Şimdi Ara

NEDEN VOLKSWAGEN (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
457
Cevap
5
Favori
31.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar34155

    arkadaşlar 2000 model passat 1.9 tdı aracıma hız sabitleme taktırmak istiyorum bilgisi olan arkadaş varmı yazarsa sevinirim.

    hangi semttesinzi eğer ist iseniz eniştem vw özel servisi ona sorarrım
  • istanbul kağıthane

  • Arkadaşlar merhaba;
    Ben de VW polo kulanıcısıyım.Daha önde mazda 323,clio-RXT,corsa 1.4 enjoy ve yaris sol araçalarının sahibiydim.İçlerinde en iyisi polodur.
    Gerek konfor,gerekse de sağlamlık açısından tartışmam.Zira Bursa'da otomoti sektöründe özel bir şirkette tasarımcı olarak yıllardır çalışmaktayım.
    Burada bahsi geçen tüm araçlara irili ufaklı birçok tasarım yaptım.Gerek tasarım aşamasında gerekse üretim aşamalarında yurt içi ve dışı fabrikalarında bulundum.(mercedes,bmw,vw,audi vb.. almanlar hariç)
    Butun bu fransız,japon,italyan hepsinin açıkçası ciğerini ve hatalarını bilirim.Orta sınıf ailelerin sağlamlık ve kalite bakımında alabileceği 1.sırada VW'dir.
    zira kalite standartları ve şartnameleri vb... uygulamalrı çok ağırdır.Türkiyede birçok yan sanayii kuruluşu vw nin bu spec lerini karşılayamaz...
    Sadece size şukadarını söylesm yeter,
    tüm araba fabrikalarının (mercedes ve bmw dahil) son rotuş bölümleri vardır.Araçlar banttan inince arızalı veya eksik yerleri burada tamamlanır.
    Ancak sadece audi ve vw de yoktur.Çünkü bantan sıfır hata ile inerler.(gecen sene renault ceo su şöyle bir açıklama yaptı:hedefimiz audi gibi teknoloji üreten firma olmaktır.vw gurup başkanı da fransızlarda çektğimiz endüstriyel hırsılık olaylarını çinlilerden çekmiyoruz ded.)Bunu da bizde çalışan ve audi ile çalışmış olan bir proje mühendisi arkadaşım söyledi.
    Ne acıdır ki arkadaş audi a3 için 4 aydan fazla bekleyince kızıp honda civic hatchback aldı.
    merak ettiğiniz konu varsa bu araçlarla ilgli yanıtlayabilirim.
    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tango_TR


    Arkadaşlar merhaba;
    Ben de VW polo kulanıcısıyım.Daha önde mazda 323,clio-RXT,corsa 1.4 enjoy ve yaris sol araçalarının sahibiydim.İçlerinde en iyisi polodur.
    Gerek konfor,gerekse de sağlamlık açısından tartışmam.Zira Bursa'da otomoti sektöründe özel bir şirkette tasarımcı olarak yıllardır çalışmaktayım.
    Burada bahsi geçen tüm araçlara irili ufaklı birçok tasarım yaptım.Gerek tasarım aşamasında gerekse üretim aşamalarında yurt içi ve dışı fabrikalarında bulundum.(mercedes,bmw,vw,audi vb.. almanlar hariç)
    Butun bu fransız,japon,italyan hepsinin açıkçası ciğerini ve hatalarını bilirim.Orta sınıf ailelerin sağlamlık ve kalite bakımında alabileceği 1.sırada VW'dir.
    zira kalite standartları ve şartnameleri vb... uygulamalrı çok ağırdır.Türkiyede birçok yan sanayii kuruluşu vw nin bu spec lerini karşılayamaz...
    Sadece size şukadarını söylesm yeter,
    tüm araba fabrikalarının (mercedes ve bmw dahil) son rotuş bölümleri vardır.Araçlar banttan inince arızalı veya eksik yerleri burada tamamlanır.
    Ancak sadece audi ve vw de yoktur.Çünkü bantan sıfır hata ile inerler.(gecen sene renault ceo su şöyle bir açıklama yaptı:hedefimiz audi gibi teknoloji üreten firma olmaktır.vw gurup başkanı da fransızlarda çektğimiz endüstriyel hırsılık olaylarını çinlilerden çekmiyoruz ded.)Bunu da bizde çalışan ve audi ile çalışmış olan bir proje mühendisi arkadaşım söyledi.
    Ne acıdır ki arkadaş audi a3 için 4 aydan fazla bekleyince kızıp honda civic hatchback aldı.
    merak ettiğiniz konu varsa bu araçlarla ilgli yanıtlayabilirim.
    Saygılar...



