Şimdi Ara

Neden Boşta Köklemek Zararlı Da Vitesde Değil ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
45
Cevap
5
Favori
3.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • benim kafama takılan şu boşta kesiciye getirme çok zararlı motor kol çıkarır filan diyorlar ama araba 5. vitesde kesiciye geliyor uzunca süre yada bir dizel 5. vites 4700-4900 devirlerde yaklaşık 1 dk gittiğini gözümle gördüm (1.5 dci) hiç bişey olmadı gerçekten vitesde devir yükseltmek zararsızda boşta yükseltmek zararlı mıdır



  • motosikletle 11.000 devirde yani dipgaz 90-100 km yol gittiğim oldu hatta hafif eğim varsa 12.000 deviri görüyordu .

    ama boşta 3 dk dipgaz yapınca %80 kol çıkartır çok defa gördüm çünkü boşta gazlarken kol çıkartan motoru.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    motosikletle 11.000 devirde yani dipgaz 90-100 km yol gittiğim oldu hatta hafif eğim varsa 12.000 deviri görüyordu .

    ama boşta 3 dk dipgaz yapınca %80 kol çıkartır çok defa gördüm çünkü boşta gazlarken kol çıkartan motoru.



    neden böyle oluyor?
  • Boşta motor rüzgar almaz, viteste yoğun rüzgar alir, soğutma kolay olur, sıkışmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanın varsa pek çok neden çıkartabilirsin aslında

    benim hemen aklıma gelenler..

    Boştayken karşı güç olmadığından motor parçaları karşı güç olmadan hızlanınca merkez kaç olacak ve kol kıracaktır.
    Yüksek devir düşük hava akımı nedeniyle motor yeterince soğutulamıycak yeterli oksijeni alamıycak
  • sevgili umutsirvan konuya bekleniyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aklıma ilk gelen üretilen gücü tüketen yok .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Motorun devrine mukavemet olmayınca sorun çıkar..
  • Motor yuk altindayken daha stabil calisir, daha dogrusu piston kol ve kranka binen yuk olmadigi icin kendi enerjisinj kendine aktarir, bunu da kaldiramaz biyerden patlak verir.


    Bisiklet surmek gibi dusun, zincir atmis bir sekilde pedala aban, tekledigini ve normal surus biciminden daha dengesiz bir devir aldigini goreceksin.

    Boyle dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gücü tekerlere aktarmadıgından dolayı yüksek devirlere boştayken çıkmak zararlıdır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kum torbasını yumruklarken kum torbasını ıskaladığınızda oluşan; futbol topunu vuracakken ıskaladığınızda oluşan durumla aynı.

    Krank mili boşa dönüyor, onu yavaşlatacak bir ters kuvvet yok doğal olarak oluşan güç evrendeki boşluğa gidecek değil ya aracın parçalarına zarar veriyor.
  • Ben araba boştayken arkadaşa sinirlenmiştim bir anda gaza yüklenmiştim en sona kadar devir 5.000 i geçti ve küt diye ses çıktı motordan bişey olmadı ama daha basılı tutsam eminim bişey olurdu motor 1.5 dci 105 ps benüm bildiğim 5.000 den sonra devirin yükselmemesi gerekiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xperialperen -- 10 Mayıs 2014; 12:53:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soğutma meselesi falan değil.

    Gaza basınca krankın bi karşılık bulması lazım. Kendi devinimini yaparken tur başlarında kol yataklara çok baskı yapıyor. Bu olayı şey gibi düşünün. Boşluğa tüm gücünüzle yumruk sallayınca dirseğiniz eklem yerinden acır. Ama bi kum torbasına tüm gücünüzle vursanız eklem yerinizde hiçbir şey olmaz. Aynı bu şekilde düşünebilirsiniz. O yüzden çevirdiği devirin bi karşılık bulması gerekiyor.

    Edit: Yukarda bi arkadaş yazdıklarımın aynısını yazmış. Okumadan yazdım pişti olduk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mono Italiano -- 10 Mayıs 2014; 13:12:01 >
  • Bir futbol topuna çok sert vuran futbolcuya bisey olmaz ama cok sert vurmak icin bacağını sallayıp topu iskalayan oyuncunun sakatlanması muhtemeldir. Böyle birşey olsa gerek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    kum torbasını yumruklarken kum torbasını ıskaladığınızda oluşan; futbol topunu vuracakken ıskaladığınızda oluşan durumla aynı.

