Şimdi Ara

Neden Volvo (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
6.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Şu isveç çeliği olayını biraz deşelim isterseniz....

    Eskiden (yani demir cevheri işleme süreci henüz çok teknolojik bir seviyede değil iken) İsveç'te çıkarılan demir cevherinin içeriğindeki Fosfor ve Kükürt'ün nispeten daha düşük seviyede olması sebebiyle bu ülkede üretilen çelik malzeme daha yüksek mukavemetli oluyordu. Bunun örneklerini Volvo'nun eski araçlarında görebiliriz.

    Ancak günümüzde durum bu şekilde değil... Topraktan çıkarılan cevherin niteliği nasıl olursa olsun sonradan uygulanan bazı işlemlerle kükürt ve fosfor istenen seviyelere çekilebiliyor. Dolayısıyla artık "isveç çeliği sağlamdır" gibi bir cümlenin anlamı yok çünkü isteyen herkes aynı mukavemette çelik üretebiliyor...

    Ama işin bir de araştırma geliştirme yönü var. Başka markalar maliyet düşürme üzerine çalışmalar yaparken bu adamlar (Volvo) güvenliği arttırmak amacıyla çalışmalar yapıyorlar, yatırımlar yapıp devasa test merkezleri kuruyorlar. Bu noktadan sonra pazardaki yönünü belirlediği ve o yöne yatırım yaptığı için Volvo diğer markalardan daha güvenli oluyor, "isveç çeliği" kullandığı için değil...



    can alıcı nokta şu İSTEYEN HERKES AYNI MUKAVEMETİ ALIYOR
    yani istemesi ve extradan harcaması lazım.




  • Sağlamlık denince şüphesiz akla ilk gelen volvo oluyor.Volvo'yu diğer otomobillerden farklı kılan özel İsveç sacı kullanması.İsveç sacı dünyanın en sağlam sacı.Bu arada yukarıda bir arkadaşın dediği gibi bu tip testleri sadece Volvo yapmıyor.Ben Discovery tv de Bmw ve Ford belgeseli izlemiştim.Onlarda çıkaracakları yeni bir araca bu tip bir sürü test yapmışlardı.Çok uzun süre bu testleri yapıp eksiklerini giderip ondan sonra piyasaya sürme işine geçiyorlardı.
  • @arikanturk,

    Kafamda buna benzer bir şey vardı. Gerek kalmamış dile getirmeye. İsveç çeliği, İngiltere Kömürü, Afyon mermeri değil artık durum. Volvo S40 ile Mitsubishi Carisma, Hollanda'da aynı fabrikada beraber üretilirdi, yeni S40 yanlış bilmiyorsam Ford Focus ile kardeş.

    Böyle büyük yaratacak fark kalmadı artık, çünkü markalar ya daha büyük bir markanın kardeşi durumunda, ya da global olduğu için sıkı bir geleneğe çok bağlı değil.

    Ortak platformlar çıktı, mertlik bozuldu gibi yani.

    Yine de ince mühendislik hesaplarıyla fark yaratabiliyorlar.

    NCAP iyi olsun kötü olsun, amacı ne olursa olsun, en azından firmaları şov amaçlı da olsa güvenliğe itekledi biraz.
  • Güncel S40 nerede üretiliyor?

    Hala Nedcar (Hollanda) da değil sanırım?
  • Wikipedia'ya göre, Belçika'da Ghent şehrinde üretiliyormuş.
  • Bilgi için teşekkürler...
  • Rica ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Güncel S40 nerede üretiliyor?

    Hala Nedcar (Hollanda) da değil sanırım?


    Nedcar colt üretimine devam ediyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Güncel S40 nerede üretiliyor?

    Hala Nedcar (Hollanda) da değil sanırım?


