Şimdi Ara

Önden hafif dokunmuş ama tampon demiri eğilmiş. Alınır mı? (Başlık revize) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
13.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Hocam ön tampon demirinin şasi ucunu açılı bir şekilde tuttuğu doğrudur fakat aracın yürürüne etki edecek şasi kısmı biraz daha geridedir.Salıncakların bağlı olduğu travers şasiye iki taraftan sağlam civatalarla bağlantılıdır ve önden çarpmalarda tampon demirini yamultacak derecede lastik ölçülerini değiştirecek derecede şasiyi yamultamaz.Çünkü lastiklerin bağlı olduğu şasi kısmı aracın ön camı hizası kadar geride ve traversle iki taraftan sıkı sıkıya cıvatalarla bağlantılıdır.Aracın yürürüne etki edecek bu kısmın yamulması bayağı zordur.Ancak aracın sağ veya sol taraftan lastikleri hedef alacak derecede aşırı derecede geriye doğru ezilmesi ile bu kısım yamulur.Bunun dışında traverten sonraki aracın ön tampon demirine kadar olan kısmı yamulsa bile aracın yürürüne hiçbir etkisi olmaz.Sadece düzgün doğrultma işlemi yapılmazsa aracın duruşu,hatları bozuk gözükür.


    travers

    [simage]
    [/simage]

    Alıntıları Göster
    Ben çok kaza gördüm traversin olduğu şasi bölümü hasar almasa bile araçların çapraz gittiğini tekerleklerin içten aşındığını hatta ve hatta kılıç sacı geriye doğru deforme olurken şasinin yukarı doğru kalktığını yani maalesef olay o kadar basit değil Eğer ön tampon demiri hasar aldıysa muhtemelen ön düzen de bozulacaktır bunun kaçarı yok o ön tampon demiri hasar aldığında duruma göre şasi rail leri içeri veyahut dışarı açılabilir buna bağlı olarak amortisör kuleleri kapanabilir travers yüksek karbon lu çelikten imal edilir kendisi hasar almasa bile yeri değişir unutmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C.CEMİL

    17 sene kullandığım bir araba vardı ,bu süre içinde bir yığın usta ile görüştüm ,kimi dedi bunun boyası orijinal ,bazıları ise kesinlikle boya görmüş ama bir hasar nedeniyle boyanmamış ,belki fabrikada test esnasında bir şey olmuş ve tekrar boyanmış olabilir demişti

    yani anlayacağın o arabanın boyasının orijinal olup olmadığını tam öğrenemeden ömrü bitti :)
    (benden önceki kullanımı ekleyince 22 yaşına girmişti ve bende cüzi bir fiyata başkasına satmıştım)

    sizin için hayırlısı olsun diyeyim
    ben sadece çok fazla ustaya gösterip kafanız tam rahat olsun diye söyledim
    gerçi benim kafam 17 sene rahat olamamıştı ya neyse :)

    Alıntıları Göster
    Çevremdekilerde çok araştırma diyor şase direkler sağlamsa her türlü araç alınır diyolar. Hatasız araba arıyodan git sıfır al diyolar yani bu paralara hatasız bulmak zor anca 80 100 bin tl olacakki o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Hocam ön tampon demirinin şasi ucunu açılı bir şekilde tuttuğu doğrudur fakat aracın yürürüne etki edecek şasi kısmı biraz daha geridedir.Salıncakların bağlı olduğu travers şasiye iki taraftan sağlam civatalarla bağlantılıdır ve önden çarpmalarda tampon demirini yamultacak derecede lastik ölçülerini değiştirecek derecede şasiyi yamultamaz.Çünkü lastiklerin bağlı olduğu şasi kısmı aracın ön camı hizası kadar geride ve traversle iki taraftan sıkı sıkıya cıvatalarla bağlantılıdır.Aracın yürürüne etki edecek bu kısmın yamulması bayağı zordur.Ancak aracın sağ veya sol taraftan lastikleri hedef alacak derecede aşırı derecede geriye doğru ezilmesi ile bu kısım yamulur.Bunun dışında traverten sonraki aracın ön tampon demirine kadar olan kısmı yamulsa bile aracın yürürüne hiçbir etkisi olmaz.Sadece düzgün doğrultma işlemi yapılmazsa aracın duruşu,hatları bozuk gözükür.


