Şimdi Ara

Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
18.357
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme


    Nissan hiç şüphesiz arazi araçlarıyla ünlü bir marka. Patrol, Pathfinder, Terrano, Murano, X-Trail bu araçların ilk akla gelenleri. Bu modellerin üretim bandında olanları hala bazı pazarlarda ciddi satış rakamlarına ulaşıyor. Ancak özellikle Avrupa pazarında iri kıyım SUV modellerine yönelik gelişen antipati Japon üreticinin başka bir çözüm yolu üretmesine sebep oldu. Çözüm ise 2007’de yollara çıkan Qashqai ile gerçekleşti. Kompakt crossover olarak nitelendirilen Qashqai, Türkiye’de de yüksek satış rakamlarına ulaştı ve tüketiciler tarafından beğenildi. Geçtiğimiz aylarda Qashqai’nin donanım listesine ‘Platinum’ ismini taşıyan bir versiyon eklendi. Ayrıca testimizi okuyanlara belirtmek isteriz ki, Nissan Qashqai’nin makyajlı versiyonu geçtiğimiz hafta İngiltere’de tanıtıldı. Ancak bu model henüz Türkiye’de satılmıyor.

    Nissan Qashqai, tasarım olarak arada kalmış bir model gibi görünüyor. Ne büyük SUV’ler kadar iri kıyım ne de kompakt otomobiller kadar silik. Bizce otomobilin yerden yüksekliği ve büyüklüğü ideal ayarlanmış. Kaslı gövdesiyle sıra dışı görünüme sahip olan Qashqai, büyük farları ve kromajlı radyatör ızgarasıyla dikkat çekiyor. Zaten otomobilin pazara sunulmasından bu yana üç yıl geçmiş olsa da hala park edildiğinde pek çok meraklı göz tarafından incelenmesi bunu kanıtlıyor. Aracın üzerine eklenen tavan rayları Qashqai’nin sportifliğini vurguluyor. Nissan Qashqai, 4315mm uzunluğa, 1780mm genişliğe ve 1615mm yüksekliğe sahip. Uzunlukta Qashqai, standart kompakt sınıt modellerden çokta farklı olmadığını gösteriyor.

    İç mekan

    Test ettiğimiz Qashqai Platinum’a eklenen donanımlar iç mekanda ilk fark edilenler oluyor. Orta konsoldaki en büyük değişikliği “Nissan Multimedya Sistemi” oluşturuyor. Radyo-CD çalar yerine monte edilen sistem ile dokunmatik ekrandan istenilen müzik dinlenebilirken, navigasyon sistemi kullanılabiliyor. Aynı ekran geri vites seçiliyken rehber çizgili geri görüş ekranı olarak görev yapıyor. Alüminyum pedal seti, deri döşeme aracın iç mekanını kaliteli kılmış. Qashqai’nin iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi yeterli düzeyde. Ancak tasarım olarak kompakt sınıftaki bir otomobil yerine B sınıfındaki mini bir otomobilin basitliği hakim. Koltukların rahatlığı ideal düzeyde. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi de yeterli. 410 litrelik bagaj hacmi en büyük rakibi Peugeot 3008’e göre küçük kalıyor.

    Performans ve sürüş

    Nissan Qashqai’de iki dizel motor seçeneği bulunuyor. 2.0 litrelik motor sadece 4x4 versiyonda görev yapıyor. Testini gerçekleştirdiğimiz 4x2 versiyondaysa 1.5 litrelik dCi motor kullanılıyordu. Renault menşeli bu motor 4000d/d’de 106hp güç, 2000d/d’yse 240Nm tork üretiyor. Canlı bir karaktere sahip olan motorun altı kademeli şanzımanla uyumu sorunsuz. Ancak vites kolunun gaz pedalından ayak çekildiğinde ileri geri hareket etmesi Renault modellerinden alışkın olduğumuz olumsuz bir özellik. Qashqai fabrika verilerine göre 0-100km/s hızlanmasını 12.2 saniyede tamamlıyor. Araç dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olmaması ve dizel motorun avantajıyla sıra dışı bir ekonomi performansı gösteriyor. 6.5 litrelik test tüketimi ve 65 litrelik depo birleşimi 1000km civarında bir menzile rahatlıkla ulaşılabileceğini gösteriyor. Qashqai’nin yerden yüksek yapısı salınımın bolca yaşanmasına sebep oluyor. Ancak araçtan binek model performansı beklenmedikçe bu sürüşü tehlikeye düşürmüyor. Test aracımızın 4x2 oluşu sebebiyle arazi koşullarında bir iddiası bulunmuyor. Yine de yerden yüksek yapı sayesinde hafif ve zeminin kaygan olmadığı koşullarda ilerlemek sorunsuz.

    Güvenlik

    2007 yılında Euro Ncap testine katılan Nissan Qashqai, beş yıldızla tam not almayı başardı. Qashqai’nin fren sistemi beğenimizi kazandı. Yaptığımız testlerde frenlerin sergilediği performans kompakt binek otomobillerden daha başarılıydı.



     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme


     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme


    Kaynak : Arabam.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 14 Ocak 2010; 17:27:04 >







  • Çok teşekkürler. Gerçekten epey detaylı resimler koydunuz. Sanki mübarek aracın heryerine yakından bizler bakmışız gibi oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    Çok teşekkürler. Gerçekten epey detaylı resimler koydunuz. Sanki mübarek aracın heryerine yakından bizler bakmışız gibi oldu.


