Şimdi Ara

NEDEN YERLİ,NEDEN İTHAL

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
773
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bilmem bu konu tutarmı ama amacım hem yerli üreticilere bir bilgi olsun hemde yabancı marka getirenlere.Sizce sıralı gaz sistemleri yerlimi olsun ithalmı.Nedenleriyle yazarsanız herkesin yararlanacağına inanıyorum.



  • İzin verirsen 3 tane aracına yerli kit taktırmış birisi olarak cevap vermek istiyorum. Bu soru ile 1 sene önce karşılaşmış olsaydım. O zamanlar bildiğim başlıca marka voltran olduğu için, şuan için yerli üreticiler yolun başındalar, kalite olarak ithallerin çok gerisindeler bunun için sırf yerli olsun diye kendi aracımızı tehlikeye atmaya gerek yok derdim. Ama şuan itibariyle kendisinin sektörde kanıtlamış, en az ithal markalar kalitesinde yerli üretim yapan firmalar var.
    Bence yerli sermaye olmasıda bir adım önde olmalarını sağlıyor. Ve şuan bazı firmaların yaptığı başarılı fiyat politikalarıda başarılarının katlanmalarına sebep.


    Ama en önemli neden söylediğim gibi "YERLİ MALI YURDUN MALI".
  • Bence yerli hemde % 100 yerli ama tabi kaliteli bir yerli.Burada % 100 İtalyan diyenlerin nedenlerini çok merak ediyorum acaba lütfedipte yazacaklar mı,yoksa takım tuttukları gibi nedenini bilmeden kendi markalarını mı savunmaya devam edecekler.
    Neden yerli,öncelikle muhattabımız Tünkiye de.sonrası şuan adlarını veremiyeceğim birçok yabancı marka,ECU,enjektör hatta regülatörlerini değiştirdiler peki bir iki yıl sonra eski takılanların yedek parçalarını nasıl bulacağız,bunun garantisini kim veriyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: çağrıbey

    Bilmem bu konu tutarmı ama amacım hem yerli üreticilere bir bilgi olsun hemde yabancı marka getirenlere.Sizce sıralı gaz sistemleri yerlimi olsun ithalmı.Nedenleriyle yazarsanız herkesin yararlanacağına inanıyorum.




  • tabiiki yerli. servis ,parça, yerli sermaye. bu lpg işinde önemli olan montaj ve satış sonrası
  • peki yerli cihazdami daha çok sorun yasanıyo italyan cihazlardami bunun hakkında ne kadar bilginiz var ve nedense ben bu işi yapmama rahmen yerli cihaz takmıyorum taktiğim bi kaçr araç müşterisiylede sorunlar yasadik müşteir kaybetmmekdense italyan cihaz takarim . inanın yedek parça sorunu diye bir oly olmuyo yerlide belkide daha çok oluyo çünkü sürekli arza verdiği çin yedek parça sorunu yasıyoruz ama italyanlarda çok nasir sorun yasıyoruz oyüzden kesinlikle italyan yada hollanda mali diyorum
  • evet tamamen yerli en azından muhatabımız belli
    quote:

    Orjinalden alıntı: celenay

    tabiiki yerli. servis ,parça, yerli sermaye. bu lpg işinde önemli olan montaj ve satış sonrası
  • arkadaşlar uzunca bir aradan sonra tekrar foruma döndüm. eski üyelerden beni tanıyanlar vardır mutlaka. herkese selamlar...
    konumuza gelince burada yerli-ithal kıyaslaması yapamayız bence. nedenine gelince yerli diye bilinen markaların hepsi yabancı kitlerin toplamasıdır. enjektörleri ithal, ecuları ithal, yazılımı bir başka firmanın tamamen kopyası olan kitler yerli markalar. yani yerli kit taktırmakla yerli malı yurdun malı fikrini desteklemiş olmuyoruz, yerli malımızı kullanmıyoruz aslında. ben iki kuruş fark için aslında yerli olmayan yerli malını kullanıp, toplama kit kullanmaktansa direk kendini ispatlamış ithal markaları seçme taraftarıyım. zaten yerli kitlerde de para ithal mala gidiyor bi şekilde, öyle gideceğine bari böyle gitsin. yerli kitlerin ömürleri konusunda da artık bazı şeyler belli olmaya başladı. ii diye bilinenleri bile ticari araçlarda çok km kullanıldıkları için şimdiden falso vermeye başladılar bile. hususi kullanıcılar bu kmleri daha yapmadıkları için farkı daha sonra anlayacaklardır. ii günler...




