Şimdi Ara

Opel Astra Classic 1.4 Essentia (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
331
Cevap
1
Favori
46.164
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

     Opel Astra Classic 1.4 Essentia mayıstan bu tarafa olan ortalama tüketim yarısı şehir içi yarısı şehir dışı diyebiliriz. Excel tablosu ile kıyasladığımda sapma %1 yani sapma yok diyebiliriz. Bu ortalama tamamen yaz ortalaması havalar biraz daha soğuyunca sıfırlayıp birde tamamen kış ortalaması tutacağım.

     Opel Astra Classic 1.4 Essentia ve depoyu fulleyip bc2 değerini sıfırladım Excel tablomuz ile yaptığımız kıyaslamada sapma % 2,2 ye gelmiş buda km arttıkça hatanın arttığı yonundeki geçen seneki tezimi doğruluyor. Bu arada şehir değiştirdik samsun iline taşındık burası bayağı yokuşu bol bir şehir ve kısa mesafe kullanımım fazla bu nedenle konyadaki şehir içi tüketim değerlerini mumla arayacağım gibi

    ekim ayı sonunda sıfırladığımız bc 2 değeri ile excel tablomuzu (bügün depoyu fullediğim için) bi karşılaştıralım istedim.
    görüldüğü gibi bc 2 değeri 116,9 litre iken excel tablomuz 118,4 litreyi gösteriyor hata oranı %1 civarı.
    bu aracın yol bilgisayarını seviyorum

     Opel Astra Classic 1.4 Essentia




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Aradaki 1,5 litrelik fark, yakıt depo hortumundan benzin pompasına kadar olan mesafedeki yakıtı gösteriyor olmasın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cliffsalih

    Aradaki 1,5 litrelik fark, yakıt depo hortumundan benzin pompasına kadar olan mesafedeki yakıtı gösteriyor olmasın?

    olurmu olur
  • Arabayı alalı 2 yılı geçti (zaman çok hızlı) ve ilk şikayetimi paylaşayım.
    Samsuna geldikten sonra ev ile işim arasındaki köstebek tarlası yol yüzünden aracın göğsünden trim sesleri gelmeye başladı özellikle gösterge panelinde yoğunlaşan bu sesler canımı sıkıyor.
    Havalar biraz ısınınca sesler kesilmezse bir operasyon yapabilirim.
  • Samsuna geldikten ve kış lastiği taktıktan sonra tamamen şehir içi (300 km si yarı şehir dışı diyelim) kış sartlarindaki kullanım değerleri. Yarın ankaraya uzun yola gideceğimden gitmeden paylaşayım dedim.
     Opel Astra Classic 1.4 Essentia



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 21 Mart 2015; 17:11:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün arabanın bakım işinide hallettim mobil 5-30 yağı daha önce bir internet sitesinden kendim 60 tl ye almıştım buradaki bir özel serviste filtreler ve silecekler içinde 120 tl verdim yani bakımı silecekler (orjinal degil) dahil 180 liraya halletmis oldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Dostum, H kasa sedan aracımı alalı 2 yıl dolacak. Kilometre 17900 civarında.
    Şimdi rutin bakımlara göre 2 yıllık bakım için 30000 km'ye göre az, 15000 km'ye göre çok geliyor. Babam da illa yetkili serviste bakım yaptır, garantide kalsın diyor. Ama açıkçası 500 TL üzerine de bakım parası vermek işime gelmiyor.
    Bakım malzemelerini kendim alıp bakımı özel serviste yaptırmak yanlısıyım.
    Özel servis-yetkili servis kaybı kazancı sizce ne olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cliffsalih

    Dostum, H kasa sedan aracımı alalı 2 yıl dolacak. Kilometre 17900 civarında.
    Şimdi rutin bakımlara göre 2 yıllık bakım için 30000 km'ye göre az, 15000 km'ye göre çok geliyor. Babam da illa yetkili serviste bakım yaptır, garantide kalsın diyor. Ama açıkçası 500 TL üzerine de bakım parası vermek işime gelmiyor.
    Bakım malzemelerini kendim alıp bakımı özel serviste yaptırmak yanlısıyım.
    Özel servis-yetkili servis kaybı kazancı sizce ne olur?


