Şimdi Ara

Konu Silinsin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
158
Cevap
3
Favori
7.362
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • --------------------------------------------------------------------------------DUYURU-------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Yakın bir zamanda abone ve beğeni gütmeksizin, sadece bu aracı kullanan yada alıp sorun yaşayan arkadaşlar için yaşadığım sorunları ve sonucunda bulduğum çözümleri, püf noktaları, gidilebilecek ustaları vs. içeren videolar yayınlayacağım "Sadece Vectra" isimli bir youtube kanalı açacağım. Amacım sadece benim gibi sorun yaşayıp internette her hangi bir cevap bulamayan kullanıcılara cevap olabilmek. Yayına başladığım zaman tekrar duyurulacaktır.


    ------------------------------------------------------------------------------GİRİŞ-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



    Öncelikle iyi forumlar, 3 gün önce ani bir kararla bu aracı bulduk gittik gördük aldık. Arabada 3 parça lokal boya var (Kaput, Sol arka kapı çıta altı bir avuç, Sol arka çamurluk bir avuç) Harici kazasız değişensiz tamamen orjinal. 249.000 km'de içi dışı çok diri hoşumuza gitti aldık. Bu araçla alakalı olarak tavsiyeleriniz değerlidir. İlk aracım umarım pişman olmayız.


    Arkadaşlar 06.12.2023 tarihi itibari ile mesajımı günceliyorum. Gelen yorumlardan gördüğünüz üzere,ağzı yanan insanlar haklı olarak arabanın modeline deneyimlerini yazdılar. Bu arabayı alacak insanlar bu sorunlarıda yaşayabilir, yaşamayadabilir. Ben aldığım aracın 3. Sahibiyim. Araç çok temiz kazasız km osjinal, motor performansı yeterli çıktı dyno testinde hatta buraya şöyle bir detay girmek isterim araç dyno testinde sağ haatı kopardı ve yarıda kesildi. Ustam 2020 yılından beri çalıştığımız opel ustası (kardeşim olur). Araç aşırı güçlü aşırı diri gazlarken dikkat edin diye uyarıda bulundu. Araçta üfleme mevcut değil Yağ yakma mevcut değil umarım sizde bu kadar temizini bulursunuz. Ustanın demesine göre araç 100000km kadar sorunsuz çalışır ağır bakımları yapılmış. Aracı 375.000'den 300.000'e indirdik. bakalım şuan için Sarıkamış'ın soğuk şartlarında bile tek marş çalışıyor inşallah burada tavsiye veren forumdaşlarımın yaşadığı problemleri yaşamam. Araç aşırı konforlu aşırı zevkkli bir araç şu an için, aldığım adam şanzıman yağına varana kadarr her bakımı yaptırdım dedi güvenmedim hepsini yeniden yaptırdım. Bir problem yaşamıyorum yaşamadım. Umarım yaşamam.


    ---------------------------------------------------------------------------------SONUÇ--------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Öncelikle iyi forumlar;


