Şimdi Ara

Opel şanzıman yağı değişimi gerekli mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
51.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Yeni nesil tam otomatik olan eat6 ‘da yağ değişimi yapılmaz. Bahse konu olan eat6 ile adı geçen aisin şanzıman birbirinden farklı olup yeni nesil tam otomatik şanzımanlar çok geliştirildi. Kilitlenme artık 25 km hızdan itibaren gerçekleşiyor ki bu da yağ üzerindeki baskıyı nerdeyse sıfırlıyor

    Bu hem fabrika yani üreticinin hem de servisin söylediği bir bilgi.

    Yüzlerce Mühendisin çalıştığı yüzyildan fazla süredir araç üreten bir firmaya güvenmeyipte sanayide Ahmet ustaya güvenecekseniz yapacak bir şey yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Bmwlerde değişime gerek olmadığını okumuştum.
    Peki bu durum vectra b 2.0 manuelde nasıl olmalı? 196.000 kmde.

    sizinki:https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/af20_22.html
    bizimki:https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/f18.html

    @Diablo hocam siz ne dersiniz bizim vectra için manuel.
    Hocam manuel için birşey diyemem manuel şahsi aracım hiç olmadı o yüzden manuel vites kutusunun bakımıyla ilgili tecrübem yok.

    Ama tam otomatik tork konvertörlü araçların özellikle yoğun trafikte kullanılması sözkonusu ise yağın belirli aralıklara değiştirilmesi iyidir.

    Ben kendi aracımdan örnek verdim, 220bin km boyunca şanzıman yağı hiç değişmemiş, 2den 3e atarken resmen ara gazı verir gibi geçiyordu ve çok sert bir şekilde vuruyordu araç. Şanzıman yağının tapasını bi açtık ki yağ yerine pekmez akmaya başladı, 2 kez 10bin km aralıkla yağı değiştikten sonra aracın vites geçişleri de yumuşadı, şu an bir sıkıntı yaşamıyorum çok şükür.

    Şanzıman içinde zamanla oluşan metal artıkları vs bu yağ içine birikiyor nihayetinde, yağ filtresi var ama onun da ömrü bi yere kadar. Özellikle yüksek kilometreli araçlarda işi bilen bir usta tarafından yağ değişimi ve mümkünse yağ filtresinin değişimi yapılsa iyi olur.

    Yukarda bir arkadaş bahsetmiş, sorun çıkarsa yağı değiştir diyorlar ama o sorun başladıktan sonra yağ değişimi genelde çözüm olmuyor. Yağ özelliğini yitirip de selenoid valfler vs aşındıktan sonra yağı değiştirseniz ne olacak? Şanzıman komple revizyon edilmeden asla eskisi gibi olmayacak. O yüzden şanzıman içten içe kendini yemeden yağı değiştirmekte fayda var. Motor yağı gibi 10binde bir değişin demiyor kimse, araç üreticisinin tavsiyesine göre 60-80-100 bin km gibi rakamlarda değişiyor bu zaten.




  • Kasıla kasıla örnek verip değiştirme diyenleri dinleme. Sonsuz dayanıklığa sahip ve temizliğini sonsuza kadar koruyan bir yağ yok. Böyle kişiler aracına bakmıyor o nedenle ikinci ele güvenmiyor kimse. Arıza işaretleri olulunca satılığa koyuyorlar alan garibanın şansına ne zaman patlarsa. En iyisi 80.000 km ya da 6 ayda değişir. Yağ otomatik şanzımanın kanıdır resmen, eğer değişmezse oluşacak sorunların sonu yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    Bu konuda her kafadan bir ses çıkar.

    Bu işin en doğrusu kullanım kitapçığına bakılıp ordaki bilgiyi esas almak.

    Ben 3008 Aisin EAT6 tam otomatik kullanıyorum ve şanzıman yağı değişmez

    Muhtemelen sizinki de tork konvertörlü ise değişmez.

