Şimdi Ara

ön ısıtma bujileri hatası

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
44
Cevap
3
Favori
142.368
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Er
    14 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mestmes



    arkadaşlar 1.3 multijet yada cdti motorlarda hangi kızdırma bujisinin arızalı olduğunu bulmak ve değiştirmek çok basit bazı araçlarda kızdırma bujilerine ulaşmak çok zor oluyor. 1.3 dizel motorda çok basit, ister öncelikle hava filtre kazanını hava akışmetre fişini çekip, hava hortumunu sökerek kazanı dışarı alıp herşeyi düzgünce görürsünüz yada aradan iyice eğilip ısıtma bujilerine giden 4 adet kabloyu elle çekerek çıkarırsınız. 1 metre kadar bir kablo alıp elinize bu kablonun 1 ucunu akünün + kutubuna bağlayıp kablosu sökülmüş kızdırma bujilerinin uçlarına hafif dokunup çekerek kıvılcım çıkıp çıkmadığını anlarsınız. (elinizdeki kabloyu kızdırma bujilerine tutarken dikkat edin başka herhangi bir yere çarpmasa iyi olur)çalışan buji akım çekeceğinden ufak kıvılcımlar atar kablodan kıvılcım atmayan buji 8 lokma anahtarla sökülür ve yerine 17 tl den bosh marka yenisi takılır.



    Kontrolü kolayda sökmesi zor malesef. Multijetlerde uzun süre hiç sökülmemiş ısıtma bujileri genelde kaynıyor ve sökerken kırılıyor. haliyle üst kapağı açıp, pürmüz ile ısıtıp çok zor olarak yerinden çıkıyor.

    Alıntıları Göster
    benim araç 300.000 km oldu. ilk defa bu hatayı verdi. şansıma çok basitçe söktüm.
    _____________________________




  • Yarbay
    10520 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Mestmes

    benim araç 300.000 km oldu. ilk defa bu hatayı verdi. şansıma çok basitçe söktüm.

    Alıntıları Göster
    bizim araçta 1.3 multijet. sorunlarından gına geldi artık.



    uzun süredir ısıtma bujisi arızası veriyor. bazen çok geç marş alıyor, bazen tam çalışacak gibi oluyor, tekrar marşa devam ediyor. bu zamanda hemen ısıtma bujisi arızası veriyor.



    söktürüp baktırmak zor değilmiş sanırım. nette orjinali 9 lira gözüküyordu.
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    4986 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Mestmes



    benim araç 300.000 km oldu. ilk defa bu hatayı verdi. şansıma çok basitçe söktüm.



    kendinmi soktün
    |
    |
    _____________________________
    Karavana bakırdandır kışla yolu çamurdandır zengini bedel öder askerimiz fakirdendir...

  • Er
    14 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mestmes



    benim araç 300.000 km oldu. ilk defa bu hatayı verdi. şansıma çok basitçe söktüm.



    kendinmi soktün

    Alıntıları Göster
    evet kendim söktüm. geçen bir arkadaşında ikaz ışığı yanıyordu 1000 tl verip komple bakıma sokmuş adamlar kızdırma bujilerini kontrol bile etmemiş. baktım sağlamlar kablo bağlantılarına kontak spreyisıkıp buji uçlarını temizledim ışık söndü :)
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    178 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir



    quote:

    Orijinalden alıntı: astrax_35



    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir



    işin püf noktası şudur, işık sönmezse marşa basmayıp kontağı kapatacak ve tekrar aynı işlemi uygulayacaksınız. Ama sanırım sizin anlattıklarıza göre lamba yanarken marşa basılmış .AMa her seferinde uyarı ışığı sönmüyor ise 3-4 kere işlemi tekrarlamak gerekli Yine de bir türlü sönmyor ise değişim sinyali olarak bunu algılayabilirsiniz. Isıtma bujiinin resistansları çok kullnıldığı zaman üzerinde olauşan katman nedeniyle ısıyı iyi iletemeyebiliyor



    Bütün bunların dışında akü amperi ortanın altında ise gereken ısıtma işlemi için amper yeterli değilse bujiden önce aküyü de gözden geçirmek gerekir. MArş nasıl olsa basıyor diye düşünmeyiniz ertesi gün hiç almayabilir de. KMsi ve senesi 5 yaşın üstündeki araçlarda bujiden önce akü gider ama tam bitmediği için böyle kendisini belli edebilir.









    hocam eline sağlık baya bilgiliymişsin baya yararlı oldu anlattıkların , gandalf olman dan belli zaten



    bir katkım olmuşsa ne mutlu .



