Şimdi Ara

OPEL ASTRA 1.6 CDTİ 136 HP YAKIT TÜKETİMİ (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
4
Favori
88.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değer koruma açısından ikisinin de birbirinden aşağı kalır yanı yok bence. Golf astra jetta civic hepsi değerini mümkün olduğunca koruyan araçlar. Açıkçası sırf sıfır olduğu için ben jettayı alırdım. Eğer hatchback düşünürseniz o paralara astra dizeller mevcut. Enjoyu rahatlıkla alırsınız o paralara. Zorlarsanız Sport da alınır 0km olarak.
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: mussti19

    Arkadaşlar iki haft içinde 1.4 tsi 125 hp euro6 motorlu jettam geliyor ancak 67 68 bine 5-10 vinde dizel sedan astra da alınabiliyor. Aklım karıştı jettA sonuçta benzinli araç. Ama değer kaybetmeyen bir araba. Dizel astra ise değer kaybeder diye korkuyorum sonuçta senede 15-17 km yaparım. 2 sene sonra araba 40 50 bine gelince değeri jetta gibi olmaz diye düşünüyorum. Birde sanırım yakıtı ekonomik değil. Uzun yolda klima açık 120 km hızla tüketim ne olur




  • mevsimsiz_kar45 kullanıcısına yanıt
    2013 civic otomatik şehir içi tüketimi (sürekli 5 km git gel şeklinde kısa mesafe) 9.6 , katalog değeri 9.6
    uzun yolda istanbul edirne arası 90 km/s hızda tüketimi 5.2 , katalog değeri 5.2

    neyseki araç lpg'li, şehir içi tüketim 23 kuruş :)

    katalog değerini tutturamayan araçlar yalnızca üreticisi aracın tüketimini doğru beyan etmeyen araçlarda olur. Malesef birçok avrupalı üretici bu konuda dürüst değil, çok uçuk değerler veriyorlar. japonlar genelde daha gerçekçi olduğundan daha kolay tutturuyorlar. (dikkat: az yakıyor demiyorum, katalog değerilerini tutturuyorlar diyorum).

    mesela renault kadjar 1.5 dci EDC aracın ŞEHİR İÇİ tüketimine dikkat:) 3.8 litre !!! sizce şehir içi 3.8 yakabilirmi bu boyutta bir dizel?
  • ppzrg kullanıcısına yanıt
    Selaamlar aracın yazılım güncellemesi gelene kadar, birçok istasyon ve firmayı denedim, güncelleme alana kadar o kadar çok DPF uyarısı aldım ki, aracı elimden çıkarma noktasına kadar gelmiştim, güncellemeden sonra aylardır uyarı çıkmadı, şu an BP kullanıyorum, sıkıntı yok ama markasız istasyonlara güvenip denemedim.Ben izmir'de yoğun şehir içi ve kısa mesafede klimayı hiç kapatmadan kullanıyorum kombine tüketim verim 7,4-7,8 arası geziyor.
  • Ben henüz "yakıt tüketimim şu" diyecek kadar veri toplayamadım ama yani bahsettiğiniz verileri görünce "benzinli arabaya mı biniyoruz sanki" diye düşünmüyor değilim. Hoş benim şehir içi bile o kadar yüksek değil ama işte... İş yerimden bir arkadaşım atmosferik benzinli arabası ile ş.içi 6.5l/100 benzin yakıyor . Küçük motor ama benzinli ve atmosferik en nihayetinde. Hay maşallah diyelim bizim arabalara. Başka laf yok. Bizde mi acaba sorun bilemedim.
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ar ge

    Selaamlar aracın yazılım güncellemesi gelene kadar, birçok istasyon ve firmayı denedim, güncelleme alana kadar o kadar çok DPF uyarısı aldım ki, aracı elimden çıkarma noktasına kadar gelmiştim, güncellemeden sonra aylardır uyarı çıkmadı, şu an BP kullanıyorum, sıkıntı yok ama markasız istasyonlara güvenip denemedim.Ben izmir'de yoğun şehir içi ve kısa mesafede klimayı hiç kapatmadan kullanıyorum kombine tüketim verim 7,4-7,8 arası geziyor.