    Yaris almayı düşünüyorum. Yarisin artılarını ve özellikle eksilerini yazabilir misiniz? Yol ve lastik sesi, iç gürültü vb.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tango_TR


    tüm araba fabrikalarının (mercedes ve bmw dahil) son rotuş bölümleri vardır.Araçlar banttan inince arızalı veya eksik yerleri burada tamamlanır.
    Ancak sadece audi ve vw de yoktur.Çünkü bantan sıfır hata ile inerler


    Sevgili Tango_TR
    Şu yukarıda yazdığınız banttan sıfır hata ile iner kelimesine itiraz edeceğim.
    Bende 13 seneden beridir VW araç kullanıcısıyım.
    Bundan seneler önce özel sipariş olarak Golf alan bir arkadaşımın aracında emniyet kemerinin takıldığı parça olmadan geldi Almanyadan. O parça Türkiyede stoklarda olmadığından dolayıda 1 ay bekledi.
    Geçtiğimiz sene Audi A5 alan bir arkadaşım ( ki kendisi bu siteyide takip eder ) arabasında sis farı su aldı ve Doğuş garanti dışıdır diye bin bir dereden su getirdi. Aldığı arabayı çok kısa sürede satıp daha donanımlı bir A5 aldı. Onda da sıfır km olan bir arabanın kornası çalışmadı..
    Bu örnekler çoğaltılabilir. Bence VW grubunda son rotuş bölümünü kurmasında fayda var....




  • Sevgili Tango_TR
    Şu yukarıda yazdığınız banttan sıfır hata ile iner kelimesine itiraz edeceğim.
    Bende 13 seneden beridir VW araç kullanıcısıyım.
    Bundan seneler önce özel sipariş olarak Golf alan bir arkadaşımın aracında emniyet kemerinin takıldığı parça olmadan geldi Almanyadan. O parça Türkiyede stoklarda olmadığından dolayıda 1 ay bekledi.
    Geçtiğimiz sene Audi A5 alan bir arkadaşım ( ki kendisi bu siteyide takip eder ) arabasında sis farı su aldı ve Doğuş garanti dışıdır diye bin bir dereden su getirdi. Aldığı arabayı çok kısa sürede satıp daha donanımlı bir A5 aldı. Onda da sıfır km olan bir arabanın kornası çalışmadı..
    Bu örnekler çoğaltılabilir. Bence VW grubunda son rotuş bölümünü kurmasında fayda var....


    Arkadaşım onlardan bahsetmedim,o hataların da sebebini az çok tahmin edebiliyorum.Ancak sen gel bi bursa fiat fabrikasına gör rotüş bölümünü,satılacak araç parkının yarısı kadar rotuş bekleyen araçlar var.
    adamlar tamponu ,silecekleri vb.. görülecek parçaları takmayı unutmuş sen nediyonGülermisin ağlarmısın..




  • Yaris almayı düşünüyorum. Yarisin artılarını ve özellikle eksilerini yazabilir misiniz? Yol ve lastik sesi, iç gürültü vb.


    Yaris ten oldukça memnundum.Yakıt safiyatı düşük.Amortisörleri yumuşsak olmasına rağme yol tutuşu yiydi.Ancak arka koltukta dizmasafesi oldulça az ve bagajı küçük.Bir deiç mekanlarda çğunlukla ABS malzeme kullamışlar ki bayağı eğreti duruyor du.
    Araç yüksek olmasından ve aerodinamik açıdan da( biraz) hatalı.Öyleki yüksek süratte rüzgar sesi rahatsız edecek seviye ye gelir.
    Benim başıma gelen bir olayda aerodinamik yapının nedenli kusurlu olduğunu kısaca anlatayım;
    Ön iki camı açıkken arka camlarda biri açılınca içerde oluşan türbilanstan dolayı araç için de kulaklarımı rahatsız eden bir hava basıncı oluşuyordu.
    tıpkı yüksekten aniden inice basınç değişiminin kulak zarına yapatığı etki gibi.

    Onun dışında iyi bir araç.Kalite standardı olarak fiat ve renaulttan daha iyidir toyota.
    Bu arada kısa bir bilgi,
    Japonların içinde en iyi mazdadır.
    Fransızların içinde de renault en iyisidir inanın bana.PSA grubunu bedava verseler almam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tango_TR

    Yaris almayı düşünüyorum. Yarisin artılarını ve özellikle eksilerini yazabilir misiniz? Yol ve lastik sesi, iç gürültü vb.


