Şimdi Ara

ön ısıtma bujileri hatası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
3
Favori
178.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • az önce bir kargo vermek için aracıma bindim. tam marşa basıcakken yol bilgisayarında ön ısıtma bujilerini kontrol ettirin uyarısını aldım.
    arabayı çalıştırdım. biraz boşta gaz verdim sönmedi. sonra motoru kapattım tekrar çalıştığımda gitmişti hata.
    şimdi bu anlık bişimidir ?
    masrafı ne kadardır ?
    araba 110 bini devirdi.



  • Aracın marka modelini yazar mısın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaLhipSo

    Aracın marka modelini yazar mısın?
    imzamda var zaten fiat fiorino 1.3 multiijet 2008 model 75hp
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    imzamda var zaten fiat fiorino 1.3 multiijet 2008 model 75hp

    Alıntıları Göster
    ön ısıtma bujileri havalar soğumaya başlayınca daha büyük görev üstlenirler, Bu nedenle aracı çalıştırmadan önce ısıtma bujisinin göstergede sönmesini mutlaka bekleyiniz. Eğer sönmez ise ÇALIŞTIRMADAN tekrar kontağı kapatıp bir 5-10 saniye bekledikten sonra , kontağı marştan önceki konuma getirip ısıtma bujisinin sönmesini tekrar bekleyeceksiniz. Bu işlemi 3 kere yaptığınız halde göstergedeki işaret sönmüyor ise arızalı olma olasılığı yüksektir. Ancak deneme yapmadan erken marşa basılırsa aracın beyni bunu hata olarak algılayabiliyor. Sizler ısıtma bujisi sönmeden marşa basmayınız bu ısıtma bujisinin ömrünü kısaltan en büyük etmenlerden biridir. Bu bujiler kolay kolay arızalanmazlar soüğuk yerlerde daha uzun süre kalması nedeniyle erken gidebilir ama 100.000 devirmesini beklemek bundan önce yanar ise bir kullnım hatası veya aşırı sık stop ve marş olabilceği akla gelmelidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ön ısıtma bujileri havalar soğumaya başlayınca daha büyük görev üstlenirler, Bu nedenle aracı çalıştırmadan önce ısıtma bujisinin göstergede sönmesini mutlaka bekleyiniz. Eğer sönmez ise ÇALIŞTIRMADAN tekrar kontağı kapatıp bir 5-10 saniye bekledikten sonra , kontağı marştan önceki konuma getirip ısıtma bujisinin sönmesini tekrar bekleyeceksiniz. Bu işlemi 3 kere yaptığınız halde göstergedeki işaret sönmüyor ise arızalı olma olasılığı yüksektir. Ancak deneme yapmadan erken marşa basılırsa aracın beyni bunu hata olarak algılayabiliyor. Sizler ısıtma bujisi sönmeden marşa basmayınız bu ısıtma bujisinin ömrünü kısaltan en büyük etmenlerden biridir. Bu bujiler kolay kolay arızalanmazlar soüğuk yerlerde daha uzun süre kalması nedeniyle erken gidebilir ama 100.000 devirmesini beklemek bundan önce yanar ise bir kullnım hatası veya aşırı sık stop ve marş olabilceği akla gelmelidir.

    Alıntıları Göster
    düzgün kullanırım hocam aracımı. ilk önce mar pozisyonuna getiririm sonra ışıklar söndüğü zaman marşa basarım.

    ilk olarak fark ettim marda . sonra söndürdüm tekrar mara bastım baktım gene duruyor. marşa bastım. araç çalıştı gene gitmedi. biraz gaza kökledim 2 gün araba kımıldamadı hiç dedim heralde o yüzden sonra kapattım.

    tekrar mar a bastığımda sorun yoktu. bursa merkez de oturuyorum bursanın havası bu hatayı vericek kadar düşmez bu zamanlarda. acaba arıza varmı diye şüphelendim .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    düzgün kullanırım hocam aracımı. ilk önce mar pozisyonuna getiririm sonra ışıklar söndüğü zaman marşa basarım.

