Şimdi Ara

Nokian wr d4 kış lastiği (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
160
Cevap
10
Favori
30.812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Birkaç aydır Nokian wr d4 kullanıyorum. Lastik 185-55-15 H xl, gayet sessiz ve konforlu. Kuru zemindeki gidişi ve frenlemesi bir kış lastiği için çok çok iyi. Bu sabah da kar deneyimim oldu. İstanbul Kayaşehir'den (yüksek ve çok yokuşlu bir bölge olduğundan, kar yağdığında belediye ekipleri çalışmazsa mahsur kalınan bir yer), Alibeyköy'e gayet rahat şekilde geldim. Ana yollar açıktı ama bağlantılar bol karlıydı. En ufak kayma olmadı, süratli gitmedim ama hızım çok düşük de değildi. Karda, 4 sene kullandığım Petlas kadar iyi midir acaba diye bir soru vardı kafamda. Petlas'taki kadar zor koşullarda kullanmadım henüz yine de gayet iyi göründü bana.
    Yolda buz olsaydı tabi ki bu lastik de kayacaktı, her zaman dikkatli olunmalı.
  • Ben de 2 ay ve yaklaşık 3000 km dir Subaru Xv aracımda 225 55 r17 ebatında bu modeli kullanıyorum. Kuru zemin performansı çok iyi, sessiz, ıslak zemin de de iyi olduğunu düşünüyorum. Bu gün ilk defa karda kullandım, araç zaten dört çeker olduğundan çekiş sorunu pek olmadı, fabrikasyon dört mevsim lastikleri ile de çekiş sorunu olmuyor, ancak frenlemesini kesinlikle zayıf buldum. Daha önce ug8 ve ug 9 kullandım, Ug9 Honda Jazz'ımda takılıydı, frenlemesi kesinlikle daha iyiydi. Söylediğim gibi, çekiş zaten iyi olmalıydı, ( araç karda dört mevsim lastiklerle de rahat gareket ediyor, ancak durmuyor) onda bile tam güvenemedim. Bu güne kadar beğenip tavsiye ettim, özellikle kuru zeminde çok iyi buluyordum. Ancak ezilmiş sulu kar olan yolda ayağımı frene dokundurmamla ( basmamla değil) aracın kontrolü zorlaşıyordu. Kütle karın üstünde sorun olmadı, denemek için 20 cm civarı ezilmemiş yerlere girdim, kuru zemin gibi ilerledim, ancak ezilmiş sulu karda fren etkisi olmadı resmen. Bu durumu paylaşmak istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yolgezer_7k -- 31 Aralık 2015; 11:47:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otohaber ocak 2016 sayısında 185 65 15 kış lastiği testi var. Daha önce yazdığım gibi, WR D4, sessizlik, karda, kuru zeminde yol tutuş ve çok çok iyi fren performansı ile öne çıkıyor.
    Test sonucunda 2. olmuş ama bu özellikleri 1. olan Continental'den ve diğer hepsinden daha iyi. Islak zeminde de iyi ama Conti daha iyi çıkmış.

    İlginçtir Nokian'ı 2. yapmışlar ama daha fazla övmüşler. Testi Almanlar mı yapmış ne. :)

    Not: Nokian başlığındaki iletimin linki hata verince hepsini kopyaladım aynen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba.
    2 gündür Transking kış lastiklerimin İstanbul' un karla kaplı yollarında performansı memnun etti.
    ABS hiç devreye girmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yolgezer_7k

    Ben de 2 ay ve yaklaşık 3000 km dir Subaru Xv aracımda 225 55 r17 ebatında bu modeli kullanıyorum. Kuru zemin performansı çok iyi, sessiz, ıslak zemin de de iyi olduğunu düşünüyorum. Bu gün ilk defa karda kullandım, araç zaten dört çeker olduğundan çekiş sorunu pek olmadı, fabrikasyon dört mevsim lastikleri ile de çekiş sorunu olmuyor, ancak frenlemesini kesinlikle zayıf buldum. Daha önce ug8 ve ug 9 kullandım, Ug9 Honda Jazz'ımda takılıydı, frenlemesi kesinlikle daha iyiydi. Söylediğim gibi, çekiş zaten iyi olmalıydı, ( araç karda dört mevsim lastiklerle de rahat gareket ediyor, ancak durmuyor) onda bile tam güvenemedim. Bu güne kadar beğenip tavsiye ettim, özellikle kuru zeminde çok iyi buluyordum. Ancak ezilmiş sulu kar olan yolda ayağımı frene dokundurmamla ( basmamla değil) aracın kontrolü zorlaşıyordu. Kütle karın üstünde sorun olmadı, denemek için 20 cm civarı ezilmemiş yerlere girdim, kuru zemin gibi ilerledim, ancak ezilmiş sulu karda fren etkisi olmadı resmen. Bu durumu paylaşmak istedim.

