Şimdi Ara

Neden Volvo (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
6.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • asilx'e Reno fotoları için teşekkür. Arkadaşlar ben Volvo sahibi olarak bindiğim markayı zaten biliyordum ama bu topicten ayrıca faydalandım. Topici açan arkadaş başlığı "güvenli otolar veya markalar" vs. şeklinde değiştirirse ve de topic güncel tutulabilirse foruma giren herkese çok faydası olur. Zaten trafiğin tehlikeli olduğu bir ülkede yaşıyoruz bari paramızı verirken biraz daha can güvenliğimizi ön plana alalım
  • volvo kadar olmasada birçok firma kendi test merkezlerinde bu testleri yapmaktadır.
    5 yıldızlar boşuna alınmıyor.
  • Bu da Volvo'nun sitesinden. Tarih olarak 1959'u veriyor. Saab'dan üç yıl daha önce. Objektif kaynaklar da Nils Bohlin ve Volvo diyor.http://www.edinformatics.com/inventions_inventors/
    http://www.theautochannel.com/news/2005/05/26/106828.html


    Önce Güvenlik
    Günümüzde, her otomobilde Volvo'dan bir parça bulacaksınız denmesinin iyi bir sebebi var. Aşağıdaki listeye bir göz atın ve Volvo'nun kaç tane hayat kurtaran buluşa imza attığını öğrenin. Bu liste, gurur kaynağımız.

    1944 Güvenlik kafesi
    1944 Lamine ön cam
    1959 Önde üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri
    1960 Dolgu malzemeli kontrol paneli
    1964 İlk arkaya bakan çocuk koltuğunun prototipi
    1966 Önde ve arkada darbe enerjisini emen katlanma bölgeleri
    1967 Arka emniyet kemerleri
    1968 Önde koltuk başlıkları
    1969 Önde üç noktadan bağlantılı, ön gergili emniyet kemerleri
    1970 Volvo Kaza Araştırma Ekibi'nin Kuruluşu
    1972 Arkada üç noktadan bağlantılı emniyet kemerleri
    1972 Arkada çocuk kilitleri ve arkaya bakan çocuk koltuğu
    1973 Katlanabilen direksiyon kolonu
    1974 Enerji emen tamponlar
    1974 Arka dingilin önüne yerleştirilmiş yakıt deposu
    1978 Yükseltici çocuk koltuğu
    1982 Kemerlerin altından kaymayı önleyici ön ve arka koltuklar
    1982 Geniş açılı yan aynalar
    1984 ABS (Tekerleklerin Kilitlenmesini Önleyen Fren Sistemi)
    1986 Yükseğe yerleştirilen fren farı
    1986 Arka orta koltukta üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri
    1987 Sürücü hava yastığı
    1990 Entegre yükseltici çocuk koltuğu
    1991 Yan Darbe Koruma Sistemi (SIPS)
    1991 Ön emniyet kemerlerinin otomatik yükseklik ayarı
    1993 Bütün koltuklarda üç noktadan bağlantılı, ön gergili emniyet kemerleri
    1994 SIPS yastıkları (yan hava yastıkları)
    1997 Devrilmeye Karşı Koruma Sistemi (ROPS) (cabriolet modelleri)
    1998 Boyun Zedelenmesi Koruma Sistemi (WHIPS)
    1998 Hava Perdesi (IC)
    2000 Göteburg'daki Volvo Cars Güvenlik Merkezinin Açılışı
    2000 Bütün çocuk koltukları için ISOFIX bağlantı sistemi
    2000 İki aşamada şişen hava yastıkları
    2001 Volvo Güvenlik Konsept Otomobili (SCC)
    2002 Kapsamlı Devrilmeye Karşı Koruma Sistemi (ROPS)
    2002 Kaza testi için sanal hamile mankenin geliştirilmesi
    2002 Yana Yatma Denge Kontrolü (RSC)
    2003 Akıllı Sürücü Bilgi Sistemi (IDIS)
    2003 Arka emniyet kemeri uyarısı (S40 ve V50'de)
    2003 Darbe kuvvetlerini azaltan yeni, patentli, ön yapı
    2003 Bangkok'ta Volvo Trafik Kaza Araştırma Ekibi'nin göreve başlaması
    2004 Su Tutmayan Cam (WRG )
    2005 Bütün yeni Volvo C70'lerde Kapıya Yerleştirilmiş Hava Perdesi'nin (DMIC)sunulması