    ilk olarak fark ettim marda . sonra söndürdüm tekrar mara bastım baktım gene duruyor. marşa bastım. araç çalıştı gene gitmedi. biraz gaza kökledim 2 gün araba kımıldamadı hiç dedim heralde o yüzden sonra kapattım.

    tekrar mar a bastığımda sorun yoktu. bursa merkez de oturuyorum bursanın havası bu hatayı vericek kadar düşmez bu zamanlarda. acaba arıza varmı diye şüphelendim .

    Alıntıları Göster
    işin püf noktası şudur, işık sönmezse marşa basmayıp kontağı kapatacak ve tekrar aynı işlemi uygulayacaksınız. Ama sanırım sizin anlattıklarıza göre lamba yanarken marşa basılmış .AMa her seferinde uyarı ışığı sönmüyor ise 3-4 kere işlemi tekrarlamak gerekli Yine de bir türlü sönmyor ise değişim sinyali olarak bunu algılayabilirsiniz. Isıtma bujiinin resistansları çok kullnıldığı zaman üzerinde olauşan katman nedeniyle ısıyı iyi iletemeyebiliyor

    Bütün bunların dışında akü amperi ortanın altında ise gereken ısıtma işlemi için amper yeterli değilse bujiden önce aküyü de gözden geçirmek gerekir. MArş nasıl olsa basıyor diye düşünmeyiniz ertesi gün hiç almayabilir de. KMsi ve senesi 5 yaşın üstündeki araçlarda bujiden önce akü gider ama tam bitmediği için böyle kendisini belli edebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    işin püf noktası şudur, işık sönmezse marşa basmayıp kontağı kapatacak ve tekrar aynı işlemi uygulayacaksınız. Ama sanırım sizin anlattıklarıza göre lamba yanarken marşa basılmış .AMa her seferinde uyarı ışığı sönmüyor ise 3-4 kere işlemi tekrarlamak gerekli Yine de bir türlü sönmyor ise değişim sinyali olarak bunu algılayabilirsiniz. Isıtma bujiinin resistansları çok kullnıldığı zaman üzerinde olauşan katman nedeniyle ısıyı iyi iletemeyebiliyor

    Bütün bunların dışında akü amperi ortanın altında ise gereken ısıtma işlemi için amper yeterli değilse bujiden önce aküyü de gözden geçirmek gerekir. MArş nasıl olsa basıyor diye düşünmeyiniz ertesi gün hiç almayabilir de. KMsi ve senesi 5 yaşın üstündeki araçlarda bujiden önce akü gider ama tam bitmediği için böyle kendisini belli edebilir.

    Alıntıları Göster
    anlıyorum hocam . bu hiç iyi olmadı uzun yola çıakcaktım cuma günü

    1500 km lik bir yoldu. anlaşılan akü ve motoru bir elden geçirtmek lazım olucak :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    anlıyorum hocam . bu hiç iyi olmadı uzun yola çıakcaktım cuma günü

    1500 km lik bir yoldu. anlaşılan akü ve motoru bir elden geçirtmek lazım olucak :)

    önce akünün bomesini ölçtürün belki akü zayıftır bu nedenle ııtma bujisi tam ısınmıyordur .Çünkü ısıtıcı akımı aküden çekiyor ve akü zayıf ise ekipman da zayıf bir kızdırma yapıyor siz de sorunun ısıtıcıda olduğunu sanabilrsiniz .Yoksa ömür olarak kızdrıma bujileri çok çok uzun dayanırlar yeterki hatalı marş işlemi uzun süre yapılmasın. LAmba sönmeden marşa basılırsa bu işlem bujiyi daha da ısıtarak resistansnın yanmasına nden olmaktadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    anlıyorum hocam . bu hiç iyi olmadı uzun yola çıakcaktım cuma günü

