Şimdi Ara

multijet motor hakkında yorumlarınız.. (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
131
Cevap
2
Favori
119.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 100.000 lik ömür biçenlere sadece gülüyorum. Hani derlerya ağzı olan konuşmuş resmen.

     multijet motor hakkında yorumlarınız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tyilgin1 -- 13 Ocak 2012; 8:55:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tyilgin1

    100.000 lik ömür biçenlere sadece gülüyorum. Hani derlerya ağzı olan konuşmuş resmen.

     multijet motor hakkında yorumlarınız..


    780 bin mümkün değil. Km yi düşürüyoruz derken artırmışlar yanlışlıkla

    [Bu mesaj ironi içermektedir]




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HG1972

    Merhaba... Ben de multijet motoru beğeniyorum. Bir sorum olacak; aynı motor hem corsa da hem de palio-doblo-punto v.b araçlarda kullanılıyor. Ancak; sanki corsa (dışarıdan) daha sessiz ve hızlandıkça tizleşen ve azalan bir sesi var. iki markada kullanılan motorlar arasında ufak tefek farklılıklar olabilir mi?

    bende beğeniyorum multijeti özellikle tüketimini ancak opel dizelde CDTİ kullanıyor sanırsam yani multijet olmaması lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tyilgin1

    100.000 lik ömür biçenlere sadece gülüyorum. Hani derlerya ağzı olan konuşmuş resmen.

     multijet motor hakkında yorumlarınız..


    Bi akrabamda Albea 1.3MJet vardı. İş gereği günde 150-250 km arası yol yapıyor. Arabaya hiç Eurozdizel almıyordu. Kırsal motorin (kalkmadan önce) veya bulduğu zaman ucuza kaçak mazot koyardı arabasına.

    Bir çoğumuz kırsal motorinle, kaçak mazotla o motor ölür diye düşünürüz ama hiç turbo ve enjektör sorunu yaşamadan 300.000 km'yi gördü. Daha sonra o arabayı sattı ve gene sıfır Albea aldı.




  • 3 yıl 1.5 dCi 65 bg kullandıktan sonra şu anda 1.3 Multijet 70 bg kullanıyorum. Fark nedir diye sorarsan; alt devirlerde multijet daha ölü, yokuşlarda çabuk bayılıyor... Onun dışında zincir kayış olması 60 bin yerine 120 binde ağır bakıma girmesi, ayrıca parça (örneğin mazot filtresi) daha hesaplı dCi'ye göre... Yakıt tüketimi konusunda dCi bir adım önde... Bana göre multijetin en büyük dezavantajı (1.3 olanlar için) silindir hacmi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aob_hatay

    bende beğeniyorum multijeti özellikle tüketimini ancak opel dizelde CDTİ kullanıyor sanırsam yani multijet olmaması lazım

    CDTI ve Multijet isimleri farklı kendileri aynı iki motor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    3 yıl 1.5 dCi 65 bg kullandıktan sonra şu anda 1.3 Multijet 70 bg kullanıyorum. Fark nedir diye sorarsan; alt devirlerde multijet daha ölü, yokuşlarda çabuk bayılıyor...

    Kesinlikle doğru. Araba 2. vites 40. km'den sonra açılıyor. Ondan sonra gaza basmasanız bile sanki kendi kendine hızlanır gibi oluyor. 2012 Fiat Linea var şirketimizde. Multijet motorlu. Aynen dediğim gibi.

    Fakat kullanlması en kolay araba olarak gördüm ben onu. Görüş açısı çok iyi. Tabi benim kullandıklarım içinde.Görüj açısı en kötü olan fiorino.
  • Ben bu fiat'a ve multijet motora laf söyleyenleri anlıyorum aslında, toplumda tuhaf bi söylentinin peşinden gidip fiat araba alınmaz dandiktir vsdir diye abuk subuk söylentilere kulak asıp ekonomik, dayanıklı ve çok çeşitliliği geri tepip ondan sonra çamur atma yoluna gidiyorlar...
    gerek şirket aracı gerek şahsı araç ve şansa birçoğu dizel araç kullandım bu zamana kadar kimisi uzun süreli kimisi kısa süreli bendeydi, şimdi bikaç örnek vereyim ne kullanmışım bakalım;