  • arkadaş saab tiye topik aç orada ne istiyosan yaz saab için
    bu topik volvo hakkında ne yapmaya çalıştığını anlamıyorum ana muhalefet partisi mi olucan büyüyünce :)
    ben eminim şimdi ben gidip saab için topik açsam orda da volvoyu översin burada kimse saaba kötü demedi amaç ne amaç ???
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Bu da Volvo'nun sitesinden. Tarih olarak 1959'u veriyor. Saab'dan üç yıl daha önce. Objektif kaynaklar da Nils Bohlin ve Volvo diyor.http://www.edinformatics.com/inventions_inventors/
    http://www.theautochannel.com/news/2005/05/26/106828.html


    Önce Güvenlik
    Günümüzde, her otomobilde Volvo'dan bir parça bulacaksınız denmesinin iyi bir sebebi var. Aşağıdaki listeye bir göz atın ve Volvo'nun kaç tane hayat kurtaran buluşa imza attığını öğrenin. Bu liste, gurur kaynağımız.

    1944 Güvenlik kafesi
    1944 Lamine ön cam
    1959 Önde üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri
    1960 Dolgu malzemeli kontrol paneli
    1964 İlk arkaya bakan çocuk koltuğunun prototipi
    1966 Önde ve arkada darbe enerjisini emen katlanma bölgeleri
    1967 Arka emniyet kemerleri
    1968 Önde koltuk başlıkları
    1969 Önde üç noktadan bağlantılı, ön gergili emniyet kemerleri
    1970 Volvo Kaza Araştırma Ekibi'nin Kuruluşu
    1972 Arkada üç noktadan bağlantılı emniyet kemerleri
    1972 Arkada çocuk kilitleri ve arkaya bakan çocuk koltuğu
    1973 Katlanabilen direksiyon kolonu
    1974 Enerji emen tamponlar
    1974 Arka dingilin önüne yerleştirilmiş yakıt deposu
    1978 Yükseltici çocuk koltuğu
    1982 Kemerlerin altından kaymayı önleyici ön ve arka koltuklar
    1982 Geniş açılı yan aynalar

    1984 ABS (Tekerleklerin Kilitlenmesini Önleyen Fren Sistemi)

    1986 Yükseğe yerleştirilen fren farı
    1986 Arka orta koltukta üç noktadan bağlantılı emniyet kemeri
    1987 Sürücü hava yastığı
    1990 Entegre yükseltici çocuk koltuğu
    1991 Yan Darbe Koruma Sistemi (SIPS)
    1991 Ön emniyet kemerlerinin otomatik yükseklik ayarı
    1993 Bütün koltuklarda üç noktadan bağlantılı, ön gergili emniyet kemerleri
    1994 SIPS yastıkları (yan hava yastıkları)
    1997 Devrilmeye Karşı Koruma Sistemi (ROPS) (cabriolet modelleri)
    1998 Boyun Zedelenmesi Koruma Sistemi (WHIPS)
    1998 Hava Perdesi (IC)
    2000 Göteburg'daki Volvo Cars Güvenlik Merkezinin Açılışı
    2000 Bütün çocuk koltukları için ISOFIX bağlantı sistemi
    2000 İki aşamada şişen hava yastıkları
    2001 Volvo Güvenlik Konsept Otomobili (SCC)
    2002 Kapsamlı Devrilmeye Karşı Koruma Sistemi (ROPS)
    2002 Kaza testi için sanal hamile mankenin geliştirilmesi
    2002 Yana Yatma Denge Kontrolü (RSC)
    2003 Akıllı Sürücü Bilgi Sistemi (IDIS)
    2003 Arka emniyet kemeri uyarısı (S40 ve V50'de)
    2003 Darbe kuvvetlerini azaltan yeni, patentli, ön yapı
    2003 Bangkok'ta Volvo Trafik Kaza Araştırma Ekibi'nin göreve başlaması
    2004 Su Tutmayan Cam (WRG )
    2005 Bütün yeni Volvo C70'lerde Kapıya Yerleştirilmiş Hava Perdesi'nin (DMIC)sunulması


    bu liste volvo'nun ilkleri değil sanki, volvo'nun sistemleri kullanmaya başladığı yılların listesi gibime geldi... 1984 ilk ABS'nin kullanılması demiş, ABS'yi BOSCH'un bulduğunu ve ilk mercedes'in kullanmaya başladığını biliyorum ben. yıl olarak hatırlamıyorum ama 1984'den çok daha eski olduğunu hatırlıyor gibiyim... kaynağını bulursam eklerim...