    Yaris ten oldukça memnundum.Yakıt safiyatı düşük.Amortisörleri yumuşsak olmasına rağme yol tutuşu yiydi.Ancak arka koltukta dizmasafesi oldulça az ve bagajı küçük.Bir deiç mekanlarda çğunlukla ABS malzeme kullamışlar ki bayağı eğreti duruyor du.
    Araç yüksek olmasından ve aerodinamik açıdan da( biraz) hatalı.Öyleki yüksek süratte rüzgar sesi rahatsız edecek seviye ye gelir.
    Benim başıma gelen bir olayda aerodinamik yapının nedenli kusurlu olduğunu kısaca anlatayım;
    Ön iki camı açıkken arka camlarda biri açılınca içerde oluşan türbilanstan dolayı araç için de kulaklarımı rahatsız eden bir hava basıncı oluşuyordu.
    tıpkı yüksekten aniden inice basınç değişiminin kulak zarına yapatığı etki gibi.

    Onun dışında iyi bir araç.Kalite standardı olarak fiat ve renaulttan daha iyidir toyota.
    Bu arada kısa bir bilgi,
    Japonların içinde en iyi mazdadır.
    Fransızların içinde de renault en iyisidir inanın bana.PSA grubunu bedava verseler almam.



    Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tango_TR

    Arkadaşım onlardan bahsetmedim,o hataların da sebebini az çok tahmin edebiliyorum.Ancak sen gel bi bursa fiat fabrikasına gör rotüş bölümünü,satılacak araç parkının yarısı kadar rotuş bekleyen araçlar var.
    adamlar tamponu ,silecekleri vb.. görülecek parçaları takmayı unutmuş sen nediyonGülermisin ağlarmısın..


    Sevgili Tango_TR kardeşim ( 8 yaş küçükmüşsün benden )
    Yani iki fabrikada aynı ülkede olsa karşılaştırılabilinir. Her markanın garanti süresi içindeki servis kayıtlarına bakmak lazım fabrikasyon hataları için..
    Ben 3. golfümü kullanıyorum. ( Birini yurt dışında yaşarken kullanmıştım. )
    VW nin sorunsuz bir araç olduğunu söylemek çok isterdim ama kronik arızaları var.
    Doğuşun uygulamış olduğu politikalardan bıkmış bir kişi olarak bundan sonra VW grubundaki bir aracı almamaya karar verdim. İstediği kadar kullanımı bana çok zevk versede...




  • 2011 full 2.0tdi dsg 8 ileri audi a4
    daha 5000 km ve serviste şanzuman değişti bu sürece kadar servis sesin nedeni olarak egzost ve şarz dinomosu kayışını değişti olmayınca şanzumandaki arızayı kabul edip değişti
    hatasız araç yoktur .....alman olsun rus olsun hiç farketmez
    az hatalı olabilen derseniz okey
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taylor1956

    2011 full 2.0tdi dsg 8 ileri audi a4
    daha 5000 km ve serviste şanzuman değişti bu sürece kadar servis sesin nedeni olarak egzost ve şarz dinomosu kayışını değişti olmayınca şanzumandaki arızayı kabul edip değişti
    hatasız araç yoktur .....alman olsun rus olsun hiç farketmez
    az hatalı olabilen derseniz okey


    Otomotiv sanayinde kalite hata oranını PPM 1/1.000.000 dur.Yani her 1 milyon parçadan biri arızalı olarak normal sınırlarda kabul edilir.
    Kaldı ki bu tür parçalar audinin kendi tasarımı olup başkasına fason olarak yaptırılır.Benim bildiğim audi ve vw fabrikalarında sadece şasi ve kaportasını yapar.
    Diğer tüm parçaları tederikçilerine yaptırır.Biz de böyle çalışırız.Firma gelir konusunda uzma şirkatle anlaşır ve ortak dizayn çalışma süreci sonunda ürün belli testlerden geçer ,Ok aldıktan sonra satılır.
    Ve bu testler ve dizayn geliştirmeleri ürün ömrü boyunca devam eder.
    Bu dediğim şartlarda olabilen arızalarda gerçekleşmiştir ki bu da firma garantisindedir.
    Ancak hatırlarlarsanız geçen sene toyota 200.000 den fazla arcını tasrım hatasından geri çağırdı.Bu da gösteriyorki insan yapımı nekadar testlerden geçerse geçsin mutlaka hata olur.
    Önemli olan bu hataların oranıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tango_TR

    Arkadaşım onlardan bahsetmedim,o hataların da sebebini az çok tahmin edebiliyorum.Ancak sen gel bi bursa fiat fabrikasına gör rotüş bölümünü,satılacak araç parkının yarısı kadar rotuş bekleyen araçlar var.
    adamlar tamponu ,silecekleri vb.. görülecek parçaları takmayı unutmuş sen nediyonGülermisin ağlarmısın..


