Şimdi Ara

OPEL Corsa C düzelmeyen hararet dengesizliği ve zor çalışma proble (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
4.835
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kendi R12 aracımda hararet göstergesi normalin üzerine çıkıyordu ve genelde orada kalıyordu. Sorun, şase kablosundaymış. Kabloyu yeniledikten sonra gösterge normale dönmüştü. Sizde de böyle bir durum olabilir mi acaba?

  • Ben sorununuzun sebep veya çözümü konusunda pek yardımcı olamam ama hararet ile ilgili kısım için tecrübemi aktarayım. Ayrıca İzmir'deyseniz iyi bir ustaya yönlendirebilirim.

    Biz 12 sene Vectra C kullandık. 1.6 100 hp ecotec motor. Üzerinde 92'lik GM termostat vardı. Hatta bir ara değiştirip yine orijinal 92'lik GM termostat taktırdım ve antifriz sıvısı vs yenilettim.

    Kullandığım süre boyunca hararetin 87-88'in altına indiğini pek hatırlamıyorum.
    Bir istisna hariç de yaz kış, şehiriçi şehirlerarası farketmez 92'yi de geçmiyordu.
    İstisna olarak yazın klima açık şekilde yolculuk yaparken özellikle şehirlerarası yolda rampalarda 96 97 civarına geliyordu. Düze çıkınca 92 civarına düşüyordu.
    Hiçbir zaman öyle tam 90da sürekli sabit kaldığını görmedim.

    Arabayı ilk aldığımızda da böyleydi. Satmadan önce de böyleydi bu hararet durumu. Yanlıs hatırlamıyorsam aracı 5 yas ve 79 bin kmde aldık. Satarken 17 yas 201 bin kmdeydi.

    Bu süre zarfında konuyla alakalı herhangi bir sorun veya masraf çıkarmadı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tamamını okumadım.

    Aynı sorunlar yumağını LPG' li Honda marka araçta 1 yıl yaşadım. Yuvamı dağıtmak pahasına başka bir şehirde bulunan ve daha önce motor toplattığım Honda ustasına götürdüm. İstanbul' daki usta "Gitme ! Yuvan dağılacak !" dediği halde...


    Güvendiğim Hondq ustası sorunu ikinci günde buldu; silindir üzerindeki sıcaklık müşürü orjinal değildi. 50 TL' lik orjinal müşür ile değiştirince hararet sorunu kalmadı.


    Şehre döndüğümde ortada dönecek bir yuva da kalmamıştı. İlk fırsatta arabayı zarar etmeden sattım...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı az önce deneme fırsatım oldum akşam saat 20.00 serinliğinde yola çıktım ortalama 80-90kmh hız ile 20-25 Dk durmadan gittim hararet 90 sabit duruyordu sonra Özdilek gibi bir yerde durup bilerek stop etmedim durduktan yaklaşık 3 saniye sonra aracın harareti fotoğraftaki seviyeye gelip araba durduğu yerde fan açtı yine bir 3 dk sonra 90'a inip fan kapandı ve 20 dk boyunca aracı rölantide çalıştırdım bu bahsettiğim olay ben ben aracı stop edene kadar aynı sıra ile devam etti. Bana ilginç gelen durduğum yerde hararetin çıkıp fan açması.
    OPEL Corsa C düzelmeyen hararet dengesizliği ve zor çalışma proble

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Afalatte1903 kullanıcısına yanıt
    Hocam benzinli motor da normal olan bu senaryo zaten, termostat ve fan görevini yapıyor esas problem fan yada termostat acmamasi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Afalatte1903 kullanıcısına yanıt
    Hocam öncelikle belki ben kafada kuruyorum yorumunuza cevap vereyim.