    Biraz geç oldu fakat sonucu ancak yazabilme fırsatı buldum. Niğde'de araca komple sıfır sandık motor atıldı. Müteakibinde aracı alıp yola çıktığımızda aracın olması gerekenden daha gürültülü çalıştığını fark ettik, Niğde'deki usta ile iletişime geçtiğimizde motorun sıfır olduğunu parçaların birbirine alışması için zaman vermemiz gerektiğini bir süre sonra "Özellikle 2000 km yol yaptıktan sonra yağ değişimi yapıldığında" normale döneceğini söyledi. Memleketimiz olan Hatay'a gittiğimizde akrabamız olan motor ustasına götürdüğümüzde sekonder sebebiyle başta gürültülü ve devirli çalıştığını ayrıca sol ön motor ve şanzıman kulağının bitmiş olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi, gerekli değişiklileri yaptıktan sonra nispeten vibrasyon azaldı. 2000km tamamlayıp yağ ve su değişimi için bakıma girmeye bir gün kalasıya marş motoru yandı ve ahtapot hortumu patladı aynı anda, bir sonraki gün elektrikçiye çektik marş motoru sıfırı ile değişti. Araç liftte iken altına girip ahtapot hortumun patladığını tespit ettim, gerekli parçayı alıp tamircimize çekti hortum sıfırıyla değişti ve çıkan hortumun daha önceden çatlağını ve üstüne yapıştırıcı sürülerek monte edildiğini tespit ettik. Ardından hortumlar değişirken ustam manifoltta kaçak olduğunu düşündü kurcalarken manifolta bağlanan tüp hortumlarının da boşta olduğunu yapışkan ile monte edildiğini tespit etti. Onarmaya çalıştı sağlıklı olmayacağını düşünerek tüpçüye yönlendirdi tüpçü eski bağlantı noktalarını körledi yeni bağlantı noktaları açtı. Titreme ve yüksek ses sorunun %50 civarında düştü. Bir gün sonrasında hastaneye gitmek için yola çıktık aracın dik rampa çekmesi gerekiyordu, gidişte her hangi bir sorun yaşamadık fakat dönüşte aracın vitesinin P ve R'ye girmiyordu otomatik vites ustasına gittim aracın beyninin düzgün monte edilmediği onunda vites halatının önüne gelip vites geçişine engel olduğunu ayrıca otomatik vites şalterinin değişmesi gerektiğini söyledi şalter ve sigortayı değiştirdi vites geçişleri sorunsuzdu. Bunların yanı sıra araca aniden gaz verildiğinde stop etme sorunu vardı aracı teste çıkardığımızda stop etme sorunu yoktu ve aracın benzinde olduğunu fark ettik tüpe aldığımızda stop etme sorunu devam ediyordu, tekrar tüpçüye gittim tüpçü babamın arkadaşı ve tüp sisteminin çok eski olduğunun bilgisayara dahi bağlanamayacak kadar eski olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi. Mecburen tüp sistemini tank hariç komple değiştirdik (Tank sıfır muayeneden yeni geçmişti) tüp sistemi değiştikten sonra kalibrasyon yapıldı ve normale döndü, benzinde çalışır gibi çalışıyordu. Bir kaç gün kullandıktan sonra dönüş yoluna çıkacağımız gün araçtan "fıssss" diye hava kaçırma sesi geliyordu tüpçüye tekrar gittim hava hortumlarından birinin patladığını tespit etti kendi işi olmamasına rağmen hortumu değiştirdi ve gürültülü çalışma vibrasyon tamamen gitti. Daha sonra yolda devir saatinde dalgalanma araçta aniden yığılma oluyordu yollda bir tamirciye girip bilgisayara bağladık Krank sensörü hatası verdi. Bende değiştirmişken hepsini değiştireyim dedim. "Vuruntu sensörü, Krank devir sensörü, Eksantirik devir sensörü ve Şanzıman hız sensörü" komple değişecek, Şanzımana bakım yapılacak alt takıma bakım yapılıp torsiyon ayarı yapılacak. Aracın bana toplam maliyeti 91.000TL oldu. Emek ettik mal benim malım bir gün sövmedim isyan etmedik yapacak bir şey yok sanayide günlerce vakit geçirdiğimde nice sıfır araçların bile ne hale geldiğini gördüm. Züğürt tesellisi diyeceksiniz ama yapacak bir şey yo 91.000TL'ye tecrübe edindim şu an bir problemimiz yok umarımda olmaz Niğde'deki ustanın yaptığı motoru memlekette 5 usta zor topladı. Motor zaten sıfırdı motora herkes gayet güzel toplanmış dedi ama harici bağlantıları (Hortum, elektrik tesisatı, tüp tesisatı vs.) hiç iyi yapılmamıştı biraz yordu.


    Tavsiyem şu ki eğer paranız yoksa sanayiyi sevmiyorsanız bu aracı almayın hele ki 2.0 motorunu çünkü ustalar 2.0 deyince çekiniyor kaput altı daracık el girmiyor. en ufak hortum değişikliği için manifoltu sökmek gerekiyor mesela. Ben her şeyini sıfır yaptırdığım için binecem umarım daha fazla üzmez, beni 2 yıl idare etse yeter.


    Ek olarak;


    Araca rötuş yapılması gereken ufak tefek yerler vardı onlar yapıldı. Ön tampon sıfır takıldı. Komple pasta cila yapıldı. Komple iç kuaför yapıldı. Havuz paspas alındı set olarak. Hoparlör trimleri sıfır değişti. Kapı kolu çerçeveleri sıfır alındı. Bijon kapakları komple sıfır orijinal olarak değişti. Kapı çıtaları komple sıfırıyla değişti. Kapı menteşelerine ayar yapıldı. Otomatik camlara ayar yapıldı. Sıfır egzoz takıldı. Elektrik tesisatı komple elden geçirildi toparlandı.


    ------------------------------------------------------------------------------------Krank Devir Sensörü Değişti--------------------------------------------------------------------------------------


    Arkadaşlar iyi forumlar daha önce bahsettiğim sorun çıkaran krank devir sensörü değişti. Aynı sorunu yaşayacak arkadaşlar delphi markasını almasın GM harici markalar uyumsuz oluyor ve beyin arıza açıyor. Harici olarak sensör değişirken elektrik tesisatı komple yenilendi.