    Nedcar colt üretimine devam ediyor.




    colt ne alaka?
  • Bu Nedcar fabrikası Mitsibushi, Volvo'nun ve Hollanda devletinin ortak olduğu bir fabrikaydı. Volvo bu fabrikada S40 ve V40 üretiyordu. Volvo ayrılıp, S40 Ghent'de üretilmeye başlanınca Mits. Colt üretimine devam ediyor aynı fabrikada. Şu an fabrikanın %100 Mits'nin.
    .........
    In the 1970s, Swedish car company Volvo acquired the car activities of Van Doorne's Automobiel Fabriek (DAF). When it threatened to close these down in the early 1990s, the Dutch government stepped in, and a partner was found in Mitsubishi. The joint venture started in August 1991, but it was only in 1996 when the name was changed from Volvo Car B.V. to Netherlands Car B.V.. On February 15, 1999 the Dutch government sold its shares to its two partners, who then owned 50% each. Later, on March 30, 2001, Volvo sold its shares to Mitsubishi, who now owns 100%. NedCar built Volvo automobiles until 2004. Currently it produces the Mitsubishi Colt and the Mitsubishi Colt CZ3. Nedcar also produced the Smart Forfour, through Mitsubishi's links with DaimlerChrysler. However, because of disappointing sales, DaimlerChrysler has stopped production of the Smart Forfour mid-2006.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 15 Kasım 2006; 11:30:30 >




  • kazık servis paralarını
    anlamsız derecede pahalı yedek parça paralarını vermek için elbette
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vvv_com
    kazık servis paralarını
    anlamsız derecede pahalı yedek parça paralarını vermek için elbette


    Golf IV'ümün 40 bin bakımına üç yıl önce 650 ytl ödedim. S40'ımın 40 bin bakımına bir ay önce 240 ytl ödedim. Dünyanın en sağlam aracının parça ücretlerinin neden Tofaş-Reno seviyesinde olmasını beklersiniz anlamıyorum.
  • volvo çünkü:: zerafet,karizma,güvelik,konfor hepsi bu arcalarda toplanmıs da ondan..
  • ya bu tartışma yıllardır yapılıyor, volvonun güvenliği fos mu , bmw mercedes gibi gözde firmalar hiçbir konuda rakip tanımaz, volvo güvenlikte neymiş gibi söylemler yapılıyor, bunu pratikler gösterir , allah korusun örneklendirmek kötü ama kaza sonuçları gösterir. ben birçok volvocuyla irtibatta olduğumdan çeşitli kazalar sonucunda volvonun gayet iyi başarı gösterdiğini biliyorum, ama yapılan kaza sonucunda şikayet edenide biliyorum, hiçte sağlam bir araç olmadığı konusunda(gerçi bu kişiyle bir defa konuştum ve sonra görüşmedim, samimi olduğuna da inanmıyorum), çeşitli videolar geziniyor internette, volvo 850yle bmw 5serisi(tam model hatırlamıyorum) kafa kafaya sokuyorlar , bmw volvonun ortasına kadar giriyor, başka videolardada volvolar hasar almıyor bmw ler pert oluyor, ncapta bence belirleyici deil , onlar tam önden ve yandan çarpmaları baz alıyorlar, gerçek hayatta kazaların yüzde kaçınca tam olarak yandan veya önden darbeler alınıyor, taş gibi araba denilen mercedesi ortadan ikiye bölen passat gördüm ben kaza sonucunda , her arabanın güçlü ve zayıf noktaları vardır , bu yüzden birbirine yakın araçlar hakkında yargıya varmak zor bence




  • İlk mesajda okyaypay arkadaşımızın verdiği video youtube'da kaldırılmış. İlgi duyanlar aşağıdaki linkten izleyebilirler.
    http://www.wrxfanatics.com/index.php?act=Attach&type=post&id=208811
  • çok kaliteli çok spor aynı zamanda business görünebilmeyi başarabildiği için..
    logosu özel olduğu için
    herkes kullanmadığı için
  • volvo guvenligini kanıtlamıs bir arac fakat bunu kabullenmek istemeyenler illa taraftarı oldukları markayıda araya katmasalar olmaz
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.