliştirildi.
    Tabela okuyucu gliştirildi.
    Şeritten çıkma uyarı sistemi yerleştirildi vs vs..

    Vw e bakıldığında,arkasında çok büyük bir marka imajı var.
    Açıkçası insana güven veren bir imaj..

    Araçlara binince değişiyor bu,ben böyle hissettim..
    Bu güne kadar 4 tane opele bindim,şu an Vectrayla devam ediyorum,ESP olmadığı halde(ben var sanıyordum 10 gün önceye kadar)yol tutuşu mükemmel..

    Tabi buna,geniş lastiklerin ve sert amörtisörlerin çok büyük katkısı var..
    Tanıdıklarımda Passat var onlarda şikayetçi değiller ama Golf,polo gibi ufak arabalarda sorunlar yaşanabiliyor Vw lerde..

    Opellerin amörtisörleri çok serttir ama örneğin aracımın koltuklarında yaylanma sistemi var.
    Aörtisörün kesemeyip içeri verdiği tüm sesi ve sertliği kesiyor..
    Bunun dışında kokpitte güneş sensörü dışında ses yapan tek bir parça yok..

    Vw kullana arkadaşlarım olsun,akrabalarım olsun HİS VERMEYEN DİREKSİYON,YOL TUTUŞ EKSİKLİĞİ gibi nedenlerden dolayı arabalarından lşikayetçi..

    Opelcilerde Sert amörtisörlerden tabi..

    Ama ben güvenli olmasını,rahat olmasına tercih ederim..

    Donanım ve görnüm konusunda Opel hep Vw den sonra güzel işler yapardı..

    Ama bence artık değişecek..

    Özelliklşe güvenlik konusunda Opel mühendisleri çok çalışıyor bu aralar..

    AFL,TABELA OKUMA SİSTEMİ,FAZLALAŞTIRILMIŞ AİRBAG,FLEXRİDE ŞASİ,ESP,YOKUŞTA GÜVENLİK vs vs Opelin güvenliğini ne kadar arttırmış olduğunun kanıtıdır..

    Artık işler tersine dönecek bence..


    NOT:Fanatiklik içeren bir yorumum varsa lütfen uyarın.
    Gereksiz yere konuyu bulandırmayın..
    (Gerçi bu konu fazla durmaz burda ama olsun)

    Saygılar..
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kadango

    GTI olayını bilemem ama aynı süspansiyon sistemiyle yayı kullanması abes...Ayrıntılı bilgim yok ama zannetmiyorum 200hp(210) ile 102hp'nin süspansiyon sisteminin aynı olması düşünülemez.


    GTI'nın süspansiyonları tabi ki farklı,yol tutuşu çok iyi.Ben aracımı fazla zorlamadım,hızlı gitmeyi sevmiyorum,ama 1-2 kere denedim,dar viraja hızlıca girebiliyorum.Opel'i o yolda kullanma imkanım olmadığından karşılaştırma yapamıyorum.

    @tenekekutu

    Artık ne Corsa,ne Astra Golf ile yarışamaz.Bağımsız arka süspansiyonlar konuldu.Golf 5'in de,Astra ve Corsa'dan daha iyi yol tuttuğunu dşünüyorum

    @enforacle

    Yorumunuza saygı duyayım diyorum;ama berbat deyince komik kaçıyor biraz.Alman araçlarının direksiyon tepkileri,sürüş keyfi güzeldir.Berbat olması imkansız.
    _____________________________




  • gözardı edilen şöyle bir nokta var;

    doğuş golf 5'in comfortline'ı bile 195-65-15 lastiklerle getirdi (bana göre türkiye şartları için daha doğru bir ebat aslına bakılırsa)

    astraların ise 1.4ler hariç hemen hepsi 205 55 16, yani hem tabanı geniş hem yanağı dar, dolayısı ile yol tutuşunu doğrudan iyileştiriyor.

    corsa-polo meselesine gelince

    yeni corsa'yı bilmiyorum ama eskisinin süspansiyonu o kadar sert ki alışık olmayanı bindiğine pişman ediyor, bir de yol tutmuyor olsa direkt oturur ağlar insan.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.