Şimdi Ara

NVIDIA-ODTÜ-TÜBİTAK İşbirliği ile İleri Seviye CUDA Eğitimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  NVIDIA-ODTÜ-TÜBİTAK İşbirliği ile  İleri Seviye CUDA Eğitimi



    Eğitim semineri 23-24-25 Ekim 2013 tarihleri arasında Ankara ODTÜ Enformatik Enstitüsünde yapılacak, Ankara da olan arkadaşlar için güzel bir fırsat..






    İleri Düzey CUDA Eğitimi


    Tarih: 23-24-25 Ekim 2013

    Eğitim Yeri: ODTÜ Enformatik Enstitüsü, ANKARA

    Eğitimi Verecek Öğretim Üyesi: Y.Doç.Dr. Alptekin Temizel


    ODTÜ Enformatik Enstitüsü tarafından 3 günlük "İleri Düzey CUDA Eğitimi" verilecektir.

    NVIDIA ve TUBITAK ULAKBIM tarafından da desteklenen seminer ileri düzey olarak planlanmıştır ve giriş düzeyinde eğitim verilmeyecektir.

    Katılımcıların daha önceden CUDA ile yazılım geliştirmiş olması ve aşağıdaki konularda deneyimli olması beklenmektedir:

    - Temel GPU programlama ve CUDA

    - Paralel programlama temelleri

    - GPU hafıza modeller



    CUDA çalışmalarına ara vermiş olanlar için UDACITY aracılığı ile verilen ücretsiz Intro to Parallel Computing online dersini tamamlamaları tavsiye olunur.https://developer.nvidia.com/udacity-cs344-intro-parallel-programming

    Eğitim katılımı ücretsiz olup kontenjan sınırlıdır.

    kayıt olmak için :http://www.truba.gov.tr/faaliyetler/2013/cuda/forms/registration_form.php

    Sorularınız var ise ooguz@nvidia.com adresine eposta atınız.

    Katılımcılar için onay e-postası 1 Ekim 2013 tarihine kadar gönderilecektir.


    http://www.truba.gov.tr/faaliyetler/

    https://research.nvidia.com/content/metu-crc-summary



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F.@.T.İ.H -- 20 Eylül 2013; 12:10:02 >







  • Böyle bir organizayonun ülkemizde yapılacağını sanmıyordum. Epey bi gelişme var demek ki.
  • Güzel bir olay fakat yeri burası değil bence Fatih. Yazılım Geliştirme Bölümü daha dogru olur gibi.

    Buradaki kaç kişi yazılım Geliştirme hakkında temel bilgilere sahip ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rüzgar81

    Güzel bir olay fakat yeri burası değil bence Fatih. Yazılım Geliştirme Bölümü daha dogru olur gibi.

    Buradaki kaç kişi yazılım Geliştirme hakkında temel bilgilere sahip ki?

    oraya da açtım şimdi ama o bölümün takipçisi çok az..

    ekran kartı bölümünü ziyaret edenler arasında mutlaka vardır cuda ile uğraşanlar..
  • İlerliyoruz....
  • İlerliyoruz = Ünileri ele geçiriyoruz ://

    Ele geçirilme olayının temeli baya eski gerçi de, neyse.

    Cuda dışı utansın kaçan fırsatlar için ://
  • quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rüzgar81

    Güzel bir olay fakat yeri burası değil bence Fatih. Yazılım Geliştirme Bölümü daha dogru olur gibi.

    Buradaki kaç kişi yazılım Geliştirme hakkında temel bilgilere sahip ki?

    oraya da açtım şimdi ama o bölümün takipçisi çok az..

    ekran kartı bölümünü ziyaret edenler arasında mutlaka vardır cuda ile uğraşanlar..


    Yanlış anlama sakın, kötü bir niyetle yazmadım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüh, yanlış rengi seçtim.
    Video Konferans olarak paylaşılmasını çok isterdim, haber süper.
  • odtü ankarada cuda eğitimi zaten verilmekteydi yeni birşey değil.

    edit: bir dakika.. ben bu dersi odtü kkk da verilmesini çok isityordum.. geçen gün teknik seçmeli olarak Intro to Parallel Computing i aldım vakitleri uyuyor diye.. şimdi bu CUDA mı acaba?! eğer öyleyse süper!!! uzun zamandır istiyordum bizim kampusada bu dersi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi X-FI -- 20 Eylül 2013; 21:39:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rüzgar81


    quote:

    Orijinalden alıntı: F.@.T.İ.H

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rüzgar81

    Güzel bir olay fakat yeri burası değil bence Fatih. Yazılım Geliştirme Bölümü daha dogru olur gibi.

