Şimdi Ara

Neden tüm arabaların motoru arkada değil?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
1
Favori
6.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.Kaç zamandır açmak istediğim ve merak ettiğim bir konu.Hemen herkes arkadan itişin avantajlı olduğu konusunda hem fikir sanırım.Ama artan ağırlık ve üretim maliyetleri dolayısıyla birçok üretici tarafından pek tercih edilmiyor.
    Sorum şu.Tek zeki sen misin diyebilirsiniz ama madem öne motor koyulunca arkaya güç iletmek masraflı oluyor.Motor arkaya konsun,arakdan itiş olsun ekstra maliyet gerekmez o zaman.Bu şekilde yapılmamasının bir sebebi var mı?Cevaplarınız için teşekkürler.



  • Motor bir yana...Arkadan itiş zevklidir ,avantaj değildir. Kışın sert geçtiği yerde de işkencedir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bende345

    Motor bir yana...Arkadan itiş zevklidir ,avantaj değildir. Kışın sert geçtiği yerde de işkencedir.
    Motor arkada olunca, özellikle sıcak ülkerlerde motoru soğutma işi zorlaşıyor, hararet göstergesi top yapıyor diye biliyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alaskalı Suikastçi -- 30 Nisan 2013; 14:33:30 >
  • Güvenlik nedeniyle önde bagaj alanı kısıtlı oluyor çünkü...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alaskalı Suikastçi

    Motor arkada olunca, özellikle sıcak ülkerlerde motoru soğutma işi zorlaşıyor, hararet göstergesi top yapıyor diye biliyorum :)

    Alıntıları Göster
    ARkadan itiş bana göre yanlamak dışında hiç te avantajlı filan değil. Özellikle bozuk ve gevşek zeminli yollarda önden çekiş gibisi yoktur diyeceğim ama 4 çeker var tabi :-)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    ARkadan itiş bana göre yanlamak dışında hiç te avantajlı filan değil. Özellikle bozuk ve gevşek zeminli yollarda önden çekiş gibisi yoktur diyeceğim ama 4 çeker var tabi :-)

    Bende çekiş konusunda aynen böyle düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alfredo -- 30 Nisan 2013; 14:43:50 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    ARkadan itiş bana göre yanlamak dışında hiç te avantajlı filan değil. Özellikle bozuk ve gevşek zeminli yollarda önden çekiş gibisi yoktur diyeceğim ama 4 çeker var tabi :-)

    Bende çekiş konusunda aynen böyle düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    Kaza yapınca motor zarar görsün, otomobil markaları parça satsın diye.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Neden doblo çok var ?
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Kaza yapınca motor zarar görsün, otomobil markaları parça satsın diye.

    Alıntıları Göster
    Sırf bu kadın yüzünden böyle.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alaskalı Suikastçi

    Motor arkada olunca, özellikle sıcak ülkerlerde motoru soğutma işi zorlaşıyor, hararet göstergesi top yapıyor diye biliyorum :)

    Alıntıları Göster
    Aerodinami, ağırlık dağılımı, soğutma ve verim gibi detayları üst üste eklediğinizde daha maliyetli bir sistem oluyor. Bu yüzden sadece pahalı supersport larda kullanılıyor. AWD, RWD, FWD hepsinin kendine has avantaj ve dez avantajları var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Sırf bu kadın yüzünden böyle.



    sesli guldum.hatta kahkaha attim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • neden bagaj arkada?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Sırf bu kadın yüzünden böyle.



    yarıldım gülmekten bu ne yaaa :)))))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hicranyarası

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Sırf bu kadın yüzünden böyle.



    yarıldım gülmekten bu ne yaaa :)))))

    Alıntıları Göster
    Arkadan motor, arkadan itiş sürekli dikkat isteyen, çok dengesiz, evlere şenlik bir plandır. Çekiş bakımından çabuktur, erken tepki alınır ama koparsa toparlanmak bilmez, önde ağırlık olmadığından direksiyonu da dinlemez. Direksiyonu zaten, düz yolda dinlemiyor. Yani iyi bir spordur, bu nedenle Formula'da kullanılıyor :)

    Kaplumbağa, Skoda 100~120'ler gibi motor gücü yüksek olmayan nispeten hafif araçlarda kullanıldı. Motor güçlendiği zaman problem. 80'lerdeki Porsche'ler mesela tehlikeli arabalardı. Direksiyonu tutmayı bilen için zevkliydi ama sürekli bileceksiniz, hata yapınca öldürüyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Arkadan motor, arkadan itiş sürekli dikkat isteyen, çok dengesiz, evlere şenlik bir plandır. Çekiş bakımından çabuktur, erken tepki alınır ama koparsa toparlanmak bilmez, önde ağırlık olmadığından direksiyonu da dinlemez. Direksiyonu zaten, düz yolda dinlemiyor. Yani iyi bir spordur, bu nedenle Formula'da kullanılıyor :)

    Kaplumbağa, Skoda 100~120'ler gibi motor gücü yüksek olmayan nispeten hafif araçlarda kullanıldı. Motor güçlendiği zaman problem. 80'lerdeki Porsche'ler mesela tehlikeli arabalardı. Direksiyonu tutmayı bilen için zevkliydi ama sürekli bileceksiniz, hata yapınca öldürüyordu.