    Hocam yetkili serviste bakim yaptırmayı garanti açısından (hattâ garanti bitince de bir süre iyi niyet garantisi diye birşey uygulayabiliyorlar) aracı satarken servis bakımlı bir araç satmanın rahatlığı bakımından, yapılan işlemlerin garantili olmasi açısından faydali ama göz göre görede kazık yemek insanın zorunda gidiyor. Ben genelde aracının bakımlarını yetkili serviste yaptırıyoRum.örneğin araba 2010 model ve şimdiye kadar ki bütün bakımları serviste yapıldı bir tek dün acil yola çıkmam gerektiğinden yetkili servise gittim. Zaten şehrin yabancisiyim ama usta benden 10 üzerinden sıfır not aldı. Aracın fren balatalarini bile kontrol etmedi. Hadi ben kendim bu işlerden anlıyorum ama bakıma gelen arabanın fren başlatmasını veya diğer önemli noktalara bakmıyorsan adına bakım yapıyorum demeyeceksin. Kısacası durum bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 23 Mart 2015; 14:12:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Açıkçası araca uzun bir süre (5-6 yıl gibi) binmek niyetiyle aldık, şu anda sahip olduğum için de memnunum. Satışta yetkili servisi bakımlı olup olmaması daha genç araçlar için (örneğin 2-3 yıllık araçlar) sorgulanıyor diyebilir miyiz?
    Yani yaklaşık 2020 yılına doğru değiştirme durumum olabilir bu aracı, o zamana kadar yetkili servis bakımı aranır mı böyle bir araç için?
    Özel serviste 210 TL bakım ücreti var, yetkili serviste 540 TL bu arada..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cliffsalih

    Açıkçası araca uzun bir süre (5-6 yıl gibi) binmek niyetiyle aldık, şu anda sahip olduğum için de memnunum. Satışta yetkili servisi bakımlı olup olmaması daha genç araçlar için (örneğin 2-3 yıllık araçlar) sorgulanıyor diyebilir miyiz?
    Yani yaklaşık 2020 yılına doğru değiştirme durumum olabilir bu aracı, o zamana kadar yetkili servis bakımı aranır mı böyle bir araç için?
    Özel serviste 210 TL bakım ücreti var, yetkili serviste 540 TL bu arada..


    hocam bu alıcıya göre değişir türkiyede buna pek bakmazlar ama ben alacak olsam 1000 tl fazla verir servis bakımlısını alırım.
    seni etkilemek için yazmıyorum hocam kararını sen ver atla deve değil sonuçta 3 tane filtre birde yağ değişecek.
  • sık sık aynı güzergahta şehir dışı yol yapıyorum ve bunlara ait verileri şu başlıklarda paylaşıyorum.
    ilgilenenler buradan takip edebilirler.
    Ankara-Samsun-Ankara
    http://forum.donanimhaber.com/m_97989011/f_//tm.htm#97989011

    Ankara-Konya-Ankara
    http://forum.donanimhaber.com/m_95851937/f_//tm.htm#95851937
  • 2013 yılında bir arkadaşımız easytronicle ilgili bilgi istemiş onun için yazmışım, belki okumak isteyenler olabilir diye burada da paylaşayım dedim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: tinziri


    Benim icin sanziman Ile ilgili gorusleriniz omen arzediyor..

    peki madem sizin için önemli yazalım o halde
    ben otomatik şanzıman sevmem ama eşimde kullansın diye mecburen otomatik şanzıman almak zorunda kaldım. bu arada kullanmadığım otomatik şanzıman türü kalmamıştır (mmt, amt, dsg, klasik otomatik, cvt, dsg......)