    Buradaki kaç kişi yazılım Geliştirme hakkında temel bilgilere sahip ki?

    oraya da açtım şimdi ama o bölümün takipçisi çok az..

    ekran kartı bölümünü ziyaret edenler arasında mutlaka vardır cuda ile uğraşanlar..


    Yanlış anlama sakın, kötü bir niyetle yazmadım...

    forumda kötü niyetle mesaj yazacak en son kişilerdensin TCG Salih Reis..




  • Çıkın yurtdışına kardeşim türkiyede teknoloji eğitimi mi alınır? Amerika, Kanada gidin teknoloji öğrenin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    İlerliyoruz = Ünileri ele geçiriyoruz ://

    Ele geçirilme olayının temeli baya eski gerçi de, neyse.

    Cuda dışı utansın kaçan fırsatlar için ://




    Anlaya çıkar mı acaba bu taşlamayı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eyvallah o senin ruhunun güzelliği :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Neyse yani ihtiyacı olan eğlenceli bulan buyursun tabi. Kimsenin malına kışt denildiği yok zaten. Türkçe kaynak eleman faln önemli tabi, PR'a kurban gidilmediği sürece. HPC lazım olduğu zaman "proprietary" imiş başka bişeymiş bakılmaz gerçi de, insanlar bunun çıkışının "ek-ilave-yan özellik >>iş gördüğü yerlerden hareketle iyi pazrlanması >> ihtiyaç / bağımlılık (net alternatif olamaması, alternatif uygun HPC/CPU/GPU/diğer, PS3/Cell'i hatırlayın) >> Fermi'ye hala bağımlı kalan büyük bi topluluk" gibi bi konumda olduğunu da unutmamak lazım.

    Sonuçta her ne kadar Cuda'ya bağımlılık olsa da yeterince verimli uygulanamayan veya ilave perf getirisinin kısıtlı olduğu yerleri unutmamak lazım. OpenCL'in ancak ve ancak 2011 sonlarından itibaren belki bi anlamda yeni doğmuş / ilk defa insanları "aaa burda böyle bişeyler varmış" moduna soktuğunu da unutmamak lazım. Üstüne kabul edilebilir CPU performansı ve son zmanda Intel'in tuhaf Phi'si var (tuhaf = yerine göre çok verimli, şimdilik kart gibi iken yeni versiyonu işlemci benzeri bi sokette olacak).

    HPC dışında GPU programlamaya ihtiyaç genelde kısıtlı ve kapalı kodlu, port edilmesi ölçeklenmesi kolay olmayan, kapalı programlar üstünden yürüdüğünden ve uzun süre marka bağımlı güdülendiğinden(Nvidia/Cuda) kısıtlı kaldı ve ancak OpenCL 2.0 ile farklılaşma imkanı var.

    Kötü olan kısım, Nvidia gibi ufak bi firmaya yıllardır herkesin bağımlı kalmış olması ve dünyada bi sürü ama bi sürü şeyleri değiştirebilecek mat modellemele vs. gibi işler için ufak firmaların eline bakılması. Üstüne Nvidia'nın da kar adına bunu heryere sokması, aslında olmasa bile bi tür standart imiş gibi muamele görmesi, bunun da PR ile desteklenmesi. Üstine ünilere faln girip ders olarak faln da okutulması. C#'a bile karşı çıkılırken, ne Nvidia bi Ms gibi firma, ne de Cuda bambaşka şeylere yelken açmaya müsait bi yapı (veya GPGPU bi yere kadar). OpenCL'in en azından standart olabilmesi gibi avantajı var, ama dönüp dolaşıp OpenCL>> Khronos'da da sektörü güdüleyen firmalardaki elemanlar tarafından geliştirilmesi. Ama dönüp dolaşıp dünyada bi sürü şeyi değiştirebilecek devasa karmaşık matematiksel modellemeler vs. karşı herşeyin ufak firmaların avucuna bırakılması faln. OpenCL olsa da bi cacık olacağı yok da, en azından PR malzemesi olmazdı.