    Bu parça genelde kışın arıza verir ancak yazın da hatalı kullanım nedeniyle (yukarıda anlatmaya çalışmıştım) ömrü kısalabilir. Dizel araç kullanıcılarının araç çalışmadan evvel bu ışıkların sönmesini beklemek lazım biekaç saniye bile sabredemezsek , sonra tamirde bu sürelerin kat ve kat fazlasını beklemek zorunda kalırsınız.



    İlk önce hangi lamba buji ısıtma lambasıdır bunu öğrenmek lazım tabiiki, katalogta net olarak her lambanın anlamını yazmaktadır .



    Vezir bey,

    hyundai accent dizel aracım var. Marşa basmadan önce kontağı çevirip ısıtma lambasının yanıp sönmesini bekleyip marşa basıp çalıştırıyorum ancak bugün aracın ısıtma lambası yanmaz oldu dolayısıyla araç marş basmasına rağmen çalışmıyor. Sorun nerede olabilir. Isıtma lambası yanarken ısıtma bujilerinden hafiften bir ses gelip lamba sönünce bu ses kayboluyordu. Lamba yanmadığı gibi bu ısıtma sesi de gelmez oldu.

    Sorun hakkında bir fikriniz var mı?
    |
    |
    _____________________________




  • Er
    1 Mesaj
    Merhaba benimde buna benzer bir sorunum var ama anlayamadim bende citroen jumpy var 2007 model onceden arabanin kontagini actigimda isitma lambasi yaniyordu sonunce calistiriyordum ama simdi ekranda isitma lambasi yanmiyor ve arabam calistiginda 2500 deviri gecmiyor diagnostic yani makinaya bagliyoruz p0104 ve p0113 kodlu hatalar veriyor siliyoruz tekrar geliyor neden boyle oldugunu bilmiyorum yardimci olursaniz sevinirim simdiden tesekkurler 😊😊



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Otomobil Uzmanı
    10682 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Mécanisme

    Merhaba benimde buna benzer bir sorunum var ama anlayamadim bende citroen jumpy var 2007 model onceden arabanin kontagini actigimda isitma lambasi yaniyordu sonunce calistiriyordum ama simdi ekranda isitma lambasi yanmiyor ve arabam calistiginda 2500 deviri gecmiyor diagnostic yani makinaya bagliyoruz p0104 ve p0113 kodlu hatalar veriyor siliyoruz tekrar geliyor neden boyle oldugunu bilmiyorum yardimci olursaniz sevinirim simdiden tesekkurler 😊😊
    arıza kodlarının anlamlarını bilmemiz imkansız ancak bunun açıklamasını teste sokan kişi bilmektedir.



    ısıtma bujisi yanmıyorsa motorun silindirleri yeteri kadar sıcak demektir. Yazları ve sıcak motorda bu süre kısalmakta bazen de hiç yanmadığı oluyordur. Yanmıyorsa direk marşa basılabilir.



    arızalı ısıtma bujisi durumlarında lamba sönmeden devamlı yanar. Bu durumda tamirciye giderek hangi buji arızalandı ise yenisi ile değiştirilmesi gereklidir.
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI bizimdir .







  • Yarbay
    2456 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir



    arıza kodlarının anlamlarını bilmemiz imkansız ancak bunun açıklamasını teste sokan kişi bilmektedir.



    ısıtma bujisi yanmıyorsa motorun silindirleri yeteri kadar sıcak demektir. Yazları ve sıcak motorda bu süre kısalmakta bazen de hiç yanmadığı oluyordur. Yanmıyorsa direk marşa basılabilir.



    arızalı ısıtma bujisi durumlarında lamba sönmeden devamlı yanar. Bu durumda tamirciye giderek hangi buji arızalandı ise yenisi ile değiştirilmesi gereklidir.



    Merhaba,



    Ben bugün sabah 1.3 mjet aracımla İstanbul avrupadan anadolu yönüne işe gidiyordum her zamanki gibi. Yarım saat yolculuktan sonra (motor baya ısınmıştı) sandiviç almak için durdum aracı stop ettim. Sandivicimi aldım 1 dk sonra araca dönüp marşa bastım hareket ettim. Kızdırma bujisi arıza lambası yandı. 10 sn kadar yandı söndü yandı söndü. Sonra tamamen söndü. Sizce sorun ne olabilir ? Motor soğukken bunu yapsaydı anlardım ama motor sıcakken yapması garip değil mi ?
    _____________________________
    İşlemci: Intel i7 4790K | Anakart: Gigabyte Z97X Gaming 5 | İşlemci Soğutucu: Corsair H100i v2 Extreme Performance | Ekran Kartı: Asus Rog Strix Gtx1070 O8G Gaming 8 Gb GDDR5 256 Bit Dx 12 | SSD: Samsung 850 Evo 250 Gb | Ram: Corsair 2x8 Gb Vengeance Pro 1866 Mhz C9 1.5V | Monitör: Asus VG248QE 24" 144 Hz 1 ms Full HD | Kasa: Corsair Carbide 400C + Evga Supernova 850W G2 Full Modular PSU | Klavye: Logitech Gaming G710 | Mouse: Logitech G502 | Ses Sistemi: Logitech S220 2.1 | Kulaklık: Corsair H1500 7.1/Platronics Gamecom 780 7.1 | İşletim Sistemi: Windows 10 Pro 64 Bit |