    -------------------------------------------------------------------------------Jantlar ve Lastikler Değişti------------------------------------------------------------------------------------


    Hediye olarak 1 takım O.Z. Racing 17" Jant geldi. Bijon aralığı 100 olması sebebiyle uymadı 112 olan bir jant taktılar tam olarak oturdu. 3 Tane sıfır lastiğim vardı jantların yanında hediye gelmişti yanına 1 tane daha lastik aldım. Toplam maliyeti 20750TL oldu Rot balans ayarı yapıldı. Şu an için gayet memnunum.


    -------------------------------------------------------------------------------Manifolta Bağlanan İnce Hortumlar Değişti------------------------------------------------------------------


    Keyfe keder hortumları değiştirdim. Seste değişiklik oldu harici bir değişiklik görmedim. Maliyet Bedava


    -------------------------------------------------------------------------------Bujiler Değişti----------------------------------------------------------------------------------------------------


    NGK Marka çift tırnak buji takıldı. Ateşleme %100 değişti. Sadece Buji parası verdim 1600TL 4 Adet


    -------------------------------------------------------------------------------Yağ değişti--------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Motor yağı 10w40 Castrol Magnatec ile değişti. Değişime 2000Km vardı erken değiştirdim motor yeni olduğu için erken değiştirmemi tavsiye ettiler ki yağ gerçekten de benden vazgeç artık diyordu. Şanzıman ve fren yağlarını direksiyon hidrolik seviyeleri kontrol edildi eksilme söz konusu değildi. Ayrıca yağ filtresi ve hava filtresi değişti (keyfe keder). Toplam Maliyet 1400TL


    -------------------------------------------------------------------------------Gaz Kelebeğini Kendim Temizledim-----------------------------------------------------------------------------


    Hava filtresinin hortumunu çıkardım, Boğaz kelebeğinin olduğu kısım açılınca, motoru çalıştırmadan elektriği açtım. Arkadaşım içeriden gaz pedalına bas çek yaparken balata spreyi sıktım. Bezle silip tekrar balata spreyi sıktım. Ardından Genel Bakım Spreyi ile yağladım. Toplam Maliyet 300TL


    -------------------------------------------------------------------------------Yakıt Pompasını Değiştirdim-------------------------------------------------------------------------------------


    Yakıt pompası uyduruk bir marka olduğu için marş basarken öksürme yaşıyordu araç, Bosch Marka pompa taktırdım şamandırasının ve pompanın kablolarını ve soketlerini yenilettim. Toplam maliyet 2000TL Pompa dahil.


    -------------------------------------------------------------------------------Spoiler'a Gömülü Çakarlı Stop ve Uzun Kısa Xenon Ampul Takıldı-------------------------------------------


    Spoilar'da stop şeridi için yer vardı internetten 150 TL'ye stop lambasını temin ettim. Kaportacım Spoiler'ı komple söktü kablo bagaj içine aldı Spoiler'ı tekrar monte etti ardından elektrikçim xenon far ve çakarlı stop uygulaması yaptı. Toplam Maliyet 2600TL (Xenon ampuller Photon H4). Daha sonra Amerikan Park uygulaması yapılacak.


    ------------------------------------------------------------------------------------Opel Logolu Kapı Stopu Uygulandı-----------------------------------------------------------------------------------


    Her kapıya karşılıklı 2 adet takıldı. Kapıları kapatırken vuruntu sesini %100 değiştirdi. Fakat uygulayacak arkadaşlar kapıların neresine takacağını iyi hesaplamalı. Maliyet 100TL


    ------------------------------------------------------------------------------------Rot Balans ve Yeni El Freni Halatı Takıldı---------------------------------------------------------------------------


    El freni nerdeyse tutmuyordu, kontrole götürdüm üzerinde 1996 yılında takılan orijinal halat vardı yenisi ile değiştirdik, aracı durdururken P'de yük şanzımana biniyordu düzeldi. Yeni jantları taktırırken jantları makineye bağlayıp balans ayarı yaptıklarını söylediler, araçta sağa çekme ve direksiyonda titreme vardı rot balans yapıldı 0 çıkması gereken değerler 50-100 arası çıktı tamamı sıfırlandı, direksiyon titreme sorunu giderildi toplam maliyet 950TL


    ------------------------------------------------------------------------------Tavan, Kaput Ucu, Far Filmi ve Sticker Kaplaması Yapıldı--------------------------------------------------------------


    Toplam Maliyet: 1000TL


    ------------------------------------------------------------------------------Egzoz Çift Çıkış Yapıldı--------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Egzoz takıldıktan sonra araçta sanki tıkanıyormuş gibi bir hissiyat vardı ivmelenme tam istediğim şekilde olmuyordu. Egzoza çift çıkış yaptık %100 oranında değişim oldu. Maliyet: 700TL


