Şimdi Ara

mutlak basınç kaptörü nedir otoda ne işe yarar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
23.916
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar benim 1997 model renault clio var servis mutlak basınç kaptörü ve bujileri degişti bende bu degişen parçaların ne işe yaradığını soramadım şimdi buradan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim bu parça otoda ne işe yarıyor



  • Bir tahmin yapıyorum,

    Bazı motorlar giren motora giren hava miktarını tespit etmek için kütle akış metre'ler (veya debimetre veya MAF) kullanırlar. Bazı araçlarda ise emme manifoldundaki mutlak basınç bir algılayıcı yardımıyla ölçülür ve buradan hareketle motora giren havanın miktarı tespit edilir (ve kısaca MAP/Manifold Mutlak Basınç algılayıcısı olarak adlandırılır.) 1997 clio motorunda hangisinin kullanıldığını bilmiyorum ancak çok büyük ihtimalle "mutlak basınç kaptörü", emme manifoldu basıncı algılayıcısı olacaktır...
  • renault aracınız klimalıysa klimanın yüksek basınç devresındekı basıncı ölçüp klimanın beynine bilgileri gönderen bir parçadır.
  • Böyle sorularınızı bana aşağıdaki linke yazarsanız yandımcı olurum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_9006996/tm.htm

    Mutlak Basınç Sensörü
    Kontak açıkken atmosfer basıncını, motor çalıştıktan sonra ise emme manifoldu basınç veya vakumunu ölçerek ECU’ya elektriksel olarak bildiren bir elemandır.

    ECU’ya gelen bu bilgi ile ,ECU emilen hava miktarını algılar, buna göre enjektörün açılma süresini ayarlar.
    Sensörün içinde basınca göre direnci değişen bir eleman (load- cell) bulunmaktadır. Bu direnç sabit hava kabı üzerine yerleştirilmiştir. Manifolddaki vakum değiştikçe direncin değeri değişir, bu direnç değişime göre beyin (ECU) manifold vakumunu algılar

    Sensöre (5 V ile 0V) enerji beslemesi ECU tarafından yapılır. ECU’ya ise 0 –4.75 V arasında değişen gerilim bilgisi gelir. ECU manifold vakumunu gerilim cinsinden değerlendirir. ECU tarafından algılanan bu voltaj değerine göre enjektörlerin açık kalma süresi ayarlanır.

    Mutlak basınç sensörünün yaptığı bir diğer görev ise ; kontak ilk açıldığı anda emme manifoldundaki basınç, atmosfer basıncına eşit olduğu için bu andaki basınç bilgisi, enjeksiyon beyni tarafından hafızaya referans bilgi olarak alınır. Motor çalıştığı zaman bu bilgiye göre çalışma düzenlenir.

    Araç seyir halinde iken rakım farklılığı olursa ,gaz pedalına bir defa tam basılırsa , değişmiş olan rakım farkı mutlak basınç sensörü tarafından ECU’ya bildirilir ve yeniden ateşleme avansı ve yakıt püskürtme düzenlemesi yapılır.

    Gerilim iletimi şu şekildedir:

    Turbo araçlarda normal çalışma anında manifold vakumu 0 – 950 mbar arasında iken 0 – 2.5 V arasında değişen bir gerilim ECU’ya iletilir.

    Turbo türbinin aşırı besleme anında manifold basıncı 1000- 1950 mbar arasında 2.5 – 4.75 V arasında bir gerilim ECU’ya iletilir.