    1500 km lik bir yoldu. anlaşılan akü ve motoru bir elden geçirtmek lazım olucak :)

    önce akünün bomesini ölçtürün belki akü zayıftır bu nedenle ııtma bujisi tam ısınmıyordur .Çünkü ısıtıcı akımı aküden çekiyor ve akü zayıf ise ekipman da zayıf bir kızdırma yapıyor siz de sorunun ısıtıcıda olduğunu sanabilrsiniz .Yoksa ömür olarak kızdrıma bujileri çok çok uzun dayanırlar yeterki hatalı marş işlemi uzun süre yapılmasın. LAmba sönmeden marşa basılırsa bu işlem bujiyi daha da ısıtarak resistansnın yanmasına nden olmaktadır.

    valla hocam iş ilginçleşmeyede başladı işin doğrusu.

    artık mar pozisyonunda hata vermiyor. arabayı çalışıtırıyorum çalıştırdıktan 10 sn sonra hatayı veriyor 30 sn sonra ise kesiliyor.
    eğer değiştirilmesi gerekirse bujinin ne kadardır hocam bir fikriniz var mı ? malum sanayide para avcısı çok :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    anlıyorum hocam . bu hiç iyi olmadı uzun yola çıakcaktım cuma günü

    1500 km lik bir yoldu. anlaşılan akü ve motoru bir elden geçirtmek lazım olucak :)

    önce akünün bomesini ölçtürün belki akü zayıftır bu nedenle ııtma bujisi tam ısınmıyordur .Çünkü ısıtıcı akımı aküden çekiyor ve akü zayıf ise ekipman da zayıf bir kızdırma yapıyor siz de sorunun ısıtıcıda olduğunu sanabilrsiniz .Yoksa ömür olarak kızdrıma bujileri çok çok uzun dayanırlar yeterki hatalı marş işlemi uzun süre yapılmasın. LAmba sönmeden marşa basılırsa bu işlem bujiyi daha da ısıtarak resistansnın yanmasına nden olmaktadır.

    valla hocam iş ilginçleşmeyede başladı işin doğrusu.

    artık mar pozisyonunda hata vermiyor. arabayı çalışıtırıyorum çalıştırdıktan 10 sn sonra hatayı veriyor 30 sn sonra ise kesiliyor.
    eğer değiştirilmesi gerekirse bujinin ne kadardır hocam bir fikriniz var mı ? malum sanayide para avcısı çok :)

    Alıntıları Göster
    quote:

    valla hocam iş ilginçleşmeyede başladı işin doğrusu.

    artık mar pozisyonunda hata vermiyor. arabayı çalışıtırıyorum çalıştırdıktan 10 sn sonra hatayı veriyor 30 sn sonra ise kesiliyor.
    eğer değiştirilmesi gerekirse bujinin ne kadardır hocam bir fikriniz var mı ? malum sanayide para avcısı çok :)


    internetten araştırın 1.3 motor fiatın standart motoru olduğu için parçası sıkıntı yaratmaz

    valla hocam iş ilginçleşmeyede başladı işin doğrusu. tanesi 21,5 TL hangisi yanmış veya hata veriyor bulunması lazım yoksa 100 TL çakarlar arıza vermeyeni de değiştiriler , bosch markası kalitelidir.

    http://www.kirazcioglu.com/palio-kizdirma-bujisi-13-multijet-pid-294.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    valla hocam iş ilginçleşmeyede başladı işin doğrusu.