    Yukarda bir arkadaş iki örnek vermiş ve yüzbinlerce km kullanıldığı halde şanzıman yağı değişmediği gibi en ufak sorunları da yok demiş.

    Tam otomatik tork konvertörlü şanzıman candır, gerisi heyecan
    3008'de no oil change diye belirtilmiş, bazı Bmw'lerde de üretici değişime gerek yok diyor.

    Planlanan ömürle alakalı olduğunu düşünüyorum. Muhtemelen o şanzıman, yağ değişim zamanı gelmeden onarım isteyecek.

    Eskiden tork konvertörlü şanzımanlarda 60 bin ila 80 bin arasında değişim önerilirdi. Yağ üreticilerine baktığımızda hala yağın km ve/veya yıl bazında ömrünü belirtiyorlar.

    Yüksek km'lere rağmen şanzıman yağı değişmemiş ve hala şanzıman sağlam olabilir ama şanzımanın arıza olasılığı daha yüksek. Ayrıca ömrünü doldurmuş yağla yapılan km'lerin şanzımandaki hasarın boyutunu artıracağı konusu da var.

    Tüketici olarak bizlerin kendi lehimize düşünmemiz gerekiyor. Üreticinin söyleminin arkasındakini tutarlı ve dayanağı olan bir şekilde tahmin edip ona göre davranmak biz tüketiciler adına daha doğru olur.

    Tüketicinin lehine olduğu kadar aleyhine olan sistemleri de görmekteyiz. Tüketici burda aklını kullanıp ona göre hareket etmeli.

    Mesela geçenlerde ambalajlı gıdaları son tüketim tarihine göre ürünleri hemen çöpe atmamamız gerektiği yayınlandı. Önce ambalaj açılıp üründe bozulma belirtisi var mı ona bakılıp sonrasında bozuk değilse tüketmenin sorun olmayacağı belirtildi.




  • Diablo kullanıcısına yanıt
    Bigiler için sağolun hocam, dediklerinize tamamen katılıyorum.
  • Doğrudur bazı firmaların kitapçıklarında şanzıman yağ değişim aralığı yok,bakım istemez der.Tabi bu durum garanti süresi içinde geçerlidir. Ne diye uğraşsın başına dert alsın ki değişim ile. Sonrasında onun da başka dertleri var firmaya.

    Garanti bitince de servisten "doğru beyefendi,sizin üstün teknoloji olarak kullandığınız EAT6 şanzıman sizlere ömür,bakın hiç yağ değişim masrafı yapmadan size doğrudan 50 bin TL fatura çıkarttık deyince bir oh şükür benim aracımda yağ değişimi yok dersiniz artık.

    Uzun uzun yazmayacağım forumda konuları var,isteyen değiştirir isteyen değiştirmez. Sonuçta servislerin,araba üreticilerinin de para kazanması lazım yani bizlerin. Aynen devam diyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Doğrudur bazı firmaların kitapçıklarında şanzıman yağ değişim aralığı yok,bakım istemez der.Tabi bu durum garanti süresi içinde geçerlidir. Ne diye uğraşsın başına dert alsın ki değişim ile. Sonrasında onun da başka dertleri var firmaya.

    Garanti bitince de servisten "doğru beyefendi,sizin üstün teknoloji olarak kullandığınız EAT6 şanzıman sizlere ömür,bakın hiç yağ değişim masrafı yapmadan size doğrudan 50 bin TL fatura çıkarttık deyince bir oh şükür benim aracımda yağ değişimi yok dersiniz artık.

    Uzun uzun yazmayacağım forumda konuları var,isteyen değiştirir isteyen değiştirmez. Sonuçta servislerin,araba üreticilerinin de para kazanması lazım yani bizlerin. Aynen devam diyorum
    Üretici, servislerde kuyruk oluşsun istemiyor. Bakım adı altında yapılan işlemin uzun sürmesi servise yük getiriyor. Çünkü bakım adı altında olan işlemin meblağ olarak yüksek olmaması gerekiyor. Bu birçok yerde dillendirildi.

