Şimdi Ara

Opel İnsignia Yakıt Tüketim Değerleri (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
352
Cevap
7
Favori
267.039
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dctcagri

    Insignia'da 1.8 motor varki bakalım konu nerelere gidecek



    :))
  • yaklaşık 10.000 kmdir ortalamayı sıfırlamadım.
    genelde şehir içi sadece haftasonları sehir dışı kullanıyorum. ortalamam 10.4lt.
  • sizinki iyi yakıyomus arkadasta 2009 astra 115hp triptronik var 11 lt gösteriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell
    -

    180 tane beygirin gökten vahiyle inmesinimi bekliyordunuz?

    Yakıt vermeden beygir alamazsın. Fizik kurallarına aykırı bir durumdur.


    Tabi fizik kuralları Alman BMW mühendisleri tanınmadan koyuldugu için aykırı gibi gelebilir. yeni 3.20d 184 HP 350nm tork 0'dan 100 km/sa'e sadece 6,1 saniyede hızlanırken sadece 5,7 l/100 km yakıt tüketir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhannnn_taz


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell
    -

    180 tane beygirin gökten vahiyle inmesinimi bekliyordunuz?

    Yakıt vermeden beygir alamazsın. Fizik kurallarına aykırı bir durumdur.


    Tabi fizik kuralları Alman BMW mühendisleri tanınmadan koyuldugu için aykırı gibi gelebilir. yeni 3.20d 184 HP 350nm tork 0'dan 100 km/sa'e sadece 6,1 saniyede hızlanırken sadece 5,7 l/100 km yakıt tüketir.


    0-100 değerlendirmesi ayrı, ort. yakıt tüketimi değerlendirmesi ayrı yapılır. ikisi bir arada olmuyor.
  • johnmason
    ALINTIDIR:
    Bizim Türk halkı nedense mucizeleri çok seviyor. Keşke Opel mühendisleri bir büyü yapsalarda yakıt tüketimi 7 - 8 Litre'ye düşse. Türkçe de çok güzel bir söz var; "Ne kadar ekmek o kadar köfte" diye. 180 Hp güç üreten bir araba 1.4 cc bile olsa emsalllerinden fazla yakacaktır. (Teknolojik bir devrim olmadığı sürece)

    Bilmeyenler için, oturup araştırmayı sevmeyenler için, Finlandiya'nın yüzölçümü Türkiye'den küçük nasıl olurda milli geliri bizden yüksek olur diyenler için geliyor:

    Turbo Nasıl Çalışır (Özet Anlatım) [Dikkat büyülü prosesin üstündeki sır perdesini aralıyorum]

    Turbo'nun çalışma prensibi, motorda yanma oluştuktan sonra egzost vasıtasyıla atılan dumanın yarattığı tahriki kullanmaktır. Bu tahrik sayesinde salyangoz şeklinde bir yapıya sahip olan turbo ünitesinin egzost içindeki çarkın dönmesiyle diğer taraftaki çark vakum etkisi yaparak temiz havayı içine çeker ve sıkıştırarak motora gönderir. Çoğu arabada bu havanın daha fazla sıkışması için intercooler bulunur. Bu sıkıştırılmış hava silindirdeki yanmayı iyileştirerek motor performansını arttırır. Turbo'nun devri arttıkça daha fazla basınçlı hava motor bloğuna gönderilmeye başlar. Hepimizin bildiği gibi hava- yakıt karışımının belli biri oranı vardır. Dolayısıyla basınçlı havanın miktarı arttıkça araç beynide aynı oranda silindirlere gönderdiği yakıt miktarını arttırır. 180 Hp gibi ciddi rakamlara ulaşmakda hatırı sayılır bir tüketim artışı gerektirecektir. Yakıt artışı beklemeden bu güce ulaşmayı beklemek hayal olur. Eski kasa 528'in 192 Hp güç ürettiğini göz önünde bulundurursak, yaklaşık değer üreten 1.6 cc hacimde bir motordan standart atmosferik bir motorun yakıt tüketimini beklemek komik olur.

    Hem ekonomi hem yüksek güç istiyorsanız ya dizel araç alırsınız ya da lpg sistemini göz önünde bulundurusunuz. Yada gidip düşük güç üreten motora sahip bir araç alırsınız. 180 Hp'lik bir araca çok yakıyor derseniz bu anlamlı bir yorum olmaz sadece komik duruma düşersiniz..