    Sevgili Tango_TR kardeşim ( 8 yaş küçükmüşsün benden )
    Yani iki fabrikada aynı ülkede olsa karşılaştırılabilinir. Her markanın garanti süresi içindeki servis kayıtlarına bakmak lazım fabrikasyon hataları için..
    Ben 3. golfümü kullanıyorum. ( Birini yurt dışında yaşarken kullanmıştım. )
    VW nin sorunsuz bir araç olduğunu söylemek çok isterdim ama kronik arızaları var.
    Doğuşun uygulamış olduğu politikalardan bıkmış bir kişi olarak bundan sonra VW grubundaki bir aracı almamaya karar verdim. İstediği kadar kullanımı bana çok zevk versede...


    Bence de distribitörün etkisi çok fazla her konuda olduğu gibi.Hatırlarsanız 10 yıl önce mazda türkiyede ençok satan japon arabalarındandı.
    Ama şimdi yok denecek kadar az satıyor.Sebebi de türkiye distribitörünün beceriksizliği.Hala mahkemelikler yanlış hatırlamıyorsam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tango_TR

    Arkadaşım onlardan bahsetmedim,o hataların da sebebini az çok tahmin edebiliyorum.Ancak sen gel bi bursa fiat fabrikasına gör rotüş bölümünü,satılacak araç parkının yarısı kadar rotuş bekleyen araçlar var.
    adamlar tamponu ,silecekleri vb.. görülecek parçaları takmayı unutmuş sen nediyonGülermisin ağlarmısın..


    Sevgili Tango_TR kardeşim ( 8 yaş küçükmüşsün benden )
    Yani iki fabrikada aynı ülkede olsa karşılaştırılabilinir. Her markanın garanti süresi içindeki servis kayıtlarına bakmak lazım fabrikasyon hataları için..
    Ben 3. golfümü kullanıyorum. ( Birini yurt dışında yaşarken kullanmıştım. )
    VW nin sorunsuz bir araç olduğunu söylemek çok isterdim ama kronik arızaları var.
    Doğuşun uygulamış olduğu politikalardan bıkmış bir kişi olarak bundan sonra VW grubundaki bir aracı almamaya karar verdim. İstediği kadar kullanımı bana çok zevk versede...


    Araçlarda sizin bilmediğiniz ne arızalar var.Zira bir arkadaşım istanbulda mercedes servisini şefi.Abi dedi (serisini veremiceğim 7-8 yıl önce) motor arızası var dedi.Çaktırmadan değişicez dedi.
    Nasıl yani dedim.Garantide olan ve periyodik bakıma gelecek olanları arayıp randevu veriyoruz.Onlar çay içerken bizde motoru yeniliyoruz dedi.Azım açık kaldı




  • O olay benim arabada biraz zor olur
    Ben aracın ya başında beklerim ya da uzaktan göreceğim bir yerde bakım yaptırırım...
    Bakım yapılırken WC ye bile gitmem
    Sağolsunlar her ne kadar Doğuşa inanılmaz gıcıkta olsam gittiğim yetkili servis benim ne kadar deli biri olduğumu bilir. Başka bir servise hayatta gitmem.
  • Neden Vw: Konforlu, iyi işçilik
    Neden Vw değil: Pahalı, sorunsuz olmaması, motorda tam olarak güven vermemesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: andan44

    Neden Vw: Konforlu, iyi işçilik
    Neden Vw değil: Pahalı, sorunsuz olmaması, motorda tam olarak güven vermemesi.


    konforlu evet,iyi işçilik ise biraz şüpheli zira son zamanlarda biraz bozdu,pahalı evet,
    motor ve sorunsuzluk konularında ise hayır.Çünkü 2011 ABD otoyol güvenliğinde 3 modeli kendi sınıflarında 1. seçildi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tango_TR


    quote:

    Orijinalden alıntı: andan44

    Neden Vw: Konforlu, iyi işçilik
    Neden Vw değil: Pahalı, sorunsuz olmaması, motorda tam olarak güven vermemesi.


    konforlu evet,iyi işçilik ise biraz şüpheli zira son zamanlarda biraz bozdu,pahalı evet,
    motor ve sorunsuzluk konularında ise hayır.Çünkü 2011 ABD otoyol güvenliğinde 3 modeli kendi sınıflarında 1. seçildi.