    travers

    [simage]
    [/simage]

    Alıntıları Göster
    Aynı bir ustada senin dediğin gibi açıkladı tekrar onu dinlemiş gibiyim. Elbet darbeden deformasyonlar oluyor dedi ama yürürünü bu tip kazalar etkilemez dedi. Ön tampon demiri çok sert rijit olursa yani bükülmezsa bu sefer demirin bağlı olduğu aksamlar bükülecek şaseyi bozucak dedi. Bende bu aracı sürdüm. Şiir gibi gidiyor. Bir sallantı sağa sola çekme yaşamadım. Yani normal görünüyor. Aynı model başka bir araç daha kullanmıştım. Sağ arka kapı sağ ön çamurluk değişik araba geç çalışıyor enjektörler arızalı dediğim gibi tercih meselesi yani usta şunuda dedi ön kaputu önden çarpma sonucu boyanmış yada değişmiş aracın ön tampon demiride mutlaka hasar görmüş olur dedi %90 ihtimalle kamyonun altına girmediyse dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mjordan2345

    Aynı bir ustada senin dediğin gibi açıkladı tekrar onu dinlemiş gibiyim. Elbet darbeden deformasyonlar oluyor dedi ama yürürünü bu tip kazalar etkilemez dedi. Ön tampon demiri çok sert rijit olursa yani bükülmezsa bu sefer demirin bağlı olduğu aksamlar bükülecek şaseyi bozucak dedi. Bende bu aracı sürdüm. Şiir gibi gidiyor. Bir sallantı sağa sola çekme yaşamadım. Yani normal görünüyor. Aynı model başka bir araç daha kullanmıştım. Sağ arka kapı sağ ön çamurluk değişik araba geç çalışıyor enjektörler arızalı dediğim gibi tercih meselesi yani usta şunuda dedi ön kaputu önden çarpma sonucu boyanmış yada değişmiş aracın ön tampon demiride mutlaka hasar görmüş olur dedi %90 ihtimalle kamyonun altına girmediyse dedi

    Alıntıları Göster
    Zaten doğru olan da bu hocam.Forumda ön tampon demiri hasar görmüş,şasi ucu yamulmuş her aracın yürüyen aksamı bozulmuştur kanısı hakim ama bu doğru değil.Hemen tüm araçların (bmw gibi arkadan itişler hariç) ön lastiklerin bağlı olduğu yürüyen aksamlar aracın ön camının hizası kadar geride konumlanmıştır.Yani aracın salıncak kollarının bağlı olduğu travers aracın ön tamponuna neredeyse 1 metre kadar uzaktadır.Uzakta olduğu yetmezmiş gibi bir de oldukça kuvvetli olan epeyce kalın saca sahip olan travers şasinin açılarının bozulmasını oldukça zorlayacak şekilde kalın civatalarla dört noktadan bağlantılıdır.Şasi uzantısı ile dört noktadan bağlanan travers şasinin direncini muazzam derecede artırmaktadır.Bunun ön tarafında yer alan tampona kadar uzanan şasi kollarındaki eğilmenin aracın yürürüne etki etmesi için aracın ön tarafının çok kötü derecede arkaya doğru ezilmesi,aracın tamir edilecek durumdan çıkması kadar feci şekilde zarar görmesi ile mümkündür.Foruma bakıldığında bir aracın ön tampon demirinin yamulması şasi ucunun eğilmesi ile hemen o aracın yürüyeni bozulmuştur algısı bence tamamen yanlıştır.Benim bravoda salıncak kollarının bağlı olduğu travers o kadar gerideki aracın ön tarafı komple haşat olsa traverse gene ulaşmaz.Adamlar ön koltukların altına koymuşlar traversin büyük bölümünü.Hatta lastikleri koparacak derecede olan kazalarda bile ilk giden salıncak ve salıncak bağlantı yerleri olur.Travers ve şasinin zarar görmesi gene zordur.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.