  • geçen hafta fiyat almak için birkaç yere gittik. bazısı yerli markaları takmıyoruz dedi. verim alınmıyor gibilerinden.

    Sonuçta şu da var , birkere takılacak bu sistem, taktırmışken iyisini taktırmakta fayda var . tabi bu benim görüşüm.
  • dedikleriniz doğru. ancak hemen hemen her sektörde önce toplama, sonra kötü taklit, sonra iyi taklit ensonunda kalite ve aranılan marka ve mal. tabiiki bu saydıklarım ve öngörü gerçek vatansever sermayedarlar için geçerli. yoksa torbayı doldurayım sonra bana eyvallah. bugün japon kore malezya tayvan gibi ülkeler bu şekilde kalkınmışlardır. şimdi ise sırada çin var çok yakında bahse girerim nasıl japonmu diye soruyorsak kardeş çin malımı diye soracağız.
    edit:imla
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    arkadaşlar uzunca bir aradan sonra tekrar foruma döndüm. eski üyelerden beni tanıyanlar vardır mutlaka. herkese selamlar...
    konumuza gelince burada yerli-ithal kıyaslaması yapamayız bence. nedenine gelince yerli diye bilinen markaların hepsi yabancı kitlerin toplamasıdır. enjektörleri ithal, ecuları ithal, yazılımı bir başka firmanın tamamen kopyası olan kitler yerli markalar. yani yerli kit taktırmakla yerli malı yurdun malı fikrini desteklemiş olmuyoruz, yerli malımızı kullanmıyoruz aslında. ben iki kuruş fark için aslında yerli olmayan yerli malını kullanıp, toplama kit kullanmaktansa direk kendini ispatlamış ithal markaları seçme taraftarıyım. zaten yerli kitlerde de para ithal mala gidiyor bi şekilde, öyle gideceğine bari böyle gitsin. yerli kitlerin ömürleri konusunda da artık bazı şeyler belli olmaya başladı. ii diye bilinenleri bile ticari araçlarda çok km kullanıldıkları için şimdiden falso vermeye başladılar bile. hususi kullanıcılar bu kmleri daha yapmadıkları için farkı daha sonra anlayacaklardır. ii günler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oldcyclist -- 29 Ağustos 2007; 18:46:06 >




  • Üstadım sizi tanımazmıyız yakomoz da sizi soruyordu nerdesin yaw. Sen 3 sene önce BRC24 montajını evde kendin yapmamışmıydın.Ne yaptın araba kaç km oldu lpg de benimki lpg montajı yapılalı 52 bin km oldu.sen beni hatırladın mı?Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    arkadaşlar uzunca bir aradan sonra tekrar foruma döndüm. eski üyelerden beni tanıyanlar vardır mutlaka. herkese selamlar...
    konumuza gelince burada yerli-ithal kıyaslaması yapamayız bence. nedenine gelince yerli diye bilinen markaların hepsi yabancı kitlerin toplamasıdır. enjektörleri ithal, ecuları ithal, yazılımı bir başka firmanın tamamen kopyası olan kitler yerli markalar. yani yerli kit taktırmakla yerli malı yurdun malı fikrini desteklemiş olmuyoruz, yerli malımızı kullanmıyoruz aslında. ben iki kuruş fark için aslında yerli olmayan yerli malını kullanıp, toplama kit kullanmaktansa direk kendini ispatlamış ithal markaları seçme taraftarıyım. zaten yerli kitlerde de para ithal mala gidiyor bi şekilde, öyle gideceğine bari böyle gitsin. yerli kitlerin ömürleri konusunda da artık bazı şeyler belli olmaya başladı. ii diye bilinenleri bile ticari araçlarda çok km kullanıldıkları için şimdiden falso vermeye başladılar bile. hususi kullanıcılar bu kmleri daha yapmadıkları için farkı daha sonra anlayacaklardır. ii günler...