    Neden motor ve sorunsuzlukta hayır diyorum. 2,5 polo kullandım.Sık ve ilginç arızalarından tırsmaya başlamıştım.sorunsuz değiller.Daha doğrusu Vw sınıfının en pahalı arabalarını üretiyor ama aynı paranın karşılığında sorunsuz araba üretemiyor.Veya Japon arabalarına göre daha sorunlular.
    Motora konusuna gelince Ülkemizde vergi ve bir çok nedenden 1.6 motor çok tercih ediliyor , adeta standart olmuş.VW sağlam, oturmuş, verimli japonlar gibi 130bg civarı 1,6 motor üretememesi veya üretmemesi Vw için bir boşluk oluşturuyor.Eski 1.6 motoru saymıyorum oldukça eski teknoloji. 1.6 FSI motorun üretimini durdurdu.1.6 atmosferik motor daha sorunsuz, uzun ömürlü.
    TSI gerektiğinde LPG takılamaması bir eksi.Ayrıca TSI'ın bazı modellerinin üretimlerinin durdurulması, karışık teknolojisi, daha yeni arabalarda arıza yapma haberlerinin duyulması , uzun vadede ne olacağı konusunda hâlâ soru işaretleri taşıyor.Birde garanti 2 yıl olunca uzun vadeli kullanmayı düşünenler için turbo veya motor sorunu çıkabildiğinde yaşanacaklar karanlıkta kalan noktaların başında geliyor.
    Sanırım anlatabilmişimdir. Sırf bu nedenlerden Jetta yerine Corolla tercih ettim. Ne zaman Vw garantiyi uzatıp, sorunsuz imajını yakaladığı motor üretip jetta koyarsa sonraki tercihim elbette jetta olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kallus -- 6 Nisan 2011; 21:06:05 >




  • En güzelini yapmışşsın. Ben de benzinli alıp tüp filan taktıracak olsam Honda veya Toyota alırım. Her yerde diyorum VW gereksiz pahalı. Şu an opel kullanıyorum ama bir sonraki arabam japon olabilir.

    quote:

    Orijinalden alıntı: andan44

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tango_TR


    quote:

    Orijinalden alıntı: andan44

    Neden Vw: Konforlu, iyi işçilik
    Neden Vw değil: Pahalı, sorunsuz olmaması, motorda tam olarak güven vermemesi.


    konforlu evet,iyi işçilik ise biraz şüpheli zira son zamanlarda biraz bozdu,pahalı evet,
    motor ve sorunsuzluk konularında ise hayır.Çünkü 2011 ABD otoyol güvenliğinde 3 modeli kendi sınıflarında 1. seçildi.

    Neden motor ve sorunsuzlukta hayır diyorum. 2,5 polo kullandım.Sık ve ilginç arızalarından tırsmaya başlamıştım.sorunsuz değiller.Daha doğrusu Vw sınıfının en pahalı arabalarını üretiyor ama aynı paranın karşılığında sorunsuz araba üretemiyor.Veya Japon arabalarına göre daha sorunlular.
    Motora konusuna gelince Ülkemizde vergi ve bir çok nedenden 1.6 motor çok tercih ediliyor , adeta standart olmuş.VW sağlam, oturmuş, verimli japonlar gibi 130bg civarı 1,6 motor üretememesi veya üretmemesi Vw için bir boşluk oluşturuyor.Eski 1.6 motoru saymıyorum oldukça eski teknoloji. 1.6 FSI motorun üretimini durdurdu.1.6 atmosferik motor daha sorunsuz, uzun ömürlü.
    TSI gerektiğinde LPG takılamaması bir eksi.Ayrıca TSI'ın bazı modellerinin üretimlerinin durdurulması, karışık teknolojisi, daha yeni arabalarda arıza yapma haberlerinin duyulması , uzun vadede ne olacağı konusunda hâlâ soru işaretleri taşıyor.Birde garanti 2 yıl olunca uzun vadeli kullanmayı düşünenler için turbo veya motor sorunu çıkabildiğinde yaşanacaklar karanlıkta kalan noktaların başında geliyor.
    Sanırım anlatabilmişimdir. Sırf bu nedenlerden Jetta yerine Corolla tercih ettim. Ne zaman Vw garantiyi uzatıp, sorunsuz imajını yakaladığı motor üretip jetta koyarsa sonraki tercihim elbette jetta olur.




  • neden vw? yaş kemale ermeye başladı "artık keyfime bakayım" diyorsun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smbdy

    neden vw? yaş kemale ermeye başladı "artık keyfime bakayım" diyorsun..

    bu cümleyi genelde mercedes kulananlar söyler ama :)))
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.