Şimdi Ara

Navigasyon mu aracın hız göstergesimi doğru ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
14.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • peki arkadaşlar benim aklıma bişey takıldı şimdi trafik polisleri 101 de ceza yazıyor degilmi o zaman onların ölcüm cihazı göstergemizle aynımı yoksa gpsnın ölçtügü deger gibimi yani kısacası 105 ile gidersek onlar aslında 100-101 görecek öylemi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Benim kullandığım navtürk gayet hata yapıyor. Kadrana güvenme gps e güvenme.. Tam hızımızı Allah biliyor desenize ..







    sayın @özdamar en iyi cevabı sen vermişsin
  • evet.....gps hata yapıyor... ben de kullanıyorum...örneğin deniz seviyesinden en az 7- 8 metre yükseklikte olan tekirdağ sahil yolunu -14 metre deniz seviyesinin altı olarak ölçtü...artı uydu ile olan veri alışverisi 1 sn gibi bir aralıkta yapıyor bu da -yüksek hızlarda özellikle- baya bir metre eder...yani gps sana hızın 98 km diyorsa aslında 100 km gibi bir hızdır tahminimce...ama kdran da eper hata oluyor örnegin benim clioda 4-6 km gibi bir fark opel corsada 16 km gibi bir fark veriyor kadrana oranla..
  • arkadaşlar kusura bakmayın ama GPS kesinlikle hata yapar. bilmeden konuşmayalım.
    1- GPS düzlemsel bir koordinat takip eder, sizin yokuş ve inişlerinizi bilemez.
    2- GPS deki koordinatlar uydularla doğrulanır. uydu sayısı önemlidir. Bu da yetmez dünyanın elips yapısı nedeniyle GPS lerde en hassasında bile 5 metre oynama olur.
    3-araba hareket halinde olduğu için uydu sinyallerindeki alış veriş koordinatları etkiler. sebebi sinyallerin belli aralıklarla alınması.
    kısaca GPS her zaman hassas sonuclar vermez.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 17 Şubat 2008; 23:21:16 >
  • Kadran 90km gösteriyorsa yeter hata var yada yok , o doğru gitmemiz gereken hızdır.

    Selametle ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Kadran 90km gösteriyorsa yeter hata var yada yok , o doğru gitmemiz gereken hızdır.

    Selametle ...



    hocam bnm dedemin arabanın kadranı 20 km az gösteriyor o zaman nolcak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kürsad


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Kadran 90km gösteriyorsa yeter hata var yada yok , o doğru gitmemiz gereken hızdır.

    Selametle ...



    hocam bnm dedemin arabanın kadranı 20 km az gösteriyor o zaman nolcak


    70'le gidecek.
  • arkadaşım doğru olan aracın hız göstergesi ... kilometre teli mekanik bir düzenek, yani arada hiç boşluk yok aşınmayla da, kullanımda olabilecek deformasyonla da şaşması imkansız ...neticede arada debriyaj balatası gibi zamanla kaçıracak bir düzenek de yok ... murat 124'e de, saatte 340 km giden fiyatı çok uçuk ferraiye'de aynı sistemi koyuyorlar ... gösterge doğru göstermese 340km/h gösteren kadranda herhalde 30km/h bir sapma olur ki o fiyatta bir ferrariye navigasyon koymaktan ferrari firması kaçınmaz ... şimdi gelelim sorunun asıl cevabına ... rakamları tahmini söylüyorum ... navigasyon senin yer yüzündeki yatay hızını alıyor, mesela tam düz bir yolda ibre 100km gösterirken navigasyon 97km gösterdiğini düşün, eğimi fazla olan bir yolda 100km giderken navigasyon 94 - 93 -92 km gibi bir rakam gösterecektir. Düz yoldaki 3 km/h olan fark da uyduyla olan bağlantının sağlıklılığıyla ilgili ... mesela navigasyonun işlemci hızı çok önemli ... Bunun dışında aracın hız göstergesi aşınmamış yeni lastiğe göredir, yani lastik diş derinliğinin azaldığını düşün kadran 150km/h gösterirken belki de gerçek hızın 147km/h olacaktır.




  • polisin radarı farklı bir sistemle çalışıyor ... radar senin arabanın kaportasına belli aralıklarla sinyaller yolluyor ... arabanın kaportasına çarpan sinyaller radara geri geliyor bir önceki sinyalin geri döndüğü süre ve ardından yolladığı sinyalin geri geldiği zamana görede hızını belirliyor ... otoyollardaki o anki hızını gösteren tabelalarda aynı sistemle çalışıyor ... tabi radarın yolladığı sinyal radara geri dönmeli ... bir yerde emilmemeli ... mesela benim bildiğim kadarıyla anadol gibi corvette fiber olan arabalarda radarlar sinyal geriye sağlıklı gelemediği için doğru çalışmıyor ... ayrıca bazı sinyal emen boyalar olduğunu da duymuştum ... yalnız bu son söylediğim cümle şehir efsanesi olabilir ...
  • Gps amerika ordusunca ilk kullanilmis ve sonra oncelikle deniz ve hava araclarinin guvenlikleri icin kamuya acilmis bir teknoloji. Kamuya acilirken bu sistem, alicilarin askeri guvenlik geregince noktasal olcum yapmasi istenmemis, bilincli olarak bir hata payi birakilmis diye bilirim, o yuzden gozunuz arac kadraninda olmali derim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: afakan5959