  • tşk ederim oguzhannn arkadaşım. walla forumda diğer konularda olan bazı olaylardan sonra bırakmıştım forumu ama tekrar geri döndüm. şu an benim bora lpg ile 60 bin civarında bi yol yaptı, program bile atmadım daha hiç. Allaha şükür bi problem yok. seni marea lı imzandan hatırladım, zaten eski sequentçileri hatırlamamak mümkün mü, az mı konuştuk buralarda

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Üstadım sizi tanımazmıyız yakomoz da sizi soruyordu nerdesin yaw. Sen 3 sene önce BRC24 montajını evde kendin yapmamışmıydın.Ne yaptın araba kaç km oldu lpg de benimki lpg montajı yapılalı 52 bin km oldu.sen beni hatırladın mı?Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    arkadaşlar uzunca bir aradan sonra tekrar foruma döndüm. eski üyelerden beni tanıyanlar vardır mutlaka. herkese selamlar...
    konumuza gelince burada yerli-ithal kıyaslaması yapamayız bence. nedenine gelince yerli diye bilinen markaların hepsi yabancı kitlerin toplamasıdır. enjektörleri ithal, ecuları ithal, yazılımı bir başka firmanın tamamen kopyası olan kitler yerli markalar. yani yerli kit taktırmakla yerli malı yurdun malı fikrini desteklemiş olmuyoruz, yerli malımızı kullanmıyoruz aslında. ben iki kuruş fark için aslında yerli olmayan yerli malını kullanıp, toplama kit kullanmaktansa direk kendini ispatlamış ithal markaları seçme taraftarıyım. zaten yerli kitlerde de para ithal mala gidiyor bi şekilde, öyle gideceğine bari böyle gitsin. yerli kitlerin ömürleri konusunda da artık bazı şeyler belli olmaya başladı. ii diye bilinenleri bile ticari araçlarda çok km kullanıldıkları için şimdiden falso vermeye başladılar bile. hususi kullanıcılar bu kmleri daha yapmadıkları için farkı daha sonra anlayacaklardır. ii günler...






  • hangi yerli ? en yerlisi bile yarısıyerli diğer yarısı polonyadan ithal
  • Üstadım kaybolma bidaha bu forumun sizin gibi bilgin kişilere ihtiyacı var.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    tşk ederim oguzhannn arkadaşım. walla forumda diğer konularda olan bazı olaylardan sonra bırakmıştım forumu ama tekrar geri döndüm. şu an benim bora lpg ile 60 bin civarında bi yol yaptı, program bile atmadım daha hiç. Allaha şükür bi problem yok. seni marea lı imzandan hatırladım, zaten eski sequentçileri hatırlamamak mümkün mü, az mı konuştuk buralarda[:
    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Üstadım sizi tanımazmıyız yakomoz da sizi soruyordu nerdesin yaw. Sen 3 sene önce BRC24 montajını evde kendin yapmamışmıydın.Ne yaptın araba kaç km oldu lpg de benimki lpg montajı yapılalı 52 bin km oldu.sen beni hatırladın mı?Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    arkadaşlar uzunca bir aradan sonra tekrar foruma döndüm. eski üyelerden beni tanıyanlar vardır mutlaka. herkese selamlar...
    konumuza gelince burada yerli-ithal kıyaslaması yapamayız bence. nedenine gelince yerli diye bilinen markaların hepsi yabancı kitlerin toplamasıdır. enjektörleri ithal, ecuları ithal, yazılımı bir başka firmanın tamamen kopyası olan kitler yerli markalar. yani yerli kit taktırmakla yerli malı yurdun malı fikrini desteklemiş olmuyoruz, yerli malımızı kullanmıyoruz aslında. ben iki kuruş fark için aslında yerli olmayan yerli malını kullanıp, toplama kit kullanmaktansa direk kendini ispatlamış ithal markaları seçme taraftarıyım. zaten yerli kitlerde de para ithal mala gidiyor bi şekilde, öyle gideceğine bari böyle gitsin. yerli kitlerin ömürleri konusunda da artık bazı şeyler belli olmaya başladı. ii diye bilinenleri bile ticari araçlarda çok km kullanıldıkları için şimdiden falso vermeye başladılar bile. hususi kullanıcılar bu kmleri daha yapmadıkları için farkı daha sonra anlayacaklardır. ii günler...