  • Evet doğru ABS'yi Bosch buldu ve ilk olarak bir Mercedes'te kullanıldı. Volvo'nun listesi kendi ilklerini veriyor. Listeyi emniyet kemeri için verdim. Volvo'dan başka, 1959'dan önce ben aracımda emniyet kemeri kullandım diyen yok zaten. Bağımsız kaynaklar, emniyet kemerinin tarihçesi de böyle söylüyor.

    Yanlız ben aynı şeyi defalarca yazmaktan bıktım. O kadar link verdik neden sürekli başka markalar öne çıkarılmaya çalışılıyor anlamadım. Tamam ben pes ettim. İlk emniyet kemerini Volvo kullanmadı. Sizin sevdiğiniz marka kullandı. Bugün emniyet kemersiz araç yok sonuçta.
  • okyaypay +10

    9 taklaya kadar araç içinden sağa salim çıkma garantisini veren başka bir firma daha göremiyorum.
  • hesheit ; konuştuğumuz marka o kadar kıdemli , okadar büyük ki. çekemeyenler elbette olacaktır.
  • Bir not daha...
    Araçlarda dört farklı tip İsveç çeliği kullanılır.
    Aracın ön kısmında burulmaya imkan tanıyan ve darbeyi emen malzeme varken,
    Kabin güvenliği burulmaya en dayanıklı çelik iskeletle sağlanır.

    1.6 motora sahip S 40'da bile durum böyledir.
    Volvo'nun Security Center'ına bir bakın videolardan.
    Bu işler 60 km hızla deforme olabilen zemine belirli bir açıdan çarpmakla-çocuk emniyet kemeri ve hava yastığı ikaz çıkartması koymakla olmaz.
    VOLVO'nun güvenlik merkezi ileri derecede araç güvenliği içindir.
    EURONCAP ise sadece uyulması gereken asgari standartları belirler.
    İkisini kıyaslamak abesle iştigaldir.
  • verdiğimiz linklere bizahmet girip okumaya bile üşeniyorsunuz ondan sonra ahkam kesiyorsunuz buyrun o zaman ;