    polisin radarı farklı bir sistemle çalışıyor ... radar senin arabanın kaportasına belli aralıklarla sinyaller yolluyor ... arabanın kaportasına çarpan sinyaller radara geri geliyor bir önceki sinyalin geri döndüğü süre ve ardından yolladığı sinyalin geri geldiği zamana görede hızını belirliyor ... otoyollardaki o anki hızını gösteren tabelalarda aynı sistemle çalışıyor ... tabi radarın yolladığı sinyal radara geri dönmeli ... bir yerde emilmemeli ... mesela benim bildiğim kadarıyla anadol gibi corvette fiber olan arabalarda radarlar sinyal geriye sağlıklı gelemediği için doğru çalışmıyor ... ayrıca bazı sinyal emen boyalar olduğunu da duymuştum ... yalnız bu son söylediğim cümle şehir efsanesi olabilir ...



    Boya olayı konusu doğru olabilir, çünkü amerikan yapımı radara yakalanmayan yarasa uçakların sitemide buna benzer bi şey, belgeselde izlemiştim,

    uçağın radara girmeme sebebi üzerindeki boyası ve uçağın tasarımıyla ilgili demişlerdi, radar sinyali geliyor ama büyük oranda boya tarafından emiliyor geri gönderilmiyor geri gidenler ise uçağın yapısından dolayı sinyalin geldiği yönün aksine gönderiliyordu, zaten uçağın tasarımı diğer uçaklardan çok farklı,



    Şimdi benim bi sorum var, yollarda hız ölçümü yapan cihazlar benim hızımı her zaman 10 km az gösteriyor, ben 100 ile giderken 90 gösteriyor, 60 giderken 50 gösteriyor, bir çok farklı ilde başıma geldi bu olay, benim göstergelerde mi sorun var yoksa cihazlarda mı anlamadım,

    bu güne kadar hiç radara girmedim, vaktim olduğu bi zamanda radar aracı görürsem inip polise sorcam geçerken hızım neydi diye, hatta geri gidip 80 le gelcem hızım kaç çıkıyor bak diycem,




  • İbre: 130 km/h
    GPS: 125 km/h

    bilinen yanılma payı oranı % 4

    130 + % 4 = 124.8 km/h

    GPS doğru
  • Asla yanımdan ayırmam tek itibar ettigim şey bu aletin verileri..

     Navigasyon mu aracın hız göstergesimi doğru ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Asla yanımdan ayırmam tek itibar ettigim şey bu aletin verileri..

     Navigasyon mu aracın hız göstergesimi doğru ?



    Peki bu aletle kullandığınız otomobillerin kadranları arasında ne kadar bir fark gözlemlediniz?
  • aslında o cihazında doğruluğu tartışılabilir,neticede ivme verileri ve gps koordinatları üzerinden işlem yapıyor.illaki ivmede bir gürültü olur.

    aslında en ideali doğru çalışan mekanik bir sistem,tüm sistemlerin içinde hepsinin az ya da çok hata payı var ama lastik bazlı bir mekanik sistem bence en az hata oranına sahip.
  • GPS nin kadrandan daha doğru gösterdiği aşikar.
  • GPS, ibreye göre daha sağlıklı sonuç verir ama bu sonuçta GPS cihazının kalitesi ve o an için yakaladığı uydu sayısı da önemlidir.

    Aracın kendi göstergesinde %5 kadar kalibrasyon hata payı vardır. Bu farkın ortaya çıkmasındaki en büyük neden lastiklerdir. Lastiğin ebatı, lastik hava basıncı ve lastiğin sıcaklığı sonucu değiştirir.
  • Arkadaslar elinizde herhangi bir veri karsilastirma olmadan GPS dogrudur diye atmayalim.
    GPS teki yanilma payi arac gostergesine gore daha fazladir.

    Bu testi cok farkli GPS ile yaptim. aldim elime yolda duruyorum, bana 1km/s bazen 0 oluyor bazen 2km/s hizla gidiyorsun diyor. yuruyorum duruyorum algilamasi gec oluyor. milimetrik duzeyde GPS den bir kesinlik beklemeyin. GPS bir cok uydudan faydalanarak bir bilgi verir uydu cekisi iyi olmadigi zaman yanilma payida fazladir ve aracin ibre gostergesi kadarda kesin sonuc vermesi imkansizdir.
  • Eskiden Mercedes'lerin km göstergesinin altında "DİN geprüft" diye bir yazı vardı Mercedes kullanan arkadaşların Gps ile gösterge farkı nasıl hep

    merak ederim.Mercedes'lerin km göstergesi ne kadar doğru.

    Benim aracımda Toyota'da %10 sapma var.Hız sabitleyiciyi otoyolda 100 km ayarlayınca 90-91 +- gösteriyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hs37 -- 1 Ekim 2010; 12:03:25 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.