  • tşk ederim hocam
    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Üstadım kaybolma bidaha bu forumun sizin gibi bilgin kişilere ihtiyacı var.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    tşk ederim oguzhannn arkadaşım. walla forumda diğer konularda olan bazı olaylardan sonra bırakmıştım forumu ama tekrar geri döndüm. şu an benim bora lpg ile 60 bin civarında bi yol yaptı, program bile atmadım daha hiç. Allaha şükür bi problem yok. seni marea lı imzandan hatırladım, zaten eski sequentçileri hatırlamamak mümkün mü, az mı konuştuk buralarda[:
    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Üstadım sizi tanımazmıyız yakomoz da sizi soruyordu nerdesin yaw. Sen 3 sene önce BRC24 montajını evde kendin yapmamışmıydın.Ne yaptın araba kaç km oldu lpg de benimki lpg montajı yapılalı 52 bin km oldu.sen beni hatırladın mı?Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    arkadaşlar uzunca bir aradan sonra tekrar foruma döndüm. eski üyelerden beni tanıyanlar vardır mutlaka. herkese selamlar...
    konumuza gelince burada yerli-ithal kıyaslaması yapamayız bence. nedenine gelince yerli diye bilinen markaların hepsi yabancı kitlerin toplamasıdır. enjektörleri ithal, ecuları ithal, yazılımı bir başka firmanın tamamen kopyası olan kitler yerli markalar. yani yerli kit taktırmakla yerli malı yurdun malı fikrini desteklemiş olmuyoruz, yerli malımızı kullanmıyoruz aslında. ben iki kuruş fark için aslında yerli olmayan yerli malını kullanıp, toplama kit kullanmaktansa direk kendini ispatlamış ithal markaları seçme taraftarıyım. zaten yerli kitlerde de para ithal mala gidiyor bi şekilde, öyle gideceğine bari böyle gitsin. yerli kitlerin ömürleri konusunda da artık bazı şeyler belli olmaya başladı. ii diye bilinenleri bile ticari araçlarda çok km kullanıldıkları için şimdiden falso vermeye başladılar bile. hususi kullanıcılar bu kmleri daha yapmadıkları için farkı daha sonra anlayacaklardır. ii günler...









    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur@ -- 30 Ağustos 2007; 21:45:38 >




  • Arkadaşlar Merhaba,

    bende müsaade ederseniz bu konuda görüşlerimi açıklamak isterim...

    Öncelikle LPG kullanım amacının iyi saptanması gerektiğini düşünüyorum..Bunun için şu sorulara cevap verilmesi gerekiyor:

    1. LPG'yi tasarruf etmek ve gündelik ulaşım giderlerimizi (Kredi kartı ekstresinde yakıt harcamaları yazılı bölüm) minimum seviyede tutmak için mi kullanıyoruz?