    Arkadaşım olayı özetlemiş zaten. D segmenti üst sınıf bir otomobilden bahsediyoruz, hani inerken koltuğu altından çekip binerken altına süren! WV 'in CC, Audi A6, BMW 530,Citroen C5,Mercedes 180,Honda Accord,Ford Mondeo... gibi otomobillere binen yurttaşlarımız pamuk eller cebe yapacak:) Hem kalite, hem ucuz!.. bu segmentte biraz zor..bazılarımız insignia'yı vectra ile karıştırıyorlar..Vectra C segmenti bir otomobildi ve artık üretilmiyor.. İnsignia'yı almaya niyetli olanlar için tavsiyem mutlaka deneme sürüşüne çıkmaları..bu tank gibi makinede koltuğa yapıştıran motorun yakıtının segmentine göre normal olduğunu zaten anlayacaklardır. Uzun lafın kısası Opel insignia ile sınıf atladı, bu gerçek..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cematay -- 22 Kasım 2010; 3:35:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhannnn_taz


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell
    -

    180 tane beygirin gökten vahiyle inmesinimi bekliyordunuz?

    Yakıt vermeden beygir alamazsın. Fizik kurallarına aykırı bir durumdur.


    Tabi fizik kuralları Alman BMW mühendisleri tanınmadan koyuldugu için aykırı gibi gelebilir. yeni 3.20d 184 HP 350nm tork 0'dan 100 km/sa'e sadece 6,1 saniyede hızlanırken sadece 5,7 l/100 km yakıt tüketir.


    Elma ile Armut arasındaki değerlendirme olmuş sizinki.. Bir tarafra supercharge a sahip benzinli bir motor diğer tarafta da sizin belirttiğiniz araç olan 3.20 D

    Insıgnıa nın da CDTI motorları oldıkça tutumlu aletlerdir. O motorlarında karma tüketim ortalaması 5.1 Lt olarak verilmektedir... Tabi ki Bmw teknoloji olarak daha ileri bir durumda olduğundan Tork olarak aynı torku sağlasa da beygir gücü ve hızlanma değerleri olarak Bmw teknolojisinin gerisinde kalmaktadır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhannnn_taz


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell
    -

    180 tane beygirin gökten vahiyle inmesinimi bekliyordunuz?

    Yakıt vermeden beygir alamazsın. Fizik kurallarına aykırı bir durumdur.


    Tabi fizik kuralları Alman BMW mühendisleri tanınmadan koyuldugu için aykırı gibi gelebilir. yeni 3.20d 184 HP 350nm tork 0'dan 100 km/sa'e sadece 6,1 saniyede hızlanırken sadece 5,7 l/100 km yakıt tüketir.


    Dizel daha az yanıcı maddedir yani mazot. Ateş yaktığınızda üstüne benzin dökün ateş parlar mazot dökün parlamaz hatta söndürebilir de.

    Siz şimdi burda benzinli araçla dizel aracın yaktığı değerleri karşılaştırıyorsunuz. Elma ile karpuzu karıştırmak gibi birşey olmuş. Dizel arabada şehir içinde 7 litreden fazlasını zorlarsınız ama benzinli araba da 7 litreyi görmek hayal gibidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cematay

    Arkadaşım olayı özetlemiş zaten. D segmenti üst sınıf bir otomobilden bahsediyoruz, hani inerken koltuğu altından çekip binerken altına süren! WV 'in CC, Audi A6, BMW 530,Citroen C5,Mercedes 180,Honda Accord,Ford Mondeo... gibi otomobillere binen yurttaşlarımız pamuk eller cebe yapacak:) Hem kalite, hem ucuz!.. bu segmentte biraz zor..bazılarımız insignia'yı vectra ile karıştırıyorlar..Vectra C segmenti bir otomobildi ve artık üretilmiyor.. İnsignia'yı almaya niyetli olanlar için tavsiyem mutlaka deneme sürüşüne çıkmaları..bu tank gibi makinede koltuğa yapıştıran motorun yakıtının segmentine göre normal olduğunu zaten anlayacaklardır. Uzun lafın kısası Opel insignia ile sınıf atladı, bu gerçek..




    Vectra D segmenti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cematay
    Arkadaşım olayı özetlemiş zaten. D segmenti üst sınıf bir otomobilden bahsediyoruz, hani inerken koltuğu altından çekip binerken altına süren! WV 'in CC, Audi A6, BMW 530,Citroen C5,Mercedes 180,Honda Accord,Ford Mondeo... gibi otomobillere binen yurttaşlarımız pamuk eller cebe yapacak:) Hem kalite, hem ucuz!.. bu segmentte biraz zor..bazılarımız insignia'yı vectra ile karıştırıyorlar..Vectra C segmenti bir otomobildi ve artık üretilmiyor.. İnsignia'yı almaya niyetli olanlar için tavsiyem mutlaka deneme sürüşüne çıkmaları..bu tank gibi makinede koltuğa yapıştıran motorun yakıtının segmentine göre normal olduğunu zaten anlayacaklardır. Uzun lafın kısası Opel insignia ile sınıf atladı, bu gerçek..





