Şimdi Ara

Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
52
Cevap
2
Favori
14.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Forumda mesaj attığım konularda sık sık, imzamdaki araç hakkındaki memnuniyetimi soran arkadaşlar için bu başlığı açtım. Aynı zamanda piyasada az olduğu için merak edilen de bir araç. Niyetim, aracı olabildiğince objektif biçimde burada anlatabilmek.

    Daha önce de forumda Opel Omega ile ilgili bazı arkadaşların yorumlarını aldım. Konu burada :http://forum.donanimhaber.com/m_85448153/key_opel+omega/tm.htm

    İnceleme yapılacak araç 2.5 V6 CD modelidir. Yani Omeganın en dolusu değil. Onun incelemesini de, elinin altında Elagance donanım olan başka bir arkadaştan bekliyoruz.

    Opel Omega E sınıfı bir araç. Boyutları biraz büyük. 5 mt uzunluğu var. Ancak Anadolu şehirlerinde yaşayanlar için pek sorun olmuyor. Aracımız zaten Konya'da kullanılıyor. Aslında inceleme için birkaç video da çekmek istedim. 0-100 kaç saniye, yolda gidişi nasıl gibi. Ancak buna fırsatım olmadı. Daha ilerde çekebilirsem, onları da konu başlığı altında eklerim.

    Aracımız 2000 model. Opel kullananlar bilir, kasalar harflerle belirtilir. Bilmeyenler için söyleyim, 2000 model B kasa oluyor, yani makyajlı. 99 modeller ve öncesi ise A kasa olarak adlandırılıyor. Gerçi ben de ilk defa Opel kullandığım için çok da fazla bilgim yok, Opel kullanıcıları yorumlarda düzelttirirse, ben de buradan düzeltirim, ancak aracım B kasa olarak geçiyor, onu biliyorum.

    Resimlerle başlayalım :


     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi
     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi




    Yukarıda da bahsettiğim gibi, 2.5 lt V6 motora sahip, 170 HP, 227 Nm tork gücünde, arkadan itişli bir sedan. Şanzumanımız tam otomatik 4 ileri şanzuman. Boş ağırlığımız 1650 kg. İçine 4 kişi bindiğinde 2 tonu taşıyabilecek yeterli bir motor gücüne sahip. Yakıt olarak Benzin+LPG kullanıyor. Kullanılan sistem BRC. 0-100 km hıza 9 sn de ulaşıyor... diye broşür bilgisini de vereyim. Ancak benim aracım 10.5 sn de ulaşıyor. Elbette motorun yıpranmasını da buna dahil etmek gerekiyor, bu yaşında. Ebatlarımız ise : 4898 mm x2033 mm x 1455 mm

    Genel olarak bahsedersek, tip olarak fena değil. Bugünkü modern dizaynlı otomobillerden çok geri kalır yanı yok. Ebadı nedeniyle de oldukça dikkat çeken bir araç. Koltuklarımız krem rengi deri döşeme. Şöför ve yolcu koltuğu 4 yönlü hareketli. Yükseklik ayarı motorlu. İleri geri ise manuel. Elegance donanımda, 4 yöne de motorlu ayar yapılabiliyor. Direksiyon fonksiyonel, ancak tamamen müzik sistemine odaklı. Müzik sistemimiz ise bildiğimiz eski kaset çalar şeklinde teyp, radyo, 6 lı CD çalar.

     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi

    Donanımlarımızda güvenlik olarak 4 hava yastığı, ABS, yokuş kalkış desteği, kaygan ve karlı havalarda kullanılan kar tuşu, ESP, acil arama tuşu, 1,5 mm kalınlıkta sac gövde (Not: rakamdan emin değilim ama oldukça kalın) .... ki bu kalınlıktaki sac, günlük şehir içi ufak kazalarda, aracınızda ezik olmamasını sağlıyor. Acil arama tuşu da biraz açıklama istiyor..... Araçta bir telefon sistemi var. Bu telefon sistemi SIM kart takarak çalışıyor. SIM kartınızı uzun yolculuklarda telefonunuzdan çıkarıp, araca takarsanız, araçtan konuşma şansınız var. SIM kart takılı değilken arama tuşuna basarsanız da acil arama yapayım mı diye soruyor. Yani 112 servisini arıyor.