    Alıntıları Göster
    Motoru ortaya koyarsanız araç dengeli oluyor ancak arka koltuklar gidiyor. Bu nedenle motoru arkaya koymanız gerekiyor ki bu çok dengesiz bir araç yaratıyor. Ağırlığın %65 %70 inin arkada olması demek hem aracın limitlerinin çok düşük olması hemde araç kaydığında toparlamanın çok zor olması demektir. Porsche yıllardır bu problemle baş etmektedir. En son 991 kasa 911 lerde motor 7 cm öne alındı ve %42 %58 ağırlık dağılımı yakaladılar ki bu ferrari 458 italia ile aynı. Daha önceden %65 lerin üstündeydi (996-993) ve arkadan savrulmaya çok meğilli bir araçtı. Bahsettiğimiz araç spor bir araç, birde bunun zaten vasat yol tutuşu olan b-c-d sınıfı araçlara uygulandığını düşünün. Ayrıca motor soğutmak için arka kapıların ordan hava kanalları açmanız lazım ki buda aracı çok geniş yapamıycağınız için iç hacimin bir miktar küçülmesi demek. Ön tarafta bagajın oldukça ufak olucağı da bariz. Rolls royce gibi hayvani yükseklikte bir kaput yaparsanız başka. Ozamanda ne aerodinami kalır ne bişey.

    Kısacası her yönden zararlı bir sistem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Motoru ortaya koyarsanız araç dengeli oluyor ancak arka koltuklar gidiyor. Bu nedenle motoru arkaya koymanız gerekiyor ki bu çok dengesiz bir araç yaratıyor. Ağırlığın %65 %70 inin arkada olması demek hem aracın limitlerinin çok düşük olması hemde araç kaydığında toparlamanın çok zor olması demektir. Porsche yıllardır bu problemle baş etmektedir. En son 991 kasa 911 lerde motor 7 cm öne alındı ve %42 %58 ağırlık dağılımı yakaladılar ki bu ferrari 458 italia ile aynı. Daha önceden %65 lerin üstündeydi (996-993) ve arkadan savrulmaya çok meğilli bir araçtı. Bahsettiğimiz araç spor bir araç, birde bunun zaten vasat yol tutuşu olan b-c-d sınıfı araçlara uygulandığını düşünün. Ayrıca motor soğutmak için arka kapıların ordan hava kanalları açmanız lazım ki buda aracı çok geniş yapamıycağınız için iç hacimin bir miktar küçülmesi demek. Ön tarafta bagajın oldukça ufak olucağı da bariz. Rolls royce gibi hayvani yükseklikte bir kaput yaparsanız başka. Ozamanda ne aerodinami kalır ne bişey.

    Kısacası her yönden zararlı bir sistem.

    Alıntıları Göster
    Önden çekiş=can

    4 çeker=canan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Önden çekiş=can

    4 çeker=canan

    Alıntıları Göster
    Herşeyin "en" lerinin yaşandığı ülkemizde anlamsız olsa da "optimum" kelimesi motorun önde olmasını da açıklıyor.

    Nelerin optimumu? Güvenliğin, maliyetin, sürüş kolaylığının, iç hacmin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Herşeyin "en" lerinin yaşandığı ülkemizde anlamsız olsa da "optimum" kelimesi motorun önde olmasını da açıklıyor.

    Nelerin optimumu? Güvenliğin, maliyetin, sürüş kolaylığının, iç hacmin..

    Alıntıları Göster
    Başlık enteresan konuda yanlış bilgi var soru da ilginç , boşuna kafa yorma böyle şeylere!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Andromedaxe

    Başlık enteresan konuda yanlış bilgi var soru da ilginç , boşuna kafa yorma böyle şeylere!

    Alıntıları Göster
    Motor ve çekiş arkada olsa tahmin ediyorum ki ani kalkışlarda arabanın önü hafiften havaya kalkar. Direksiyon hakimiyeti zayıflar. Motorun soğutulmasında çok büyük bir problem olacağını zannetmiyorum. Önden giren hava bir kaç kanal vasıtası ile motora ulaştırılır. Otobüslerin motorları bu şekilde soğutuluyor yanılmıyorsam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Motor ve çekiş arkada olsa tahmin ediyorum ki ani kalkışlarda arabanın önü hafiften havaya kalkar. Direksiyon hakimiyeti zayıflar. Motorun soğutulmasında çok büyük bir problem olacağını zannetmiyorum. Önden giren hava bir kaç kanal vasıtası ile motora ulaştırılır. Otobüslerin motorları bu şekilde soğutuluyor yanılmıyorsam.

    Alıntıları Göster
    Dizel bir getzim vardı ve özellikle yerler ıslak iken patinajsız bir kalkış yapmak neredeyse imkansızdı. Arkadan çekişli olsaydı çok zor durumlara sokardı, rallici değilim sonuçta.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Dizel bir getzim vardı ve özellikle yerler ıslak iken patinajsız bir kalkış yapmak neredeyse imkansızdı. Arkadan çekişli olsaydı çok zor durumlara sokardı, rallici değilim sonuçta.

    Alıntıları Göster
    Güvenlik mantıklı geldi.Ama arkadan çekişli arabaların kontrolünün zor olduğunu bilmiyordum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.