    Sen ne yaptın arkadaş. Vectra C sınıfıysa Vectra'nın yılındaki astra ne oluyor peki B sınıfı mı. Corsa da A sınıfı olur. Agila vardı o hangi sınıfta peki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cematay

    johnmason
    ALINTIDIR:
    Bizim Türk halkı nedense mucizeleri çok seviyor. Keşke Opel mühendisleri bir büyü yapsalarda yakıt tüketimi 7 - 8 Litre'ye düşse. Türkçe de çok güzel bir söz var; "Ne kadar ekmek o kadar köfte" diye. 180 Hp güç üreten bir araba 1.4 cc bile olsa emsalllerinden fazla yakacaktır. (Teknolojik bir devrim olmadığı sürece)

    Bilmeyenler için, oturup araştırmayı sevmeyenler için, Finlandiya'nın yüzölçümü Türkiye'den küçük nasıl olurda milli geliri bizden yüksek olur diyenler için geliyor:

    Turbo Nasıl Çalışır (Özet Anlatım) [Dikkat büyülü prosesin üstündeki sır perdesini aralıyorum]

    Turbo'nun çalışma prensibi, motorda yanma oluştuktan sonra egzost vasıtasyıla atılan dumanın yarattığı tahriki kullanmaktır. Bu tahrik sayesinde salyangoz şeklinde bir yapıya sahip olan turbo ünitesinin egzost içindeki çarkın dönmesiyle diğer taraftaki çark vakum etkisi yaparak temiz havayı içine çeker ve sıkıştırarak motora gönderir. Çoğu arabada bu havanın daha fazla sıkışması için intercooler bulunur. Bu sıkıştırılmış hava silindirdeki yanmayı iyileştirerek motor performansını arttırır. Turbo'nun devri arttıkça daha fazla basınçlı hava motor bloğuna gönderilmeye başlar. Hepimizin bildiği gibi hava- yakıt karışımının belli biri oranı vardır. Dolayısıyla basınçlı havanın miktarı arttıkça araç beynide aynı oranda silindirlere gönderdiği yakıt miktarını arttırır. 180 Hp gibi ciddi rakamlara ulaşmakda hatırı sayılır bir tüketim artışı gerektirecektir. Yakıt artışı beklemeden bu güce ulaşmayı beklemek hayal olur. Eski kasa 528'in 192 Hp güç ürettiğini göz önünde bulundurursak, yaklaşık değer üreten 1.6 cc hacimde bir motordan standart atmosferik bir motorun yakıt tüketimini beklemek komik olur.

    Hem ekonomi hem yüksek güç istiyorsanız ya dizel araç alırsınız ya da lpg sistemini göz önünde bulundurusunuz. Yada gidip düşük güç üreten motora sahip bir araç alırsınız. 180 Hp'lik bir araca çok yakıyor derseniz bu anlamlı bir yorum olmaz sadece komik duruma düşersiniz..

    Arkadaşım olayı özetlemiş zaten. D segmenti üst sınıf bir otomobilden bahsediyoruz, hani inerken koltuğu altından çekip binerken altına süren! WV 'in CC, Audi A6, BMW 530,Citroen C5,Mercedes 180,Honda Accord,Ford Mondeo... gibi otomobillere binen yurttaşlarımız pamuk eller cebe yapacak:) Hem kalite, hem ucuz!.. bu segmentte biraz zor..bazılarımız insignia'yı vectra ile karıştırıyorlar..Vectra C segmenti bir otomobildi ve artık üretilmiyor.. İnsignia'yı almaya niyetli olanlar için tavsiyem mutlaka deneme sürüşüne çıkmaları..bu tank gibi makinede koltuğa yapıştıran motorun yakıtının segmentine göre normal olduğunu zaten anlayacaklardır. Uzun lafın kısası Opel insignia ile sınıf atladı, bu gerçek..





    doğru söylüyorsun kardeş.




  • -arkadaşlar 2011 model 2.0 motor 160 bg insignia cosmom var. bunlarda turba kaç bin devirde açılıyor bilen varmı. yardımcı olursanız sevinirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihattatar

    -arkadaşlar 2011 model 2.0 motor 160 bg insignia cosmom var. bunlarda turba kaç bin devirde açılıyor bilen varmı. yardımcı olursanız sevinirim...

    1750 olması lazım...
  • Benzine zamlar turboladı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihad_tatar

    Aracın hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin..

    Ancak dün akşam yaşadığın olay seni gerçeklerden biraz uzaklaştırmış... Kendine rakip olarak gördüğün Bmw 5.30 D aracın sürücüsünün seninle kapışmak istememesi , veya becerememesinden kaynaklı bir durum çıkmış ortaya...

    Yoksa ehli bir el altında Bmw 5.30 D , senin İnsignia nın yanında senin değişine göre "Yer Uçağı" olarak kalır...