  • Forumdaki bu konu başlığını başından sonuna kadar okudum. Maalesef takım tutar gibi araç markası öven yorumlardan, ilgili aracı kullanmadan yazılan yorumlara kadar bir çok bilgi kirliliği var.

    Diğer marka araçların kullanımlarını referans olarak sunan kimseler, kendi araçlarının kaç HP olduklarını da yazarlarsa daha adil bir karşılaştırma olur. Çünkü yukarıda yazılan araçların çoğu 100-110Hp :)

    Bu performansa bu kadar yakış bence normal. Yüksek hızda kullanıldığı zaman bütün araçların yakıtı artıyor. Birbiri ile doğru orantılı... Bu kadar basit. Hem 136 HP hemde 3-4 litre yaksın yok böyle bir şey. CLA180'in fabrika verileri ŞD=5.1-4.8, ama kimse tutturamıyor bu değerleri üstelik bu araç 122 Hp. (HP-KW-BG dönüşümlerinde sıkıntı yok :))

    Bir diğer noktada lastik büyüklüğü: Bildiğiniz gibi lastik büyüdükçe sürtünme artar ve yakıt tüketimi artar. Yukarıda sayılan markaların çoğu 205 55 16 (CLA 180 de dahil) ve/veya daha küçük ebatta bir lastik kullanıyorlar:)

    Ama Astra 1.6 215 50 17 lastik kullanıyor. Bu da yol tutuşunu artırıyor çünkü bu kadar güçlü bir araçta bu gerekli bir durum.

    Bence performanstan keyif almaya bakın...
    Kazasız belasız günler diliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kagankeskin -- 31 Ağustos 2015; 18:52:34 >




  • kagankeskin K kullanıcısına yanıt
    Cosmo donanimlarda nasil bilmiyorum ama sport donanimlarda lastik 225 50 17 geliyor. gayet geniş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ppzrg -- 31 Ağustos 2015; 21:32:01 >
  • ppzrg kullanıcısına yanıt
    Cosmo da aynı. Ama yanak büyüklüğünden midir denir hep sağa eğimli duruyor direksiyonum. Düz tuttuğumda sola hafif yöneliyor. Root balansta yaptırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6. vites, 2000 d/d da tam olarak kac kmh hizla gittigini soyleyecek var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 115 civarı yapıyor 136'lık. 110'luklar ise 125 filan yapıyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    6. vites, 2000 d/d da tam olarak kac kmh hizla gittigini soyleyecek var mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    115 civarı yapıyor 136'lık. 110'luklar ise 125 filan yapıyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    6. vites, 2000 d/d da tam olarak kac kmh hizla gittigini soyleyecek var mi?



    Neden acaba oyle orantisiz. Guclu olan daha dusuk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 136'lar sport donanımda ve cosmoda geliyor. Muhtemelen daha seri olması için vites oranlarını kısa tutmuşlardır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan
    Neden acaba oyle orantisiz. Guclu olan daha dusuk.
  • Yıllardan 2012 üniversite öğrencisiydim beyaz astramı aldığımda :) 1,4 turboydu her önüne gelene makaslar mı istersin kontralar mı istersin ;) az araba yalan etmedim Astrayla .. Şimdi düşünün bakalım aldığınız araba ne olursa olsun kendi seçiminizle yapın. Gidin test sürüşü yapın tehlikeli olabilecek manevralarda deneyin arabanızı..
    Şimdi Astra hakkında söylenebilecek çok şey var bu Sözlerin BAŞINDA ciddi bir tüketici potansiyeli olduğudur. "ASTRA TEAM" şimdi ozaman şunu şöyle bilelim Astra fanları gerçekten aynı segmentte bir arabayı beğenmez,sevmez.
    Ayrıca fren sistemi olarak fiyat açısından muadillerine göre öndedir.
    Bambaşkadır Astra !

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 136 bg'lik cdti. Daha 800 km civarında. Ortalama tüketim henüz 7.4 lt. Ortalama hız 25 km civarı. Yani tamamen ş.içi trafik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    115 civarı yapıyor 136'lık. 110'luklar ise 125 filan yapıyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan

    6. vites, 2000 d/d da tam olarak kac kmh hizla gittigini soyleyecek var mi?