    OpenCL 2.0 ile, geliştricilerin programda kullanmak istedikleri kodlarını yeterince düzgün bi şekilde paketleyebilecekleri / saklayabilecekleri / bi tür derlenmiş ara ifade şekline çevirmeleri daha kolay. Buna Intermediate Representation deniyor (IR). Siz burda bi kod yazıyorsunuz, ama OpenCL altında bu, Cuda'da olduğu kadar korunaklı değil. Birisi, siz her ne kadar yazdığınız kodu (GPU üsütnde çalışacak olan) program içinde gizleme / şifreleme vs. için değişik yöntemler kullansanız bile bi şekilde bu reverse edilip yazdığınız OpenCL kaynağa / koda ulaşılabiliyor. Bunun için OpenCL'e de SPIR denilen o dediğim ara-ifade şekli eklendi (Standart Portable Intermediate Representation >> SPIR). Anca 2012 çıkışlı oldu bu olay, o yüzden OpenCL'e 2012 için bi nevi milat diyorum. Hem bu tarz bi IR'ye kavuştuğu için, hemde en hızlı OpenCL kodu çalıştıracak zımbırtı olarak AMD'nin GCN GPU'su çıktığı için. Sonuçta kaç yıllık NVidia >> PTX'e karşın(Nvidia'nın herşeyinin çalıştığı sanal makina, bi tür Nvidia'nın GPU assembly'si), daha geçen sene bu zamanlarda OpenCL bu PTX'in karşılığı olan denk bişeye kavuşmuş gibi oldu, peeee yani.

    OpenCL 2.0 ile bu SPIR denen şey de 1.2'ye güncellendi, doğru düzgün bi hale geldi. Bu HSA olayına kısmen tehdit oluşturur durumda. Çünkü SPIR denen şey de bi nevi HSA'daki HSAIL'e benziyor (1'e 1 rakip konumda değiller, HSA'nın amaçlarından biri OpenCL gibi herhangi bi dili / kodlama yapısını daha kolay kullanılabilir kodlanabilir bişeye çevirmek, ama HSA sistemin üstünde çalışan program komutları aşağıya donanıma yakın yere indirirken sanki sanal makina üstünde başka bi sanal makina çalıştırmak gibi durum olabilir ve bi miktar kayıp oluşabilir perf anlamında. HSA'ya uygun program >> HSAIL >> cihaza uygun OpenCL altsistemi >> SPIR >> driver altsisemleri >> donanım buna benzer bi akış olacak normalde ama benim yazdığımın aksine olmama 2 tane sanal makine olayını bypass etme de olabilir, bilemiyoruz şimdiden). Parantez içindeki kısım dışında, direk rakip değiller, ama HSA'nın neye benzeyecği hakkında fikir sahibi olan varsa OpenCL>> SPIR in önemini daha kolay kavrar.

    Kısaca ben oturacam GPU'dan da faydalanan bi program yazacam, OpenCL 2.0 sayesinde bunu daha kolay koruyabilecem. Dahası, programla beraber derlenmiş bi binary dosya verecem, .dll gibi. Bu sayede programda bi yerde gizli text olan OpenCL kodunu herhangi birine karşı açık etmemiş olacam. Birisi benim yazdığım kodu araklamayacak yani, OpenCL 2.0 sayesinde GPU için kod yazacak eleman kodunu daha iyi koruyabilecek.

    Bunlar anca bu zamanda olabildiği için atı alan Üskidar'ı geçek, Nvidia ellerinizden öper durumda.

    Nvidia'nın da şu anki derdi, mimari değiştirdiği için, yıllar boyunca aynı şeritte ilerleyen Cuda kodunun gösterdiği performans, Kepler'e geçince duvara toslamış gibi oluyor. Cuda ile bişeyler geliştriren herkes dibine kadar bişeyleri bilmek zorunda dğeil, kullanıcalar hiç değil ama yılların getirisi sonucunda Cuda'nın dümdüz her mimaride benzeri verimde çalışması gibi beklenti var / vardı. Kepler ile duvara toslanmış oldu. Hani o bahsedilen Kepler'in oyun kartı olma, hesap yeteneklerinin kısılma durumu gibi şeyler varya, %100 doğru değil onlar. Birincisi, eski GPU'lara göre olan programı Keplerde çalıştırmaya kalktığınız zaman, GPU'daki kaynakların yeterince doldurulamamasından dolayı eksik % ile çalışma durumu oluyor (under-utilization, bütün kaynaklar kullanılmıyor, çünkü kod Fermideki kaynaklara göre ayarlı). Bunu dinamik olarak ayarlama imkanı yok, çünkü geçmişte kod yazan eleman geleceği görüp, gelecekteki GPU'nun bazı özelliklerine göre ayarlama yap (thread / thread block / warp / register sayısı / cache-local mem gib, buna occupancy deniyor TR'cesi ne bilmiyorum. Not: Türkçe kaynak bu tarz bilmeme durumlarına iyi gelir mesela :// ). İkincisi de, Keplerde yapı, Fermiye göre üstün yönleri de olsa da(kartın ram'ına ulaşmak için olan gecikmenin iyileşmesi gibi), bi aksiliğin olması durumunda mesela bi iptal / stall edilmesi gereken bişey olduğu vs. gibi durumda kayıp daha yüksek oluyor. O zaman kodlamaya çalışan elemanın oturup çok çok daha fazla üstüne titremesi gerekiyor, açık bi kenar kalmasın kenarlardan soğuk girip üşütmesin diye her tarafını kapamak zorunda. Dönüp dolaşıp occupancy/kaynakları doldurma sorunu oluşuyor bu performans düşüklüğüne yol açan durumlarda. Mesela 192 core'dan oluşan bi SMX varken Kepler'de, bu Core'ları kontrol eden yapılar/schedular/dispatch unitler daha fazla Core'u kontrol etmek zorunda. Bu granülete'de göreceli olarak kayba yol açıyor (gk110'nun dökümanlarına bakarsanız fine-grain control der doğru ama tam tersi olduğu zman da daha çok falso yiyebiliyor). Fermi'de bu kontrolcü başına 16 iken gf100-110'da, Kepler de bu 48:24 şeklinde (scheduler:dispatcher şeklinde). Bu, herhangi bi şekilde stall/iptal/kayıp olursa daha çok kaynağın israfı demek. Diğer taraftan GPU'yu dolu/verimli çalıştırabilmek için Fermi'den 4 kat daha fazla komutun çalıştırılması gerek. Burda iş tekrar programcıya dönüyor. Yazacağı kodun hem çok daha verimli olması, falsolara açık olmaması, üstünde çalıştığı problemi dönüp dolaştırıp daha da pararlel hale getirecek alternatif yollar bulması gerekiyor.

