Şimdi Ara

Opel Corsa 1.4 çekiş cok düşük

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
8.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ...... 1996model opel corsa 1.4 motor araç özelilkle yokuş çıkarken bana ızdırap veriyor çünkü aşırı derece çekişten düşüyor...Defalarca servise göstermeme ragmen bu soruna bir çözüm bulamadılar....Oksijen sensörü,vuruntu sensörü ve adını bilmediğim birkaç sensör denediler fakat netice sıfır...araç düzde normal fakat rampada vites düşüyor böylebir sorunla karşılasan arkadaslar lütfen yardım....



  • ben de olsam tıpkı servisin yaptığı gibi, oksijen sensörüne ve hava akışmetresine bakardım...

    ancak bunlar kontrol edilmiş ve bir sorun bulunamamışsa, aracınızda herhangi bir komprasyon kaçağı olup olmadığı kontrol edilmeli...

    daha birsürü noktadan kaynaklanabilir bu sorun...

    siz yapılanları ve belirtileri ayrıntılı yazarsanız daha iyi yardımcı olabiliriz...

    kolay gelsin...
  • servise götürmüşsünüz büyük ihtimalle kontrol etmişlerdir ama hatırlatmak için ben de olası birkaç sebep ekleyeyim

    1-baskı balatadan kaynaklanıyor olabilir
    2-eğer enjeksiyonluysa katalitik konvertör tıkanmış olabilir.

    kolay gelsin...
  • .....İlgilenen arkadaşlara teşekkür ederim... Bu sorun ile ilgili olarak aracın kompresör ölçümleri yapıldı bir silindirde sibop yanık dendi ve kapak açıldı ..yapılan masrafı tahmin edersiniz....yine düzelmedi..Rampa çıkarken motorda aşırı bir bagırma yok ...yani debriyaj kaydırma olsa motor bagırması lazım degil mi...yokuşa gelindiğinde motor aptallaşıyor çekişten düşüyor sanki karbüratöre yakıt akışını azaltan bir unsur var gibi...araç tek nokta enjeksiyon sistemli....bu sorun gazda ve benzinde aynı. bir usta rölanti motorunun arızalı olması bu sorunu yaratabiliecegini söyledi ama artık servislere gitmeye korkar oldum...
  • eğer sibop yanıksa bunu farkedememen çok zor araba pancar motoru gibi çalışırteklemede yapabilir tabi.
    motorun segman piston vs durumu nasıl hocam kapak açıldığında bunuda kontrol ettinizmi?
  • düzde normal ancak yokuş çıkarken dediniz. bir anda düşük bir ihtimal olsa yakıt pompası geldi. onda bir sorun olmasın. basınç kaybı vs.
  • Aracınızın sente ayarını kontrol ettiriniz geriye bir tek bu ihtimal kalıyor ve bahsi geçen durumlada örtüşüyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Merhaba,

    arkadaşım senin sorunun katalitik konvertörden kaynaklanıyor.. ya iptal ettireceksin ya da yenileteceksin. herhangi birini yaptırdıktan sonra sorun ortadan kalkacaktır.
  • aynı sorun bende de var. yokuşlar tam bir ızdırap. ben de 98 model opel corsa 1.4 kullanıyorum ve yokuşta sorun yaşıyorum. araba gaz yemiyor, çekişten düşüyor. enjeksiyon (enjektör de olabilir) temizliği yaptır dediler, yaptırdım gene de bir şey değişmedi.
  • BİLGİLENDİRME


    Benzinli araçlarda ortaya çıkabilecek çekiş düşüklüğünün bir sürü nedeni vardır.

    Bunlar:

    1.sente ayarı kaçık veya ateşleme zaman ayarı hatalı
    2.Ayarsız subaplar, gevşek veya sıkı oluşları sorundur.ayarlar mutlaka düzgün yapılmalıdır.(Lifterli sistemlerde ayar yoktur).
    3.Motor iç parçalarında sorun piston,segman yatak( genelde kompresyon sorunu olarak ortaya çıkar) eğer tek silindir düşükse çoğu zaman subap kaçırıyordur.eğer yanyana iki silindir düşükse silindir kapak contası yanıktır.
    4.Buji kablolarında veya Distribütor kapağı veya rotorunda sorun olabilir.
    5.Yakıt pompasında sorun olabilir.pompa gerekli basınçla yakıt sevkiyatı yapamazsa da çekiş sorunu ortaya çıkabilir
    6.Enjeksiyon sisteminde sorun olabilir, enjektörler tıkanık olabilir. çözüm ise ultrasonla temizliktir.
    7.Aracınız karbüratörlü tip beslemeye sahipse karbüratörde meydana gelecek en ufak bir sorun, sızdırma, ayarsızlık çekiş düşüklüğü yapar.
    8.Klasik tip ateşleme sistemli araçlarda her 5000 km de bir platin kontrol edilmeli, meme yapmışsa zımpara ile temizlenmeli, eğer çok kötü durumdaysa platin takımı (meksefe ile beraber)yenilenmeli.(bu işlemlerin kolayca yapılması için distribütor yerinden sökülmelidir). ama bunlardan sonra ateşleme zaman ayarı neonlu avans tabancası ile ayarlanmalı fabrika değerlerine.
    9.Egzost sisteminde tıkanıklık varsa özellikle katalitik konvertörde çekiş çok düşebilir geri tepmeden dolayı, bunu aracın alt devirlerde akselere olamamasından kolayca anlayabilirsiniz.veya rampa çıkarken ön iki koltuk arasından takırtılar yükselebilir.( çözümü ise katalitiğin iptali veya yenilenmesidir.)
    10.Gaz kelebeği -gaz pedalı bağlantısı kontrol edilmeli (tel olan sistemlerde) eğer kelebek gaz pedalına basıldığında tam açılmıyorsa motor asla tam güçe geçemez. tam açılmıyorsa ayar yapılarak düzeltilmelidir.

    Not: Katalitik iptali yaptırırken asla lambda(oksijen) sensörlerine dokunmayın sensörler orjinal yerlerinde bırakılmalı.yoksa araçta anormal ötesi yakıt tüketimi ortaya çıkar.ayrıca arıza lambası da yanacaktır.


    Umarım az da olsa açıklayıcı olabilmiştir.

    saygılar,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 29 Şubat 2008; 1:53:04 >




  • hocam corsa'daki çekiş problemini naptın? bende de corsa var aynı problemi ben de yaşıyorum. çözüm bulduysan yardımcı ol lütfen.
    bir de hangi şehirdesin. istanbuldaysan hangi servise götürüyorsun arabanı?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.