    Hocam yanlış anlamayın ama yanlışlık olabilir mi 110'luk verdiğiniz 125 km/h @ 2000 d/d çok yüksek geldi bana. Yanlış anlamayın iddia etmiyorum ama 2000 d/d da bu hız yüksek geldi 300Nm bile olsa. Tekerlek ölçüleri de aynı tutulmuş 110 ve 136 lıklarda. Ama dediğiniz gibiyse çok ilginç. Bildiğim 1,6 dizeller içinde en uzun vites oranı sanırım.

    Yakıt sarfiyatıyla ilgili olarak şöyle bir yorumum olacak. 136 lık motorun güç değerleri yakın zamana kadar çeşitli markalarda kullanılan 2 litre dizel düşük güçlü motorları civarında. Örneğin Ford'un 130 ve 140 ps gücündeki motorları. Biz bu motorun sarfiyatını 90-115 ps civarındaki 1,6 dizellerle karşılaştırınca yüksek buluyoruz. Ama bu motor bu motorlarla hacimdaş olsa da 2 litre dizellerle kıyaslanacak bir yapıda. Zaten Opel de bu motoru tanıtırken 2 litre dizellere göre yakıt sarfiyatını kıyasladı. 110 luk olanın sarfiyatını piyasadaki 1,6 dizellerle kıyaslamak lazım ama orada da Astra'nın %10-15 daha ağır olduğunu unutmamak lazım. Mesela şirkette daha önce C4 vardı şimdi 110 luk sedan var kullananlar C4 den fazla yaktığını söylüyorlar uzun yolda 1 lt kadar.

    Zafira 1,6 CDTI 136 PS 120 km/h yapıyor 2000 d/d'de. Uzun yol tüketim verileriyle ilgili Zafira bölümünde paylaştığım konu aşağıdadır.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Burock3427

    Uzun yol yakıt sarfiyatı

    1.Etap İstanbul - Gaziantep: Bu etapı sıfır trafik ve yolun %60 ında klimanın kapalı olmasının avantajı ile 5 lt gibi bir ortalama ile bitirdim. 2 yetişkin + 3 çocuk + full bagaj. Cruise Control hız sınırına ayarlı şekilde otobanda 125-130 civarı, duble yolda 110-120 arası meskun mahal ve virajlı kesimlerde hız sınırlamasına uyarak 1200 km yolu 250 tl gibi yakıtla bitirdim.

    2.Etap Gaziantep şehir içi : Sıcaklık malum full klima açık genelde 4 yetişkin + 3 çocuk bagajsız 400 km kadar şehir içi yol yaptım. Bu kullanım sonucu 5 litre olan ort. tüketim 6,1 lere kadar çıktı. Bir kere de gizli temizlik yaptı araç. Yoğun olarak rampa kulllanım.

    3.Etap : Gaziantep - Marmaris/Selimiye : 1100 km civarı toplamda 15-16 saat sürdü. Genelde klima açık 2 yetişkin + 3 çocuk + full bagaj. Yolculuk başından beri olan tüketim ortalamam 5,6 olarak gerçekleşti bu etap sonunda. Rota G.antep - Adana - Konya - Afyon - Denizli - Muğla - Marmaris - Selimiye. Yine hız sınırının izin verdiği en yüksek limitte. Yolun son 400 km bozuk ve dar yollarda yoğun rampa çıkış.

    4.Etap : Selimiye - Datça / Ovabükü : 80 kmlik bu etapta yoğun virajlı bozuk yollar uzun süren 2/3 viteste iniş ve çıkışlar. Full klima açık 2 yetişkin + 3 çocuk + full bagaj.

    5.Etap : Datça / Ovabükü - İzmir - İstanbul. İzmir'e kadar Full klima ve aynı ekip ve bagaj. Hareketten kısa bir süre sonra dik tırmanışla birlikte ekranda DPF temizlik uyarısıyla 10 km kadar sürüş. Hız sınırına riayet eder şekilde mümkün olan en hızlı sürüş. Aydın otobandan 130-140 arası hız sabitleme. 5 saat ve 350 km sürüş sonrası İzmire varış. 2 saat süren yemekten sonra 2 yetişkin daha alarak toplamda 4 yetişkin + 3 çocuk + arka bagaj koltuklar kapalı şekilde tavana kadar yüklü. Sürekli klima açık hız sınırına riayet edilerek en hızlı sürüş. Bursa otobana 30 km kala başlayan dur kalk trafik sonrasında Bursa çevreyolunda sol şeritten 140-150 hız sonrasında rampalarda 5 ve 6 viteste o yük ve klima ile performanslı tırmanışlar ve Yalova - Eskihisar arası yoğun dur kalk trafik malum klasik yazın Pazar günü Ege tatil dönüşü. Feribottan sonra otobandan 100-150 arası hız yaparak toplamda izmir - istanbul arasını 10 saatte tamamlayarak eve sağ salim varış.