    1- fiat albea : 2005'den beri şahsi aracımız 0 aldık, 1,3 70hp multijet 127000 km'de. düzenli bakımları yapıldı 100.000 bakımı yapıldı ne gerekiyorsa değişti yenilendi onarıldı vs. ilk günkü atikliğinde ilk günkü sessizliğinde 7 yıldır yaşanan tek sorun; yakıt pompası arızası (sürekli eurodizel almamıza rağmen istasyon kaynaklı bozuk mazot yüzünden garanti ile değişti.). 7 yıldır saat gibi maşallah, yakıt desen uzun yolda 1000 km üzerinde ( ben artık ölçme gereği duymuyorum o ne yakacağını biliyor:) )
    2- ford focus: 2008 model şirket aracı 120000 km. 100000 bakımı yapılmış olmasına rağmen arızalı turbo, 1. vites geçişi sıkıntılı (bazen geçmiyor hatta stop edip çalıştırınca düzeliyor) yakıt mükemmel tam depo mazotla trabzondan ankaraya gidemez şehir içi 300 - 400 km yapar yapmaz. sese gelince ; albea ve linea'dan daha fazla gürültüsü var. kaputu açınca yer gök inliyor, arızadan kaynaklı demeyin 2010 model yeni kasa focus diğer bir aracımız onun seside aynı... kabinde gürültü azalıyor evet ama albea ve lineanında izolasyon gibi bir problemi yok, ikisininde kullanıcısıyım hiç var demeyin bana yemem... yukardaki sıkıntılar yüzünden servise gitti, debriyaj yüzünden fazla yakıyormuş düzelttik dediler geldi yine aynı....
    3- ford fiesta: 2012 model filo kiralama, şirket aracı 0 km 'de geldi elimize, yakıt albea'dan fazla linea ile biraz fark var arasında, gürültü: kabinde yine fiatlarla eşdeğer gürültüsü var...
    4- fiat linea 2011 model 20000 km 1,3 multijet 95hp yakıt; 800 km uzun yol, 650 km şehir içi... (kendim yaptım itiraz kabul etmem, yapmaz diyen varsa gelsin beraber gezelim). araç filo kiralamadan kiralıktı bize gelmeden karteri delinmiş ve o halde yürütüldüğü için motor hasar almış. yapılmış yenilenmiş herneyse... 8 ay kullandım tık demedi, rampada bayıldım demedi 2. vites yetmedi 3 istedi kısacası ben onu anladım o beni anladı... beygirini falan geçtim 1,3 dizel motor hacminde virajlı rampada 90 km/sa hızla rampayı araç bayılmadan ,savrulmadan çıkabiliyorsam ve beni istediğim yere zamanında en ekonomik şekilde ulaştırıyorsa, o araç fiattır, motorda multijettir...
    5- renault clio hb : 2008 model 89000 km motorun sesinden ön koltuktaki arka koltukta normal sesle konuşulanı anlamıyor, debriyaj motor stop etmeden az önce bi zahmet kavrıyor, aracın egzozundan fiat ve fordlarda hiçbizaman almadığım ama dizel renoların hepsinden aldığım tuhaf bir koku çıkarıyor, kendine has bi koku gibi bişey dikkat edin sizde farkedeceksiniz. gürültü her türlü hepsinden fazla zaten,


    Alman tasarımı /yapımı bütün dizeller multijetten daha gürültülü, ve daha fazla yakıyorlar .çünkü hem güçlü hemde küçük hacimli dizel diyince akla multijet gelir... o yüzden Almanın hası opel, corsalara multijet motor takmıştır ;)

    yukarda yazan belki yaşça benden büyük ustalarında dediği gibi.. Dizel araç kullanmayı bileceksin... bilmiyorsan bindiğin araba öyle yada böyle öğretir sana... soğuk havada 5dk ısıtmadan kalkmamayı, stop ederken 30sn-1dk beklemeyi, rampaya devrinde girmeyi, düzenli bakım yaptırmayı, kalkışta yedireceğin gazı iyi ayarlayacağını, fazlasının eksiği kadar kötü olduğunu hepsini öğretir... kısacası motoru hissetmeyi öğretir... bana devir saati lazım değil abuk subuk lafları yazan arkadaşlar eminim gözünü devir saatinden ayırmayanlar...

    Maksadım kimsenin lafının üstüne laf etmek yada bir firmanın reklamını yapmak veya yermek değil... yazdıklarımda yanlışlarda olabilir elbet, herkesin tecrübesi başkadır...

    benim sıkıntım 7 yıldır beni yolda bırakmayan ve rahat ettiren yol arkadaşım hakkında abuk subuk aslı astarı olmayan şeyler yazılması... google'da dolaşırken rastladım vatandaşın bitanesi yazmış, çok kötü rezalet içerdeki gürültüden duramadık diye tutmuş bide alakasız bi arabayla kıyaslamış, arkadaşım ben araba alırım banka borcu ödeyecem diye arabayı 3 sene kapıda yatırırım, ondan sonrada rahat rahat bineni kıskanırım diyorsan ben sana ne diyim zaten... ben arabamla gezmeyi severim... dağ bayır gezmeyi radyosuna bi cd atıp saatlerce yol gitmeyi bilmediğim görmediğim yerleri keşfetmeyi...

    ben bu forumlara niye girdim ne yazıyorum... bi lastik bakıyım dedim bi tavsiye bişey varmı diye geldiğim yerlere bak :D




  • 1.3 MJet Linea ilk 40.000 km izlenimlerim yardımcı olacaktır:

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=55142213
  • büyük hort olacak ama...
    sahibinden.com sitesinde 1.3 dizel albealara bir bakın ve kmyi büyükten küçüğe sıralayın. merak ediyorum "multijet 100,000 km'de biter" diyenlerin küçük dilleri nerelerine kaçacak....
    Saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    büyük hort olacak ama...
    sahibinden.com sitesinde 1.3 dizel albealara bir bakın ve kmyi büyükten küçüğe sıralayın. merak ediyorum "multijet 100,000 km'de biter" diyenlerin küçük dilleri nerelerine kaçacak....
    Saygılarımla

    Abi adamlar konuyu mart ayında bitirmişler....
    Hatta ilk konuşulmaya 2006'da başlamışlar.
  • dedim ya büyük hort diye :)
    zaten ara ara diriliyor bu konu... :)
    quote:

    Orijinalden alıntı: mteke
    Abi adamlar konuyu mart ayında bitirmişler....
    Hatta ilk konuşulmaya 2006'da başlamışlar.
  • Konu madem hortlamış tekrar öldürmeyelim

    Arkadaşlar çalıştığım şirkette yaklaşık 4 senedir 2005 1.3 mjet doblo kullanıyorum. Aracı 2.el aldık yaklaşık 145.000 de falandı (Daha öncede yine bir şirket aracıydı)
    Aldıktan 600 km sonra baskı balatayı değiştik. Daha başka bir masrafı olmadı. Şuan aracın kmsi 215.000 de saat gibi. Araçla kaza yaptığım bir dönemde kısa bir süre 2006 doblo tüplü-benzinli vardı onu kullandım arabaya 300 kg yük attın mı iptal oluyodu. mjet le 600 kg yükle izmit araştırma hastesine çıktım sadece arka arkaya 2 dik rampada 1. vitesi kullandım hızını aldım mı cok rahat yüksek vitesle tırmanıyorsun...1.3 bi motor için şaşırtıcı
    Yani demem o ki mjet motora laf atanlar motoru bilmeyenler...bakımları düzgün yaptırın, mazotu güzel olsun(önerim shell) Allah'ın izniyle 500 bin 600 bini görürsünüz.




  • daha o ne ki. o kadar çok var ki sahibinden.com da milyona yaklaşan. ayrıca 500000-600000'i geçenleri de sayarsak buraya linkleri koyacak yer kalmaz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: omersolen
    Arkadaşlar km ye dikkat
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-yazin-son-firsati-maliyetine-satislar-91807992/detay/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omersolen

    Arkadaşlar km ye dikkat

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-fiat-yazin-son-firsati-maliyetine-satislar-91807992/detay/



    Helal olsun. Adam km'yi geri almamış.
  • Konuyu hortlaşmış olacağız ama bende taksici olarak olumlu yorumlara katılıyorum. Gerçekten 1.3 multijet motor general motorun yapımı olup, dünyanın en performanslı motorudur. Hararet yaptırmadığınız ve yağlamaya dikkat ettiğiniz periyodik bakımlarına özen gösterdiğiniz sürece en az 500000 km motor ömrünü görebilirsiniz.
  • dandik motor olsa taksiciler kullanmaz demek çok saçma geliyor bana. Bu taksiciler yıllarca insanımızı şahin ve doğanlarla taşımadılar mı? nerde tırt araba var onları kullandılar hep. 1.5 dci motoruda yabana atmamak lazım.
  • arkadaşlar 1.3 multijet dizel motor hakkında sizlere şunu söyleyebilirim bizim ticari taksi var araç 2009 model olup 300.000 km yaptı ve halen yağ yakmıyor halende aracı kullanıyoruz. bence dizel araçların bir çoğunun sorunu 1. alınan dizel yakıtlarının problemli olması bu benim kanaatim, 2.bizim araç sürekli çalıştığı için motor sürekli sıcak, soğumadığı için aşınma az olacaktır diye düşünüyorum, 3. bakımları km artıkça gününden önce değiştirmeye başladık, 4. balata sıyırma falan tamamen kullanıcı hatası 5. triger seti 250.000 km de değişti zincir olması bir avantaj, 5. yakıtla ilgili size söyleyeceğim son şey tek bir istasyondan alın sürekli değiştirmeyin
  • aracımın kataloğunda bile 0.6lt/1000km yağ tüketimi yazıyor, ama daha ben iki bakım arası bile yarım litre yağ eksilttiğini bilmem. Hep tam sentetik mobil 1 0w40 kullanıyorum. yüksek devirlerden de motoru sıkıştırmaktan da mümkün olduğunca kaçınıyorum. hakikaten bu motor otomotiv tarihinin en iyi motorlarından biri olarak anılmaya namzet. Bu motor ile yaşanan olumsuz tecrübelerin genellikle kullanıcı hatasından kaynaklandığını düşünüyorum. Bugün MJ motorlu ve yüksek kilometreli ikinci el bir araç alacak olsam hakkında en son endişe edeceğim şey motor olur. O kadar söyleyebilirim.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.