    ------------------------------------------------------------------------------Eksantrik Sensörü Değişti-------------------------------------------------------------------------------------------


    Eksantrik sensörü yan sanayiydi orijinal Siemens modelle değiştirdim. Eski Sensör sağlam isteyene gönderirim. Maliyet: 2700TL


    -----------------------------------------------------------------------------------Şanzıman Konum Sensörüne Bakım Yaptım------------------------------------------------------------------


    Kalkışta tam kavramama ve vites geçişlerinde sorun sebebiyle ustama danıştım, vites kolunun kapağını açıp balata spreyi ile temizleyip ardından WD40 ile bakım yapmamı söyledi. Vites konum sensörünün kirlenmiş olabileceğini söyledi. Dediğini yaptım ve vites geçişleri kalkışlar vs. %100 değişti.


    ----------------------------------------------------------------------------------------Triger Kapağı ve Motor Kulağının Civataları Değişti------------------------------------------------------------


    Ustam motorun sağ üst motor kulak civatalarının kestiğini fark etti, triger kapağı da iyi durumda değildi ustam yeni kapak sipariş etmemi kapakla beraber civataları onaracağımızı söyledi. Triger kapağını değiştirdik motor kulaklarını tutan, kesik civataların kalan yarısı yuvasından zorda olsa çıkarıldı. Yerine sağlam civatalar atıldı.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Sen motor yaptırıyorum yazmışsın bende fantazi arama demişim. Motorda delik varsa yapılmaz. Sen gelip oraya blok aldım desem ozaman yazmazdım.

    Ayrıca sana zaten daha önce başına bela aldığını yazmıştım. En az 80bin lik oldun şimdiden. Motordan sonra gaz kelebeği şanzıman fren merkezi radyatör artık hangisi daha eskiyse yavaş yavaş seni masrafa sokacak.

    Sen macera aramak için araba almışsın o arabada sana onu yaşatacak.

    Hocam öncelikle geçmiş olsun.

    300 arabaya verdiniz 70 80 k tamire gidiyor araç 1996 model.

    420 450 bandına temiz linea citroen elis pejo 301 bulunuyor. 2015 model civarı nerden baksan 20 yaş var arada. Böyle birşey neden düşünmediniz. Düştükten sonra akıl veren çok olur ama 96 model araca 300 bağlayacağıma karttan altın, nakit avans vs çeker 450 bandına modeli yüksek araç alırdım.

    Her zaman dediğim gibi 95 bmw bineceğime 2015 lineaya binerim. B segment D segment takılmam. Metal yorgunluğu önemli bi husus bu araçlar dünyanın her yerinde hurda diye geçiyor yaşından ötürü.


    Geçmiş olsun tekrardan.
  • Geçmiş olsun reis


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • wRei kullanıcısına yanıt

    Hocam zamanında kullanılmıştım , motor arızaları bir türlü bitmedi, bir yeri yapınca bir yeri bozuldu hayata küstürdü resmen umarım sizin aldığınızda sıkıntı çıkmaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam kaça aldın

  • wRei kullanıcısına yanıt

    Maalesef ilk araç olarak, alıp alabileceğiniz en sorunlu aracı almışsınız, Allah yardımcınız olsun.

  • Allah yardımcın olsun kardeşim.


    eniştemde vardı kaç kere yolda kaldı artık sayısını bilmiyorum. Keza sene 2000 ler... yeni arabaydı... sattı honda civic aldı dünya varmış dedi


    vectra a kasa harici yanına yaklaşılmaz.

  • Hayırlı uğurlu olsun,güle güle kullanın...

  • Kaç litre yağ yakıyor hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun, sanayi esnafıyla samimiyetiniz artabilir, konforlu güzel ama çok çok riskli bir otomobil

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • wRei kullanıcısına yanıt

    Motor revize edilmiş o zaman mümkün değil yağ yakmaması geçen hafta babamın aracı sattık 98 modelini kazasız tramersiz takasda 225bin lira gibi bir fiyata verdik

    Bindiğimiz süre 2 yıl içerisinde şanzımanı yeniledik komple lpg sistemi yenilendi alt takım yenilenmişti ama satarken yine dağılmıştı elektrik tesisatı komple yenilemek gerekiyordu boya komple keşerme vardı kalorifer sistemi tıkanmıştı klima yine bozulmuştu galeriye verdik kısacası sağlıklı bir araç olduğunu düşünmüyorum fiyatınız bana biraz yüksek geldi hayırlı uğurlu olsun dertsiz tasasız binersiniz inş




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mand1ra_Hekimi -- 5 Aralık 2023; 23:14:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.