    Sonuç : 3750 km yol 935 TL tüketim. Yol bilgisayarına göre 5,6 lt / 100 km tüketim, pompa hesabına göre 6 lt tüketim.

    Araç uzun yolda inanılmaz rahat. Uzun far asistanı mükemmel çalışıyor. Çekiş mükemmel. 1,6 dizel motor 2 litre dizel karakterinde. 6.viteste 2000 d/d 120 km hız uzun yol için çok iyi ayarlanmış bir motor şanzıman uyumu. Hem de maksimum tork bandında olmasından dolayı vites düşürmeden dik ve uzun rampaları bitirmesini sağlıyor. Tekir yaylası çıkışında bir tane 5008'i deli ettim. Boş olmasına rağmen çıkamadı yol da vermeyince sağından zart diye uzadım sonrasında arkama o yapıştı resmen oynadım. Sağa çekilip yol veriyorum sonra 5.vitese çekip uzuyorum. iki üç kere bu şekilde oynadım :) sonra rampa aşağı ben salmadım aracı o hırsla bıraktım indi gitti.

    Bir ara menzil.


     OPEL ASTRA 1.6 CDTİ 136 HP YAKIT TÜKETİMİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burock3427 -- 24 Eylül 2015; 12:41:09 >




  • Haftasonu istanbul yolculuğu yaptım. Verileri vereyim resimli. İlk resim Zonguldak tan gidiş. 3 yetişkin iki çocuk yarım bagaj. Sakin kullanmaya çalıştım ama öyle seksen doksan değil. Çift şerit yolda 100-120 otoban da 120-130 hava çok sıcak değil di. İkinci resim dönüş . Biraz daha hızlı geldim ama trafik olduğundan aşırı hızlı sayılmazdı. Son resim de gidiş dönüş. Araç imza daki 136 sport stil paket.
     OPEL ASTRA 1.6 CDTİ 136 HP YAKIT TÜKETİMİ OPEL ASTRA 1.6 CDTİ 136 HP YAKIT TÜKETİMİ OPEL ASTRA 1.6 CDTİ 136 HP YAKIT TÜKETİMİ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Estağfurullah hocam neden yanlış anlayım. Yanlış anlaşılacak bir şey yok. Ben 110'luğu şahsen kullanmadım. ilk başta 110'luk almaya niyetlendiğim için baya araştırmıştım ve birçok video izleidm. Videoların birinde business donanım 110 beygir olan incelenmişti. İnceleyen vatandaş 2000dev/dakika da 125 yaptığını söylemişti. Ben de onun yalancısıyım. Ama şunu biliyorum onun 110'lukların şanzımanları da aks oranı ya da final gear ratio denen oranı da farklı olduğundan motorun her viteste çevirdiği tekerlek tur sayısı farklı. şöyle ki
    VİTES ..........110luk..........136'lık
    1. vites..........4.273..........3.818
    2. vites..........2.158..........2.158
    3. vites..........1.302..........1.35
    4. vites..........0.959..........0.959
    5. vites..........0.744..........0.77
    6. vites..........0.614..........0.614
    geri...............3.818..........3.545
    final gear.......3.348..........3.650
    *Kaynak:www.opel-infos.de/getriebe/m32.html

    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burock3427
    Hocam yanlış anlamayın ama yanlışlık olabilir mi 110'luk verdiğiniz 125 km/h @ 2000 d/d çok yüksek geldi bana. Yanlış anlamayın iddia etmiyorum ama 2000 d/d da bu hız yüksek geldi 300Nm bile olsa. Tekerlek ölçüleri de aynı tutulmuş 110 ve 136 lıklarda. Ama dediğiniz gibiyse çok ilginç. Bildiğim 1,6 dizeller içinde en uzun vites oranı sanırım.