    Nvidia driver ile, koddan oluşabilecek sorun/tuzak/darboğaz vs. gibi şeylere karşın iyileştirme yapmaya çalışıyor, düşük seviyeli olarak herşeyi yeniden organize ediyor bu PTX denen sanal makina. Basit örnek Nvidia'nın Keplerdeki oyun performansının zaman içinde değişimine bakın %20lere kadar artış var FPS olarak. Diğer taraftan, sanal makinanın / driver altyapısının senin yamadığın optimizasyonu düzeltebileceği,yapacağı düzenlemeler de bi yere kadar. Keplerden itibaren bi iş için çok daha adam gibi kodlama yapılması gerekiyor. Bütün bu driver optimizasyonlarına driver güncellemelerine rağmen 3d render / pro-3d alanda bi gtx580'in hala daha iyi performans gösterdiği yerler var.

    Yani Kepler ile birlikte Cuda dünyası bi nevi ayrımda. Geçmişe göre çok çok daha fazla üstüne titrenilen bi kodlama anlayışı lazım bundan sonra. Kolay kolay kimse mesela tutup bi Tesla 2070/2090 sistemlerini değiştirmiyor. işletme / elektrik maliyeti yanında eski kodlama altyapsını içeren tasarımların / kodların / programların vs.'nin yeni sistemlere uyarlanabilmesi gibi sorunlar da olabiliyor. Bu yüzden zaten, hala Eski Fermi tabanlı Teslaları kullanan bi sürü Süperbilgisayar var.

    OpenCL bi taraftan bastırır durumda, en azından 2012'den beri anca adam oldular ama varlar şu an. Intel, hem CPU olarak hemde Xeon Phi ile burada. CPU olarak baktığınızda, CPU'nun GPU'ya göre daha iyi çalışacağı ve yine akademik ortamda mecburen buna yönelilen yerler var. Aynı şekilde iyice optimize edilmiş CPU'ya özel kod ile GPU'ya özel kodu karşılaştırınca aralarında 2x-4x-8x mertebelerinde en çok fark oluyor. Öyle 100x 200x gibi şeyler PR aracı. Realistik optimizasyon ile aralarındaki farklar en çok 10x seviyelerinde. Özellikle belli tür iş yükleri CPU'da daha verimli çalışma karakteristiğine sahip. Buna Intel'in CPU / single-thread avantajını da eklersek CPU tarafı olarak güçlü bi şekilde karşımızda (Ivy Bridge Xeonlar mesela 12 çekirdek @ 3.0 ghz şeklinde çalışabiliyorlar az buz bişey değil bu ). Xeon Phi de ilginç bi yapı, hem Intel'in Parallel Studio ile CPU için olan kodda farklı bi yapıya göre ayarlama yapmadan (eldeki programı GPU kullanacak şekilde dğeiştirmeye çalışmadan mesela), bu Xeon Phi'de yüksek veirmde çalıştırılabilir hale getirilebiliyor. Aynı şeyi OpenCL ile yapmak bazı durumlar için ölüm demek. Cuda için ise programı farklı bi hale sokmak(GPU'ya göre yazmak), günümzde ise Fermi / Kepler ayrımı yapmak demek. Xeon Phi için ise durum dediğim gibi, varolan kodu yine CPU'da kullanmak için az miktarda değiştirmek demek. Sonuçlar hep olumlu Xeon Phi için ve talibi yeterince çok var bunun. Hatta dönüp dolaşıp CPU render almak için de isterüz olayına getirenler de var (ki ilerde mümkün olabilir belki bu da).