    Hatta motor yağı değişim km'leri bile bazı markalarda çok yüksek km'ler olarak öneriliyor. Burda tüketicinin durup düşünmesi lazım.

    Otomobillerin eskisi kadar ömürlü olması istenmiyor. Uzun ömürlü üretilmesi üretim maliyetlerini artıran, rekabeti güçleştiren ve ürünün pazarlanabilirliğini zorlaştıran birşey hem de bir yeni modelinin satışına balta vuran birşey. Ve bu tip ömür kısaltan adımları her sektörde görüyoruz.

    Tüketici artık ben ürün sahibine güvenirim o ne derse o mantığında hareket ederse çok kaybeder. Artık dünyadaki rekabet çok çetin ve üreticiler ahlak takınırsa kısa sürede piyasadan silinirler. O yüzden böyle temiz temiz işi yürütmeye çalışıyorlar. Daha hangi sektörlerde ne örnekler vardır buna benzer dinlemek lazım...




  • Ben bu konuyu epey araştırmıştım. Bmw de lifetime yazıyor şanzımanda yani yağ değişimi yoktu. Ne yapacağımı bilemedim gayet düzgün çalışan şanzımanı kurcalamak istemedim. Ancak araştırmalar sonuç verdi ki şanzıman yağı değişimi ŞART. Forumda konuda resimlerini bile paylaşmıştım. İçerisinden leş gibi yağ çıktı normal olarak. Yağ değişince araba kendine geldi diyebilirim. Her yağın ömrü vardır. Belirli aralıklarla değişmesi şarttır.

    Neden değişmeyin deniyor? Çünkü lifetime oil demek şanzıman bozulduğu yere kadar bu yağ idare eder şanzıman bozulduğu zaman komple şanzıman değiştiriyoruz demek. Servisteki ustaların hepsi kendi araçlarında yağ değişimi yapıyorlar emin olun.
  • yanlış yere yazdım. siliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebel -- 19 Mart 2019; 10:9:9 >
  • bende de opel astra tam otomatik vites vardı. şanzıman yağ soğutucusundan yağ kaçağı vardı.
    hortumlar preslenip tekrar takıldı. o arada da şanzıman yağı kontrol edildi. değiştirelim denildi ve değiştirildi.
    normalde konulan şanzıman yağı kırmızı renge benzerken, arabadan çıkan şanzıman yağı katran gibi simsiyahtı. muhtemelen daha önce hiç değişmemişti.
  • Kim degismiyor derse yalan soyler.Dogru bir degisim yapilsin pozitif farkini gorun.
  • Servis Hyundai i30 tork konvertörlü (A6MF1 kodlu şanzıman) şanzımanda yağ değişimi yok dedi. Aracın kitapçığında Rusya hariç yağ değişimi yok diyor. Rusya'da 120 bin km'de değişir yazıyor. Ama ben servisi dinlemeden yağını motul atf VI ile değiştireceğim. Garanti bittikten sonra kimse yağ değişmediği için arıza verdi demez. Ellerinde 'kullanıcı hatası' diye sihirli bir cümle var...
  • Benim aracın el kitabında da kesin bir bilgi yok ama Opel yetkili servise gittiğimde aynı modelin iş emrinde şanzıman yağ değişimi çıktığı halde bende çıkmamıştı, müşteri danışmanına sorduğumda biz aracın plakasını sisteme giriyoruz sizin aracın profilinde motor ve şasi numarası kayıtlı, aynı model olmasına rağmen farklı donanımda olan araçlar için bakım iş emrinde ne çıkıyorsa onu yapıyoruz dedikten sonra 6. yıl yerine 7. yıl bakım işlemi şeklinde girince şanzıman yağı ve triger değişim işlemi yapılacağı ortaya çıktı.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.