    Emniyet kemeri
    Vikipedi, özgür ansiklopedi

    [değiştir]
    Tarihçesi
    1903—Fransız Gustave LİEBAU ilk emniyet kemerini tasarladı ve patentini aldı
    1930'larda birçok Amerikalı hekim arabasına iki noktalı (araca iki noktadan bağlı) emniyet kemeri yerleştirdi ve araba üreticilerinin yeni modellere bunları yerleştirmesi için ısrar etti.
    1953 Colorado Eyaleti Tıp Birliği iki noktalı emniyet kemerlerinin bütün otomobillere yerleştirilmesi için bir bildiri yayınladı.
    1955 Kaliforniya Araç Kanunu araç kullanmak için emniyet kemeri takmayı mecbur tuttu.
    1956 Volvo firması iki noktalı çapraz göğüs emniyet kemerini aksesuar olarak pazara sundu. Chrysler firması ön koltuklarda iki noktalı emniyet kemerini isteğe bağlı olarak kullanılmak üzere bazı modellerine yerleştirdi. Ford firması emniyet kemerini konu edinmiş 2 yıllık güvenlik reklâmlarına başladı.
    1957 Volvo firması iki noktalı çapraz emniyet kemerlerine kilit ekledi.
    1958 İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.
    1959 İsveç'te Volvo firması ön koltuk için üç noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu.
    New York 'ta, eyalette satılacak olan yeni araçlara emniyet kemeri takılmasının maliyeti incelendi ve reddedildi.
    1960 New York eyaleti aldığı kararı tekrar inceledi ve reddetti.
    1961 SAE (Otomobil Mühendisleri Birliği) Amerika'da emniyet kemerinin standart olmasını önerdi. New York emniyet kemeri kilidinin oturma bölgesinin dışında olmasını şart koştu. Wisconsin Eyaleti ön koltuklarda emniyet kemeri kullanımını mecbur tuttu. Avustralya Standart Birliği "Emniyet Kemeri ve Pasif Önleyiciler" için standartları yayınladı.
    1962 Altı Amerikan Eyaleti ön koltukta emniyet kemeri bulunmasını şart koydu. Otomobil üreticileri standart olarak ön koltukta emniyet kemeri yerleştirdiler.
    1963 A.B.D'de Volvo firması üç noktalı emniyet kemerini standart olarak üretti.
    1964 Amerikan eyaletinin yarısı ön koltukta emniyet kemeri kullanımını mecbur tuttu. Amerika'daki birçok araç üreticisi emniyet kemerini ön koltuklarda standart olarak sundu. Güney Avustralya ve Viktorya yeni üretilen araçlarda ön koltuklarda emniyet kemeri bulunmasını mecbur tuttu.
    1965 A.B.D. Ticaret Bakanlığı ilk emniyet kemeri standardını yayınladı.
    1966 İsveç kanunları kapı kenarında bulunan iki noktalı göğüs emniyet kemerlerini ve "Y" tipli üç noktalı emniyet kemerlerini yasakladı.
    1967 Amerikalı araç üreticileri arka koltuklara da emniyet kemeri yerleştirdi. İngiltere ön koltuklarda 3 noktalı emniyet kemeri kullanılmasını zorunlu tuttu. Avustralya emniyet kemeri standardı yayınladı.
    1968 Volvo İsveç'te acil durum kilitlerini (ELR) ön koltuklar için standart olarak sundu.
    1969 İsveç'te ön koltukta 3 noktalı emniyet kemeri bulunması zorunlu tutuldu. Volvo bütün pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak pazara sundu. Mercedes-Benz bütün pazarlarda arka koltukta 3 noktalı emniyet kemerini standart olarak sundu. İspanya'da ön ve arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu. Avustralya 1965'den sonra plaka alanlarda ön koltukta emniyet kemeri bulunmasını mecbur tuttu.
    1970 İsveç'te arka koltukta emniyet kemeri bulunması mecbur tutuldu. Avustralya, Victorya'da önde ve arka koltukta 3 noktalı emniyet kemeri bulunması mecbur kılındı.
    1972 NHTSA, (A.B.D. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi) Federal Motorlu Araç Güvenlik Standartlarını belirledi. Avustralya ve Batı Almanya'da ön ve arka koltukta emniyet kemeri olması ve kullanımı mecbur tutuldu.
    1975 İsveç'te 15 yaş ve üstü için emniyet kemeri kullanımı mecbur tutuldu.
    1977 A.B.D. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi tarafından yasalaştırılan "Okul Servislerindeki Yolcuların Korunması" ile ilgili Federal Motorlu Araç Güvenliği Standardı 222 yürürlüğe girdi.
    1979 Fransa arka koltuklarda emniyet kemerini zorunlu hale getirdi.
    1980 Mercedes-Benz sürücü yan hava yastığı, diz destek yastıklarını üretmeye başladı ve bütün 3 noktalı emniyet kemerlerine esneme mesafesi konuldu.
    1984 Avusturya 01/1984 tarihinden sonra imal edilen araçlarda arka koltuk kemerlerini zorunlu hale getirdi. Batı Almanya 05/1979 tarihinden sonra üretilen araçlarda arka koltuk emniyet kemerlerini zorunlu hale getirdi. Kanada'nın 10 eyaletinden 7'si bu tarihten itibaren, hareket eden araçların sürücü ve yolcularına kendileri için uygun olan emniyet kemerlerini kullanma zorunluluğu getirdi.
    1985 , Norveç 01/1984 tarihinden sonra tescil edilen araçlarda arka koltuk kemerlerini zorunlu hale getirdi New York arka ve ön koltuklarda emniyet kemeri kullanımını zorunlu hale getirdi (arka koltuklarda 10 yaş ve yukarısı için).
    TÜRKİYE: 18.06.1986 tarihinden itibaren "şehirlerarası karayollarında otomobil ve tescil bakımından otomobil gibi işlem gören arazi taşıtları ve minibüslerde sürücüsü ve yanında oturan yolcular için" emniyet kemeri uygulaması başlatıldı.
    1987 'de New York, 1992'de New Jersey okul servislerinde kullanılan otobüslerde emniyet kemerini zorunlu hale getiren ilk eyalet oldu.
    TÜRKİYE: 01.01.1992 tarihinden itibaren "şehir içi yollarda da ticari otomobil ve minibüsle yolcu taşımacılığı yapan araç sürücüleri hariç, otomobil ve otomobil gibi tescil işlemi gören arazi taşıtları ve minibüs gibi taşıtların sürücüleri ile ön koltuğunda oturan yolcularına" emniyet kemeri takma zorunluluğu getirildi.
    TÜRKİYE: Yukarıda söz edilen araçlar ve ülkemizde üretilen araçlar ile yurt dışından ithaline izin verilenlerine 3 aylık süre tanındı. Bu süre 11.01.1995 tarihinde sona erdi. Bu süre sonunda arka koltukta emniyet kemeri kullanımı uygulamasına geçildi.
    1995 İngiltere okul taşımacılığında kullanılan minibüslerde emniyet kemeri kullanımını zorunlu hale getirdi.
    1996 Avrupa Ekonomik Komisyonu, minibüslerde ve 3.5 tonun altındaki araçlarda 3 noktalı veya en azından 2 noktalı emniyet kemerlerinin kullanılmasına dair 3 direktif yayınladı.
    TÜRKİYE: 01.01.1998 tarihinden sonra üretilen minibüslerin arka koltuklarında, kamyon, kamyonet, çekici ve şehirlerarası otobüslerde emniyet kemeri kullanımı yönetmelik kararı ile zorunlu kılındı.
    1998 yılında, ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye "Okul Otobüsü Güvenliği: Amerika'nın Çocukları için Güvenli Yolculuk" başlığı altında, gelecekte kullanılacak ve okul otobüslerinde seyahat edenleri korumaya yönelik olarak kullanılacak sistemleri incelemek üzere bir araştırma projesi sundu.
    1999 yılında Florida, Louisiana ve California eyaletleri büyük okul otobüslerinde seyahat edenler için daha gelişmiş koruma sistemlerini zorunlu kılan kanunlar koydu. Bütün eyaletler, hangi sistemi kullanacaklarına karar vermek için Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) tarafından hazırlanmakta olan projenin bitirilmesini bekleyeceklerini duyurdular.
    2001 yılında California Eyaleti Ocak 2001 yılından sonra satın alınan yeni okul otobüslerinde karın bölgesi ve omuzdan bağlanan kemerlerin uygulamasını zorunluluğunu genişletti.
    2002 ABD'deki Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği Dairesi (NHTSA) Kongre'ye sunduğu ve gelecekte kullanılacak ve okul otobüslerinde seyahat edenleri korumaya yönelik sistemleri konu alan araştırmasını tamamladı.