    artık mar pozisyonunda hata vermiyor. arabayı çalışıtırıyorum çalıştırdıktan 10 sn sonra hatayı veriyor 30 sn sonra ise kesiliyor.
    eğer değiştirilmesi gerekirse bujinin ne kadardır hocam bir fikriniz var mı ? malum sanayide para avcısı çok :)


    internetten araştırın 1.3 motor fiatın standart motoru olduğu için parçası sıkıntı yaratmaz

    valla hocam iş ilginçleşmeyede başladı işin doğrusu. tanesi 21,5 TL hangisi yanmış veya hata veriyor bulunması lazım yoksa 100 TL çakarlar arıza vermeyeni de değiştiriler , bosch markası kalitelidir.

    http://www.kirazcioglu.com/palio-kizdirma-bujisi-13-multijet-pid-294.html

    Alıntıları Göster
    hocam bu bujilerin birisi arıza yaptıysa ve diğerleri de daha önce değişmediyse hepsini değiştirmek mantıklı değil mi? iki gün sonra diğeri arıza yaparsa tekrar servis ücreti öde, sök tak, bir sürü uğaş.

    cuma günü motor sistem arızası veren focusu servise götürdüm egr+kızdırma bujisi sorunluymuş. egr'yi temizlediler, bujilerin dördüde patlakmış değiştirdiler, bir de üstüne bu şekilde nasıl çalışıyordu dediler. Bu hata varkende tek marşta alıyordu, çalıştırmada hiç bir sorun yoktu. bujiler değiştikten sonra da ilk çalıştırmada hiç bir şey farketmedi. nedir bunun aslı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kastron

    hocam bu bujilerin birisi arıza yaptıysa ve diğerleri de daha önce değişmediyse hepsini değiştirmek mantıklı değil mi? iki gün sonra diğeri arıza yaparsa tekrar servis ücreti öde, sök tak, bir sürü uğaş.

    cuma günü motor sistem arızası veren focusu servise götürdüm egr+kızdırma bujisi sorunluymuş. egr'yi temizlediler, bujilerin dördüde patlakmış değiştirdiler, bir de üstüne bu şekilde nasıl çalışıyordu dediler. Bu hata varkende tek marşta alıyordu, çalıştırmada hiç bir sorun yoktu. bujiler değiştikten sonra da ilk çalıştırmada hiç bir şey farketmedi. nedir bunun aslı?

    aynen işin ilginci de bu ya gene tek marşta alıyor motor. yakıt tüketimide aynı arabada teklemede yok herşey normal gibi görünüyor. hatta dün arabaya 12 kişi bindirdim. kucak kucağa gittik. arabada zorlanmanın esamesi bile yoktu. maddiyat durumundan götüremiyorumda arabayı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozn.Onl

    quote:

    Orijinalden alıntı: kastron

    hocam bu bujilerin birisi arıza yaptıysa ve diğerleri de daha önce değişmediyse hepsini değiştirmek mantıklı değil mi? iki gün sonra diğeri arıza yaparsa tekrar servis ücreti öde, sök tak, bir sürü uğaş.

    cuma günü motor sistem arızası veren focusu servise götürdüm egr+kızdırma bujisi sorunluymuş. egr'yi temizlediler, bujilerin dördüde patlakmış değiştirdiler, bir de üstüne bu şekilde nasıl çalışıyordu dediler. Bu hata varkende tek marşta alıyordu, çalıştırmada hiç bir sorun yoktu. bujiler değiştikten sonra da ilk çalıştırmada hiç bir şey farketmedi. nedir bunun aslı?

    aynen işin ilginci de bu ya gene tek marşta alıyor motor. yakıt tüketimide aynı arabada teklemede yok herşey normal gibi görünüyor. hatta dün arabaya 12 kişi bindirdim. kucak kucağa gittik. arabada zorlanmanın esamesi bile yoktu. maddiyat durumundan götüremiyorumda arabayı.

    Alıntıları Göster
    ısıtma bujilerin tanesi 20-25 lira olması lazım, soğuk havalarda sorun çıkarabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    ısıtma bujilerin tanesi 20-25 lira olması lazım, soğuk havalarda sorun çıkarabilir...