    Rica ederim , araç inceleme konusu açarken araç tanıtırken öncelikle amacımız bu olmalı zaten değil mi ?
  • reklamlarda havalı havalı gosterdikleri arac bu muydu..

    jantlara rağmen birşeye benzediği yok..

    navigasyon var diye

    bu araca 65milyar mı verilir..

    yazık gunah valla o 65milyara ne arabalar alınır..otomatik bile değil..onu gectim 4x4 bile değl..
  • aslında amaç akonomik bir jeep ise mantıklı gibi geldi ama arkadaşında dedigi gibi 65000tl de az degil yani 65000 tl param olsa bmw den başka bişey görmezdi gözüm
    ayrıca inceleme için teşekkürler resimler çok ayrıntılı bu arada radyoda ne yazıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutech

    ayrıca inceleme için teşekkürler resimler çok ayrıntılı bu arada radyoda ne yazıyor


    Adamlar porno CD'si takmış herhalde , baksanıza isim falanda yazmıyor.

     Nissan Qashqai Platinum 1.5 DCi 4X2 M/T ~ Test - İnceleme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: teaman1977

    Çok teşekkürler. Gerçekten epey detaylı resimler koydunuz. Sanki mübarek aracın heryerine yakından bizler bakmışız gibi oldu.


    Rica ederim , araç inceleme konusu açarken araç tanıtırken öncelikle amacımız bu olmalı zaten değil mi ?

    Emeğinize teşekkürler. Ama kaynak (arabam.com) belirtmeniz daha şık olurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Emeğinize teşekkürler. Ama kaynak (arabam.com) belirtmeniz daha şık olurdu.


    Gerek duymuyordum ama dediğiniz gibi aslında yazılması gerekli .. Konuya ekledim kaynağı
  • 65 milyarlık aracın anahtarı ve yan ayna navigasyon almeranınkiyle birebir aynı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 09nanometer -- 16 Ocak 2010; 17:21:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: vincentvega

    Emeğinize teşekkürler. Ama kaynak (arabam.com) belirtmeniz daha şık olurdu.


    Gerek duymuyordum ama dediğiniz gibi aslında yazılması gerekli .. Konuya ekledim kaynağı



    Siz gerek duymuyor olabilirsiniz ama bu içerik için pek çok arkadaş emek harcıyor. Daha öncekilere de eklemediğinizi biliyorum. Bu hoş olmuyor.
    Paylaşımın her türlüsü çok güzel ama en güzeli kaynağı belirtileni.
  • Hayalimde araba şimdilik bu ama şu makyajlısı gelsede alsak artık, ne zaman gelecek bilen var mı?
  • Güzel araç ancak konsolu cidden kötü görünüyor,daha kaliteli olabilirdi bana göre.

    Üzerindeki dizel motorla her türlü satar zaten
  • İç mekanı değişse çok yerine bir araç olur ama iç mekan çok sade sınıfına göre.

    Not: Aslında bana göre iç dış tam benlik bir araç ama 3008 varken almam özellikle 3008 1.6HDI Auto6R varken 63 e dolu dolu.
  • yalnız makyajlandı bu araba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    benim görüşlerim şu yönde,

    1) plastik berbat derecede kalitesiz.

    2) 1410 kg kasanın hakkı en az 150 beygir (en az!!!)

    3) artık araçlarda navigasyon ekranı yola bakacak şekilde konumlandırılıyor. ama bu araçta halen klasik yerde navigasyon takılı. bu durum sürüş güvenliğini düşürüyor.

    4) bu yükseklikte bir araç için 215 tabanlı lastikler çok ince.

    5) fiyatı (bana göre) gerçek değerinin 2 katı....

    bu araç olsa olsa 33-35 milyarlık bir araç olur; bu performans, bu plastik malzeme ile......





    yok daha neler ıkı katıymıs b snıfı aracalar bıle 40 mılyarı gordu hem dızel olucak hemde 32 bıne olucak nerde o araclar chery tıggo bıle 32 mılyar degıl...

    bu polemıge gırmek ıstemem ama nıssan degılde amblemı vw olsaydı parasının hakkını sonuna verıyo dıyecegınıze emınım....

    he genel olarak dedıklerınıze katılıyorum ama maalesef sureklı yanlı yorumlarınızdan dolayı sızın yorumlarınızın objektıf degıl karalama yonlu oldugunu dusunuyorum.....




  • Arabanın heybeti ve bagaj hacmi iyi bence. Plastik kalitesi orta. Performans vasat. Bayanlara daha çok yakışır sanki bu araba. Onlar performans aramazlar diye düşünüyorum.
  • Ben bu arabayı gördüm göreli hoşuma gitmiyor.Biraz sert hatlarının olması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    benim görüşlerim şu yönde,

    1) plastik berbat derecede kalitesiz.

    2) 1410 kg kasanın hakkı en az 150 beygir (en az!!!)

    3) artık araçlarda navigasyon ekranı yola bakacak şekilde konumlandırılıyor. ama bu araçta halen klasik yerde navigasyon takılı. bu durum sürüş güvenliğini düşürüyor.

    4) bu yükseklikte bir araç için 215 tabanlı lastikler çok ince.

    5) fiyatı (bana göre) gerçek değerinin 2 katı....

    bu araç olsa olsa 33-35 milyarlık bir araç olur; bu performans, bu plastik malzeme ile......




    uzerinde vw logosu olsaydi bu aracin ederi en az 80bin diye yorum yapardin kesin..
    fiyatinin hakkini veren motor ve donanimi var sadece logoya bakip araci kotulememek lazim..
    bu fiyata asiri kalite sunmasini beklemek sacma olur zaten
    sirf elestirmis olmak icin yorum yapman abes olmus yine..
    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetuEs -- 10 Ocak 2010; 11:30:19 >




  • Bence tek kelimeyle berbat...
  • Benzinli ve uygun fiyatlı versiyonlarla fark çok fazla. Bu kadar para verince araba çok...Ama 45 liralık olanı alınır binilir...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.