    Ug 9 ile 8 arasında fark varmiydi çok. Bende 8 var. Dengesi iyi tutturulmus bir lastik ama 9u merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ug 8 de Ug 9 da iyi lastiklerdi bence, aralarında şöyle bir fark vardı diyebilecek bir durum hatırlayamadım. Ug 8'i uzun süre kullanmadan aracımı satmıştım. Ug 9'u daha uzun süre kullandım. Yanlış hatırlamıyorsam, Sarıyer taraflarındasınız, ben de Bahçeköy'deyim. Geçen kış Ug 9'la aracın altı kara oturana kadar hareket etmiştim, araç 1080 kg önden çeker Jazz'dı. Yine geçen sene araç kameramı taktırmak karın yoğun yağdığı güne denk gelmişti, Atatürk Oto Sanayi'de ustamla eğlencesine lastikleri denemiştik, Ug 9'u o da çok beğenmişti. Ug 8 Fiesta'da takılıydı, ancak söylediğim gibi çok tecrübe edemedim.
  • Herkese Merhaba.

    WR D4 225 45 R17 lastikleri 15.01.16 tarihinde taktırdım. İşin ilginç yanı o tarihten bugüne kadar (5 günde) lastikleri 13derece kuru yol, 4 derece yağmurlu, 2 derece yoğun yağmurlu, 0 derece kar ve -2 derece kar-buz karışımlı yollarda şehiriçi ve temde kullanma şansım oldu. Bu şartları sağladığı için İstanbul-Gebze Havadurumuna teşekkürler!

    İzlenimlerim:
    +Performans: Lastik yukarıda saydığım tüm şartlarda da memnun edici bir performans verdi. Fren tepkileri çok başarılı. Karşlaştırmamı yazlık Goodyear F1 Asymetric 2 lastikleri ile yapıyorum. Yağışlı yolda yol tutuşu başarılı, yönlendirmelerime cevap veriyor. Hatta bozuk yollarda yumuşak hamurun da etkisiyle yaz lastiğinden daha konforlu olduğunu söyleyebilirim.
    +Ses seviyesi: Yaz lastiklerimden biraz daha fazla. Düşük hızlardaki uğultu 90km/s sonrası azalıyor daha doğrusu diğer seslerle karışıyor. Şehiriçi köşerlerden dönerken "şlap şlop" sürtünme sesleri vermiyor.
    +Yakıt tüketimi: kısa mesafelerde (max. 1 defada 40 km yaptım) yaz lastiği ile çok aynı tüketimleri aldım. Yakıt tüketim sınıfı C, yazlık lastiklerim de C idi. Bu lastik ebatında daha iyisi var mı emin değilim.
    +Frenleme: Islak zemin frenlemede A sınıfı olan tek lastik. Bence bu notu da hak ediyor. Arabada tek iken zorlu frenlemeler yaptım, kontrol kaybı ya da kızaklama olmadı. Kuru zemin, özellikle 15derece üstü sıcaklıklarda nasıl olacak, onu test edemedim.

    Yukarıda, oldukça üstün gördüğüm olumlu özelliklerini yazdım.
    Bir de olumsuz olabilecek yanlarına değineceğim:
    -Lastik yeni bir model, ilerleyen zamanda geri bildirimlere göre hamuru iyileştirilebilir.
    -Finlandiya markası, üretim yeri Rusya olmalı, çünkü Rusya bu markanın büyük pazarı. Orada kar yağdı m uzun süre kalıyor ve hava sıcaklığı hep düşük. İstanbul gibi -2 dereceden 2 günde 15-18 derecelere çıkınca lastik nasıl tepkiler verecek merak ediyorum. Ayrıca uzun süre 15-18 derece hatta daha yüksek sıcaklıklarda lastik kullanımında lastik hasarlanabilir, bu bir risk. Lastiği taktırdığım lastikçi Nokianların yüksek sıcaklıklarda çok çabuk aşındığını pul pul döküldüğünü söyledi. WR D4 için yabancı bir sitede bu sorunun iyileştirildiğini okumuştum (üzgünüm link yok).
    -Lastik bayi ağı çok zayıf. Olası problemlerde tamir ve garanti koşullar nasıl sağlanır o da kritik bir durum.