    Uzun lafın kısası Cuda'nın geleceği geçmişte olduğu kadar parlak gözükmüyor şimdiilik. Yukarda bahsettiğim Nvidia'nın küçük bi firma olmasından tutun yeni mimariler için kodun iyi perf vermesi için yeniden yazılmasına, OpenCL / AMD / Intel / diğer çeşitli hızlandırıcı sistemler (Mobil GPU/FPGA/custom tasarımlar vs.) gibi çok çok ciddi rakipleri de var artık. Hem donanım, hemde ekosistem olarak. Bu yüzden Nvidia, Cuda altyapısını da satılığa çıkartmış / çıkartıyor. Daha fazla geliştriciden destek bulmak, farklı alanlara yayılmak, oralarda da destek bulmak için (Kepler GPU'sunu lisanslayacağını satacağını açıklayıp, mobil Logan'ın demosunu yapıp, mobil alanda kullanılmasını sağlatıp Cuda'yı buraya da yaymak istemesi ve Kepler'i lisanslayacak olanlardan destek alacak olması gibi). Tek başına bütün hepsiyle uğraşamaz çünkü.




  • derse baktım sadece son 2 hafta CUDA ve OpenCL göreceğiz..
  • Burada "C#" bildiğini zannedip buna katılmaya çalışanlar var

    Sorsan Lambda expressions,dynamic allocation,... nedir bilmez gelmiş kendisini bir şey bildim sanıyorlar.

    NOT: Ben de tam olarak bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Brain

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fanboy dusmani


    quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Brain

    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Brain

    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Brain

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fanboy dusmani


    quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Brain

    Çıkın yurtdışına kardeşim türkiyede teknoloji eğitimi mi alınır? Amerika, Kanada gidin teknoloji öğrenin...

    Bu örümcek kafalar yüzünden ilerliyemiyoruz


    Dostum DH gibi bir forumda bana bulaşma. 100'e yakın dostum var bak senin için söylüyorum. "Seni şikayet ettim" gibi pm'ler filan hiç hoş değil. Sana ne benim düşüncemden. Senden izin alıp mesaj yazacak değilim. Sayende eğer ceza alırsam hakkımı helal etmiyorum bunu da bil...

    Ayrıca örümcek kafa olmakla alakası yok. Senden en az 10 kat fazla programlama biliyorum. JacaScript ve C# bilgim var. Şuan Unity Engine oyun motorunu sizler gibi hobi amaçlı değil, profesyonel olarak kullanıyorum. Gir bak profilimden. Profesyonel Blender ve 3DS max kullanıyorum. Profesyonel photoshop ve illustrator kullanıyorum. Cry Engine 3'ü de üstüne ekleyebilirsin. Şimdi beni cahil ilan etmeye çalışmadan önce dön bi kendine bak küçük kardeşim...

    Helal kocuma. Biz de biliyoruz kullaniyoruz ne olacak simdi?

    Lafım şu diğer arkadaşa. Bana attığı özel mesajları bir görseniz vallahi

    Kusura bakma hocam ben yanlis anladim, hakkini helal et.

    Helal olsun hocam ne demek. Olabiliyor böyle şeyler de gelmiş bana pm attı "anana babana hakaret etmek hoşuna gidiyor mu?" demiş. Ben ne ara anama babama aileme hakaret ettim ?

    sana ben anana babana hakaret etme demedim şerefim üzerini yemin ederim sana şunu dedim insanları kışkırtıcak şekilde konuşmamanı önerdim senin kitap okumanı şiddetle öneririm cümlelerin ne anlama geldiğini anlarsın amacım seni rendice etmek değil yanlış anlama

    Tamam al:
     NVIDIA-ODTÜ-TÜBİTAK İşbirliği ile  İleri Seviye CUDA Eğitimi

    Birde bunu al:
     NVIDIA-ODTÜ-TÜBİTAK İşbirliği ile  İleri Seviye CUDA Eğitimi


    Yeterli olmuştur umarım...

    Gerçekten kitap oku. cahil ile sohbet etmek güçtür bilene, çünkü cahil ne gelirse söyler diline..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.