    Alıntıları Göster
    benim masraf (egr+4 buji değişimi) 270 TL tuttu. bujilerin fiyatı dediğiniz gibi.

    birde bu bujiler zamanla ısınmadan dolayı gövdeye kaynayıp sökerken kırılabiliyormuş. o zaman kapak sökülmesine kadar gidiyormuş iş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kastron

    hocam bu bujilerin birisi arıza yaptıysa ve diğerleri de daha önce değişmediyse hepsini değiştirmek mantıklı değil mi? iki gün sonra diğeri arıza yaparsa tekrar servis ücreti öde, sök tak, bir sürü uğaş.

    cuma günü motor sistem arızası veren focusu servise götürdüm egr+kızdırma bujisi sorunluymuş. egr'yi temizlediler, bujilerin dördüde patlakmış değiştirdiler, bir de üstüne bu şekilde nasıl çalışıyordu dediler. Bu hata varkende tek marşta alıyordu, çalıştırmada hiç bir sorun yoktu. bujiler değiştikten sonra da ilk çalıştırmada hiç bir şey farketmedi. nedir bunun aslı?

    kızdırmA BUJİSİ hepsinin değiştirilmesinin bir gerekliliği yoktur. Sadece arızalı olanın değiştirilmesi yeterlidir. Ancak tabii ki isteyen tedbir olsu diye hepsini de değiştirtebilir. Bujinin görevi sadece ilk çalıştırma için olduğu için demek ki ek katkısı hissedilmiyor ise hava sıcaklığı yeterince soğuk değildir anlamına gelir. Yani bu bujiler ilk patlamanın sorunsuz olması için tasarlanmışlardır. Çünü dizel araçlarda silindirlerin sıkışması soğucu hava ısıtılır havayı bunun dışında sadece ısıtma bujisi ile ısıtabilirsiniz. Normal bujilerde ise het patlama anı için buji görev içindedir. Sorunun benzinli araçlarda farklılaşmasının nedeni budur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: kastron

    hocam bu bujilerin birisi arıza yaptıysa ve diğerleri de daha önce değişmediyse hepsini değiştirmek mantıklı değil mi? iki gün sonra diğeri arıza yaparsa tekrar servis ücreti öde, sök tak, bir sürü uğaş.

    cuma günü motor sistem arızası veren focusu servise götürdüm egr+kızdırma bujisi sorunluymuş. egr'yi temizlediler, bujilerin dördüde patlakmış değiştirdiler, bir de üstüne bu şekilde nasıl çalışıyordu dediler. Bu hata varkende tek marşta alıyordu, çalıştırmada hiç bir sorun yoktu. bujiler değiştikten sonra da ilk çalıştırmada hiç bir şey farketmedi. nedir bunun aslı?

    kızdırmA BUJİSİ hepsinin değiştirilmesinin bir gerekliliği yoktur. Sadece arızalı olanın değiştirilmesi yeterlidir. Ancak tabii ki isteyen tedbir olsu diye hepsini de değiştirtebilir. Bujinin görevi sadece ilk çalıştırma için olduğu için demek ki ek katkısı hissedilmiyor ise hava sıcaklığı yeterince soğuk değildir anlamına gelir. Yani bu bujiler ilk patlamanın sorunsuz olması için tasarlanmışlardır. Çünü dizel araçlarda silindirlerin sıkışması soğucu hava ısıtılır havayı bunun dışında sadece ısıtma bujisi ile ısıtabilirsiniz. Normal bujilerde ise het patlama anı için buji görev içindedir. Sorunun benzinli araçlarda farklılaşmasının nedeni budur.

    Alıntıları Göster
    Dostum ısıtma bujileri ucuzdur 15-35 arasıdır.

    Sökmek takmak çok kolaydır, tümünü söktür.

    Sökülenleri dışarda akü ile besle kızaranları tekrar kullanabilirsin. Tamamını değiştirmen gerekmiyor fakat aynı tip marka olanından al.