    Sonuç:
    Lastik kış koşullarında bence fiyat/performans kriterinde çok başarılı. Ne zaman havalar biraz daha ılımanlaşır, sıcaklık 10derece üstüne çıkar o zaman ak koyun kara koyun görünecek, ama benim beklentim olumlu yönde. Kararsız kalmış arkadaşlara benim ebatlarım için öneririm. Memnun kalınacaktır.

    İyi forumlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: agamaga

    Herkese Merhaba.

    WR D4 225 45 R17 lastikleri 15.01.16 tarihinde taktırdım. İşin ilginç yanı o tarihten bugüne kadar (5 günde) lastikleri 13derece kuru yol, 4 derece yağmurlu, 2 derece yoğun yağmurlu, 0 derece kar ve -2 derece kar-buz karışımlı yollarda şehiriçi ve temde kullanma şansım oldu. Bu şartları sağladığı için İstanbul-Gebze Havadurumuna teşekkürler!

    İzlenimlerim:
    +Performans: Lastik yukarıda saydığım tüm şartlarda da memnun edici bir performans verdi. Fren tepkileri çok başarılı. Karşlaştırmamı yazlık Goodyear F1 Asymetric 2 lastikleri ile yapıyorum. Yağışlı yolda yol tutuşu başarılı, yönlendirmelerime cevap veriyor. Hatta bozuk yollarda yumuşak hamurun da etkisiyle yaz lastiğinden daha konforlu olduğunu söyleyebilirim.
    +Ses seviyesi: Yaz lastiklerimden biraz daha fazla. Düşük hızlardaki uğultu 90km/s sonrası azalıyor daha doğrusu diğer seslerle karışıyor. Şehiriçi köşerlerden dönerken "şlap şlop" sürtünme sesleri vermiyor.
    +Yakıt tüketimi: kısa mesafelerde (max. 1 defada 40 km yaptım) yaz lastiği ile çok aynı tüketimleri aldım. Yakıt tüketim sınıfı C, yazlık lastiklerim de C idi. Bu lastik ebatında daha iyisi var mı emin değilim.
    +Frenleme: Islak zemin frenlemede A sınıfı olan tek lastik. Bence bu notu da hak ediyor. Arabada tek iken zorlu frenlemeler yaptım, kontrol kaybı ya da kızaklama olmadı. Kuru zemin, özellikle 15derece üstü sıcaklıklarda nasıl olacak, onu test edemedim.

    Yukarıda, oldukça üstün gördüğüm olumlu özelliklerini yazdım.
    Bir de olumsuz olabilecek yanlarına değineceğim:
    -Lastik yeni bir model, ilerleyen zamanda geri bildirimlere göre hamuru iyileştirilebilir.
    -Finlandiya markası, üretim yeri Rusya olmalı, çünkü Rusya bu markanın büyük pazarı. Orada kar yağdı m uzun süre kalıyor ve hava sıcaklığı hep düşük. İstanbul gibi -2 dereceden 2 günde 15-18 derecelere çıkınca lastik nasıl tepkiler verecek merak ediyorum. Ayrıca uzun süre 15-18 derece hatta daha yüksek sıcaklıklarda lastik kullanımında lastik hasarlanabilir, bu bir risk. Lastiği taktırdığım lastikçi Nokianların yüksek sıcaklıklarda çok çabuk aşındığını pul pul döküldüğünü söyledi. WR D4 için yabancı bir sitede bu sorunun iyileştirildiğini okumuştum (üzgünüm link yok).
    -Lastik bayi ağı çok zayıf. Olası problemlerde tamir ve garanti koşullar nasıl sağlanır o da kritik bir durum.