     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi

    Konfora gelirsek, Omega tamamen konfor odaklı zaten. Koltuklar 5 kademe ısıtmalı deri koltuk ve çok rahat. Bölgesel dijital klima, 9 kademeli sunroof, 4 cam otomatik, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, arka rezistans, ön cam rezistansı, elektrikli katlanır yan aynalar, xenon farlar, arka perde, ayrıntılı yol bilgisayarı, hız sabitleme, sport tuşu.... İlginç bir özelliği ise, arkada bir perde olması ve arkadan vuran güneş ışığını engellemek adına, ön taraftan kaldırıp indirebilme özelliği. Bu bana çok ilginç gelmişti.

    Kişisel görüşüme gelirsek :

    Opel Omega gerçekten ağırlığı nedeniyle yola yapışan, orta-sert yapılı süspansiyonlarıyla keyifli bir araç. İçine oturduğunuzda kesinlikle güvende hissediyorsunuz kendinizi. Araç neredeyse evdeki çekmece sistemi gibi her tarafta saklı gözlerle dolu. Mesala kapılardaki gözler, torpido, ön koltuk arkası ilginç, tepsi biçimli gözlerde istediğinizi saklayabilirsiniz. Ancak hepsinin ortak özelliği hacimli olmaması. Yani ufak tefek eşyalar koyabilirsiniz. Hacimli ve büyük eşyalarınızı saklayabileceğiniz bir göz yok araçta.

     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi
     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi
     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi

    Aracın en çok merak edilen yakıt değerlerini de vererek, sizleri diğer resimlerle başbaşa bırakayım artık. Aracımız yol bilgisayarında 13 lt değerler gösteriyor. Yazın 11 lt dahi gördüm. Tamamen kullanıma bağlı tabii ki.

    Konya şehir içi LPG tüketimimiz yaz aylarında 31 krş tu. LPG lt fiyatı 2.39 dan yaklaşık 13 lt/100 km. Kış aylarında bu rakam 33 krşa çıkıyor. Yani 14 lt/100 km. Son LPG indirimiyle, 2.19 dan LPG dolduruyoruz. Rakamlardan oldukça memnunum. Ancak aracın sport tuşuna basmamak kaydıyla.
    Şehir dışı tüketim ise inanılmaz derecede düşüyor. Tatil için Ege bölgesine gittik, araçta 4 kişi, 1 çocuk ve bagaj dolu olarak, klima kapalı (gece yolculuğu), 2.50 den gaz almama rağmen hesapladığım yakıt 21 krş tu. 21-23 arası yakıt hesapladım. Uzun yol için oldukça ideal bir araç olduğunu söyleyebilirim.

    Bu aracı alanlar, ilk başta motor ısısıyla ilgili panik yaşayacaktır. Motorun ısısı normal olarak 100 dereceye kadar geliyor. Ben 95 i pek geçmedim. Ancak bütün kullanıcıları bu değerin normal olduğunu söylüyor. Bu ısılara pek alışık olmadığımız için belirteyim de, benim gibi panik olmayın.

    Araç artık ithal edilmiyor. Amerika da Lincoln Cattera adıyla, İngilterede ise Vauxhall Omega olarak geçiyor. Bu durumda da yedek parça ihtiyacınızı ya forumdan yardımlaşmayla, ya da Ebay den satın alarak gideriyorsunuz. Parçası kolay bulunmuyor ve Opel yedek parça satıcıları da pek stokta tutmuyorlar. Ancak, çok kolay bozulan bir yapıya sahip olduğunu söyleyemem. Avrupa araçlarla ilgili önyargımı kıran bir araç. Kolay kolay arıza vermiyor. Bu aracımı 2013 Aralık ayında almama rağmen, motorla ilgili bir sıkıntı yaşamadım. Ufak tefek elektrik problemleri oluyor elbette. Ancak önemli sorunlar yaşamadım.

    Kullanıcıları zaten hobi amaçlı alıyorlar ve genel olarak bakımlı, düzgün kullanılan bir araç. 14 yaşında olmasına rağmen hala diri ve güven hissi verebilen nadir araçlardan birisi. Piyasa değerleri de 15-20.000 aralığında olduğundan, kolay ulaşılabilir bir lüks diyebilirim.