  • Yüzbaşı
    962 Mesaj

    hemen bir servise götürün de kaynamadan problemli bujiyi değiştirsinler. Yoksa 1000 tl yarım motor açma işi yapıyorlar. buji pahalı bir şey değil.

    Şu an benim 4 bujide kaynamış servise götüremiyorum muhtemelen iyi bir tornacıya çıkarttıracağım kapak açmadan.

    Bu arada rica edin bujiyi sökersen nazik olsunlar kırılırsa uğraşırsın. Hayırlı günler.
    |
    |
    Emre9110 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Where is the hareket there is the bereketh



    **Hyundai i20 1.2 Style+Pan**
  • Yarbay
    2456 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: _Saint_



    hemen bir servise götürün de kaynamadan problemli bujiyi değiştirsinler. Yoksa 1000 tl yarım motor açma işi yapıyorlar. buji pahalı bir şey değil.

    Şu an benim 4 bujide kaynamış servise götüremiyorum muhtemelen iyi bir tornacıya çıkarttıracağım kapak açmadan.

    Bu arada rica edin bujiyi sökersen nazik olsunlar kırılırsa uğraşırsın. Hayırlı günler.



    Var mı peki istanbulda önerebilceğiniz bir usta sıkıntılı bir durum gibi gözüküyor. 140 binde almıştım aracı ikinci el önceki sahibi değiştirmemiş olabilir.
    _____________________________
    İşlemci: Intel i7 4790K | Anakart: Gigabyte Z97X Gaming 5 | İşlemci Soğutucu: Corsair H100i v2 Extreme Performance | Ekran Kartı: Asus Rog Strix Gtx1070 O8G Gaming 8 Gb GDDR5 256 Bit Dx 12 | SSD: Samsung 850 Evo 250 Gb | Ram: Corsair 2x8 Gb Vengeance Pro 1866 Mhz C9 1.5V | Monitör: Asus VG248QE 24" 144 Hz 1 ms Full HD | Kasa: Corsair Carbide 400C + Evga Supernova 850W G2 Full Modular PSU | Klavye: Logitech Gaming G710 | Mouse: Logitech G502 | Ses Sistemi: Logitech S220 2.1 | Kulaklık: Corsair H1500 7.1/Platronics Gamecom 780 7.1 | İşletim Sistemi: Windows 10 Pro 64 Bit |
  • Yüzbaşı
    962 Mesaj

    her usta yapabilir bunu ama fiat servisinde değiştirmeniz de fayda var. en azından garantili parça takarlar. burada önemli olan bujiyi kırmadan çıkarması yoksa maliyetli bir iş değil.
    |
    |
    Emre9110 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Where is the hareket there is the bereketh



    **Hyundai i20 1.2 Style+Pan**
  • Yüzbaşı
    660 Mesaj

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Saint_

    her usta yapabilir bunu ama fiat servisinde değiştirmeniz de fayda var. en azından garantili parça takarlar. burada önemli olan bujiyi kırmadan çıkarması yoksa maliyetli bir iş değil.
    @vezir verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. gerçekten işe yarar bilgiler.



    Diğer arkadaşlara da teşekkür ederim.
    |
    |
    Bahsedilenler: vezir
    _____________________________
  • Otomobil Uzmanı
    10682 Mesaj

    demek ki internetin fazileti burada



    konuyu açalı yıllar olsa da fayda bulan oluyor demekki
    |
    |
    BennyGood kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI bizimdir .