    ALINTIDIR BU KADAR ŞEYİ AÇIKCASI YAZMAYA ÜŞENDİM.



    quote:

    Orjinalden alıntı: aymatov

    arkadaşlar benim 1997 model renault clio var servis mutlak basınç kaptörü ve bujileri degişti bende bu degişen parçaların ne işe yaradığını soramadım şimdi buradan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim bu parça otoda ne işe yarıyor




  • arkadaşım teşekkür ederim nereden buldun güzel çalışma olmuş
  • MAP sensoru butun enjeksiyonlu araclarda bulunur, arkadaslarin bahsettigine ek olarak manifold vakumu motor yukunun bir gostergesi oldugundan motor yukune gore atesleme avansinin ayarlanmasi(motor yukluyken vuruntuyu engellemek icin atesleme rotara alinir) ve enjeksiyon suresinin uzamasi(yukte karisim zenginlestirilir) bu sensorun verilerine gore ayarlanir.
  • BİRŞEY DEĞİL!



    quote:

    Orjinalden alıntı: aymatov

    arkadaşım teşekkür ederim nereden buldun güzel çalışma olmuş
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    lpg basıncı ne olmalı
    14 yıl önce açıldı
    egzost spirali nedir ne işe yarar
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Merhaba. BEnim de aracımla ilgili bir problemim var. 99 model Wolksvagen Bora 1,6 comfortline var. Aracım rölantide biraz tekliyor gibi. Buna bağlı olarak gaza ani yüklenmede(bu seyir halinde veya olduğu yerde farketmiyor)motor biraz zayıf bi şekilde devir yükseltiyor. Yani pırpırlıyor gibi. Seyir halinde de gaza köklüyorum fakat araba sanki gitmiyor. 3 viteste 4000 devri geçemiyor nerdeyse. Anlayamıyorum. Bu konuyla ilgili düşüncesi olan arkadaşlar varsa yorumunu bekliyorum. Saygılar...
  • Bir arkadaşım bu konuyla ilgili olaral Hava akış metresi varmış. Onun arızalı olabileceini söyledi.
  • Bir de Seyir halinde gaza sabit bir şekilde basılı tuttuğumda araba bir hızlanıyor bir yavaşlıyor. Gaz pedali oynatmadığınız halde bile aracın hızı değişiyor. Sanki pislik gelmiş gibi...
  • son günlerde başıma bela olan parçadır. diagnostik cihazında arıza kodu verdi , söktüm baktım taktım.. normal gibi görünüyor ama arıza verdirten etmeni çözmeden olmayacak gibi. yenisinin pahalı olduğunu biliyorum.. silindire giren hava miktarını basınç değişimini kullanarak ölçüp ona göre yakıt enjeksiyon miktarının ayarlanmasını sağlıyor. hatalı çalışmasında fazla yakıt tüketimi yada aracın motorunun durmasına yolaçıyor.
  • ARKADAŞLAR;
    BANA HAVA AKIŞMETRESİ HAKKINDA UZMAN BİLGİSİ LAZIM...
    SİZLERE GÜVENİYORUM....,
    NEDİR,NE KADARDIR,NE SIKLIKLA NEDEN SORUN ÇIKARTIR..
    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
  • Merhabalar,
    2-3 ay önce 1997 model pejo 406 otomobil aldım. Arabayla 1200 km yola gidip geldim ve 0,23 kuruş tüketti lpg de ancak şehir içinde daha sonra rolanti sorunuyla birlikte yakıt tüketimide 0,50 kuruş civarında gerçekleşti.
    Servise götürdüğümüzde rolanti motorunu değiştirdiler şimdi araç ısınınca 930 devirde rolantide çalışıyor ve eskisi gibi olmasa da çok çok az bazen oynama oluyor. Ancak yakıt tüketimim 0,46 kuruş civarı ve gerçekten çok iktisatlı kullanıyorum.
    İnsanlar atiker lpg sistemi gelmiyor felan diyoe ama ben onun olumsuzluğunda bile bu aracın bu kadar yakmayacağını biliyorum.
    Acaba potansiyometrede bir sorun olabilirmi ya da potansiyometre yakıt tüketimini etkliermi ya da sorun sizce neydedir.
    Araba 82000 km de ve gerçekten temiz bir araç ama bu sorun beni çıldırtacak ve gaziantepte doğru düzgün usta ne yazıkki yok.



    telefonum 535 464 1662
    e postam sercankaracalar@hotmail.com bilgisi olan arkadaşlar bilgi verirseniz çok sevinirim teşekkürler.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.