    Bir kere Insıgnıa nın fabrika verisi maksimum hızı 225 Kmh. Herkes bilir ki bu hızlar düz yol ve optimum şartlara göre bulunmaktadır. Yokuş aşağı bir eğim olmadığı sürece veya hız göstergesinde % 15-20 lik bir hata olmadığı sürece gerçek olarak Insıgnıa 260 Kmh hıza çıkamaz...

    Hele ki bir de senin görüşüne göre bu hıza ek olarak daha "Gideri" olduğunu söylemen tam bir ütopya olmuş..

    Ayrıca sana yetişemediğini/ yetişmek istemediğini veya kabiliyeti olmadığı için aracının hakkını veremediğini düşüneceğimiz 5.30 D aracın teknik verilerine bir göz atmanı isterim...

    Insıgnıa 1.8 T Beygir gücü = 180 HP
    Bmw 530 D Beygir gücü = 245 HP

    Insıgnıa 1.8 T Tork = 230 Nm
    Bmw 530 D Tork = 540 Nm

    Insıgnıa 1.8 T 0-100 = 8.9 Sn
    Bmw 530 D 0-100= 6.3 Sn

    Insıgnıa 1.8 T Azami Hız = 225 Kmh
    Bmw 530 D Azami Hız = 250 Kmh
    (Fabrika tarafından Elektronik olarak sınırlandırılmış)


    Şimdi bu verilere bakarak aynı şartlar altında iki aracın kapışmasında Insıgnıa nın Bmw 5.30 D ye yaklaşmasının imkanı bulunmamaktadır. Herkes kendi aracını över ,ancak kendine rakip gördüğün aracın gerçek performansının ne olduğuna da bir bakmak lazım... Eğer ki Bmw deki sürücü seninle kapışmak istese ve bu kabiliyete sahip olsa sen arkasında yetişmek için tırmalar dururdun haybeden...

    Adamın aracının ürettiği tork senin aracının iki katından daha fazla arkadaşım ??? Bmw 530 d olmaz da belki 520 D ile kapışabilirsin.. Tabi unutma senin atmosferik turbo motorunda "Turbo Lag" dedikleri dezavantaj yüzünden kalkışlarda epey bir başın ağrır...

    İnsignia 1.8 T ile Bmw 530 D yi tokatladım , bana yetişemedi gibi komik şeyler yazmayın buraya... Yetişemedi değil , yetişmek istemedi diyebiliriz.

    Insıgnıa kötü araç değildir yanlış anlaşılmasın , ödeyeceğiniz paraya karşılık alabileceğiniz maksimum konforu alacağınız bir araçtır... Ama kalkıp ta Bmw,Audi veya Mercedes ile bir tutmayın lütfen...



    Tamam doğru söylüyorsun ama kardeşim. adamın sürüşünü bilemem. 5.30 d babamda var. arada bende biniyorum arabaya. yazdığın özellikler doğrudur. ama adam basmamış olabilir yoksa kendisi kaşındı....!



    http://www.youtube.com/watch?v=QLHiDz_1Ctw&feature=related




  • insignia 1.8t değil , 1.6t onu düzeltelim.....
  • ben dün izmir sahilde koşarken 530dyi geçtim sanırım, çok hızlı koşuyordum tam göremedim paylaşmak istedim
    teknik verilerim;motor gücü: 1 beygir
    tork :hesaplanamadı
    AĞIRLIK:gününe göre yediklerim çok olmazsa bir de gaz yapıcak şeyler yemezsem 67 kilo.
    turbo taktırmayı düşünüyorum birde hangi lpg kitini önerirsiniz?şimdiden teşekkürler..
    not:1.6 t 3.0d yi geçebilemez....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    ben dün izmir sahilde koşarken 530dyi geçtim sanırım, çok hızlı koşuyordum tam göremedim paylaşmak istedim
    teknik verilerim;motor gücü: 1 beygir
    tork :hesaplanamadı
    AĞIRLIK:gününe göre yediklerim çok olmazsa bir de gaz yapıcak şeyler yemezsem 67 kilo.
    turbo taktırmayı düşünüyorum birde hangi lpg kitini önerirsiniz?şimdiden teşekkürler..
    not:1.6 t 3.0d yi geçebilemez....


    eyvALLAH da herşeye dalga geçmen çok çocuksu. Tamam 530d yi geçme olayıda çocuksu ama seninki bir başka çocuksu bunu bil istedim. Ayrıca istanbul'da yaşadığım için söylüyorum trafikte iki aracında fazla şansı yok bana kalırsa bir üstünlükleri de yok boş yolda ALLAH ne verirse......




  • Ne 5.30'undan bahsediyorsunuz arkadaşlar siz yahu. Ancak 2.8 Insignia olsun onun motoru. 1.6T ancak 5.20D kovalar.
  • ah ula bi 20 yaş ilerde olacağım para kazanacağım alırım bunu vururum kırbacı ,
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.