    Krank mili boşa dönüyor, onu yavaşlatacak bir ters kuvvet yok doğal olarak oluşan güç evrendeki boşluğa gidecek değil ya aracın parçalarına zarar veriyor.

    en anlasilir ve guzel ornek sizinki olmus. tebrikler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben hiç rölantide gazlayıp patlayan motor görmedim.Abartı bence....Anca uzun süreli olursa zararlı olabilir.
  • madem fazla devirden kol çıkarıyorsa, kesicinin ne anlamı kaldı? niye gücü kesmiyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    madem fazla devirden kol çıkarıyorsa, kesicinin ne anlamı kaldı? niye gücü kesmiyor?

    Benim araç boşta 4bin devirde kesiciye giriyor. Normalde 7 bin devirde giriyor kesiciye. Hondalarda koruma amaçlı böyle bir önlem almışlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıntılı şekilde anlatamayacağım ama kısaca aklınızda kalması açısından şöyle örnek vereyim boşta devir yükseltmek bir insanın hızlıca boşa tekme yada yumruk sallaması gibidir nasıl bu durum eklemlere zararlıysa boşta redline,kesicide motora aynı şekilde zararlıdır.
  • Herkes sebebini biliyor: çünkü motor yük altında çalışmak için tasarlanmıştır. Ama gerçek sebebi için biraz daha yakından bakmak gerekir.

    Burada kritik parça yataklar, kritik mekanizma yataklama. Aslında mil ve boşluk dediğimiz, içinde bir çubuğun döndüğü bu delik göründüğünden çok daha karmaşık. Eğer doğru yağlanmaz, hareketleri doğru olmazsa öyle yüzbin km çalışamaz birkaç yüz km içinde aşınır gider.

    Bir milin bir yuvada dönebilmesi için boşluğa ihtiyacı vardır. Kuvvet yönüne göre bu boşluğun bir tarafı daha fazla diğer tarafı ise daha geniş olacaktır. Bu farklılık hareket halinde yağ akışını ve yağlamayı sağlar. Yağ rejiminin düzgün olması, yağ filminin kopmaması için milin yuvadaki o küçük boşluğunda bir yörünge hareketi yapması gerekir. Yük işte burada devreye giriyor, eğer yük yeterli omazsa var-gel yapan piston kütlesi yataklardaki milin de var-gel hareketi yapmasına sebep olur. Uzun süre tekrar edilirse yağlama gerçekleşmez. Ek olarak yağ filmi var-gel sırasıdaki çarpmalara pek dayanıklı değildir. Yağ filmi sıyırmaya dayanıklıdır, çarpma hareketi yağ filmini koparır (çarpmaya ancak bazı özel gresler dayanıklıdır). Yağlama probleminden dolayı yatak çok hızlı aşınarak dağılır. Zaten ilk aşınma gerçekleştikten sonra, yatağın yuvarlak geometrisi bir defa bozulduğunda milin yörünge hareketi de hızlanarak bozulur ve giderek daha erken ve daha ağır yükler altında da hareket bozulmuş olur. Bozuk hareket <=> bozuk geometri.

    Aşağıda bir yataklamada yağın nasıl çalıştığı görülüyor. Otomobilde piston yüklerine göre yağ deliğinin giriş açısı da hesapldır. Yatak içinde yağ aktarımı tam olarak hangi derecede başlıyor ve bitiyor planlıdır. Mesla 0-126° arasında yağ girişi, 126°360 arası tahliye gibi. Yörünge hareketi sırasında yağ da akış halinde kalır ve soğumaya, giriş çıkışa, yüzeydeki katkıları oluşturmaya fırsatı olur.

    Yağ ve yağ filmindeki basınçları gösteren şema:
     Neden Boşta Köklemek Zararlı Da Vitesde Değil ??


    Çalışma boşluğunun daha abartılı çizildiği ikinci bir şema: Milin pozisyonuna göre yatakta oluşturduğu basınçları gösteriyor. Çarpma hareketinde çok farklı basınçlar oluşur, yataktaki elastik deformasyon büyük olur, böylece kısa sürede yorularak kırılır. Motorda vuruntu olduğunda gerçekleşen çarpmalara kısa süreli olarak dayanır ama arka arkaya gerçekleşen çarpmalara dayanamaz.
     Neden Boşta Köklemek Zararlı Da Vitesde Değil ??




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.