    Olabildiğince ayrıntılı olarak Opel Omegayı anlatmaya çalıştım. Yine de atladığım ve merak ettiğiniz sorularınız varsa, cevaplarım.

    Herkese iyi forumlar.

     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi
     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi
     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi
     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi
     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi
     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi


     Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi Opel Omega 2.5 V6 CD incelemesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkman -- 10 Kasım 2014; 21:01:04 >



    _____________________________
    2007 Volvo S40




  • +1

    Arabadan zevk alınan zamanlar geçmişte kaldı.

    Şu an artık araba piyasası çok sıkıcı ve bayık

    E-segmentinde BMW, Mercedes, Audi dışında marka yok. Önceden bu segmentte Safrane, Omega, Scorpio, Pug 607 gibi farklı marka ve modeller vardı.

    D-segmentinde 1.6 hacme mahkum olmuş durumdayız. Adam gibi keyifle kullanılacak (2.0motor) D-segment alınamıyor.

    Yakıt fiyatlarından ötürü ya dizelin sesine, devirsizliğine, zevksiz sürüş karakterine veya LPG'nin ayarına, dertlerine, stepne olmamasına katlanmak zorundayız.

    Eskiden 2.0 motorlu Vectra'ları, Lagunaları, Corona'ları, Mazda 626'ları her tarafta görürdük. Şimdi varsa yoksa Passat. Mazda 6 gibi göre hitap eden tasarımlar yollarımızda hiç yok.
  • Maşallah kazasız belasız bende 99 vectra gt var iken galeride omega ile bir tur atmıştım araba ölüydü ama halen konforluydu :) vectra omeganin konforu yanında broadway gibi kalmıştı :)


    Ve resimlerin çoğu mobilden gözükmüyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Bazen cevaplar sadece kelimelerle verilmez..
  • Eline sağlık güzel inceleme olmuş. Konuyla alakasız olacak ama 6 aylık vergisi ne kadar şuan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Eline sağlık güzel inceleme olmuş. Konuyla alakasız olacak ama 6 aylık vergisi ne kadar şuan?

    6 aylık vergisi bu sene 386 TL idi. Seneye daha düşük olacak. 1 yaş daha yaşlanıyor :)
    _____________________________
    2007 Volvo S40
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Eline sağlık güzel inceleme olmuş. Konuyla alakasız olacak ama 6 aylık vergisi ne kadar şuan?
    15-20 milyar bu arabaya vereceğine Şahin alsaydın, hem parça derdin olmazdı hem modifiye ederdin hem de 2. eli kuvvatlı olduğundan istediğin zaman nakde çevirebileceğin bir menkul kıymetin olurdu.
    _____________________________
    Focus 2,5 - 2011 1.6 100 bg - TeleflexGFI LPG

    Güzel olmayan otomobil, iyi bir otomobil değildir. (Ettore Bugatti)
  • Araba degil tank,sekli bile guven veriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    BANA ULAŞMAK SANDIĞINDAN KOLAY BİR PM KADAR YAKINIM EEEE HADİ NE DURUYORSUN
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Huka Sampos

    Eline sağlık güzel inceleme olmuş. Konuyla alakasız olacak ama 6 aylık vergisi ne kadar şuan?

    6 aylık vergisi bu sene 386 TL idi. Seneye daha düşük olacak. 1 yaş daha yaşlanıyor :)

    Alıntıları Göster
    benim anlamadığım e39 5serisi kadar modern bir iç mekana sahip olan bu arabaya neden analog km sayacı konulmuş, vectralar komple dijital

    http://myomega.ovh.org/foto/tapety/opel_omega_b1994_01.jpg makyajsız omega b

    http://siauto11.com/images1/opel-omega-a-8.jpg omega a



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 10 Kasım 2014; 18:50:42 >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2.5 v6 mondeo iyimi
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANIL-D

    Araba degil tank,sekli bile guven veriyor
    Çok güzel arabalardı makam araçlarının koruması olarak önlü arkalı bir geçerlerdi rüzgardan sarsılırdık ama artık temiz bulamayız heralde
    _____________________________
    &amp;#39;Megane 1.5 BlueDCİ / &amp;#39;İmzalar mercedes gerçekler serçedess :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HayrullahKNY