  • Volvo yıllardır sağlamlığı ile kalitesini kanıtlamış bir marka...
  • şunun tersini ispatla ;
    1958 İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.
  • hala saab hala saab

    volvo topiğinde hala saab ı konuşanlar var ya hu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R daMaRı CHaTLaK -- 30 Ekim 2006; 12:25:59 >
  • ben discovery de izledim belgeselde ilk emniyet kemerini volvonun bulduğu söylüyordu
  • al o zaman bir kaynak daha bunların hepsi yalaan bi sen doğrusun :)

    Seat Belts: A Short History

    1930's
    Several U.S. physicians equip their own cars with lap belts and begin urging manufacturers to provide them in all new cars.

    1954
    Sports Car Club of America requires competing drivers to wear lap belts.

    1955
    Society of Automotive Engineers (SAE) appoints Motor Vehicle Seat Belt Committee.

    1956
    Volvo markets 2-point cross-chest diagonal belt as an accessory. Ford and Chrysler offer lap belts in front as option on some models. Ford advertising campaign focuses on belts.

    1957
    Volvo provides anchors for 2-point diagonal belts in front.

    1958
    Nils Bohlin, a Volvo design engineer patents the "Basics of Proper Restraint Systems for Car Occupants," better known as a three-point safety belt. It comprises two straps: a lap strap and shoulder strap. Volvo provides anchors for 2-point diagonal belts in rear.

    1959
    Volvo introduces 3-point belt in front as standard, in Sweden.

    1962
    U.S. manufacturers provide seat belt anchors in front outboard as standard

    The January 1962 issue of Which? strongly advocated belt wearing, revealing that a "first survey" of their effectiveness in Britain showed they would reduce the likelihood of death and serious injury by 60%.

    1963
    Volvo introduces 3-point belt in front as standard, in USA

    1964
    Most U.S. manufactures provide lap belts at front seat positions

    1965
    It becomes compulsory to fit seat belts in the front of cars built in Europe.

    1967
    New cars in the UK must be fitted with front seat belts by law. Great Britain requires 3-points in front outboard positions.

    1968
    Great Britain requires retrofit of 3-point belts in front of newer cars.

    1970s
    “Clunk Click” TV commercials, starring Jimmy Saville show the dangers of being thrown through the windscreen in a collision. "Clunk, click every trip" is still one of his most remembered phrases, along with "now then, now then" and "guys and gals".