    2. Bol bol gezmek mesela ayda 4000 km gibi rakamlara yüksek benzin fiyatı boyunduruğundan kurtularak ulaşmak için mi?

    3. Çaptan düşmüş fiyatları 10-15 bin ytl civarına indirgemiş orta sınıf içindeki 2000 cc ve üstü motor hacmine sahip vb. yada eski teknolojili ağır araçlara ( 90-98 mod.grand cheeroke gibi jiplere) binebilmek ve geç kalmış göreceli lüks dürtüsünü bastırmak için mi?

    Arkadaşlar bu gün LPG kitlerini tercih eden insanlardan birisiyim. Hatta açık konuşmak gerekirse yerli bir LPG kitini tercih ettim. Birinci önceliğim kiti taktırdıktan sonra ödediğim parayı amorti etmek için yılda 25 - 30.000 km yapmak gibi bir düşüncem yok. Bu gün piyasada iyi yabancı diye tabir edilen bir kitin toplam maliyeti ( yasal işlemler ve bakım dahil)2600 YTL civarında. Yani önceden 2 yıla yakın benzin parasını verip sonra LPG ile yola devam ediyorsunuz. %50 kadar bir tasarruf ettiğinizi düşünün. Aynı arabayı 3 seneden az kullanmamanız gerekir ki bu sadece amorti için. LPG kullanıp kara geçeceğini süre için de %50 üzerinde 2 yıl koysanız en az 5 yıl süreyle aynı aracı kullanmanız gerekecektir. Ben araçlarımı 3 yıl ortalama süre ile (ikinci el olması sebebiyle) kullanıyorum. LPG kitlerinin de bu süre içerisinde araç değerlerine bir şey kattığına şahit olmadım. Zaten araç fiyatları malum düşüş trendinde.

    Uzun lafın kısası ben gerçek tasarruf için yerli kitleri öneriyorum tabii bu işin bir ayağı. Diğer yönden yerli sanayinin gelişmesi için de bu kitlerin bir şekilde desteklenmesi gerekiyor. Dünya da teknolojiyi üretenler, geliştirenler, adapte edenler var.. Bu teknolojiyi biz üretmedik kabul ama geliştirebiliriz.

    Saygılar..




  • bende yerlide bir kit kullanıyorum ve gerçekten çok memnunum
    tasarrufa yerli taktırıp 1-0 önde başladım
  • yerli olan firmalarda valf koyacaklarına adam gibi bosch vs. tipte kaliteli enjektörler taksınlar, onları alalım. yoksa kim ister 1700 ytl yabancı markaya vermeyi?

    ama iki gün sonra dolum ağzından gaz kaçıracaksa, 4000 devirden sonra normalden fazla yakıp, motoru boğacaksa ne yapayım ben öyle kiti.
  • Bosch tipi enjektörü kaç tane yabancı marka kullanıyor merak ettim bir bilginiz varmı
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    yerli olan firmalarda valf koyacaklarına adam gibi bosch vs. tipte kaliteli enjektörler taksınlar, onları alalım. yoksa kim ister 1700 ytl yabancı markaya vermeyi?

    ama iki gün sonra dolum ağzından gaz kaçıracaksa, 4000 devirden sonra normalden fazla yakıp, motoru boğacaksa ne yapayım ben öyle kiti.
  • türkiyede tüm parçaları yerli olan bir marka yok . yani 100% yerli üretim sgi diye bir olay yok atiker dahildir buna benim baykanda dahil . atiker lpg için beyni ithal ediyo hakları satın alabilirler bu aralar ama hala en azından beyin ithal ediliyor
    benim kit yani baykan (eski adı longas) bu bir kaç ana parçayı italyadan ithal ediyor geri kalan tankı ıvırı zıvır burda
    ama önemli olan diğer kitleri beyni şamandırası vs diye düşünüyorum
    ama iyi yolda gidiyoruz birkaç seneye kadar herşeyiyle yerli üretime gidebiliriz ben türk sanayisine güveniyorum
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.