  • Teğmen
    170 Mesaj
    Herkese merhaba.arkadaşlar bende 2011 yeni Doblo var.bu sabah kontağı çevirdim ön ısıtma bujilerini kontrol ettirin yazdı.zar zor güç bela arabayı çalıştırdım işe gittim.şimdi ne alemde bilmiyorum.başka bir probleminde her zaman ilk marşta alıyor ama bir 10 dk yol gideyim stop edeyim araba bir daha çalışmıyor.çok zor çalışıyor.ve çalıştığı anda simsiyah bir duman atıyor.ve bu arada zorlanmadan dolayı arıza Işığı yakıyor.bizim çok bilmiş tamircilerde bu arızalar var diyor.kardeşim araç zorlandığı için çalışmadığı için bazı fonksiyonlar yerine gelmiyor ve arızaya geçiyor.bana geç çalışmasının çözümünü bul diyorum yok.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1144 Mesaj
    konuyu hortlatayım

    1.3 linea 2011 model kontağı açıp 10 saniye bekledim

    ısıklar söndü marş düzgün alıyor. sağ altta buji işareti

    yanıp sönüyor ekranda Ön ısıtma bujilerini kontrol ettirin uyarısı!

    çıkıyor. 15 -20 saniye bekliyorum uyarı gidiyor. araç kullanırken sorun yok.

    Ankaradayım hava 15 derece civarı
    _____________________________
  • Yarbay
    2428 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmustafa06



    konuyu hortlatayım

    1.3 linea 2011 model kontağı açıp 10 saniye bekledim

    ısıklar söndü marş düzgün alıyor. sağ altta buji işareti

    yanıp sönüyor ekranda Ön ısıtma bujilerini kontrol ettirin uyarısı!

    çıkıyor. 15 -20 saniye bekliyorum uyarı gidiyor. araç kullanırken sorun yok.

    Ankaradayım hava 15 derece civarı



    muhtemelen 1 tanesi falan patlamıştır ondan dolayı arıza ışığı yakıyordur. bizim araçta da 1 tanesi patlak. henüz yaptırmadık geziyoruz o şekilde. -2 derecede bile sorun çıkarmadı. zaten yaz da geldi ama yakın zamanda yaptırmayı düşünüyorum.

    fakat bu kızdırma bujileri cdti ve multijet motorun kronik sorunuymuş sanırım.
    |
    |
    _____________________________


    Ben hep sizin şarkınızı söyledim.

    Saygı ve özlemle anıyoruz...
  • Yarbay
    3799 Mesaj
    Punto aracim var. Bi yerini yaptiriyorum baska biyer bozuluyor. Bu aksamda araci calistirdim on isitma bujileri kontrol ettir ikazini aldim.

    Gecen yolda hararet yapti. Arka kapi cok sert bazen aciliyor bazen acilmiyor. Depo kapagi kilitlenmiyor.



    Marsa basinca jirrrrt diye ses geliyor daha onu yaptiramadim. Walla sogudum arabadan. Yazin satmayi dusunuyorum. Bidaha zorda kalmazsam fiat almam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 22 Mart 2017; 0:27:58 >
    |
    |
    _____________________________


    ѕєηвσηzαкυяα кαgєуσѕнι
  • Yüzbaşı
    812 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir



    demek ki internetin fazileti burada



    konuyu açalı yıllar olsa da fayda bulan oluyor demekki



    Üstat hort gibi olacak ama yardımınıza ihtiyacım var.

    Aracım 2011 linea 1.3 mjet. 5 hafta oldu alalı. 2 hafta önce bujilerin 3 ü çalışmadığından sanayideki parçacıdan 4 adet takım aldım taktırdım ustaya. 1 hafta geçmedi yine ekranda bujileri kontrol edin uyarısı verdi. Dün yine ustaya götürdüm kontrol etti bu sefer 4 ü de patlamış. Bu neden olmuş olabilir sizce ?
    _____________________________
  • Otomobil Uzmanı
    10682 Mesaj

    Peş.peşe ısıtma bujisi yanmaz asıl nedebi bulmak lazım.yine takdırsanız yine yanacak belli.ki





    İlk aklıma gelen buji acaba açık mı kalıyor ,belli süre çakıştıktan sonra kapanması.lazım .açık kalıp silindir içi ısındıktan sonra bir şkilde kapanmıyorsa aşırı ısıdan yanıyordur .





    Elektrikçi nin sisteminizi kontrol ederek nerede hata bulması lazım. Akım rölesi varsa ona bakılsın



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    by_efendy34 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI bizimdir .



  • Yüzbaşı
    812 Mesaj

    Cevap için teşekkür ederim @vezir üstat.

    Araçta 6 yıllık fabrika çıkışı akü vardı onu da 2-3 gün önce İnci akü ile değiştirdim. Eski akü yakmış olamaz değil mi? Bazı yerlerde öyle okumuştum da.
    |
    |
    vezir kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
SEO
Sohbet
bankalar.org
Canlı Tv izle
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,203
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.