    Her tür şanzımanın kendine göre artı eksi yönleri vardır.
    Ne istediğini bilen ve istediği şeyinde özeliklerini tanıyan insan için karar vermekte kolaydır hüküm vermekte.
    Belki biliyorsunuz belki ilk defa öğreneceksiniz ama bu vites klasik tek kavramalı düz vitestir bir robot sizin yerinize debriyaja basar bu robotun ne zaman debriyaja basacağını ne zaman vites yükseltip ne zaman düşüreceğini bir beyin kararlaştırır.
    Bunun haricinde en baştada dediğim gibi bu şanzıman düz vitesten farklı değildir.
    Yukarıda söylediklerim nedeniyle easytronic şanzıman klasik otomatik viteslere göre (tork konvertörlü) daha az yakar daha seridir.Hatta easytronic fabrika verilerinde aynı motorlu ama düz vitesli araçtan bile daha az yakıyor görünüyor. Ancak benim tecrübem performanslı kullanım durumunda düz vitesinden daha fazla yakacağı yönünde.
    Bir diğer ayrıntıda 3000 devirde 5. viteste hızı 120 (astra h 1.4) ancak düz viteslisinin hızı 100 km dolaysıyla uzun yolda ciddi bir avantaj. Bunun dışında easytronic şanzımanın klasik otomatikten en belirgin farkı vites geçişlerinin hissedilir olması ancak bunuda vitese alışınca çözüyorsunuz (ayağınızı gazdan hafifçe çekince hiç bir sarsıntı olmuyor) olsada sarsıntı denen olay zelzele değil vites geçiş sarsıntısı ve bu sarsıntının his edildiği ve rahatsız ettiği asıl viteste 1. vitestir sonrasında zaten çok önemli bir sarsıntıda bulunmamaktadır
    Bu şanzımanın biraz nazik bir şanzıman olduğunuda belirtmeden geçemeyeceğim. Zaten bu tip şanzımanların kötü ünüde bu hassasiyetten kaynaklanıyor. İnsanlar ne kullandıklarını bilmediklerinden onun özelliklerinide bilmiyorlar ve ona göre davranmıyorlar.
    Bu şanzımanın kafasını karıştırmayacaksınız yani karda buzda araca patinaj çektirip durmayacaksınız, el frenini çekip aracı vitese takıp zorlamayacaksınız vesaire vesaire.
    Bir noktanın daha aydınlatılması lazım.
    Easytronic şazıman arızlarının tamir maliyetleri diğer bütün otomatik şanzımanların arıza maliyetlerinden daha ucuz ve basittir.
    Eskiden beyin tamiri yapılmıyordu artık beyin tamiride yapılıyor. Dolaysıyla hem klasik tork kovertörlü hem cvt hemde dsg den arıza durumunda en ucuz maliyetliside easytronictir. Tabi hakkını yemeyeyim klasik tork konvertörlü bir şanzımanın arıza verme oranı easytronicten daha düşüktür (bu genellemem her marka için geçerli değil kendi tecrübem 1-2 markanın otomatikleri için pek olumlu değil)
    Son olarak birde kendi şahsi gözlemimi belirteyim bu tip, yani yarı otomatik diye geçen şanzımanlar içerisinde opelin easytronic'i diğer markaların yarı otomatiklerinden daha az sorunludur diyebilirim (elimde bir istatistik yok tamamen kendi gözlemlerim araştırmalarım ve tecrübelerimden edindiğim kanaattir)

    NOT:Bu şanzımanı tercih etmeyi düşünen arkadaşlar mutlaka test sürüşü yapıp kendi kararlarını kendileri versinler.




  • Bende 2011 model 1.4 easytronik astra var.
    Aracım 26.500 km ' de aracıma tüp taktırma mı tavsiye eder misiniz?.
    İnternetente biraz araştırdım 70.000 km den sonra sibop problemi çıkabileceği falan yazılmış?
    Düşünceleriniz nelerdir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakabo__

    Bende 2011 model 1.4 easytronik astra var.
    Aracım 26.500 km ' de aracıma tüp taktırma mı tavsiye eder misiniz?.
    İnternetente biraz araştırdım 70.000 km den sonra sibop problemi çıkabileceği falan yazılmış?
    Düşünceleriniz nelerdir?

    Eğer aracın ilk sahibiyseniz yıllık yaptığınız km yi düşününce bence gereksiz.bununla ilgili açtığım oldukça kapsamlı bir konu var onun linkini paylaşayım siz kendi değişkenlerinize göre kendi hesabınızı kendiniz yapın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=68664102&p=1#68664102

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlginiz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakabo__

    İlginiz ve verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.

    rica ederim.
    bu konuda paylaşımlarınızı beklerim.
  • Bugün kışlık lastikleri çıkardım. Gidip depoyu fullledim yol bilgisayarını sıfırladım gelelim excel tablosu ile bilgisayarın testine excel tablosunda alınan yakıt 282 litre ödenen para 1237 lira (bunun 143 lirası puanla alınmış) oysa yol bilgisayarı 278 litre gösteriyor sapma yine %1,5 civarinda
     Opel Astra Classic 1.4 Essentia



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 15 Nisan 2015; 16:01:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bizimkiler gözlerine bir araba kestirmişler opel astra 1.4 essentia. arabayla ilgili hep yakıt muhabbeti konuşulmuş fakat araba genel olarak nasıldır kullanıcılardan bir bilgi alabilir miyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: They Killed Kenny

    bizimkiler gözlerine bir araba kestirmişler opel astra 1.4 essentia. arabayla ilgili hep yakıt muhabbeti konuşulmuş fakat araba genel olarak nasıldır kullanıcılardan bir bilgi alabilir miyim?

    araç hakkında ne tür bilgi arıyorsanız var aslında hatta genel bir değerlendirme de yapmıştım ilk sayfada.
    siz ne tür bir bilgi arıyorsanız onu sorarsanız seve seve cevaplarım.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.