    Sonuç:
    Lastik kış koşullarında bence fiyat/performans kriterinde çok başarılı. Ne zaman havalar biraz daha ılımanlaşır, sıcaklık 10derece üstüne çıkar o zaman ak koyun kara koyun görünecek, ama benim beklentim olumlu yönde. Kararsız kalmış arkadaşlara benim ebatlarım için öneririm. Memnun kalınacaktır.

    İyi forumlar.


    Konuyu hortlatayım
    Kara koyun , ak koyun belli oldu mu
    Bu kış için almayı planlıyorum




  • Ben de bu kış almayıo düşünüyorum. Ankaradayım. Geçen yıl alanlar deneyimlerini yazabilirler mi? Eski lastiğim sava eskimo. Ondan da memnun kaldım. Kıyaslarsak hangisi daha makul.
  • bu kış bende d4 alacağım 185/55 r15. 1 takım 840 liraya vardı n11.com'da. sipariş vermeyi düşünüyorum
  • Gümüşhane de 1 kış kullandım. Zigana pekün pöske dağlarından hep bu lastikle geçtim memnun kaldım. Tek eksisi kuru zeminde biraz ses yapıyor. Genel olarak tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar

    Bende WR D3 dusunuyordum ancak D3-D4 arasi pek bir fiyat farki yok hatta birde A4 modeli var.Benim ilk beklentim kuru ve 15 derece havada hangisi daha performansli olani bulmak.
    Malum istanbulda en fazla 1 hafta kar yagiyor uludaga (daga) cikmak icin kar lastigine bile zincir mecbur tutuluyir bu yuzden 10 decelik havalarda lastik performansi one cikiyor
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Nokian wr d4 kış lastiği

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extecher

    Arkadaslar

    Bende WR D3 dusunuyordum ancak D3-D4 arasi pek bir fiyat farki yok hatta birde A4 modeli var.Benim ilk beklentim kuru ve 15 derece havada hangisi daha performansli olani bulmak.
    Malum istanbulda en fazla 1 hafta kar yagiyor uludaga (daga) cikmak icin kar lastigine bile zincir mecbur tutuluyir bu yuzden 10 decelik havalarda lastik performansi one cikiyor
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Nokian wr d4 kış lastiği

    Wrd4 yeterli olur bence 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu hafta Nokian WR D4 lastiğin 205-50-R17 93H XL ölçülerini sipariş verdim toplam 1450tl
  • 4 adet 195 65 R15 D4 aldım. Çok araştırdım. UG9'dan daha iyi olduğunu düşünüyorum.
  • Arkadaşlar,

    İşte işinize yarayacak kıyaslama tablosu. D4 karlı ve zorlu koşullarda açık ara önde, benim ihtiyacım ise A4. Malum istanbulda 1-2 hafta kar yağar ama kışın yağışsız geçtiği dönemler çok daha fazla ve bu kıyaslamada A4 daha fazla performans sunuyor.

    Erzurum gibi kar ve buzun 1-2 ay kalkmadığı bir bölgede yaşasam D4 alırdım.

     Nokian wr d4 kış lastiği




  • extecher kullanıcısına yanıt
    Çok işime yaradı hocam teşekkürler. Yine de sormak isterim. Eskişehir'de A4 mü daha iyi olur D4 mü? Tabi burda kar daha fazla ama eskisi kadar da yağmıyor. 2 yıl önce feci yağdı onu hariç tutarsak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Weatherproof tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almayı düşünenler tereddüt etmeden alabilir. Fiyat performans olarak açık ara en iyi kış lastiğinin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Conqueror26

    Çok işime yaradı hocam teşekkürler. Yine de sormak isterim. Eskişehir'de A4 mü daha iyi olur D4 mü? Tabi burda kar daha fazla ama eskisi kadar da yağmıyor. 2 yıl önce feci yağdı onu hariç tutarsak.

    Eskişehir için her ikiside düşünülebilir, mezitlerden Bursa tarafına arada bir gidiliyor ise D4 daha iyi olacaktır.
    İstanbul düz ve daha az yağış aldığı için ben A4 tercih edeceğim.
    Kuru yol performansı ve ıslak yol performansı (karlı ve buzlu zamanları 2 hafta düşünürsek) öne çıkıyor. Bu arada D4 daha az yakıt tüketimi sağlarken A4 daha sessiz
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.