    1973-74
    A clause in the Road Traffic Bill concerning seat belts was introduced at Report stage in the Lords. The Bill was dropped on the dissolution of Parliament in 1974.

    A similar clause was again included in the Road Traffic Bill, but after a close vote in the Lords, it was removed. A separate Bill was introduced but the Second Reading was never completed.

    1974-75
    After passing through the Lords, the Bill was adjourned at the Second Reading in the Commons due to insufficient parliamentary time.

    1975-76
    John Gilbert, Minister of Transport, introduced a Road Traffic (Seat Belts) Bill in 1976. Later that year, the Bill was hastily withdrawn when a vote showed that “Only 99 MP’s would be present instead of the necessary 100”.

    1976-77
    Two more seat belt Bills were introduced. Both failed. The first - in spite of a majority of 110 at its Second Reading in the Commons - was abandoned because there were “too few people in the House”. The second Bill was defeated in the Lords by 55 votes to 53.

    1978-79
    In November 1978, William Rodgers MP introduced a seat belts Bill. It completed its First and Second Readings in the House of Commons with a majority of “almost 100”. Labour lost the General Election in 1979 and their Bills were shelved.

    1979-80
    Neil Carmichael introduced a Private Members Bill for seat belt compulsion during this parliamentary session. A smooth passage through the Committee stage early in 1980 led to the Bill being “talked out” at the Report stage during September 1980.

    1980
    Lord Nugent of Guildford, RoSPA’s President, introduced a Private Members Bill. It gained a majority of 36 at the Second Reading, but again failed for procedural reasons.

    1981
    Lord Nugent seized his chance with an amendment to the Transport Bill which introduced seat belt wearing for a trial period of three years. RoSPA's president triumphed and the Bill became law…at last.

    1983
    From 31 January, it becomes compulsory for drivers and passengers (adult and children) to wear seat belts for a three-year trial period. Over 90 % of drivers complied at that time and still do.

    1986
    Both Houses of Parliament vote overwhelmingly to retain the requirement permanently.

    1987
    Rear seat belts required to be fitted to new cars.

    1989
    Wearing rear seat belts becomes compulsory for children under 14.

    1991
    It becomes compulsory for adults to belt up in the back.

    1993
    “Elephant” TV commercial demonstrates the danger presented by an unrestrained back seat passenger in a crash, who can be thrown forward with the impact of three and a half tons.

    1996
    Seat belts fitted to minibuses and coaches carrying groups of children on organised trips. (Forward facing seats required – sideways facing ones no longer permitted).

    1998
    “Julie” TV commercial comes as a reminder that unbelted rear seat passengers can not only injure themselves, but can also kill other people in the car.

    2001
    Seat belts required to be fitted to all minibuses and coaches.

    2003
    20th anniversary of seat belts - 50,000 lives saved.




  • Volvo dedinmi akar sualr durur.Gerçekten de çok sağlam araç yapıyorlar, video da bu çok bariz şekilde vurgulanıyor.
  • Bakın uyarıyorum,eğer bu şekilde boş tartışmaya aynı şekilde devam ederseniz konuyu kilitleyeceğim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi set -- 30 Ekim 2006; 13:03:16 >
  • Bu topiğe son mesajım... Çamur atmaya gerek yok....Buna iftira denir, yanlış tercüme yok...

    İşte İngiltere resmi web sitesi:::

    http://www.saab.co.uk/main/GB/en/index.html
    Resmi siteden sırayla explore saab==> History==>Innovations tıklayın.

    İşte Türkiye resmi web sitesi:::

    http://www.saab.com.tr/history/innovations.asp

    Burada da standart olarak ilk kullanan yine saab yazıyor.

    Yanlış çeviri falan yok..

    Saab is the first car manufacturer to introduce seabelts as standart...

    saabı yanlış çevirici de yaptın ya, helal olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 30 Ekim 2006; 13:19:22 >




  • eminiyet sistemleri hakkında bir aracı eleştirmek için güçlü deliller olmalı mercedes de saab da volvoda koçlar gibi araç yaparlar yıllardır.
    gereksiz polimikler yapmaya gerek yok..
    bu üç araç markasıda muazzam araç kafesleri üretmişler ve mühendislikte ulaşılması zor yerlere gelmişlerdir.
    belki birbirlerinden esinlenmişlerdir ama bu günkü durumları bence tartışma götürmez üst bir mevkii....
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.