Şimdi Ara

ödevime son rötuşlar yardım lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2
Cevap
0
Favori
215
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhabalar arkadaşlar ödevimin konusu koordinatları verilen noktaların oluşturdugu bölgenin alanını veren uygulama kod aşağıdaki gibi;
    /*KORDİNATLARDAN ALAN HESABI*/ 
    #include<stdio.h>
    #include<conio.h>
    #include<math.h>
    int main()
    {
    //BURADA KORDİNATLAR İSTENİP GEREKLİ NOKTALARA ATANIYOR
    double x1,y1,xn,yn,xm,ym,f=0.0;
    int i=0,j=0;
    do
    {
    j=j+1;
    printf("\nx%i =",j);
    scanf("%lf",&xm);
    printf("\ny%i noktasinin kordinati=",j);
    scanf("%lf",&ym);
    if(j==1)
    {
    x1=xm;
    y1=ym;
    }
    else
    {
    f=f+(xn*ym-xm*yn);
    }
    yn=ym;
    xn=xm;
    //BURADA KORDİNAT GİRİŞ İŞLEMİNİN BİTİP BİTMEDİĞİ SORGULANIYOR
    printf("\nKordinat giris islemi bitti mi? HAYIR KORDINAT GIRECEGIM:ENTER EVET BITTI ALAN HESAPLA:ESC");
    i=_getch();
    }
    while(i!=27);
    //BURADA DEGERLER YERINE KOYULUP GEREKLI ISLEMLERDEN SONRA EKRANA CIKTI VERILIYOR
    f=f+(xm*y1-x1*ym);
    f=fabs(f)/2.0;
    printf("\nf=%.2lf",f);
    return 0;
    }



    yukarıdaki kodu tek başıma halletmedim sağolsun bazı arkadaşlar yardımcı oldu bana geiye küçük bir kısım kaldı programı satır satır nerde ne yapılıyor açıklamam gerek bana yardımcı olur musunuz?







  • şöyle yardım edicem.
    şimdi anladığım kadarıyla analitik olarak koordinatları verilen bişeyin alanını hesaplayacaksın.

    fakat burada şekil geometrik olmayabilir. veya ne tür geometrik bir şekilden bahsediyoruz

    şimdi üçgenden bahsetsek ; adam 3 tane nokta girmeli.
    dörtgen için 4 tane gibi gibi.
    ilk olarak bunu belirle. daha sonra üçgenler için determinant alma ile kolaylıkla çözdürebilirsin.
    dörtgenlerde 4 tane nokta olacak ama sen karşılıklı 2 nokta arasında uzaklığı bulup çarparsan alanını bulacaksın.

    ama geometrik olmayan bir şekil olduğunda nasıl bişeylerle uğraşman gerekir bilemiyorum. daha doğrusu integralle boğuşman gerekir ki
    elle hesaplamak göreceli olarak daha kolay olabilir ama bir bilgisayara bunu anlatmak adamı delirtebilir.

    işin özü: geometrik şekillerle uğraşıyorsan kolay. geometrik şekiller değilse zor.

    başarılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi {engineer} -- 12 Mart 2013; 18:40:20 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.