    Çok güzel arabalardı makam araçlarının koruması olarak önlü arkalı bir geçerlerdi rüzgardan sarsılırdık ama artık temiz bulamayız heralde

    Alıntıları Göster
    Direksiyonun rengi dikkatimi çekti orjinal mi ?
    İnceleme için teşekkürler.
    _____________________________




  • 3.0 olanına hep sahip olmak istemişimdir ancak parça ve yakıt yüzünden cesaret edemiyorum.Arabanız çok diri ve hoş kazasız belasız binmeniz dileğiyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Alfa Romeo 156 1.6 120HP Distinctive Jamara Siyahı
  • Yuksek model kalas gibi arabaya binecegime dusuk model bu tarz arabaya binerim. Aracinizi iyi gunlerde kullanmaniz dilegiyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • İnceleme guzel olmuş
    Belki eksiler gel ama araç çok konforlu OLMASINA rağmen tercih etmezdim. Yakıtı fazla, vergisi fazla, yedek parçası yok tek aracım olacaksa doğan alırım daha iyi. Ancak ikinci araç olarak keyif için alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HayrullahKNY

    Çok güzel arabalardı makam araçlarının koruması olarak önlü arkalı bir geçerlerdi rüzgardan sarsılırdık ama artık temiz bulamayız heralde

    Alıntıları Göster
    Eskiden Şarköy'de hastanenin karşısında bir tanesi terk edilmiş bir vaziyette yatardı. Gördükçe içim acırdı. :(
    _____________________________
    DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ 2006 Renault Megane II Sedan Expression dCi 100 (mazide kaldı) // 2013 Opel Insignia Sedan Cosmo 1.6 SIDI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbocharger41

    3.0 olanına hep sahip olmak istemişimdir ancak parça ve yakıt yüzünden cesaret edemiyorum.Arabanız çok diri ve hoş kazasız belasız binmeniz dileğiyle.
    Kazasız belasız kullanın çok güzel aracınız var.3.0'ı hağla gölümde ayrı yeri var o konfor,güvenle birlikte otobanda 200-220 km hızlarda rahat rahat yürüyen 10 yaşını çoktan devirmiş gemi olarak görüyorum bunları
    _____________________________
    Herkez Hak Ettiği Gibi Yaşar.

    Bu Hesap İki Kişi Tarafından Kullanılmaktadır.
  • 15-20 bine 2005 model Palio alınabiliyor.O arabalara bu parayı vereceğime Omega alırım.Aracınız çok temiz.2000 model araçta boya var mı vs.diye aramak aptallık olur.Temiz olsun yeterli.Herkes yakıttan şikayetçi.Anladığım kadarıyla lpg ile kullanıldığında dizel ekonomisini sağlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Sport moduna olunca ne oluyor gaz tepkimesi falanmı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2009 Honda CR-V 2.0
    Ω
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kami Kaze

    Sport moduna olunca ne oluyor gaz tepkimesi falanmı
    tam seyahatlik araba.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Michael Wittmann

    tam seyahatlik araba.

    Alıntıları Göster
    Fazla lafa gerek yok kullanmışlığın ve uzun yol da yolcu olarak bulunmuşluğum var.Gerçekten uzun yolda keyif veren ve yol sesi olarak mükemmel bir araç araç yormuyor.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Direksiyonun rengi dikkatimi çekti orjinal mi ?
    İnceleme için teşekkürler.


    Direksiyon rengi aldığımda böyleydi. Orjinal olup olmadığını bilmiyorum. Ancak korna kısmındaki renk atmasına bakarsak orjinal direksiyon. Sanırım iç mekanın ahşap kaplamalarına uygun olması için o renk kullanılmış.
    _____________________________
    2007 Volvo S40
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yusuf434382

    İnceleme guzel olmuş
    Belki eksiler gel ama araç çok konforlu OLMASINA rağmen tercih etmezdim. Yakıtı fazla, vergisi fazla, yedek parçası yok tek aracım olacaksa doğan alırım daha iyi. Ancak ikinci araç olarak keyif için alınır.

    saçma sapan bir yorum
    _____________________________
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.