    Haliyle bağlantılarını kontrol et oksit falan olmasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    işin püf noktası şudur, işık sönmezse marşa basmayıp kontağı kapatacak ve tekrar aynı işlemi uygulayacaksınız. Ama sanırım sizin anlattıklarıza göre lamba yanarken marşa basılmış .AMa her seferinde uyarı ışığı sönmüyor ise 3-4 kere işlemi tekrarlamak gerekli Yine de bir türlü sönmyor ise değişim sinyali olarak bunu algılayabilirsiniz. Isıtma bujiinin resistansları çok kullnıldığı zaman üzerinde olauşan katman nedeniyle ısıyı iyi iletemeyebiliyor

    Bütün bunların dışında akü amperi ortanın altında ise gereken ısıtma işlemi için amper yeterli değilse bujiden önce aküyü de gözden geçirmek gerekir. MArş nasıl olsa basıyor diye düşünmeyiniz ertesi gün hiç almayabilir de. KMsi ve senesi 5 yaşın üstündeki araçlarda bujiden önce akü gider ama tam bitmediği için böyle kendisini belli edebilir.




    hocam eline sağlık baya bilgiliymişsin baya yararlı oldu anlattıkların , gandalf olman dan belli zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi astrax_35 -- 16 Ağustos 2012; 12:23:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: astrax_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    işin püf noktası şudur, işık sönmezse marşa basmayıp kontağı kapatacak ve tekrar aynı işlemi uygulayacaksınız. Ama sanırım sizin anlattıklarıza göre lamba yanarken marşa basılmış .AMa her seferinde uyarı ışığı sönmüyor ise 3-4 kere işlemi tekrarlamak gerekli Yine de bir türlü sönmyor ise değişim sinyali olarak bunu algılayabilirsiniz. Isıtma bujiinin resistansları çok kullnıldığı zaman üzerinde olauşan katman nedeniyle ısıyı iyi iletemeyebiliyor

    Bütün bunların dışında akü amperi ortanın altında ise gereken ısıtma işlemi için amper yeterli değilse bujiden önce aküyü de gözden geçirmek gerekir. MArş nasıl olsa basıyor diye düşünmeyiniz ertesi gün hiç almayabilir de. KMsi ve senesi 5 yaşın üstündeki araçlarda bujiden önce akü gider ama tam bitmediği için böyle kendisini belli edebilir.




    hocam eline sağlık baya bilgiliymişsin baya yararlı oldu anlattıkların , gandalf olman dan belli zaten

    bir katkım olmuşsa ne mutlu .

    Bu parça genelde kışın arıza verir ancak yazın da hatalı kullanım nedeniyle (yukarıda anlatmaya çalışmıştım) ömrü kısalabilir. Dizel araç kullanıcılarının araç çalışmadan evvel bu ışıkların sönmesini beklemek lazım biekaç saniye bile sabredemezsek , sonra tamirde bu sürelerin kat ve kat fazlasını beklemek zorunda kalırsınız.

    İlk önce hangi lamba buji ısıtma lambasıdır bunu öğrenmek lazım tabiiki, katalogta net olarak her lambanın anlamını yazmaktadır .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: astrax_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    işin püf noktası şudur, işık sönmezse marşa basmayıp kontağı kapatacak ve tekrar aynı işlemi uygulayacaksınız. Ama sanırım sizin anlattıklarıza göre lamba yanarken marşa basılmış .AMa her seferinde uyarı ışığı sönmüyor ise 3-4 kere işlemi tekrarlamak gerekli Yine de bir türlü sönmyor ise değişim sinyali olarak bunu algılayabilirsiniz. Isıtma bujiinin resistansları çok kullnıldığı zaman üzerinde olauşan katman nedeniyle ısıyı iyi iletemeyebiliyor

    Bütün bunların dışında akü amperi ortanın altında ise gereken ısıtma işlemi için amper yeterli değilse bujiden önce aküyü de gözden geçirmek gerekir. MArş nasıl olsa basıyor diye düşünmeyiniz ertesi gün hiç almayabilir de. KMsi ve senesi 5 yaşın üstündeki araçlarda bujiden önce akü gider ama tam bitmediği için böyle kendisini belli edebilir.




    hocam eline sağlık baya bilgiliymişsin baya yararlı oldu anlattıkların , gandalf olman dan belli zaten

    bir katkım olmuşsa ne mutlu .