    Yakıt sarfiyatıyla ilgili olarak şöyle bir yorumum olacak. 136 lık motorun güç değerleri yakın zamana kadar çeşitli markalarda kullanılan 2 litre dizel düşük güçlü motorları civarında. Örneğin Ford'un 130 ve 140 ps gücündeki motorları. Biz bu motorun sarfiyatını 90-115 ps civarındaki 1,6 dizellerle karşılaştırınca yüksek buluyoruz. Ama bu motor bu motorlarla hacimdaş olsa da 2 litre dizellerle kıyaslanacak bir yapıda. Zaten Opel de bu motoru tanıtırken 2 litre dizellere göre yakıt sarfiyatını kıyasladı. 110 luk olanın sarfiyatını piyasadaki 1,6 dizellerle kıyaslamak lazım ama orada da Astra'nın %10-15 daha ağır olduğunu unutmamak lazım. Mesela şirkette daha önce C4 vardı şimdi 110 luk sedan var kullananlar C4 den fazla yaktığını söylüyorlar uzun yolda 1 lt kadar.

    Zafira 1,6 CDTI 136 PS 120 km/h yapıyor 2000 d/d'de. Uzun yol tüketim verileriyle ilgili Zafira bölümünde paylaştığım konu aşağıdadır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ppzrg -- 26 Eylül 2015; 16:36:09 >




  • ppzrg kullanıcısına yanıt
    Hocam asagiya dizilmis viteslerin yani 2-4-6.vites oranlari aynı. Ama son dişli oranlari farkli ikisinin. 110 lugun daha küçük son dişli oranına sahip. kafam karıştı buna göre 136 ligin 6.viteste ayni devirde 110 luga göre teker hızının daha yüksek olması gerekmez mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burock3427 -- 27 Eylül 2015; 8:17:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam vallahi işin piri değilim ben de :)
    http://www.apexgarage.com/tech/gear_ratios.shtml diye bir site var. burada vites oranlarını ve lastik çaplarını yazıp hızları bulabiliyorsunuz. 2000devirde 110'luk 120km/h, 136'lık 110km/h saat çıkıyor 225/50/17 lastiklerle (çap 25.9 inç). %5 de göstergelerin fazla gösterdiğini bildiğimizden bilgimiz doğru. Yani 110'luk 125, 136'lık 115km/h hız yapıyor göstergeye göre.
    isterseniz yukarıda verdiğim sitede deneyebilirsiniz. Vites oranı da son dişli oranını da düşürseniz ilgili hız yükseliyor.
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burock3427

    Hocam asagiya dizilmis viteslerin yani 2-4-6.vites oranlari aynı. Ama son dişli oranlari farkli ikisinin. 110 lugun daha küçük son dişli oranına sahip. kafam karıştı buna göre 136 ligin 6.viteste ayni devirde 110 luga göre teker hızının daha yüksek olması gerekmez mi?




  • Bu arada belirteyim. Zafira ile kıyaslıyorsanız zafiranın vites oranları farklı olabilir.
  • ppzrg kullanıcısına yanıt
    Bir ara şirketteki aracı sürüp bakayım 110 luk Business donanım. Resim de koymaya çalışırım maksat merakımız gitsin.

    Bir de bu site var. Şanzıman oranları ve 120 km/h son vites devir saati değerlerini veriyor.

    http://www.cars-data.com/en/opel-astra-1.6-cdti-110hp-ecoflex-design-edition-specs/64823 . 6.vites 120km/h için 2200 rpm diyor

    http://www.cars-data.com/en/opel-astra-1.6-cdti-136hp-ecoflex-edition-specs/64825 . 6.vites 120km/h için 2150 rpm diyor.

    Buraya göre 136 lık şanzımanı daha uzun oranlı.

    Tüm Astra versiyonları (değişik lastik ebatları olabiliyor)

    http://www.cars-data.com/en/opel-astra-2012/1835

    Burada da Zafira için 2000 rpm @ 120 km/h demiş. Bendeki bilgi ile tutuyor.

    http://www.cars-data.com/en/opel-zafira-1.6-cdti-136hp-cosmo-specs/61202 .




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.