    Aracınızın belirttiği hararetlerde gezmesi öncelikle gayet normal. Eğer ki anormal değerlere yakın bir oynama olsaydı o zaman o hararet olayını mutlaka çözmemiz gerekirdi. Hararet ibresine bakmadığınızda her şeyin normal olduğunu sürüşte göreceksiniz.Çünkü soğutmaya dair her şeyi değiştirmişsiniz neredeyse

    Aracın geç çalışma problemine ise bu konulardan bağımsız bakmanız gerekir. Belki bir enjektör pompa ayarı gerekiyordur bilgisayar cihazı vasıtasıyla? Adaptasyon gibi bir şeyler olabilir ama bi ihtimal. Opel ne program kullanıyor bilmiyorum ama geç çalışma olayını acele etmeden kış gelmeden halledersiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Afalatte1903 kullanıcısına yanıt
    Durduğunuz yerde fan açar yani daha doğrusu hararetin yükselme eğilimine girmesi normal çünkü araç lpgli hocam. Lpgyi geçtim benzinli araçlar bile rölantide beklerken sürekli ısınma eğilimindedir. Kışın bile eski Mareamın kar yağarken hava soğukta rölantide beklerken fan çalıştırdığına şahit olmuştum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Afalatte1903 kullanıcısına yanıt
    Aracınızın sağlıklı olduğunu gösteriyor, bir sıkıntı yok bence.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • hocam araba susuz kalmış birkac kez siz de zaten söylemişsiniz. conta diyorum ben.

  • Öncelikle herkese tekrardan ilgi ve yorumları için teşekkür ediyorum. Evet herkes bunun normal olduğunu söylüyor fakat benim aklıma takılan konu şu ben bu aracı daha önce 1 saat rölantide çalıştırdığımda bile fan açmazken şimdi kırmızı ışıkta 30 saniye durduğumda fan açması fanı gece vakti serin havada dahi her durduğumda açması bence nornal bir durum değil. Bildiğim kadarıyla araç fanı soğutma sistemi yetmediğinde destek kuvvet olarak açar soğutur ve görevini tamamlayıp kapatır. Araç 30 saniye bile durduğu yerde ideal sıcaklığını fan yardımı almadan koruyamıyorsa bence burada bir sorun var değişen neredeyse tüm soğutma parçalarından sonra aynı problemin devam etmesi daha da büyük bir problemi gösteriyor bana kalırsa. Az önce gecenin 1'inde serin rüzgarlı havada aracı sağa çekip 10 saniye çöpleri atıp geldim ve gelene kadar fanı açtı bile, bana çok normal gelmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam yaz sıcağında sürekli fan açıp kapaması normal tabi bizim dci symbol bile sürekli yapıyor bunu ama dediğin gibi gece serin havada durunca bile hemen fan açıyosa bi sıkıntı var yüksek ihtimal o kadar çabuk ve serin havada fana ihtiyaç duymaması lazım hemen

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Afalatte1903 kullanıcısına yanıt
    Ben bir sorun olduğunu düşünmüyorum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aküye baktiniz mi? Aku ömrünü bitirmeye yakinsa hararetinizde artış veya dalgalanma görebilirsiniz özellikle bu mevsimlerde.

    Bu arada hayir normal değil. Hararet 90i gecmemesi lazım geçiyorsa bir yerde bir sıkıntı var demektir. Aşırı sıcakta ve yükte olsa belki anlarim... Bende 1.7dti vardi ki yüklü bir araçtı. Onda bile asla 90i gecmedim. Kaldi ki adanadayim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lee-on! -- 6 Haziran 2022; 14:31:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Afalatte1903 kullanıcısına yanıt

    Kırmızı ışıkta durduğunuzda önünüzde araçlar var mıydı? Yakınınızdaki araçların egzoz gazları da sıcak hava salar. Ayrıca durur vaziyette dışarıdan yüksek hava akışı olmaz, bundan dolayı sıcaklık yükselmesi olabilir.

  • Radyatör hortumu ise bu şekilde. Genleşme kabının kapağını açtığımda fısss ediyor ve hortumun şişliği iniyor


    OPEL Corsa C düzelmeyen hararet dengesizliği ve zor çalışma proble

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunları yapmadan önce kompresör testi yapmadımı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Malesef aracınızın contası yanık yüzde yüz emin olmak için conta yanık testi yapılıyor yaptırıp öyle sokturmenizi tavsiye ederim

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Önce internetten aldığım renkli conta testi ile denedim sonra servise gittim kompresyon testi yaptırdım conta sağlam ,hortumlar şişiyor ve araba az az su eksiltmeye tekrar başladı gerçekten aklımı yitiricem artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.