    Bu parça genelde kışın arıza verir ancak yazın da hatalı kullanım nedeniyle (yukarıda anlatmaya çalışmıştım) ömrü kısalabilir. Dizel araç kullanıcılarının araç çalışmadan evvel bu ışıkların sönmesini beklemek lazım biekaç saniye bile sabredemezsek , sonra tamirde bu sürelerin kat ve kat fazlasını beklemek zorunda kalırsınız.

    İlk önce hangi lamba buji ısıtma lambasıdır bunu öğrenmek lazım tabiiki, katalogta net olarak her lambanın anlamını yazmaktadır .

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar 1.3 multijet yada cdti motorlarda hangi kızdırma bujisinin arızalı olduğunu bulmak ve değiştirmek çok basit bazı araçlarda kızdırma bujilerine ulaşmak çok zor oluyor. 1.3 dizel motorda çok basit, ister öncelikle hava filtre kazanını hava akışmetre fişini çekip, hava hortumunu sökerek kazanı dışarı alıp herşeyi düzgünce görürsünüz yada aradan iyice eğilip ısıtma bujilerine giden 4 adet kabloyu elle çekerek çıkarırsınız. 1 metre kadar bir kablo alıp elinize bu kablonun 1 ucunu akünün + kutubuna bağlayıp kablosu sökülmüş kızdırma bujilerinin uçlarına hafif dokunup çekerek kıvılcım çıkıp çıkmadığını anlarsınız. (elinizdeki kabloyu kızdırma bujilerine tutarken dikkat edin başka herhangi bir yere çarpmasa iyi olur)çalışan buji akım çekeceğinden ufak kıvılcımlar atar kablodan kıvılcım atmayan buji 8 lokma anahtarla sökülür ve yerine 17 tl den bosh marka yenisi takılır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mestmes

    arkadaşlar 1.3 multijet yada cdti motorlarda hangi kızdırma bujisinin arızalı olduğunu bulmak ve değiştirmek çok basit bazı araçlarda kızdırma bujilerine ulaşmak çok zor oluyor. 1.3 dizel motorda çok basit, ister öncelikle hava filtre kazanını hava akışmetre fişini çekip, hava hortumunu sökerek kazanı dışarı alıp herşeyi düzgünce görürsünüz yada aradan iyice eğilip ısıtma bujilerine giden 4 adet kabloyu elle çekerek çıkarırsınız. 1 metre kadar bir kablo alıp elinize bu kablonun 1 ucunu akünün + kutubuna bağlayıp kablosu sökülmüş kızdırma bujilerinin uçlarına hafif dokunup çekerek kıvılcım çıkıp çıkmadığını anlarsınız. (elinizdeki kabloyu kızdırma bujilerine tutarken dikkat edin başka herhangi bir yere çarpmasa iyi olur)çalışan buji akım çekeceğinden ufak kıvılcımlar atar kablodan kıvılcım atmayan buji 8 lokma anahtarla sökülür ve yerine 17 tl den bosh marka yenisi takılır.

    Kontrolü kolayda sökmesi zor malesef. Multijetlerde uzun süre hiç sökülmemiş ısıtma bujileri genelde kaynıyor ve sökerken kırılıyor. haliyle üst kapağı açıp, pürmüz ile ısıtıp çok zor olarak yerinden çıkıyor.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.